Auteur Topic: [kandidaat] Simone  (gelezen 156378 keer)

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #400 Gepost op: 4-12-2009, 00:17:04 »
Zo mensen, het spel is gespeeld, de winnaar is gekozen. Zoals jullie hebben kunnen zien heb ik niet op de winnaar gestemd. Ik vond ook alle 3 de finalisten niet de ware Robinsons.In mijn commentaar is behoorlijk geknipt, wat ik erg jammer vind. Ook zijn er op de eilandraad behoorlijke harde woorden gevallen, ook dit is niet uitgezonden...JAMMER!!

Beetje zuur, dit. Gelukkig bepaal jij niet in je eentje wie er wel of geen "ware Robinson" is.

Offline Simone Kat

  • Kandidaat ER 2009
  • Erkend Insider
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #401 Gepost op: 4-12-2009, 00:28:06 »
Beetje zuur, dit. Gelukkig bepaal jij niet in je eentje wie er wel of geen "ware Robinson" is.

Zo dan...opgewonden standje ::rofl::...als jij Marcel de ware vind, is dat je goed recht..

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #402 Gepost op: 4-12-2009, 00:32:11 »
Zo dan...opgewonden standje ::rofl::...als jij Marcel de ware vind, is dat je goed recht..

Niet alleen Marcel, hoor. Er waren er veel meer dit jaar. Rita en Jeroen bijvoorbeeld.

Offline Otherfool

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #403 Gepost op: 4-12-2009, 00:35:10 »
ik kan zeggen hoe de mensen in Afrika zich voelen zonder voedsel!!

Sorry hoor, maar w-a-t e-e-n a-f-g-a-n-g.

Voor de duidelijkheid; mensen in Afrika hebben niet het uitzicht op directe beterschap zodra ze uit het spelletje (!!!) stappen, niet een medische dienst per direct tot beschikking, enz. enz.

Tjongejonge  ::ohno::

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #404 Gepost op: 4-12-2009, 00:37:05 »
Één ding staat gewoon echt vast:
Het is en blijft een spel!

En of de emoties nou hoog oplopen of niet, je doet 24 uur per dag mee aan dat spel!
En dit spel kent vrij opgerekte grenzen die ook 24 uur per dag gelden. En liegen en bedriegen vallen binnen die grenzen..
Dus het was zeer geoorloofd van Marcel om Esmeralda te bedriegen.

En natuurlijk voel je je dan flink genaaid, maar een sportieve verliezer accepteert zijn verlies.
Esmeralda daarentegen vind ik een zeer onsportieve verliezer die alle regels uit het verband trok!
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline pepim

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #405 Gepost op: 4-12-2009, 00:40:23 »
Één ding staat gewoon echt vast:
Het is en blijft een spel!

En of de emoties nou hoog oplopen of niet, je doet 24 uur per dag mee aan dat spel!
En dit spel kent vrij opgerekte grenzen die ook 24 uur per dag gelden. En liegen en bedriegen vallen binnen die grenzen..
Dus het was zeer geoorloofd van Marcel om Esmeralda te bedriegen.

En natuurlijk voel je je dan flink genaaid, maar een sportieve verliezer accepteert zijn verlies.
Esmeralda daarentegen vind ik een zeer onsportieve verliezer die alle regels uit het verband trok!

Niet mee eens, ... staat dit overigens niet in het verkeerde topic?  :D

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #406 Gepost op: 4-12-2009, 00:42:48 »
Niet mee eens, ... staat dit overigens niet in het verkeerde topic?  :D
Jij onderbouwt je mening wel heel goed zeg!!  ::niet-ok::

En nee, dit was meer als reactie op de reactie van Simone over de overwinning van Marcel!
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline pepim

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #407 Gepost op: 4-12-2009, 00:48:50 »
Jij onderbouwt je mening wel heel goed zeg!!  ::niet-ok::

En nee, dit was meer als reactie op de reactie van Simone over de overwinning van Marcel!
bedankt voor je absoluut gemeende complimentje.  ;)
Over onderbouwen gesproken? Ik lees niets terug waar jij je mening onderbouwt?

Citaat van: Rennuh
En nee, dit was meer als reactie op de reactie van Simone over de overwinning van Marcel!

Dus vandaar mijn vraagtekens  ;)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #408 Gepost op: 4-12-2009, 00:50:01 »
Dit topic is blijkbaar een plaats voor catfights  >:D

Offline pepim

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #409 Gepost op: 4-12-2009, 00:50:56 »
 ::rofl:: ::bravo::

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #410 Gepost op: 4-12-2009, 00:52:36 »
Dit topic is blijkbaar een plaats voor catfights  >:D
Vind ik wel leuk  ;D

Maar ik kan me doodergeren aan mensen die zomaar klakkeloos hun mening verkondigen zonder die te beargumenteren. En die overigens ook geen bril dragen terwijl dat zomaar eens verstandig zou zijn!

Ik wil best met mensen in discussie gaan, heel graag zelfs, daarvoor is dit forum immers.. maar zo'n opmerking als 3 berichten terug kan zelfs een idioot niet meer serieus nemen..  ::)
« Laatst bewerkt op: 4-12-2009, 01:07:26 door Rennuh »
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Otherfool

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #411 Gepost op: 4-12-2009, 00:53:15 »
Tja, persoonlijk vind ik het ontzettend leuk dat deelnemers hier hun mening geven...

... zolang ze maar niet ultiem domme dingen zeggen.

Offline pepim

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #412 Gepost op: 4-12-2009, 00:58:53 »
Vind ik wel leuk  ;D

Maar ik kan me doodergeren aan mensen die zomaar klakkeloos hun mening verkondigen zonder die te beargumenteren. En die overigens ook geen bril dragen terwijl dat zomaar eens verstandig zou zijn!

Nu nog even mijn mening voor wat het waard is en in jouw ogen denk ik niets?
Ik ben het niet eens met je uitspraak over Esmeralda. Jij vindt het niet ok en dat is wat anders dan dat het niet ok is.
Ik begrijp de verontwaardiging van Esmeralda wel. Je doet een belofte of je doet dat niet en dat stomme gezeur over het spel. Kom op zeg, dus als je aan ER meedoet hoef je geen last meer te hebben van normen en waarden?  ::rofl::

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #413 Gepost op: 4-12-2009, 01:00:17 »
Zo mensen, het spel is gespeeld, de winnaar is gekozen. Zoals jullie hebben kunnen zien heb ik niet op de winnaar gestemd. Ik vond ook alle 3 de finalisten niet de ware Robinsons. In mijn commentaar is behoorlijk geknipt, wat ik erg jammer vind. Ook zijn er op de eilandraad behoorlijke harde woorden gevallen, ook dit is niet uitgezonden...JAMMER!!

Ja je kan natuurlijk niet alles uitzenden hé! :-\\
Voor mij waren de ECHTE finalisten JEROEN, en die mening deel ik met veel kijkers hier (en met jou): hij is sympathiek, meevoelend, betrokken, een werker, bereid zich aan te passen, ... noem maar op! Als tweede RITA, en daar verschil ik zeer sterk van mening met jou, ze heeft zich uitermate sterk getoond, ze heeft nooit partij getrokken, ze zag eruit als een biafraantje maar ze hield vol, en is steeds positief gebleven, en als derde finalist, euh... ik dacht nooit dat ik het ging zeggen maar ik doe het toch: MARCEL. Dit is het beste wat hem ooit kon overkomen, van een schaduw in een grauwe bar op een eiland, van een anonieme gluurder, van iemand met een verleden als een stoffig en saai boek is hij geëvolueerd naar een topplaats op een podium, midden in de schijnwerpers, stralend als een Adonis, en het gaat hem nog goed af ook!
::jaja::
Jij bent de enige die op TV aan het woord is geweest vòòr de stemming, daar heb je al een soort 'exclusiviteit' gekregen, extra zendtijd so to speak. Ik kan me ook voorstellen dat de anderen ook iets gezegd hebben in die 1,5 uur durende finale, waar zijn hun beelden, waar is hun 'zendtijd'?
:-\\
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline pepim

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #414 Gepost op: 4-12-2009, 01:02:31 »
maar zo'n opmerking als 4 berichten terug kan zelfs een idioot niet meer serieus nemen..  ::)

Maar dat is teruggeteld dan je eigen posting  8)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #415 Gepost op: 4-12-2009, 01:05:19 »
Tja, persoonlijk vind ik het ontzettend leuk dat deelnemers hier hun mening geven...

... zolang ze maar niet ultiem domme dingen zeggen.

Simone heeft toch niets verkeerd gezegd  :-\\, het ging om het hongergevoel te vergelijken/beschrijven op dat moment.  Dat er dan bruggetjes gemaakt worden naar de (kansloze) uitzichten over die mensen daar, of er daar al dan niet medisch toezicht is,...  
  
Om deze vergelijking dan als ultiem dom te gaan bestempelen is imo ook een niet al te snuggere uitspraak maar wie ben ik  ???
« Laatst bewerkt op: 4-12-2009, 01:07:37 door reaver »

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #416 Gepost op: 4-12-2009, 01:06:08 »
Nu nog even mijn mening voor wat het waard is en in jouw ogen denk ik niets?
Ik ben het niet eens met je uitspraak over Esmeralda. Jij vindt het niet ok en dat is wat anders dan dat het niet ok is.
Ik begrijp de verontwaardiging van Esmeralda wel. Je doet een belofte of je doet dat niet en dat stomme gezeur over het spel. Kom op zeg, dus als je aan ER meedoet hoef je geen last meer te hebben van normen en waarden?  ::rofl::
Fijn, er komt toch nog misschien iets 'zinnigs' uit jouw mond  ::ok::

Ik zei ook dat ik dat vond, niet dat het echt zo was: "Esmeralda daarentegen vind ik een zeer onsportieve verliezer die alle regels uit het verband trok!"
En dit heeft overigens niks te maken met normen en waarden. Dit is een spel, waarbij het zeer normaal is om iemand te bedriegen. Dat heet het vormen van complotten en samenzweringen. Hier liggen normen en waarden toch heel wat anders dan in de echte wereld. In het spel spelen regels een grotere rol dan normen en waarden!

Bovendien kun je dit soort dingen verwachten voordat je aan dit spel begint. Ik vind (!) het dus ook vrij naïef hoe Simone en Jeroen het spel zijn ingestapt. Het is een spel en je moet je op dat soort dingen voorbereiden. En een goede verliezer kan daarin teleurgesteld zijn, maar accepteert het verlies ook.

Edit: Blijkbaar ben jij niet de enige die een bril nodig heeft!  ;)
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline pepim

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #417 Gepost op: 4-12-2009, 01:16:32 »
Fijn, er komt toch nog misschien iets 'zinnigs' uit jouw mond  ::ok::

Ik zei ook dat ik dat vond, niet dat het echt zo was: "Esmeralda daarentegen vind ik een zeer onsportieve verliezer die alle regels uit het verband trok!"
En dit heeft overigens niks te maken met normen en waarden. Dit is een spel, waarbij het zeer normaal is om iemand te bedriegen. Dat heet het vormen van complotten en samenzweringen. Hier liggen normen en waarden toch heel wat anders dan in de echte wereld. In het spel spelen regels een grotere rol dan normen en waarden!

Bovendien kun je dit soort dingen verwachten voordat je aan dit spel begint. Ik vind (!) het dus ook vrij naïef hoe Simone en Jeroen het spel zijn ingestapt. Het is een spel en je moet je op dat soort dingen voorbereiden. En een goede verliezer kan daarin teleurgesteld zijn, maar accepteert het verlies ook.

Edit: Blijkbaar ben jij niet de enige die een bril nodig heeft!  ;)

Ik wilde reageren, maar toen zag ik je edit. Nou laat dan maar, iedereen gefeliciteerd met zijn/haar gelijk en bies ooit. Over sportief gesproken ...


Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #418 Gepost op: 4-12-2009, 01:22:31 »
Dit is een spel, waarbij het zeer normaal is om iemand te bedriegen. Dat heet het vormen van complotten en samenzweringen. Hier liggen normen en waarden toch heel wat anders dan in de echte wereld.

Wie heeft er trouwens de norm gesteld dat het normaal is te bedriegen in dit spel? Het is imo eerder een tactiek maar zeker geen richtlijn of een verplichte spelregel.

Een complot tegen iemand hoeft niet altijd met bedrog samen te gaan:  Kom je er openlijk voor uit dan is het geen bedrog, zeg je het een en doe je het ander dan weer wel.  Hangt er een beetje van af hoe groot je eergevoel is en welk genoegen je ermee neemt om het fairplay gedeelte te hanteren.  Een tegencomplot uit verdediging wordt in grote lijnen bekeken als een heldendaad, terugkeren tegen je alliantie meer als verraad...

In het spel als dit kan je praktisch onmogelijk spreken van normen en waarden als je met een tactiek bezig bent waar bedrog troef is.  


Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone
« Reactie #419 Gepost op: 4-12-2009, 09:35:59 »
Komt dit hier nou allemaal omdat ik gisteravond zei tegen simone "Je beseft wel dat het een spel is?  :P"

 ;)