Auteur Topic: [kandidaat] Kurt  (gelezen 39160 keer)

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kurt
« Reactie #40 Gepost op: 23-10-2009, 19:55:38 »
Eerlijk gezegd is dat toch denk ik wat Kurt in eerste instantie geprobeerd heeft. Als je zoiets binnenhoud moet het er echter wel uit op een gegeven moment?
Dat denk ik ook. Het werd iets te veel van hetzelfde liedje. Is het zo raar dat hij zo reageerde ???
misschien niet, want misschien is het telkens waarover zij spreken. Meer dat wij zien en denken.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kurt
« Reactie #41 Gepost op: 23-10-2009, 20:28:56 »
Stemt op Marjolein met als reden: vele verhalen vertellen dat je te weinig doet. Hij vindt het niet eens zelf!
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Kurt
« Reactie #42 Gepost op: 23-10-2009, 23:39:51 »
Stemt op Marjolein met als reden: vele verhalen vertellen dat je te weinig doet. Hij vindt het niet eens zelf!

nee, hij had voor de samensmelting nooit met haar in 1 kamp gezeten (ik neem dus aan dat zijn andere stem voor Marcel was, de enige die na de samensmelting heeft bewezen niet veel te doen  ::) )
Keep calm and eat chocolates!

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kurt
« Reactie #43 Gepost op: 24-10-2009, 00:21:07 »
Stemt op Marjolein met als reden: vele verhalen vertellen dat je te weinig doet. Hij vindt het niet eens zelf!

Goh van wie zou hij dat nou allemaal hebben gehoord ::)

Offline patjesomers

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kurt
« Reactie #44 Gepost op: 24-10-2009, 02:23:06 »
Zwakke persoonlijkheid heeft die jongen. Zie naar opmerkingen richting Igor en het gedrag daaromheen, waar die doet als een door de wesp gebeten Klaas. Vertrekken filosoof van mijn voeten

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [kandidaat] Kurt
« Reactie #45 Gepost op: 24-10-2009, 11:53:12 »
Ik vind de reactie van Kurt op Igor wel begrijpelijk. Igor heeft telkens gezegd dat hij socialer wil worden, maar gedraagt zich daar niet bepaald naar. Dan zijn het dus lege woorden, zonder betekenis, een hoop blabla. Volkomen logisch dat Kurt daar horendol van wordt.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kurt
« Reactie #46 Gepost op: 24-10-2009, 12:32:39 »
Ik vind de reactie van Kurt op Igor wel begrijpelijk. Igor heeft telkens gezegd dat hij socialer wil worden, maar gedraagt zich daar niet bepaald naar. Dan zijn het dus lege woorden, zonder betekenis, een hoop blabla. Volkomen logisch dat Kurt daar horendol van wordt.

Dit soort reactie kon ook enkel gebeuren als er "bijstaanders" waren.  Ik heb gevoel dat hij   de confrontatie met Igor niet face to face durft aan te gaan, vandaar hij deze straffe uitspraken en gedragingen enkel in groep zal doen. Een vorm van machtsmisbruik op een laffe manier.

Waarschijnlijk beroepsmisvorming; deze techniek wordt veel gebruikt om lastige leerlingen voor schut te zetten voor heel de klas. 

Offline muizje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kurt
« Reactie #47 Gepost op: 24-10-2009, 13:26:45 »
Ik denk dat Kurt met zijn opmerking (je bent maar zo groot) wilde zeggen dat Igor denkt dat hij veel uitvoerd en belangrijk is voor de groep. Maar ja Kurt kan dan wel een spiegel gebruiken want zo belangrijk is hij ook niet.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kurt
« Reactie #48 Gepost op: 24-10-2009, 15:31:08 »
Ik vind de reactie van Kurt op Igor wel begrijpelijk. Igor heeft telkens gezegd dat hij socialer wil worden, maar gedraagt zich daar niet bepaald naar. Dan zijn het dus lege woorden, zonder betekenis, een hoop blabla. Volkomen logisch dat Kurt daar horendol van wordt.
Volledig mee eens KD  ::ok:: ::ok:: Remember de agressieve uitbarsting van Igor richting Dennis.Volgens Igor moest Dennis niet achterbaks zijn maar het hem recht in zijn ogen zeggen.Dat heeft Kurt toch gedaan?Kurt heeft recht in de ogen van Igor gezegd wat hij van hem vind  ::jaja:: ::jaja:: Ik begrijp eigenlijk niet goed wat sommige mensen kleinzielig vinden aan de woorden van Kurt  ::ohno::

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kurt
« Reactie #49 Gepost op: 24-10-2009, 16:08:16 »
Ik begrijp eigenlijk niet goed wat sommige mensen kleinzielig vinden aan de woorden van Kurt  ::ohno::

De manier waarop: het toneel en drama met de bedoeling Igor de grond in te boren om de rest te kunnen manipuleren hun stem naar Igor te richten op de eilandraad.

Hij heeft samen met Dennis heel de situatie opgeblazen om er zelf beter uit te komen.

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kurt
« Reactie #50 Gepost op: 24-10-2009, 16:15:51 »
Volledig mee eens KD  ::ok:: ::ok:: Remember de agressieve uitbarsting van Igor richting Dennis.Volgens Igor moest Dennis niet achterbaks zijn maar het hem recht in zijn ogen zeggen.Dat heeft Kurt toch gedaan?Kurt heeft recht in de ogen van Igor gezegd wat hij van hem vind  ::jaja:: ::jaja:: Ik begrijp eigenlijk niet goed wat sommige mensen kleinzielig vinden aan de woorden van Kurt  ::ohno::

Nou, ik vond dat hij theatraal moest reageren om te laten zien dat hij ook even een duitje in het zakje deed. En zijn opmerking over hoe groot Igor was vond ik ook nodeloos persoonlijk waar iedereen bij stond. Op dat moment had ik echt het idee dat als je de verkeerde zo voor veel mensen voor schut zet, deze heel anders zou reageren dan Igor deed. Als psycholoog weet je zoiets toch?

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kurt
« Reactie #51 Gepost op: 24-10-2009, 16:46:29 »
Hmmmm,alhoewel ik niet vaak post op het ER board heb ik ALLE afleveringen gezien vanaf reeks 1 tem.donderdag ll.Dus denk ik dat ik een beetje mee kan spreken over het programma en de reacties op de kandidaten.Wat al vaak voorgekomen is,is dat men op verschillende fora sommige kandidaten zit af te zeik...tot dat die bepaalde persoon een proef wint.Dan gaan sommige mensen plots die vervelende persoon (die men eerst uitgemaakt heeft voor vanalles en nog wat)beginnen leuk vinden en zoekt men een andere boeman/vrouw.
Hier wederom hetzelfde,Igor is nu plots de "goede" en Kurt is nu plots de "slechte".......  ??? ??? ???

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kurt
« Reactie #52 Gepost op: 24-10-2009, 17:40:37 »
Hmmmm,alhoewel ik niet vaak post op het ER board heb ik ALLE afleveringen gezien vanaf reeks 1 tem.donderdag ll.Dus denk ik dat ik een beetje mee kan spreken over het programma en de reacties op de kandidaten.Wat al vaak voorgekomen is,is dat men op verschillende fora sommige kandidaten zit af te zeik...tot dat die bepaalde persoon een proef wint.Dan gaan sommige mensen plots die vervelende persoon (die men eerst uitgemaakt heeft voor vanalles en nog wat)beginnen leuk vinden en zoekt men een andere boeman/vrouw.
Hier wederom hetzelfde,Igor is nu plots de "goede" en Kurt is nu plots de "slechte".......  ??? ??? ???

Je heb wel een goed punt aangesneden, volgens mij is dit de eerste 'confrontatie' van Kurt tegen Igor (op tv te zien dan). Zijn eerste lachje kan ik wel begrijpen de uitleggen over het grote kleine mannetje niet echt... alleen als Igor alles voor zijn gezicht wil zien (zoals eerder te zien), dan doet Kurt dat bij deze. Het enige vreemde eraan is dat dit het eerste 'conflict' tussen Kurt en Igor is en inderdaad een groot deel van het publiek (lees de verandering van reactie op dit forum) anders over beide gaat denken.

Kan ik hieruit concluderen dat mensen snel te beïnvloeden zijn?
Want volgende keer is het een ander die er voor gaat of eigenlijk tegen Igor in gaat. Wat heeft het voor zin? Igor wordt hierdoor alleen maar gemotiveeder.


Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kurt
« Reactie #53 Gepost op: 24-10-2009, 18:35:00 »
Side note: Psychologie is niet hetzelfde als filosofie, dat lijkt niet iedereen hier door te hebben.

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kurt
« Reactie #54 Gepost op: 24-10-2009, 18:52:59 »
Side note: Psychologie is niet hetzelfde als filosofie, dat lijkt niet iedereen hier door te hebben.
Dat is waar!
Vraag maar aan Rita!

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kurt
« Reactie #55 Gepost op: 24-10-2009, 19:08:34 »
Ik denk dat de plotselinge veranderende meningen over Kurt meer te maken hebben met zijn eigen onopvallendheid en de underdogpositie van Igor. Kurt is tot nu toe vrij weinig in beeld geweest. Hij deed niks verkeerd maar heeft ook niet voor noemenswaardige wapenfeiten gezorgd. Afgelopen aflevering begon hij Igor verbaal aan te vallen nadat deze laatste de hele groep al over zich heen had gekregen. Het was net alsof hij een moment van zwakte bij Igor zag en daarvan gebruik wilde maken. Derhalve is het niet vreemd dat men na het aanschouwen van dit alles eerder geneigd is de kant van Igor te kiezen. Ik snap niet echt wat het al dan niet winnen van de proef hiermee te maken heeft, deze situatie speelde zich toch af voordat Igor de proef won?
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kurt
« Reactie #56 Gepost op: 25-10-2009, 00:57:28 »
Ik denk dat de plotselinge veranderende meningen over Kurt meer te maken hebben met zijn eigen onopvallendheid en de underdogpositie van Igor. Kurt is tot nu toe vrij weinig in beeld geweest. Hij deed niks verkeerd maar heeft ook niet voor noemenswaardige wapenfeiten gezorgd. Afgelopen aflevering begon hij Igor verbaal aan te vallen nadat deze laatste de hele groep al over zich heen had gekregen. Het was net alsof hij een moment van zwakte bij Igor zag en daarvan gebruik wilde maken. Derhalve is het niet vreemd dat men na het aanschouwen van dit alles eerder geneigd is de kant van Igor te kiezen. Ik snap niet echt wat het al dan niet winnen van de proef hiermee te maken heeft, deze situatie speelde zich toch af voordat Igor de proef won?
Volgens mij is het niet zozeer dat hier de kant van Igor gekozen wordt, maar dat de 'pathetische' reactie van Kurt aangevallen wordt.
Ik heb ook het idee dat Kurt gebruik wilde maken van het moment om zich te profileren ten koste van iemand. Dat vond ik nogal triest om te zien.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat] Kurt
« Reactie #57 Gepost op: 25-10-2009, 01:55:44 »
Ik heb ook het idee dat Kurt gebruik wilde maken van het moment om zich te profileren ten koste van iemand. Dat vond ik nogal triest om te zien.

Hij is absoluut niet de eerste en enige hé!
 :-\\
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: [kandidaat] Kurt
« Reactie #58 Gepost op: 25-10-2009, 07:57:45 »
Nou, zo levensverziekend lijkt me het nou ook weer niet dat je het niet meer kan inhouden. Kurt dacht gewoon te scoren bij de anderen, volgens mij.
het is gewoon net zo'n vieze gluiperd als Dennis ::kots:: ::kots::
Menno is gek

Offline Expediteur

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kurt
« Reactie #59 Gepost op: 26-10-2009, 14:45:03 »
het is gewoon net zo'n vieze gluiperd als Dennis ::kots:: ::kots::

Hij is toch filosoof?