Auteur Topic: Nieuwe Eilandraad  (gelezen 10357 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Nieuwe Eilandraad
« Reactie #20 Gepost op: 25-10-2009, 13:52:06 »
Ik vind het op zich het idee van het duel erg tof. Ik vind complotten en dergelijken prima, maar nu geef je de slachtoffers van een complot de kans om wraak te nemen. Ja, ik stem zeker voor deze nieuwe manier, al is het maar om de regels een beetje veranderd te zien (een frisse wind kan nooit kwijt).

Helemaal mee eens.
Al hoop ik dat de nieuwe eilandraad geen vrijbrief is voor asociaal gedrag (omdat je er niet direct uitgestemd kan worden). Maar daar ga ik niet vanuit, want niemand wordt graag keer op keer genomineerd voor vertrek.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe Eilandraad
« Reactie #21 Gepost op: 25-10-2009, 14:02:03 »
Helemaal mee eens.
Al hoop ik dat de nieuwe eilandraad geen vrijbrief is voor asociaal gedrag (omdat je er niet direct uitgestemd kan worden). Maar daar ga ik niet vanuit, want niemand wordt graag keer op keer genomineerd voor vertrek.
Ik hoop dat het ook geen vrijbrief wordt, maar ik denk dat Igor wel dit spelletje wil spelen onlangs dat hij wel of niet immuniteit haalt. Een vraag die opkomt is wie worden slachttoffers ervan?

Offline Asherah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe Eilandraad
« Reactie #22 Gepost op: 25-10-2009, 14:39:02 »
Dat is juist het mooie nu, vind ik, dat nu uiteindelijk het individu weer voor een groot deelover zijn/haar eigen lot kan beslissen dmv de tweestrijd te winnen.

Daarnaast hoeven we niet bang dat er geen complotten blijven bestaan, zet wat mensen bij elkaar en er wordt gekonkeld, en op zo'n eiland al helemaal.
Het wordt alleen nog moeilijker, want degene kan terugkomen en weer complotten tegen jou. Ik vermoed dat er mooie televisie vankomt.

Dat is wat ik bedoel  ;D


Offline Asherah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe Eilandraad
« Reactie #23 Gepost op: 25-10-2009, 14:40:25 »
Ik weet ook niet in hoeverre de produktie de proeven voorbereidt, nu kunnen ze het eindoordeel nog meer beinvloeden door de keuze van het duel (proef) aan te passen op de kwaliteiten van die deelnemer die ze door willen laten gaan of naar huis willen sturen. En dat haalt naar mijn mening een beetje de kern van het spel weg.

Dat zal wel van te voren vast staan, denk ik.

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe Eilandraad
« Reactie #24 Gepost op: 26-10-2009, 00:35:22 »
Vraag me af hoe deze manier van stemmen, nu de kandidaten ervan weten, het stem gedrag gaat beinvloeden. Als ze de volgende keer Igor eruit willen hebben, tegen wie willen ze hem dan laten duelleren? Ze kennen de proef niet maar je zult toch een sterkere kandidaat tegen over hem moeten zetten. 

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Nieuwe Eilandraad
« Reactie #25 Gepost op: 26-10-2009, 01:03:49 »
Vraag me af hoe deze manier van stemmen, nu de kandidaten ervan weten, het stem gedrag gaat beinvloeden. Als ze de volgende keer Igor eruit willen hebben, tegen wie willen ze hem dan laten duelleren? Ze kennen de proef niet maar je zult toch een sterkere kandidaat tegen over hem moeten zetten. 

Maar zouden ze het risico nemen om één van hun sterkeren op te offeren om Igor te verslaan?

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe Eilandraad
« Reactie #26 Gepost op: 26-10-2009, 09:19:05 »
Ja dat bedoel ik dus, zou deze het bijv. zelf aanbieden als de spanningen hoger oplopen zoals bijv een John( ::rofl::) want Igor is fysiek sterk in de proeven en omdat van Jeroen en Simone nou al eentje gaat afvallen, hebben ze toch al een fysiek sterker persoon minder... Dus strategisch gezien word het niet alleen belangrijk dat Igor stemmen krijgt maar ook nog tegen wie hij moet duelleren.

Lijkt me wel lachen, en dat groepje maar op Igor stemmen en iedere keer stapt hij weer met een brede smile die boot af, "Hoi jongens,ben er weer" ::rofl:: ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 26-10-2009, 09:24:01 door weener01 »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Nieuwe Eilandraad
« Reactie #27 Gepost op: 26-10-2009, 10:12:56 »
Complotten zullen er zeker blijven, maar door de tweede stem wordt het denk ik wel ingewikkelder. Want wat doe je inderdaad met iemand dioe je absoluut weg wil hebben (denk aan Igor...) Ga je dan iemand opofferen, of ga je hem tegenover de persoon zetten die je op de tweede plaats hebt staan van personen die je weg wil hebben!
Ich bin ein Bärliner!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Nieuwe Eilandraad
« Reactie #28 Gepost op: 26-10-2009, 10:17:12 »
Ik denk toch dat laatste, want dan ben je altijd 'tevreden'.

En als je Igor vaak genoeg wegstemt, verliest hij vanzelf een keer een proef. Het lijkt me niet slim om sterke mensen aan hem op te offeren. Want als hij dan wel wint, maak je het voor hem alleen maar makkelijker om de immuniteitsproeven de volgende keren te winnen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Sarah70

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe Eilandraad
« Reactie #29 Gepost op: 26-10-2009, 16:40:11 »
Ik vind het nieuwe systeem wel leuk !  ;D
Iemand die een "echte" Robinson is, heeft nog een kans in het duel en is dus niet afhankelijk van vriendjespolitiek...

Alleen ik hoop wel dat het ook een beetje stevige proeven zijn tijdens het duel en niet alleen het stapelen van stenen....  ::rofl::