Auteur Topic: [kandidaat] Igor  (gelezen 158403 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #200 Gepost op: 12-10-2009, 18:49:13 »
Mosdiertje hits the nagel op the kop

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #201 Gepost op: 12-10-2009, 20:42:10 »
(...) Er zit dan nog wel iemand in de groep die zich sociaal héél vaardig vindt en die je op geniepige wijze afbreekt
(...) Liever een Igor dan een meeloper of een geniepig manneke.
greetz,
::rofl:: Nice!!


If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline semadima

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • kritiek krijgen doet beter leven
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #202 Gepost op: 12-10-2009, 20:46:46 »
@mosdiertje: ik had het niet duidelijker kunnen omschrijven. dank.
ik wel, maar ben nogal bescheiden  ::schaam:: ::schaam:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #203 Gepost op: 12-10-2009, 20:50:46 »
@ mosdiertje en al die andere dromers hierboven: als je zonodig je eigen gang wil gaan is het prima, maar meedoen aan expeditie robinson (een programma dat leeft bij de gratie van groepsdynamieken) is dan een slecht idee.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2009, 20:53:04 door Stanley_Yelnats »

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #204 Gepost op: 12-10-2009, 20:57:58 »
@ mosdiertje en al die andere dromers hierboven: als je zonodig je eigen gang wil gaan is het prima, maar meedoen aan expeditie robinson (een programma dat leeft bij de gratie van groepsdynamieken) is dan een slecht idee.

Een slecht idee  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Het is daarom dat Mosdiertje bij de laatste 7 uit de 100 is geraakt in 2007

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #205 Gepost op: 12-10-2009, 21:07:05 »
Een slecht idee  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Het is daarom dat Mosdiertje bij de laatste 7 uit de 100 is geraakt in 2007

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Dus blijkbaar wel weg gestemd.

Als jij denkt dat je eigen gang gaan en je niks aantrekken van de rest van de groep de sleutel tot succes in ER, mijn zegen heb je hoor. Maar dan snap je van het programmaconcept blijkbaar geen fluit.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #206 Gepost op: 12-10-2009, 22:28:53 »
toch mooi dat er iemand is die zich niets aantrekt van het programmaconcept of de vaardigheid mist om hiermee om te gaan. het is weer eens wat anders dan altijd maar dat vervelende, saaie, oninteressante sociale gedrag tentoon te spreiden ten behoeve van het concept.
ik ga het steeds aantrekkelijker vinden dat igor meedoet. ;D
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #207 Gepost op: 12-10-2009, 22:37:00 »
Als jij denkt dat je eigen gang gaan en je niks aantrekken van de rest van de groep de sleutel tot succes in ER, mijn zegen heb je hoor. Maar dan snap je van het programmaconcept blijkbaar geen fluit.

Waar kun je mij citeren waar ik denk dat het de sleutel tot succes is?

Het programma-concept laat juist verschillende tactieken toe omdat het verschillende wendingen bevat.  Vergeet niet dat geluk als factor ook een heel grote rol speelt.  Na de samensmelting is het tactisch zelfs beter om allianties uit elkaar te trekken dan op de eenzaat te stemmen.  In Survivor hebben ze dat door, in ER zelden gezien...

Voor Igor staat voedsel op de eerste plaats, de meesten hebben commentaar op het feit dat hij er alleen vandoor gaat maar ze zullen het eten ook niet weigeren als het hen aangeboden wordt.  

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #208 Gepost op: 12-10-2009, 22:48:41 »
@ reaver: Sterker nog: ze zijn boos dat ie zijn zelf gevonden cocosnoten opeet. Hehehe.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #209 Gepost op: 12-10-2009, 22:50:03 »
@ mosdiertje: He he eindelijk iemand die het gewoon even makkelijk analyseert. Ben t met je eens.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #210 Gepost op: 12-10-2009, 22:51:51 »
Als jij denkt dat je eigen gang gaan en je niks aantrekken van de rest van de groep de sleutel tot succes in ER, mijn zegen heb je hoor. Maar dan snap je van het programmaconcept blijkbaar geen fluit.

Speltechnisch staat dit soort gedrag natuurlijk gelijk aan het drastisch verkleinen zo niet verspelen van de eigen kansen op de eindoverwinning. Igor is in dat opzicht zijn eigen grootste vijand. Toch kan ik er als kijker wel van genieten, ik vind hem een interessante persoonlijkheid. Alles is beter dan het zoveelste muurbloempje dat meedoet aan de Expeditie zonder iets extra's toe te voegen. Het zou mijns inziens geweldig zijn als de kandidaten allemaal probeerden elkaar af te troeven en zich constant bewust waren van de spelelementen maar dat is ijdele hoop. Expeditie Robinson moet het niet hebben van de fanatiekelingen of 'kwade breinen' want die worden vaak genadeloos afgestraft door de zogenaamde rechtschapen persoonlijkheden die spel en realiteit niet kunnen scheiden.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #211 Gepost op: 12-10-2009, 23:12:08 »
@ reaver: Sterker nog: ze zijn boos dat ie zijn zelf gevonden cocosnoten opeet. Hehehe.

Valt die boosheid dan onder hypocriet gezeur?  >:D

Offline semadima

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • kritiek krijgen doet beter leven
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #212 Gepost op: 13-10-2009, 06:41:03 »
@ mosdiertje en al die andere dromers hierboven: als je zonodig je eigen gang wil gaan is het prima, maar meedoen aan expeditie robinson (een programma dat leeft bij de gratie van groepsdynamieken) is dan een slecht idee.

heb jij al eens een seizoen ER gezien waar 1 groepsdynamiek was, ik nog niet hoor!! wie droomt er hier ?

Offline Expediteur

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #213 Gepost op: 13-10-2009, 08:53:30 »
@ mosdiertje en al die andere dromers hierboven: als je zonodig je eigen gang wil gaan is het prima, maar meedoen aan expeditie robinson (een programma dat leeft bij de gratie van groepsdynamieken) is dan een slecht idee.

Hier sluit ik me helemaal bij aan!
Doe niet mee aan een teamspel als je graag alleen dingen doet.
En dan als een klein kind op camera: ''Volgende keer moet ik vragen of er iemand van de groep mee gaat op expeditie''
Yolanda is een leuke vrouw maar ook zij stond met open mond te kijken dat Igor de kokosnoot in zijn eentje leeg dronk.
Dan dat hoofd erbij alsof het de normaalste zaak van de wereld is en wel vis op eten die je ook niet zelf gevangen hebt maar die ouwe kanarie!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #214 Gepost op: 13-10-2009, 11:35:23 »
In een groep zijn er nu eenmaal praters en doeners,

tja Marcel is ook in z'n eentje gymnastiek gaan doen en zo vinden we na het bekijken van deze reeks nog wel een paar voorbeelden.  ER gaat in de eerste fase om teamwerk maar vooral bij de eerste fase van het spel.  Tenslotte moet je proberen bij de laatste2/3 te komen en dat gebeurt na de samensmelting niet dmv teamwork. ::ohno::

Yolanda heeft em erover aangesproken en op een goede manier vragen gesteld, Igor heeft ook netjes geantwoord al kon ik zijn gesmak tussen de antwoorden niet echt waarderen.
Marcel stond er ook bij.  Als je goed hoort, hoor je Marcel op een gegeven moment  'laat hem' tegen yolanda zeggen zeggen. Ik weet niet of het ondertiteld werd in Nedeland (in België niet) maar heb het zeker gehoord. ::vergroot::

« Laatst bewerkt op: 13-10-2009, 11:40:52 door reaver »

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #215 Gepost op: 13-10-2009, 11:40:37 »
Ik ben idd ook de mening toegedaan dat Igor iets toevoegt. Soms grijp ik wel eens vertwijfeld naar mijn hoofd en schreeuw op de bank voor de tv: hoe kun je dat nou doen? Maar waarom mag er niet iemand winnen die zijn eigen gang gaat? Ik weet niet of jullie je Vinnie nog herinneren. Die jongen was zo sociaal dat ik er soms spontaan niet goed van werd.

Igor is niet asociaal, hij doet de dingen alleen op zijn manier. En wat is daar mis mee? Of moeten we soms naar een heilstaat waarin iedereen een kloon is van zijn buurman? God, wat zou dat saai worden! En wat nou: concept? Dan zouden er dus alleen mensen mogen winnen die in het concept passen, lees: zo saai en doorsnee zijn dat ze iedereen aanspreken.

Ik weet niet of Igor wint en ik weet ook niet of ik dat hoop. Ik weet alleen wél dat hij respect verdient voor de manier waarop hij zichzelf blijft en geen sociaal aanvaardbare zaken verkondigt omdat hij wéét dat de mensen dat - blijkbaar - willen.

DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #216 Gepost op: 13-10-2009, 11:59:33 »
Igor is niet asociaal, hij doet de dingen alleen op zijn manier. En wat is daar mis mee? Of moeten we soms naar een heilstaat waarin iedereen een kloon is van zijn buurman? God, wat zou dat saai worden! En wat nou: concept? Dan zouden er dus alleen mensen mogen winnen die in het concept passen, lees: zo saai en doorsnee zijn dat ze iedereen aanspreken.

Ik weet niet of Igor wint en ik weet ook niet of ik dat hoop. Ik weet alleen wél dat hij respect verdient voor de manier waarop hij zichzelf blijft en geen sociaal aanvaardbare zaken verkondigt omdat hij wéét dat de mensen dat - blijkbaar - willen.



super verwoord ::ok:: ::ok:: ::ok::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #217 Gepost op: 13-10-2009, 12:08:24 »
super verwoord ::ok:: ::ok:: ::ok::

Dank je. Tja, je bent schrijver of je bent het niet. ;D
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #218 Gepost op: 13-10-2009, 12:15:23 »
Dank je. Tja, je bent schrijver of je bent het niet. ;D
en tja, je bent bibliothecaris of niet ::tandpastasmiley::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #219 Gepost op: 13-10-2009, 12:24:16 »
en tja, je bent bibliothecaris of niet ::tandpastasmiley::

Je jokt. ::ontopic::
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING