Auteur Topic: [kandidaat] Igor  (gelezen 158458 keer)

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #340 Gepost op: 23-10-2009, 23:08:33 »
Boeit me niet Willemson.

Volgens mij had je voor dat je dit bericht poste al door dat niemand je zou begrijpen maar je had zoiets van "ach ik doe maar, ze nemen me maar zoals ik ben" etc....

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #341 Gepost op: 23-10-2009, 23:13:01 »
Waarom mag je Igor wel uitmaken voor een lul, een klootzak en iemand die asociaal is, maar niet suggereren dat hij wellicht wel eens een autistische stoornis zou kunnen hebben?

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #342 Gepost op: 23-10-2009, 23:24:03 »
Waarom mag je Igor wel uitmaken voor een lul, een klootzak en iemand die asociaal is, maar niet suggereren dat hij wellicht wel eens een autistische stoornis zou kunnen hebben?
Waar is dat besloten dat het okay is om iemand voor lul en klootzak uit te maken?
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #343 Gepost op: 23-10-2009, 23:33:39 »
Dat is allemaal niet ok, nu graag weer even normaal over Igor  ::)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #344 Gepost op: 23-10-2009, 23:34:05 »
Waarom mag je Igor wel uitmaken voor een lul, een klootzak en iemand die asociaal is, maar niet suggereren dat hij wellicht wel eens een autistische stoornis zou kunnen hebben?

Omdat het laatste niet in het rijtje voorkomt.
Je kan suggereren dat 1 iemand een bepaald beeld geeft zoals een autistische stoornis.
Vaak wordt dit (on)bewust toegepast op de hele groep mensen en dat lijkt me niet de bedoeling, want iedereen is anders. Daar slaat ook mij eerste regel van mijn laatste post op dit topic op.
De drie eerste voorbeelden die je geeft zijn volgens mij gedragskenmerken.
Waar is dat besloten dat het okay is om iemand voor lul en klootzak uit te maken?

Omdat het een mening van iemand zou moeten zijn al wordt dat vaak als feit benadrukt.
Even het onderscheid in deze context:
Mening: Ik vind jou (een)...
Feit: Jij bent (een) ...

Offline ikbenbecker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #345 Gepost op: 23-10-2009, 23:43:48 »
 ::tandpastasmiley:: weener grappenmaker
Misschien een beetje chaotisch verwoord voor een aantal mensen. In andere woorden, robinson is  niet meer zoals het was doormiddel van een Igor. Igor is gewoon flauw bezig en heeft zeker geen autisme wat mensen hier beweren. Dit heeft heel simpel weg te maken met een gedrag wat hij neerzet. Niet boeiend om naar te kijken.

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #346 Gepost op: 24-10-2009, 00:12:15 »
::tandpastasmiley:: weener grappenmaker
Misschien een beetje chaotisch verwoord voor een aantal mensen. In andere woorden, robinson is  niet meer zoals het was doormiddel van een Igor. Igor is gewoon flauw bezig en heeft zeker geen autisme wat mensen hier beweren. Dit heeft heel simpel weg te maken met een gedrag wat hij neerzet. Niet boeiend om naar te kijken.

 ::hypocriet:: ;)

Achja ieder zijn mening maar hij maakt wel wat los, zowel tijdens de expeditie, als hier op het forum, en dat is ook wat waard VIND ik... ::jaja::

Ps: Denk dat de grens daar ligt als je persoonlijk word, lijkt me nergens voor nodig. ER is een spel en wij reageren daarop, niet meer en niet minder ::hypocriet::

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #347 Gepost op: 24-10-2009, 00:46:27 »
Ik weet niet of Igor het zelf al weet maar volgens mij heet hij een autismespectrumstoornis (ASS)
(...)

Mijn schoonbroer, die al jaaaren met autisten werkt zei net hetzelfde.
::jaja::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline putje67

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #348 Gepost op: 24-10-2009, 07:44:47 »
Al vond ik het uiteraard ook een knappe prestatie v Igor tijdens de eetproef.. toch heb ik weer een gevoel v manipulatie door de productie om nu deze proef in te plannen.. was echt op het lijf van Igor geschreven.  Geef toe 't ging toch een spijtige zaak zijn voor de 'animo' (lees 'kijkcijfers') mocht Igor er nu al uit vliegen hé..   ::tandpastasmiley::
't was trouwens ook eens tof geen voorspelbare eilandraad te zien..  Al vind ik het spijtig dat S of J er nu zullen uitvliegen..

Ik hoop alvast dat Igor NIET bij de laatste 3 finalisten overblijft want dat verdient ie volgens mij zeker niet..


Putje

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #349 Gepost op: 24-10-2009, 08:29:43 »
Al vond ik het uiteraard ook een knappe prestatie v Igor tijdens de eetproef.. toch heb ik weer een gevoel v manipulatie door de productie om nu deze proef in te plannen.. was echt op het lijf van Igor geschreven. 

Zoals meestal is de eetproef gepland wanneer de deelnemers een goed gevulde maag hebben. Dus ik denk dat het kwa timing meer aankwam op na de samensmelting en het eet en drinkfeest, dan in het bijzonder om Igor in het spel te houden.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Sarita

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #350 Gepost op: 24-10-2009, 12:05:49 »
Joh Sarita was je zo blij dat hij de proef won. Waarom eigenlijk. Wat wil deze persoon eigenlijk bereiken met het meedoen van deze Robinson. Volgens mij had hij voordat hij ging meedoen al het plan om zich voor te doen als einselganger. Want dat ben ik dus iedereen neemt me maar zoals ik ben. Ach je doet maar maar ik vind er niets aan om naar hem te kijken. Ik vind het niet strak, cool of bijzonder. Mensen willen bij een groep horen zo ook Igor, want dat is gewoon een feit. Zonder een groep zijn we minder gelukkig enzz. Igor hoort tot de groep creative mensen. In deze groep zitten er geen kunstenaars dus..kont tegen te krib, je verheven voelen. Niemand snapt me toch...Jammer dat hij meedoet want het is niet tof om naar te kijken.

Ik vind dit maar een vreemd verhaal van je. Je gaat er vanuit dat iedereen een groepsmens is wat gewoon niet waar is. Sommige mensen hebben gewoon alleen tijd nodig en ik denk dat Igor zo'n persoon is. Dat betekent niet dat hij niet bij de groep wil horen maar dat hij zich af en toe even moet afzonderen om zich goed te kunnen blijven voelen. Ik snap niet dat die anderen dat niet snappen.
 Dat hij daarbij een kokosnoot meeneemt...dat is dan weer een ander punt. Maar zelf vind ik dat nou ook niet zo'n verschrikkelijk iets wat Dennis en zo ervan maken. Het is niet zo dat ze een ernstig voedseltekort hebben.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #351 Gepost op: 24-10-2009, 12:19:35 »
Igor is een van de weinigen die echt geniet van dit avontuur terwijl de anderen zich meer druk maken in hem. Die discussies gaat hij ook niet uit de weg maar kan wel begrijpen dat je deze beter af en toe de rug toedraait.  Toen Dennis vroeg waarom hij denkt dat hij het voorrecht mag hebben om er alleen vandoor te gaan met een kokosnoot en hij erop reageerde met dat hij egoïstisch wilde zijn om te genieten van de zonsopgang had ik een beetje het gevoel dat Igor gewoon wat extra olie op het vuur gooide om nog meer frustratie uit te lokken, met de gok indien hij immuniteit zou halen het kamp zou ontploffen en dat is toch deels gelukt.
Maar had vervolgens niet echt op de belachelijke reactie van Kurt gerekend.

Offline akula

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #352 Gepost op: 24-10-2009, 12:34:28 »
::tandpastasmiley:: weener grappenmaker
Misschien een beetje chaotisch verwoord voor een aantal mensen. In andere woorden, robinson is  niet meer zoals het was doormiddel van een Igor. Igor is gewoon flauw bezig en heeft zeker geen autisme wat mensen hier beweren. Dit heeft heel simpel weg te maken met een gedrag wat hij neerzet. Niet boeiend om naar te kijken.


Dit zegt voor mij alleen hoeveel je over autisme weet : evenveel als de doorsneepersoon = weinig of niets dus.

Maar blijkbaar ben ik toch niet de enige die het al herkend had... (en het gaat niet alleen over het meer teruggetrokken zijn, er zijn ook de ongepaste sociale reacties, het abnormale oogcontact, de frustraties, de moeite met kritiek, de woedeuitbarstingen, de praktische inzet, de gedrevenheid,...)

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #353 Gepost op: 24-10-2009, 13:33:20 »
Maar blijkbaar ben ik toch niet de enige die het al herkend had... (en het gaat niet alleen over het meer teruggetrokken zijn, er zijn ook de ongepaste sociale reacties, het abnormale oogcontact, de frustraties, de moeite met kritiek, de woedeuitbarstingen, de praktische inzet, de gedrevenheid,...)

Ja inderdaad, dit alles zijn aanwijzingen, geen diagnose, dat Igor een vorm van autisme zou kunnen hebben, maar so what?
En als dat niét zo is, ook goed, en dan kan hij maar meenemen dat hij op z'n minst zo overkomt bij een aantal mensen die er iets van kennen.
:)
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Tannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #354 Gepost op: 24-10-2009, 13:59:41 »
Als Igor al autisme heeft (wat goed zou kunnen), vind ik het knap dat hij dit avontuur, en daarmee ook de confrontatie met sociale contacten op een eiland, aangaat.  ::ok::

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #355 Gepost op: 24-10-2009, 15:02:56 »


Een terechte winnnaar van de eetproef waarbij hij de andere even een poepje liet ruiken! In de expeditie blijven door proeven te winnen en je niet in te slijmen ::ok::

(bron foto: ForumFok)
« Laatst bewerkt op: 24-10-2009, 21:11:39 door Sprien, Reden: bron toegevoegd »
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #356 Gepost op: 24-10-2009, 15:25:56 »
Leuke foto hoor, maar gadverdamme, die klodders koeienoogslijm op zijn wang, of is het wurmenslijm? Mijn lunch komt spontaan weer omhoog. ::kots::
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #357 Gepost op: 24-10-2009, 15:33:56 »
Leuke foto hoor, maar gadverdamme, die klodders koeienoogslijm op zijn wang, of is het wurmenslijm? Mijn lunch komt spontaan weer omhoog. ::kots::
Hij heeft dus niet gewonnen, want er zat nog iets op zijn wang ;)

Offline m@ri@nne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #358 Gepost op: 24-10-2009, 15:40:55 »
Bewijst ook dat ie wel een erg grote mond heeft ;)
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #359 Gepost op: 24-10-2009, 15:55:33 »
Bewijst ook dat ie wel een erg grote mond heeft ;)


 ::rofl::
Keep calm and eat chocolates!