Auteur Topic: Nieuwe Eilandraad  (gelezen 10353 keer)

Offline Asherah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Nieuwe Eilandraad
« Gepost op: 24-10-2009, 19:24:00 »
Twee stemmen uitdelen in plaats van een. En niet een die automatisch vertrekt, maar een onderling duel dat uitgevochten moet worden.
Erg leuk wat mij betreft, zo hebben complotten minder kans.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Nieuwe Eilandraad
« Reactie #1 Gepost op: 24-10-2009, 19:28:15 »
Erg leuk wat mij betreft, zo hebben complotten minder kans.

Dat zie ik nu net als een negatieve ontwikkeling.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Nieuwe Eilandraad
« Reactie #2 Gepost op: 24-10-2009, 19:31:04 »
Dat zie ik nu net als een negatieve ontwikkeling.

Inderdaad.

Ik vind het echter wel een interessante wending tot dusverre. En het geeft de echte outcasts, zoals bv Igor, meer kans om te overleven en dat vind ik ook wel leuk.

Als Igor er hierdoor lang in blijft zullen mensen op een gegeven moment vanzelf naar hem toe te trekken om met hem een complot te smeden.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe Eilandraad
« Reactie #3 Gepost op: 24-10-2009, 19:31:53 »
Erg leuk wat mij betreft, zo hebben complotten minder kans.

Euh er zijn nu 2 mensen van hetzelfde kamp met de meeste stemmen...

Indien ze het op 1 stem hadden gehouden en dan de 2 met de meeste stemmen doorgaan met het duel, is er terug een kans voor de minderheid om de nummers van de alliantie te verminderen...

We weten ook niet wat er met de winnaar van dat duel gaat gebeuren.  Gaat deze terug naar de groep of wordt deze alleen op een ander eiland gedropt... meerdere mogelijkheden staan nog open.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 24-10-2009, 19:44:25 door reaver »

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Nieuwe Eilandraad
« Reactie #4 Gepost op: 24-10-2009, 19:40:22 »
volgens mij is er gezegd dat de winnaar terug gaat naar de groep.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline loesloes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe Eilandraad
« Reactie #5 Gepost op: 24-10-2009, 19:47:47 »
Ja dat heb ik ook gehoord. Ik vind het een goede ontwikkeling. Maar wat een schok voor Jeroen, en als hij terugkan naar de groep.... Dat gaat herrie geven. Loes

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe Eilandraad
« Reactie #6 Gepost op: 24-10-2009, 19:49:41 »
Ja dat heb ik ook gehoord. Ik vind het een goede ontwikkeling. Maar wat een schok voor Jeroen, en als hij terugkan naar de groep.... Dat gaat herrie geven. Loes
Voordat hij het duel aangaat geeft al herrie, want dat doet hij direct na de eilandraad.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe Eilandraad
« Reactie #7 Gepost op: 24-10-2009, 19:54:13 »
volgens mij is er gezegd dat de winnaar terug gaat naar de groep.

Eddy heeft letterlijk gezegd  ::vergroot::

"de winnaar van het duel mag door met de expeditie, de verliezer gaat naar huis.

 

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe Eilandraad
« Reactie #8 Gepost op: 24-10-2009, 20:25:53 »
Dat zie ik nu net als een negatieve ontwikkeling.

Eens.

(goh..  :P)

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe Eilandraad
« Reactie #9 Gepost op: 24-10-2009, 21:03:15 »
De duellen moeten zorgen dat je als Robinson wordt gezien, want dat is nu doorslaggevend.
Dat kan positief zijn: want dan worden de sterkere in spel gehouden.
Dat kan negatief zijn: want iedereen wil misschien van iemand af, omdat de groep vind dat hij/zij niet robinsonwaardig is.

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe Eilandraad
« Reactie #10 Gepost op: 24-10-2009, 21:52:04 »
Dat zie ik nu net als een negatieve ontwikkeling.

Vind ik ook. Een complotstrategie hoort gewoon bij het spel.Zonder die complotten is het saai.
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe Eilandraad
« Reactie #11 Gepost op: 24-10-2009, 22:34:55 »
Door het dubbel stemmen kunnen de complotten gewoon gevormd worden, dat maakt geen verschil.
Nog even niks.

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Nieuwe Eilandraad
« Reactie #12 Gepost op: 25-10-2009, 00:30:17 »
Er zijn veel veranderingen, ik wacht even af of dat postief of negatief is. Volg het zelf ook al een aantal jaren.

Ik heb hier nog niet eerder gepost, maar hopelijk mag ik hier zomaar posten?

Offline Asherah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe Eilandraad
« Reactie #13 Gepost op: 25-10-2009, 09:13:56 »
Vind ik ook. Een complotstrategie hoort gewoon bij het spel.Zonder die complotten is het saai.


Maar zo iemand als Igor, zou er dan zo uit vliegen. Op deze manier kan hij nog wel eens heel ver komen.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe Eilandraad
« Reactie #14 Gepost op: 25-10-2009, 09:59:50 »

Ik heb hier nog niet eerder gepost, maar hopelijk mag ik hier zomaar posten?

natuurlijk, iedereen is welkom hier, post maar gezellig wat meer mee in de diverse topics  ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe Eilandraad
« Reactie #15 Gepost op: 25-10-2009, 10:00:37 »
Door het dubbel stemmen kunnen de complotten gewoon gevormd worden, dat maakt geen verschil.

Precies, je moet gewoon zorgen dat 2 vriendjes van elkaar het duel aan moeten gaan, zoals nu gebeurd met Jeroen en Simone (hopelijk de volgende keer Esmeralda en Dennis  >:D )
Keep calm and eat chocolates!

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Nieuwe Eilandraad
« Reactie #16 Gepost op: 25-10-2009, 10:12:00 »
Er wordt initiatief bij de kandidaten weggehaald doordat ze niet langer instaat zijn een eindoordeel te vellen. Naast immuniteit is er nu ook nog een extra proef waarmee rekening gehouden moet worden en daarmee slinken de kansen van het slagen van de opzet van een alliantie aanzienlijk. Er is vaak een hoofddoelwit en die krijgt nu een behoorlijk grote kans om te ontsnappen aan het zwaard van de alliantie.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe Eilandraad
« Reactie #17 Gepost op: 25-10-2009, 10:26:27 »
Dat is juist het mooie nu, vind ik, dat nu uiteindelijk het individu weer voor een groot deelover zijn/haar eigen lot kan beslissen dmv de tweestrijd te winnen.

Daarnaast hoeven we niet bang dat er geen complotten blijven bestaan, zet wat mensen bij elkaar en er wordt gekonkeld, en op zo'n eiland al helemaal.
Het wordt alleen nog moeilijker, want degene kan terugkomen en weer complotten tegen jou. Ik vermoed dat er mooie televisie vankomt.
« Laatst bewerkt op: 25-10-2009, 10:59:38 door Schulz »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe Eilandraad
« Reactie #18 Gepost op: 25-10-2009, 10:52:38 »
Maar zo iemand als Igor, zou er dan zo uit vliegen. Op deze manier kan hij nog wel eens heel ver komen.

Daar heb je wel gelijk in.
Maar Igor verwoordde het zelf prima; hij neemt het risico weggestemd te worden door zijn gedrag mits hij de proeven wint ;)We zullen zien hoe lang hij dit redt.

Ik weet ook niet in hoeverre de produktie de proeven voorbereidt, nu kunnen ze het eindoordeel nog meer beinvloeden door de keuze van het duel (proef) aan te passen op de kwaliteiten van die deelnemer die ze door willen laten gaan of naar huis willen sturen. En dat haalt naar mijn mening een beetje de kern van het spel weg.
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Nieuwe Eilandraad
« Reactie #19 Gepost op: 25-10-2009, 13:10:10 »
Ik vind het op zich het idee van het duel erg tof. Ik vind complotten en dergelijken prima, maar nu geef je de slachtoffers van een complot de kans om wraak te nemen. Ja, ik stem zeker voor deze nieuwe manier, al is het maar om de regels een beetje veranderd te zien (een frisse wind kan nooit kwijt).