Auteur Topic: [kandidaat] Igor  (gelezen 158483 keer)

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #380 Gepost op: 25-10-2009, 01:26:03 »
Eén ding is zeker: Igor gaat er helemaal voor! ;D
De manier waaròp kan je nog ter discussie stellen, maar hij is 'zeer gedreven', om het zachtjes uit te drukken!
;)
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Dman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • LongHorn - The Next Generation
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #381 Gepost op: 25-10-2009, 08:05:37 »
Gelukkig is de eindraad aangepast waardoor hij eigenlijk niet weggestemd kan worden door wraak. Ik denk zelfs dat ze nu 2 keer gaan denken voor ze op hem stemmen, want je zal maar tegen hem uitkomen!
Prachtige formule want dan hebben de kandidaten een extra kans om zich te bewijzen.
Igor is alvast de "Cast Away Pure Sang" en hopelijk de winnaar.
Igor tegen allen, allen tegen Igor.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #382 Gepost op: 25-10-2009, 09:49:38 »
Ik vind het verschrikkelijk hypocriet. Iedereen is hier constant bezig met het in de hemel prijzen of het afkraken van mensen op basis van een aantal sterk geregisseerde beelden, maar als het ineens gaat over eventuele aandoeningen is het not done ???

Goed, ik hou er maar over op.

Er zit mijns inziens wel een groot verschil tussen een mening en een diagnose. Om een mening te kunnen vormen is amper materiaal nodig, dikwijls wordt er slechts op basis van het uiterlijk al een mening gevormd. Er zijn geen maatstaven voor het vormen van een mening. Een diagnose vereist daarentegen professionaliteit en ervaring, en kan niet zonder meer door iedere persoon gesteld worden. Nu weet ik wel dat er slechts gesuggereerd wordt dat Igor een autistische stoornis heeft maar daarmee begeeft men zich wel op een hellend vlak. Echter, mijn opmerking was met name gericht op het gemak waarmee men tegenwoordig iedereen probeert te classificeren en niet op de suggestie an sich. Ik vind dan ook dat er best over gepraat mag worden, doch ik nooit op basis van enkele uitvergrote beelden in een niet-alledaagse situatie de suggestie zou maken.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #383 Gepost op: 25-10-2009, 10:05:46 »
Echter, mijn opmerking was met name gericht op het gemak waarmee men tegenwoordig iedereen probeert te classificeren en niet op de suggestie an sich.
Dat is op zich een interessante discussie, maar in feite is dat hier niet écht relevant. Waar het om gaat is dat sommige forummers in het sociaal onwenselijke gedrag van Igor patronen (menen te) herkennen die met aan autisme verwante stoornissen worden geassocieerd. Wanneer mensen daarover willen discussëren is dat net zo min (of net zo zeer) verwerpelijk als wanneer ik suggereer dat Igor een vervelende aandachttrekker is.
Overigens ken ik een paar Asperger-gevallen en daar lijkt Igor echt totaal niet op.

Eén ding is zeker: Igor gaat er helemaal voor! ;D

De vraag is wáár hij eigenlijk voor gaat. Als het de eindoverwinning van Expeditie Robinson 2009 is, dan kiest hij wel voor de weg van de meeste weerstand.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #384 Gepost op: 25-10-2009, 10:26:46 »
Waar het om gaat is dat sommige forummers in het sociaal onwenselijke gedrag van Igor patronen (menen te) herkennen die met aan autisme verwante stoornissen worden geassocieerd. Wanneer mensen daarover willen discussëren is dat net zo min (of net zo zeer) verwerpelijk als wanneer ik suggereer dat Igor een vervelende aandachttrekker is.

Ik vind dus dat er tussen beiden wel degelijk een verschil zit omdat een mening over het algemeen niet hoeft te voldoen aan allerlei maatstaven, dit in tegenstelling tot het pogen te herkennen van verschijnselen die mogelijk wijzen op een aandoening. Dat gaat veel verder dan een mening en impliceert dikwijls een feitelijke omstandigheid. Het vergt kortom veel meer kennis van zaken.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #385 Gepost op: 25-10-2009, 11:13:42 »
Oh trouwens ik vind het niet verwerpelijk, ik zou zoals reeds eerder gezegd wegens aangehaalde argumenten alleen de suggestie zelf niet maken :P
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #386 Gepost op: 25-10-2009, 11:57:20 »
Ik vind het maar een hypocriet mannetje. Eerst beweren dat je je sociale vaardigheden wil verbeteren en als je verbeterpunten krijgt aangereikt deze volledig negeren en gewoon je eigen plan trekken. ::niet-ok::

Wat mij betreft is het zsm ::zwaai:: Igor.
Geniet nooit met mate...

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #387 Gepost op: 25-10-2009, 12:13:02 »
Ik vind het maar een hypocriet mannetje. Eerst beweren dat je je sociale vaardigheden wil verbeteren en als je verbeterpunten krijgt aangereikt deze volledig negeren en gewoon je eigen plan trekken. ::niet-ok::


Ik vind het bv hypocrieter van Marcel om eerst met de vinger naar Igor te wijzen, vervolgens zichzelf de meeste drank gaat toebedelen(waarop marina een opmerking heeft gemaakt maar niemand ander op reageerde) en dan geen vinger uitsteekt aan het kamp om z'n roes uit te slapen.



 

Offline m@ri@nne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #388 Gepost op: 25-10-2009, 12:30:12 »
Ik vind het bv hypocrieter van Marcel om eerst met de vinger naar Igor te wijzen, vervolgens zichzelf de meeste drank gaat toebedelen(waarop marina een opmerking heeft gemaakt maar niemand ander op reageerde) en dan geen vinger uitsteekt aan het kamp om z'n roes uit te slapen.



 

Toch vreemd dat zijn gedrag eigenlijk wel word getolereerd, en dat van Igor niet...waar zou dat nu aan liggen ::)
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #389 Gepost op: 25-10-2009, 12:35:54 »
Ik vind het bv hypocrieter van Marcel om eerst met de vinger naar Igor te wijzen, vervolgens zichzelf de meeste drank gaat toebedelen(waarop marina een opmerking heeft gemaakt maar niemand ander op reageerde) en dan geen vinger uitsteekt aan het kamp om z'n roes uit te slapen.

Marcel is niet slim bezig geweest met die bbq. Ben ik geheel met je eens. Hij heeft blijkbaar een drankprobleem. Zoiets gaf hij tenminste aan. Maar om nou te zeggen dat hij hypocrieter is omdat hij iemand eerst wijst op sociale tekortkomingen en vervolgens op een ander punt in de fout gaat, vind ik nergens op slaan. Zo zou je nooit iemand ergens meer op kunnen wijzen, omdat je zelf misschien ooit wel ergens eens in de fout gaat.
Geniet nooit met mate...

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #390 Gepost op: 25-10-2009, 12:47:11 »
Toch vreemd dat zijn gedrag eigenlijk wel word getolereerd, en dat van Igor niet...waar zou dat nu aan liggen ::)
Dat komt omdat het erop lijkt dat het eenmalig is en van Igor komt het telkens terug.
Marcel gaat waarschijnlijk wel vaker in de fout, alleen weet hij zich goed te praten. Dit is iets was Igor kennelijk niet goed kan en geeft het simpelweg toe.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #391 Gepost op: 25-10-2009, 12:54:54 »
Marcel gaat waarschijnlijk wel vaker in de fout, alleen weet hij zich goed te praten. Dit is iets was Igor kennelijk niet goed kan en geeft het simpelweg toe.

Marcel heeft toch niks goedgepraat? Hij heeft het toch ook gewoon toegegeven? ???
Geniet nooit met mate...

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #392 Gepost op: 25-10-2009, 13:12:16 »
Marcel heeft toch niks goedgepraat? Hij heeft het toch ook gewoon toegegeven? ???

Ja dat hij na wat drank zo lam was, kon hij niet omheen praten. Ik bedoelde dat hij meer dingen niet helemaal netjes houdt en hij dat probeert goed (of erom heen) te praten. Er staat ook: "Marcel gaat waarschijnlijk wel vaker in de fout" (in deze expeditie).
« Laatst bewerkt op: 25-10-2009, 13:14:00 door Mus20 »

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #393 Gepost op: 25-10-2009, 13:23:25 »
Maar om nou te zeggen dat hij hypocrieter is omdat hij iemand eerst wijst op sociale tekortkomingen en vervolgens op een ander punt in de fout gaat, vind ik nergens op slaan. Zo zou je nooit iemand ergens meer op kunnen wijzen, omdat je zelf misschien ooit wel ergens eens in de fout gaat.

Dat bedoel ik juist, als je iemand gaat afzeiken op fouten die je zelf hebt gedaan of mogelijk kan doen.  Maar zelf er ongeschonden uitkomen vind ik hypocriet van de groep die er niets op zegt. 
Het ging em erom dat Igor er alleen vandoor ging met een kokos, Marcel heeft op z'n eentje ook de meeste alcohol naar binnen gekapt... er is toch wel een raakpunt tussen de 2.


Marcel heeft toch niks goedgepraat? Hij heeft het toch ook gewoon toegegeven? ???

Toegegeven dat je geen maat kan houden met alcohol spreekt het gedrag onder invloed ervan nog niet goed. 

Offline m@ri@nne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #394 Gepost op: 25-10-2009, 13:31:55 »

Toegegeven dat je geen maat kan houden met alcohol spreekt het gedrag onder invloed ervan nog niet goed. 

Daar heeft Marcel ook duidelijk zijn excuses voor aangeboden, iets wat ik uit Igor zijn mond nog niet heb gehoord, die spreekt alleen maar beloftes uit, die hij toch niet waar maakt.
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #395 Gepost op: 25-10-2009, 13:43:46 »
Daar heeft Marcel ook duidelijk zijn excuses voor aangeboden, iets wat ik uit Igor zijn mond nog niet heb gehoord, die spreekt alleen maar beloftes uit, die hij toch niet waar maakt.

Daar heb je een punt maar ik denk dat Igor aanvoelt dat zijn excuses toch niet aangenomen worden.  het kan ook zijn  dat hij denkt dat hij niets verkeerd doet en het nut van een verontschuldiging niet inziet.  Voor de groep is dit slechts Marcel zijn eerste blunder en daarom kan hij op vergiffenis rekenen.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #396 Gepost op: 25-10-2009, 13:49:19 »
Het ging em erom dat Igor er alleen vandoor ging met een kokos, Marcel heeft op z'n eentje ook de meeste alcohol naar binnen gekapt... er is toch wel een raakpunt tussen de 2.

Er was geen tekort aan alcohol, terwijl er wel een tekort is aan voedsel. De bier die op dat moment niet werd opgedronken, zou waarschijnlijk gewoon weer door de productie worden weggehaald. Terwijl de kokos die Igor opat anders eerlijk zou worden verdeeld onder de kandidaten.

De fout van Marcel was dat hij de dag na het feestje te lam was om te werken, niet dat hij iets heeft opgedronken dat anderen ook wilden hebben. Er heeft volgens mij niemand een druppel bier minder gedronken omdat Marcel zoveel dronk.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #397 Gepost op: 25-10-2009, 13:53:31 »
(...)  Voor de groep is dit slechts Marcel zijn eerste blunder en daarom kan hij op vergiffenis rekenen.

En volgens mij en misschien en volgens anderen is niet zijn eerste blunder. Volgens de groep is dat wel het geval.
Dit wilde ik dus eerder duidelijk maken.

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #398 Gepost op: 25-10-2009, 13:57:45 »
Er was geen tekort aan alcohol, terwijl er wel een tekort is aan voedsel. (...)

Geen excuus volgens mij, want er is misschien genoeg alcohol. Er was ook genoeg kokos op het voormalig eiland van kamp noord. volgens zit daar wel overeenstemming in, onlangs dat de ene situatie (de kokus) perse wel gevraagd moet worden en het andere (de alcohol) niet.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [kandidaat] Igor
« Reactie #399 Gepost op: 25-10-2009, 14:03:37 »
Geen excuus volgens mij, want er is misschien genoeg alcohol. Er was ook genoeg kokos op het voormalig eiland van kamp noord. volgens zit daar wel overeenstemming in, onlangs dat de ene situatie (de kokus) perse wel gevraagd moet worden en het andere (de alcohol) niet.

Nee, er was geen onbeperkte hoeveelheid kokos op kamp Noord, al was het alleen maar omdat de kokosnoten uit de bomen gehaald moeten worden en daar tijd en moeite in gaat zitten. Als het zo was dat iedereen in Kamp Noord een onbeperkte hoeveelheid kokosnoten kon eten, dan had niemand een probleem gemaakt van Igors kokosconsumptie. Maar nu waren andere mensen zuinig aan het doen, terwijl Igor in zijn eentje hele kokosnoten wegwerkte.
Dát is precies waarom níemand een probleem heeft gemaakt van Marcels alcoholconsumptie. Daarvan kon iederéén zoveel drinken als hij of zij wilde. Er was niemand die zuinig deed met de alcohol omdat het anders op zou raken.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.