Auteur Topic: [kandidaat] Igor  (gelezen 158434 keer)

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #220 Gepost op: 13-10-2009, 12:38:34 »
.

Igor is niet asociaal, hij doet de dingen alleen op zijn manier. En wat is daar mis mee? Of moeten we soms naar een heilstaat waarin iedereen een kloon is van zijn buurman? God, wat zou dat saai worden! En wat nou: concept? Dan zouden er dus alleen mensen mogen winnen die in het concept passen, lees: zo saai en doorsnee zijn dat ze iedereen aanspreken.


Dan weet je ook meteen waarom bepaalde mensen wel geselecteerd worden en anderen niet. De productie maakt namelijk vooral en voorop televisie.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #221 Gepost op: 13-10-2009, 13:04:43 »
Dan weet je ook meteen waarom bepaalde mensen wel geselecteerd worden en anderen niet. De productie maakt namelijk vooral en voorop televisie.

Je bedoelt te zeggen dat jij vindt dat er wél allerlei doorsnee mensen worden geselecteerd? Ik ben dat wel met je eens. Of begrijp ik je verkeerd en bedoel je misschien dat er altijd een of meer afwijkende figuren tussen zitten voor de kijkcijfers?
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #222 Gepost op: 13-10-2009, 14:27:33 »
Je bedoelt te zeggen dat jij vindt dat er wél allerlei doorsnee mensen worden geselecteerd? Ik ben dat wel met je eens. Of begrijp ik je verkeerd en bedoel je misschien dat er altijd een of meer afwijkende figuren tussen zitten voor de kijkcijfers?

Dat laatste maakt het wel interesant, "want je weet het nooit" (van Igor) ... hoe mensen in bepaalde situaties reageren.
Nog een voorbeeld is Jill die zich er (opeens) doorheen zet.

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #223 Gepost op: 13-10-2009, 20:51:50 »
Je bedoelt te zeggen dat jij vindt dat er wél allerlei doorsnee mensen worden geselecteerd? Ik ben dat wel met je eens. Of begrijp ik je verkeerd en bedoel je misschien dat er altijd een of meer afwijkende figuren tussen zitten voor de kijkcijfers?

Ik bedoelde eigenlijk dat er van allerlei pluimage aan mensen wordt geselecteerd. Als iedereen een diehard Robinson met een doorzettingsvermogen van heb ik jou daar en met sociale skills die helemaal kloppen, dan was Robinson dus gericht op het spel in zijn puurste vorm. Blijkbaar is de keuze elk jaar om er een aantal minder capabele kandidaten, een einzelganger, hele geschikte kandidaten en nog wat tegenstelling in de expeditie te plaatsen. Een Igor is een einzelganger met een hele sterke drang naar avontuur, dat geeft in een groep natuurlijk mooie televisie. Zeker nu Igor duidelijk wel behoefte heeft aan een bepaalde mate van sociale contacten (zoekt eten en wil daar best graag en schouderklopje voor krijgen) en een beetje lijkt te neigen naar conflict zoeken (gaat uitdagend alleen zitten eten en laat zich flink gelden als daar commentaar op komt). Kortom: Igor is een mens  ::tandpastasmiley::

BTW: als jij mij kan vertellen welk mens 'doorsnee' is, dan vind ik je knap. Iets als normaal zijn bestaat volgens mij ook niet. Iedereen heeft wel een twist. Of je dat op het eiland laat zien, dat is een tweede.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #224 Gepost op: 13-10-2009, 21:22:12 »
Met een doorsnee iemand bedoel ik iemand die je je een paar weken na de laatste uitzending al niet meer kunt herinneren. Zo van: goh, heeft die ook meegedaan? Wie was dat ook alweer? Natuurlijk heeft iedereen een twist. Alleen: de ene twist is de andere niet. ::ohno::
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #225 Gepost op: 15-10-2009, 11:09:12 »
Doe niet mee aan een teamspel als je graag alleen dingen doet.

Juist wel. Dit is niet zozeer een teamspel als ook een individueel spel. En Igor komt aardig dicht bij de individuele fase.
Nog even niks.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #226 Gepost op: 15-10-2009, 12:49:11 »
(...) Iets als normaal zijn bestaat volgens mij ook niet.

"Normaal" is wat het meest voorkomt.
::jaja::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #227 Gepost op: 15-10-2009, 12:51:52 »
heb jij al eens een seizoen ER gezien waar 1 groepsdynamiek was, ik nog niet hoor!! wie droomt er hier ?

En ALS dat er eens is, zorgt de produktie er dadelijk voor dat het verdwijnt!
;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #228 Gepost op: 15-10-2009, 16:22:53 »
"Normaal" is wat het meest voorkomt.
::jaja::


Wat het meeste voorkomt in ER of in het dagelijkse leven?  ;)

Ik heb me ooit eens laten wijsmaken dat er in de wereld meer gekken, minder-begaafden en eikels rondlopen dan wat als "sociaal aanvaardbaar" wordt beschouwd in de samenleving.  ;D

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #229 Gepost op: 15-10-2009, 17:11:42 »
Ik heb me ooit eens laten wijsmaken dat er in de wereld meer gekken, minder-begaafden en eikels rondlopen dan wat als "sociaal aanvaardbaar" wordt beschouwd in de samenleving.  ;D

Nee de samenleving past zich aan. Een soort neerwaartse (of opwaartse?) spiraal: er komen meer gekken, minder-begaafden en eikels, waardoor de norm wie gek, minder-begaafd of een eikel is zal verhogen (je bent dan minder snel gek, minder-begaafd of een eikel). Hierdoor komen er nog meer gekken, minder-begaafden en eikels waardoor de norm weer hoger wordt, enzovoort enzovoort.

Je ziet dat de samenleving tegenwoordig veel minder homogeen is dan 50 jaar geleden (nouja, ik leefde toen nog lang niet, maar je begrijpt me vast), en dat is dus een gevolg van de bovenstaande ontwikkeling. Mensen die vroeger gek, minder-begaafd of een eikel waren, zijn nu niet raar meer.

Ik weet niet of ik mezelf nog volg...

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #230 Gepost op: 15-10-2009, 17:44:10 »
(...) Mensen die vroeger gek, minder-begaafd of een eikel waren, zijn nu niet raar meer. (...)
Omdat dit in loop van tijd geaccepteerd wordt in de samenleving?
Of begrijp ik je verkeerd?

Offline mosdiertje

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #231 Gepost op: 15-10-2009, 22:53:50 »
Wat een contrast voor Igor met vorige aflevering, dat is wel leuk.
Wat mij opviel is dat metaalachtige geluid op de achtergrond toen Igor dat gesprekje had met Marjolein. Het is de eerste maal dat ik het gehoord heb in een uitzending. Geloof me, twee jaar geleden werd ik daar gek van dat geluid. Hebben jullie het ook gehoord? Precies een trein die afremt bij het naderen van het station maar nooit stopt.

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #232 Gepost op: 16-10-2009, 00:04:53 »
Wat een contrast voor Igor met vorige aflevering, dat is wel leuk.
Wat mij opviel is dat metaalachtige geluid op de achtergrond toen Igor dat gesprekje had met Marjolein. Het is de eerste maal dat ik het gehoord heb in een uitzending. Geloof me, twee jaar geleden werd ik daar gek van dat geluid. Hebben jullie het ook gehoord? Precies een trein die afremt bij het naderen van het station maar nooit stopt.
Hmm mij niet ogpevallen, waarvan is dat geluid dan?

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #233 Gepost op: 16-10-2009, 00:25:35 »
Nee de samenleving past zich aan. Een soort neerwaartse (of opwaartse?) spiraal: er komen meer gekken, minder-begaafden en eikels, waardoor de norm wie gek, minder-begaafd of een eikel is zal verhogen (je bent dan minder snel gek, minder-begaafd of een eikel). Hierdoor komen er nog meer gekken, minder-begaafden en eikels waardoor de norm weer hoger wordt, enzovoort enzovoort.

Je ziet dat de samenleving tegenwoordig veel minder homogeen is dan 50 jaar geleden (nouja, ik leefde toen nog lang niet, maar je begrijpt me vast), en dat is dus een gevolg van de bovenstaande ontwikkeling. Mensen die vroeger gek, minder-begaafd of een eikel waren, zijn nu niet raar meer.

Ik weet niet of ik mezelf nog volg...

In het land van de blinden is éénoog koning.
Neerwaarts dus.
::jaja::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Expediteur

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #234 Gepost op: 16-10-2009, 09:00:22 »
In het land van de blinden is éénoog koning.
Neerwaarts dus.
::jaja::


Ben geen fan van hem, maar hij viel deze uitzending mee

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #235 Gepost op: 16-10-2009, 13:03:27 »
Hij stond er bij de proef wel voor mijn gevoel behoorlijk relaxed bij! Misschien heeft hem dat een paar bonuspunten opgeleverd bij de anderen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #236 Gepost op: 16-10-2009, 15:45:00 »
Wat een contrast voor Igor met vorige aflevering, dat is wel leuk.
Wat mij opviel is dat metaalachtige geluid op de achtergrond toen Igor dat gesprekje had met Marjolein. Het is de eerste maal dat ik het gehoord heb in een uitzending. Geloof me, twee jaar geleden werd ik daar gek van dat geluid. Hebben jullie het ook gehoord? Precies een trein die afremt bij het naderen van het station maar nooit stopt.

Was dat het geluid dat je ook hoorde toen Marjolein op zo'n tweederde van de aflevering aan het praten was dat ze niet genoeg genoot?
Nog even niks.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #237 Gepost op: 16-10-2009, 15:46:42 »
Was dat het geluid dat je ook hoorde toen Marjolein op zo'n tweederde van de aflevering aan het praten was dat ze niet genoeg genoot?

Dat vond ik ook hinderlijk ja, ik dacht dat het insecten waren. Ik weet niet of het hetzelfde geluid is als Hans/mosdiertje bedoelde.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #238 Gepost op: 16-10-2009, 15:57:21 »
Ik dacht dat het iets met mijn televisie was. :D En toen dat het niet was, dat het door haar microfoon kwam.  ???
Nog even niks.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #239 Gepost op: 16-10-2009, 16:06:07 »
Het is een soort kever (weet de naam niet precies), heb deze elke keer in Zuid Korea ook veel gehoord.  De gids vertelde toen dat het geluid een soort van bescherming/verdedigingsmiddel zou zijn tegen vogels.