Poll

Is de evenwichtsbalk een essentieel onderdeel van ER?

Ja
Neen

Auteur Topic: De finale!!  (gelezen 76678 keer)

Offline Otherfool

  • Forumlid
Re: De finale!!
« Reactie #20 Gepost op: 27-11-2009, 00:10:38 »
Een Expeditie zonder evenwichtsbalk is geen Expeditie  ::ohno::

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De finale!!
« Reactie #21 Gepost op: 27-11-2009, 11:57:40 »
IK WIL DE EVENWICHTSBALK!!!!  >:(

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: De finale!!
« Reactie #22 Gepost op: 27-11-2009, 12:01:56 »
IK WIL DE EVENWICHTSBALK!!!!  >:(
waarschijnlijk zullen de drie finalisten op de evenwichtsbalk, dan zal de winnaar in de definitieve finale stemronde staan
de andere twee moeten dan bepalen wie de andere definitieve finale staat
dat denk ik tenminste ::tandpastasmiley::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: De finale!!
« Reactie #23 Gepost op: 27-11-2009, 12:02:38 »
IK WIL DE EVENWICHTSBALK!!!!  >:(

We zullen eens horen wat de meerderheid hier wilt! ;D
Ik stem alvast vòòr!
:D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De finale!!
« Reactie #24 Gepost op: 27-11-2009, 12:12:50 »
jammer, er is hier jarenlang gezeurd dat die balk niets was, en nu komt ie misschien niet meer, en dan krijgen we dit  :P :P :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De finale!!
« Reactie #25 Gepost op: 27-11-2009, 12:17:44 »
er is geen keuze: het maakt met niets uit, als er maar leuke andere proeven zijn.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De finale!!
« Reactie #26 Gepost op: 27-11-2009, 12:26:17 »
jammer, er is hier jarenlang gezeurd dat die balk niets was, en nu komt ie misschien niet meer, en dan krijgen we dit  :P :P :P

Ik vind de balk nog steeds waardeloos!  ::zwaai::
Voor mij is het volkomen onduidelijk welke vaardigheid er met de balk wordt getest. Zo'n superproef als de mannen volgende week gaan doen vind ik vele malen interessanter.

De balk is inmiddels traditie geworden, maar niet elke traditie is geweldig, mooi en perfect. ::ohno::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De finale!!
« Reactie #27 Gepost op: 27-11-2009, 12:31:29 »
De balk is soms geweldig (zoals de eerste keer), maar vaak helemaal niets. Er wordt teveel waarde aan gegeven, zoals in 2004 toen de twee mensen die als eerste in het water vielen meteen uit het spel lagen. Daarbij komt ook dat je af kunt vallen door dingen die niet jouw schuld zijn (zoals Karin die in de eerste editie afviel omdat Sascha zichzelf afzette bij het vallen van de balk).
Vanwege de traditie vind ik het leuk dat die gehouden wordt, maar vindt dat ze het dan beter kunnen gebruiken voor een immuniteitsproef in plaats van een finaleproef.
Nog even niks.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De finale!!
« Reactie #28 Gepost op: 27-11-2009, 12:31:57 »
Zo'n superproef als de mannen volgende week gaan doen vind ik vele malen interessanter.

dat ben ik met je eens, één voorbehoud of het de sterkste speler niet te veel bevoordeeld wordt, zodat Marcel eigenlijk weing kans maakt. Maar dat zien we volgende week wel.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De finale!!
« Reactie #29 Gepost op: 27-11-2009, 12:44:05 »
- Hoe wordt de winnaar gekozen? Is dat door afvallers, is dat door een proef of door het publiek?

De winnaar wordt dus door de jury gekozen, we zien Esmeralda, Simone en Igor in het voorstukje voor volgende week. De jury is dus waarschijnlijk: Simone, Igor, Marjolein, Kurt, Esmeralda en de twee mannen die nog afvallen. Met drie finalisten kan dat betekenen dat er een gelijkstand komt.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Nog even niks.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De finale!!
« Reactie #30 Gepost op: 27-11-2009, 13:11:36 »
dat ben ik met je eens, één voorbehoud of het de sterkste speler niet te veel bevoordeeld wordt, zodat Marcel eigenlijk weing kans maakt. Maar dat zien we volgende week wel.

Vaak zit er ook een puzzeldeel, een geheugendeel of een vuurmaakdeel in, wie aan kracht en snelheid tekort komt kan dat daar weer compenseren. Dat vind ik juist het geweldige aan die gecombineerde proeven, als je alles goed kunt win je, als je in 1 onderdeel uitblinkt, en de anderen kunnen dat juist niet wordt het spannend.

Geef mij maar zulke finaleproeven hoor, echt geweldig.
Keep calm and eat chocolates!

Offline BartB

  • Forumlid
Re: De finale!!
« Reactie #31 Gepost op: 27-11-2009, 16:35:02 »
Ik vind het jammer dat er volgens mij gestemd gaat worden door oud-deelnemers wie er de nieuwe Robinson gaat worden. De hele expeditie gaat het om het winnen van proeven om door te gaan. Zelfs al kreeg je op de eilandraad 6 stemmen tegen, kon je jezelf nog redden door die blokken te stapelen.

En waarschijnlijk gaan ze nu dus aan de hand van wat balletjes in een koker gooien bepalen wie de nieuwe Robinson wordt, erg jammer. Die oud-kandidaten zijn uit de expeditie gegaan omdat ze of niet goed genoeg waren of gewoon op hebben gegeven. Waarom ze dan nu weer zoveel invloed geven om de winnaar te kiezen?

Hopelijk is de stemronde slechts een onderdeel van de finale. Dat je bijvoorbeeld punten moet verdienen op verschillende onderdelen. Een onderdeel uithoudingsvermogen, kracht, evenwicht/concentratie, inzicht en sociale aspecten (Stemmen van oud-kandidaten). We zullen het zien.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De finale!!
« Reactie #32 Gepost op: 27-11-2009, 16:46:25 »
Grote kans toe dat er geen show komt zoals in 2007. 


Misschien (en hopelijk) een extra aflevering hoe de kandidaten na x aantal maanden erop terugkijken.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: De finale!!
« Reactie #33 Gepost op: 27-11-2009, 16:56:26 »
Vaak zit er ook een puzzeldeel, een geheugendeel of een vuurmaakdeel in, wie aan kracht en snelheid tekort komt kan dat daar weer compenseren. Dat vind ik juist het geweldige aan die gecombineerde proeven, als je alles goed kunt win je, als je in 1 onderdeel uitblinkt, en de anderen kunnen dat juist niet wordt het spannend.

Geef mij maar zulke finaleproeven hoor, echt geweldig.

Ja, vind ik ook! ::ok:: ::bravo::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De finale!!
« Reactie #34 Gepost op: 27-11-2009, 17:02:05 »
Die evenwichtsbalk mogen ze van mij best gebruiken in een combinatieproef; die handel doorhakken met een machete en van dat materiaal een vuurtje stoken om een touw door te branden  >:D

Offline stressie mama

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De finale!!
« Reactie #35 Gepost op: 28-11-2009, 08:33:42 »
Grote kans toe dat er geen show komt zoals in 2007. 


Misschien (en hopelijk) een extra aflevering hoe de kandidaten na x aantal maanden erop terugkijken.
dat zou leuk zijn ::jaja:: ::joehoe::
dieren zijn je echte vrienden

Offline asi

  • Forumlid
Re: De finale!!
« Reactie #36 Gepost op: 29-11-2009, 20:31:48 »
volgens mij is de finale niet zo spectaculair hoor,
anders hadden ze dat echt wel laten zien, dat hebben ze immers alle uitzendingen nog gedaan

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: De finale!!
« Reactie #37 Gepost op: 30-11-2009, 10:30:50 »
Hoop dat Jeroen wint!

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: De finale!!
« Reactie #38 Gepost op: 1-12-2009, 00:34:05 »
volgens mij is de finale niet zo spectaculair hoor,
anders hadden ze dat echt wel laten zien, dat hebben ze immers alle uitzendingen nog gedaan

Nou, ik vond de preview wel best OK! ::ok::
In de finale is Marina kansloos (en met reden), dus Rita heeft 1 kans op 2 op de 50.000 en de titel "Robinson 2009" in de wacht te slepen. ::ok::
Op de preview zie je dat de proef tussen de drie mannen inderdaad spannend wordt! :o
Jeroen is in het begin als eerste weg, maar er moet gepuzzeld worden, gezwommen, vuur gemaakt, ...
Ik vind dat ze alledrie ongeveer evenveel kans maken, maar stel dat Dennis zou winnen, dan is Rita bijna zeker 'Robinson 2009'!!
Mathematisch gezien wint Rita dus ER 2009, vervolgens Jeroen, Marcel, Dennis, en Marina, volgens mij in die volgorde. ::vergroot::
De winnaar wordt gekozen door de laatste afvallers, Igor inclusief. Woehoeoe hebben die een lekkere tijd gehad ergens in een resort!! :D
Hier maken Jeroen(Marcel?) en Rita dan weer evenveel kans denk ik. Marina de kettingzaag is out of the question. Dennis kansloos. ::jaja::

Rita is dus superfavoriet! ::ok:: ::ok::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De finale!!
« Reactie #39 Gepost op: 1-12-2009, 06:04:01 »
Ik denk persoonlijk dat Jeroen de proef niet gaat winnen, ze laten het beeld zien dat hij als eerste weg is, maar hoeveel maal hebben ze met zulk voorproefje de kijker al op het verkeerde been gezet?   ;)