Auteur Topic: [kandidaat] Jeroen  (gelezen 113342 keer)

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #240 Gepost op: 24-11-2009, 11:39:11 »
Alleen is het nog steeds heel jammer dat Marina de Zeurkous al een van de 3 finalisten is...  :\'(

Absoluut!! ::niet-ok::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #241 Gepost op: 24-11-2009, 13:21:25 »
Alleen is het nog steeds heel jammer dat Marina de Zeurkous al een van de 3 finalisten is...  :\'(

Maakt toch niet uit? Tegen wie ze het ook op moet nemen, ze verliest toch. Volgens mij hebben alle andere deelnemers meer credit verdiend dan Marina....
Zeker als Marina tegenover iemand als Jeroen of Rita staat kan ze het schudden...
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #242 Gepost op: 24-11-2009, 13:36:43 »
Ik hoop stiekem dat t wel zo gaat dat ze dan vier man  over hebben incl. Marina en dan een proef doen waarbij er dan nog 1 of 2 afvallen en dan de eindproef/stemming van de afvallers na samensmelting. Zo kunnen ze die misser van een finaleplek weggeven bij aanvang nog een beetje goedmaken.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline CubaLibre

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #243 Gepost op: 24-11-2009, 15:04:32 »

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #244 Gepost op: 24-11-2009, 17:27:18 »

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #245 Gepost op: 24-11-2009, 21:48:59 »
Maakt toch niet uit? Tegen wie ze het ook op moet nemen, ze verliest toch.

Ja eigenlijk heb je wel gelijk! Kansloos gewoon. ::jaja::
So who cares?!
;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #246 Gepost op: 24-11-2009, 22:55:04 »
Ik vind hem niet zo'n slimme speler. 

Indien hij zijn 2+1 stemmen over de 3 bedreigingen had gespreid.  Gingen er 3 mensen naar het duel en kreeg Marcel ook niet alle krediet voor zijn actie...

Offline muizje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #247 Gepost op: 24-11-2009, 23:08:23 »
Ik vind hem niet zo'n slimme speler. 

Indien hij zijn 2+1 stemmen over de 3 bedreigingen had gespreid.  Gingen er 3 mensen naar het duel en kreeg Marcel ook niet alle krediet voor zijn actie...
Waarom zou hij dat doen? Beter om niet meer vijanden te maken. Voor hem maakt het niet uit of er drie of twee mensen naar het duel gingen want hij is toch al veilig, plus het is wel beter om Dennis en Esmarelda uit elkaar te halen.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #248 Gepost op: 24-11-2009, 23:22:18 »
Waarom zou hij dat doen? Beter om niet meer vijanden te maken. Voor hem maakt het niet uit of er drie of twee mensen naar het duel gingen want hij is toch al veilig, plus het is wel beter om Dennis en Esmarelda uit elkaar te halen.

Alle 3 om tactische redenen. Een sterke onopvallende strateeg is veel gevaarlijker dan 2 praatjesmakers die van zichzelf denken dat ze goed bezig zijn.  In het kader van hoe het spel nu verloopt (verkiezen van 2de finalist) is de kans zeer klein dat 1 van de 3 verkozen zouden worden.

Nu zijn Esmeralda en Dennis furieus en 1 ervan zal dat blijven als hij/zij terugkomt van het duel.  Indien Marcel erbij zou geweest zijn zou hij van die 2 meer begrip gekregen hebben.  Indien dan Marcel eruit, lag de bal bij Marina om te bepalen wie 2de finaliste is (indien ze maar 1 stem moeten uitbrengen per persoon) Men kan dit nooit op voorhand weten maar uiteraard wel incalculeren en dat heeft Marcel ergens wel gedaan...

Offline muizje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #249 Gepost op: 24-11-2009, 23:40:28 »
Alle 3 om tactische redenen. Een sterke onopvallende strateeg is veel gevaarlijker dan 2 praatjesmakers die van zichzelf denken dat ze goed bezig zijn.  In het kader van hoe het spel nu verloopt (verkiezen van 2de finalist) is de kans zeer klein dat 1 van de 3 verkozen zouden worden.

Nu zijn Esmeralda en Dennis furieus en 1 ervan zal dat blijven als hij/zij terugkomt van het duel.  Indien Marcel erbij zou geweest zijn zou hij van die 2 meer begrip gekregen hebben.  Indien dan Marcel eruit, lag de bal bij Marina om te bepalen wie 2de finaliste is (indien ze maar 1 stem moeten uitbrengen per persoon) Men kan dit nooit op voorhand weten maar uiteraard wel incalculeren en dat heeft Marcel ergens wel gedaan...
Ik denk dat Jeroen veel liever Dennis of Esmarelda eruit wil hebben dan Marcel.
Marcel is een meesterstrateeg maar wel iemand waar Jeroen een redelijke band mee heeft, die enigsinds aan zijn kant staat.
Als Dennis en Esmarelda terug komen zullen ze woest zijn en enige sympathie kan je denk ik vergeten. Op wie kan hij dan terug vallen? Rita? Ik denk het niet.
edit: Op Marina al helemaal niet want die is dankzij Jeroen dan haar maatje Marcel kwijt
« Laatst bewerkt op: 24-11-2009, 23:44:54 door muizje »

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #250 Gepost op: 25-11-2009, 00:07:33 »
Ik denk dat Jeroen veel liever Dennis of Esmarelda eruit wil hebben dan Marcel.
Marcel is een meesterstrateeg maar wel iemand waar Jeroen een redelijke band mee heeft, die enigsinds aan zijn kant staat.
Als Dennis en Esmarelda terug komen zullen ze woest zijn en enige sympathie kan je denk ik vergeten. Op wie kan hij dan terug vallen? Rita? Ik denk het niet.
edit: Op Marina al helemaal niet want die is dankzij Jeroen dan haar maatje Marcel kwijt

Ik zeg dan ook in het kader hoe het spel nu verloopt...

Hij zal waarschijnlijk niet verkozen worden tot 2de finalist en moet alsnog strijden in de laatste proef. Als hij de laatste plaats weet te bemachtigen heeft hij het meeste kans om het spel te winnen.  Van de afgevallen mensen krijgt hij denkelijk nog het meeste respect, indien niet zijn het slechte verliezers...  Esmeralda en Dennis zijn vooral woest op Marcel en Marina.

Dankzij Jeroen heeft Rita het wel een ronde verder kunnen trekken, maar langs de andere kant blijft ze wel steeds op em stemmen. Zoals eerder al vermeld is dankbaarheid in dit spel soms ver te zoeken...

Als Marina in dit stadium nog niet doorheeft dat ze kansloos is in de finale  ::dom::, kan ze evengoed Jeroen meenemen ipv Dennis of Esmerala.
« Laatst bewerkt op: 25-11-2009, 16:24:03 door reaver »

Offline muizje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #251 Gepost op: 25-11-2009, 00:21:15 »
Het zijn slechte verliezers, dat is al gebleken.
Marina zal emotioneel gezien niet op Jeroen stemmen vanwege Marcel.
De meeste personen zullen op Rita stemmen voor een finaleplek omdat zij een zwakke speler is.
Als er later nog een proef komt voor een andere finale plek lijkt het me voor Jeroen beter om tegen Marcel te strijden dan tegen Esmarelda en Dennis.
Jeroen kon overigens ook niet weten dat er volgende keer gestemd word voor een finale plek.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #252 Gepost op: 25-11-2009, 00:45:14 »
Marina zal emotioneel gezien niet op Jeroen stemmen vanwege Marcel.
Marina kan normaal gezien haar stem niet uitbrengen voor de titel 'Robinson' als finalist.

Als er later nog een proef komt voor een andere finale plek lijkt het me voor Jeroen beter om tegen Marcel te strijden dan tegen Esmarelda en Dennis.
In vorige proef was Marcel 2de, Hij kwam aan voor Esmeralda en Dennis  ::vergroot:: Dus qua fysiek moet je hem zeker niet onderschatten,  hij heeft zich op vele manieren low profile gehouden...  Dus op fysiek vlak kan hij zich ook ingehouden hebben.

Jeroen kon overigens ook niet weten dat er volgende keer gestemd word voor een finale plek.
Zoals ik al zei kan je dit nooit helemaal weten, wel een beetje incalculeren... (tel de eilandraden, aantal deelnemers, hoever de expeditie gaande is,...)


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #253 Gepost op: 25-11-2009, 09:43:51 »
Ik vind hem niet zo'n slimme speler. 

Indien hij zijn 2+1 stemmen over de 3 bedreigingen had gespreid.  Gingen er 3 mensen naar het duel en kreeg Marcel ook niet alle krediet voor zijn actie...
Als ik de uitleg tijdens het spel goed had begrepen diende hij die extra stem aan een van beide kandidaten geven aan wie hij zijn stem zou geven, dus volgens mij kon hij niet 3 verschillende stemmen uitbrengen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #254 Gepost op: 25-11-2009, 10:28:17 »
dus volgens mij kon hij niet 3 verschillende stemmen uitbrengen...
En stel dat er drie "afvallers" waren, dan bestond de kans dat zowel Dennis als Esmeralda weer terug kwamen op het eiland. Nee, prima keuze van Marcel/Jeroen om deze twee tortelduifjes uit elkaar te halen.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #255 Gepost op: 25-11-2009, 11:18:48 »
Als ik de uitleg tijdens het spel goed had begrepen diende hij die extra stem aan een van beide kandidaten geven aan wie hij zijn stem zou geven, dus volgens mij kon hij niet 3 verschillende stemmen uitbrengen...

Ja dit is juist.
::jaja::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #256 Gepost op: 25-11-2009, 11:47:43 »
Als ik de uitleg tijdens het spel goed had begrepen diende hij die extra stem aan een van beide kandidaten geven aan wie hij zijn stem zou geven, dus volgens mij kon hij niet 3 verschillende stemmen uitbrengen...

Niet goed begrepen blijkbaar.

Tussen mogen en moeten is toch een duidelijk verschil  ???

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #257 Gepost op: 25-11-2009, 13:00:40 »
Tussen mogen en moeten is toch een duidelijk verschil  ???
Natuurlijk heb je daar gelijk in, maar als ik daar had gezeten denk ik ook dat ik het had opgevat als 2 voor de een en 1 voor de ander. Maar in het geval zoals jij het stelt had het dus ook zo kunnen zijn dat Jeroen die ene stem nog had bewaard voor een volgende eilandraad!
Ich bin ein Bärliner!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #258 Gepost op: 25-11-2009, 16:04:46 »
Maar in het geval zoals jij het stelt had het dus ook zo kunnen zijn dat Jeroen die ene stem nog had bewaard voor een volgende eilandraad!


Een volgende eilandraad had ik niet echt gedachten maar enkel dat hij zijn 3 stemmen mocht spreiden onder 3 mensen.

Maar door je opmerking stel ik mezelf wel de vraag indien hij indien hij ze mocht bijhouden hij deze stem op zichzelf mocht uitbrengen bij de stemming voor de 2de finalist ::vergroot::

Offline Asherah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #259 Gepost op: 25-11-2009, 16:54:58 »
Ik denk dat het handig is dat Esmeralda en Dennis samen in het duel staan.
Ik denk ook dat Marcel makkelijker te verslaan is in een proef.
En met stemmen op de winnaar. Als hij ook Marcel nog eens verraad, kan hij die stem ook wel vergeten. Marcel heeft hem immers geholpen..

En daarbij weet ik voor 90% zeker dat hij 2 stemmen op 1 persoon, en 1 stem op een andere persoon moest uitbrengen.