Poll

Is de evenwichtsbalk een essentieel onderdeel van ER?

Ja
Neen

Auteur Topic: De finale!!  (gelezen 76658 keer)

Offline BartB

  • Forumlid
Re: De finale!!
« Reactie #160 Gepost op: 4-12-2009, 17:10:44 »
Die halve finale tussen Jeroen, Dennis en Marcel was geweldig! Heb de hele tijd op het puntje van m'n stoel gezeten. Jammer dat Jeroen 'm niet won maar goed ik vind Marcel ook wel een leuke vent :)

De eilandraad vond ik een beetje een aanfluiting. Vooral als je dan hoort van een kandidaat dat die eilandraad in het 'echt' rond de 1,5 uur duurde.

Ik had wel verwacht dat Marina geen stemmen zou krijgen. Ik ging er echter vanuit dat Rita zou gaan winnen aangezien Marcel in de laatste weken toch wat mensen tegen het hoofd had gestoten.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De finale!!
« Reactie #161 Gepost op: 4-12-2009, 17:47:46 »
Marina had een ere-stem verdiend. Met name omdat zij in tegenstelling tot de anderen uitsluitend een psychologische strijd heeft gevoerd.  Ze was een beetje veroordeeld tot de derde plek, wist vantevoren dat dat het maximaal haalbare zou zijn, en dacht desondanks niet aan opgeven.


Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De finale!!
« Reactie #162 Gepost op: 4-12-2009, 18:36:27 »
Bah Jos, zeg niet zulke vieze dingen: een erestem?!  ::ohno::

Alsof haar immuniteit tot de finale als prijs nog niet groot genoeg is!

Expeditie Robinson is geen liefdadigheidsprogramma en ook niet de Mini Playbackshow ("jullie zijn allemaal tweede!!!").
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Asherah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De finale!!
« Reactie #163 Gepost op: 4-12-2009, 19:02:11 »
Ik had het al voorspeld  ;D
Dat Marcel close van Jeroen ging winnen en dat Marina 0 stemmen zou krijgen.
En de stemmen in de finale had ik ook bijna goed, ik dacht alleen dat Dennis op Rita zou stemmen, dus toen ik zag dat zijn stem naar Marcel ging, wist ik dat Marcel ging winnen..
jammer, ik had liever Jeroen gezien als winnaar.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De finale!!
« Reactie #164 Gepost op: 4-12-2009, 19:09:33 »
Ik bedoel met die erestem een soort erkenning dat Marina het toch heeft volgehouden. Het gevoel nergens aan mee te MOGEN doen, geen kans te maken op een etentje/dagje uit zoals dat met Rita en Jeroen, etc., en intussen bij voorbaat te zijn uitgeschakeld voor die 50.000 euro, Eddy gaf het perfect aan: dat is op zich een prestatie. Ik heb het verder niet over het zeuren dat ze soms deed. Zet jezelf eens in zo'n positie, het is echt niet altijd leuk om een buitenstaander te zijn.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De finale!!
« Reactie #165 Gepost op: 4-12-2009, 20:26:12 »
Ze WAS niet bij voorbaat uitgeschakeld voor die 50.000 euro! Hoe kom je daar nou toch bij??

Ze had alles nog in eigen hand! Ze was gewoon niet DE beste, DE sterkste, of DE sympathiekste kandidate. Dáárom heeft ze niet gewonnen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: De finale!!
« Reactie #166 Gepost op: 4-12-2009, 21:26:48 »
Ik bedoel met die erestem een soort erkenning dat Marina het toch heeft volgehouden.

Nee. Ze verdient het gewoon niet. ::ohno::
Dan nog liever een erestem voor BEA, duidelijk een sterke vrouw die er uit lag voor het goed begonnen was.
Haar motto voor de expeditie: "Ik ben allergisch voor mensen die steeds maar klagen en 'unhappy' zijn."
Ik had haar graag Marina het bloed onder de nagels vandaan zien halen. >:D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: De finale!!
« Reactie #167 Gepost op: 4-12-2009, 21:30:35 »
ik vind het inderdaad best sneu dat Bea er gelijk al uitlag, zonde dat er zoveel opgaven
en dat zo'n sterke vrouw er gelijk uitlag

OT: de proef vond ik echt super, de spanning heel lekker opgevoerd, geniaal gewoon
de eilandraad, wist toen ik naar de tijd keek toen het begon dat het niet uitgebreid werd gedaan
dat is wel heel erg jammer
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: De finale!!
« Reactie #168 Gepost op: 4-12-2009, 22:09:38 »
Ik had Carine er wel wat langer in willen houden, die had nog wel voor wat heerlijke ruzies kunnen zorgen. ::jaja::
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: De finale!!
« Reactie #169 Gepost op: 5-12-2009, 00:19:37 »
De hele tijd dacht ik al dat de rest (die hard moest knokken en af en toe moesten vrezen voor hun Robinson-leven) niet Marina met haar vrijbrief voor de finale al Robinson zouden aanwijzen in een finale. Dat is de schuld van de organisatie en niet van Marina. (Dat ze af en toe best wel zeurderig overkwam heeft haar uiteraard ook weinig goed gedaan). Je zag trouwens goed dat zij zich ook al besefte dat haar kansen erg klein zouden zijn en had zich er al meteen in berust toen er 0 stemmen bleken.

De finaleproef was perfect. Ik denk niet dat ze verwacht hadden dat het zo spannend zou zijn en zoveel wendingen zou krijgen.

Marcel was een terechte winnaar. Met veel plezier naar hem gekeken. In mijn lijstje stond hij op plek 2, achter Jeroen en voor Rita. Dus al met al mocht ik niet klagen over het verloop.

Uiteraard kijk ik uit naar een nieuwe Expeditie. Ik lees zoveel ongerustheid hierover. Is er sprake van dat het niet verder gaat? Was het niet veel logischer toen EP-H overleed dan nu?

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De finale!!
« Reactie #170 Gepost op: 5-12-2009, 01:47:53 »
Ik vond dit jaar dat we al zo snel bij de finaleuitzending aangekomen waren.
Ik denk dat dit komt omdat de eerste paar afleveringen zo saai waren. Wat vinden jullie?

Offline stressie mama

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De finale!!
« Reactie #171 Gepost op: 5-12-2009, 07:56:06 »
Ik vond dit jaar dat we al zo snel bij de finaleuitzending aangekomen waren.
Ik denk dat dit komt omdat de eerste paar afleveringen zo saai waren. Wat vinden jullie?
gho
misschien ligt het omdat ze ditmaal niemand naar een afvallerseiland hebben gestuurd (kan verkeerd zijn natuurlijk) ::zwaai::
dieren zijn je echte vrienden

Offline Phraser

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De finale!!
« Reactie #172 Gepost op: 5-12-2009, 09:34:32 »
Ik vond dit jaar dat we al zo snel bij de finaleuitzending aangekomen waren.
Ik denk dat dit komt omdat de eerste paar afleveringen zo saai waren. Wat vinden jullie?

beetje tegenovergesteld. Je vond de eerste afleveringen saai maar toch het gevoel dat het zo voorbij was?  ::tandpastasmiley::

Offline Phraser

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De finale!!
« Reactie #173 Gepost op: 5-12-2009, 09:42:02 »

Uiteraard kijk ik uit naar een nieuwe Expeditie. Ik lees zoveel ongerustheid hierover. Is er sprake van dat het niet verder gaat? Was het niet veel logischer toen EP-H overleed dan nu?

Het is meer dat de kijkcijfers in belgie gewoon tegenvallen. Dus het is nog allerminst zeker dat er volgend jaar weer een editie komt. Geef ook de voorkeur aan een editie met alleen maar nederlanders, maar dat is voor RTL5 ook niet financieel haalbaar.

Het idee om iemand vanaf het begin de immuniteit te gunnen was bij voorbaat al kansloos. Mede daardoor was die laatste eilandraad ook niet echt spannend. Snap ook niet dat ze niet gewoon de urn hebben gebruikt om zo de stemmen voor te lezen. Daarmee konden ze een beetje spanning opbouwen.

ER2009 gaat bij mij in de boeken als de expeditie van de gemiste kansen.


Offline Pete

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De finale!!
« Reactie #174 Gepost op: 5-12-2009, 17:08:19 »
Marcel gefeliciteerd.
Enorm jammer dat Rita niet gewonnen heeft, bij ons thuis verwachtten we allemaal dat zij de winnaar zou zijn, zeker na de last-minute discussie met Esmeralda.

Vond verder de finale maar saai en slaapwekkend. En dat stomme bord met balletjes, snap niet waarom ze niet even een systeem hadden gemaakt waarbij de weggestemde kandidaten uit het bord gehaald zouden kunnen worden.

En trouwens..
tijdens de reclame kregen we het Jensen-voorproefje te zien, en Jensen zei:
Zometeen, na de finale, de winnares of winnaar hier op de bank!
Is iemand dit ook opgevallen? Ik dacht namelijk op dat moment echt dat de winnaar een vrouw zou zijn, hahaha.
Talk is cheap, but it ain't free

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De finale!!
« Reactie #175 Gepost op: 5-12-2009, 17:14:12 »
Nou, niks vreemds in wat ie zei lijkt mij?  :)

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De finale!!
« Reactie #176 Gepost op: 5-12-2009, 21:09:46 »
En ik neem zowiezo niks serieus wat Jensen zegt...vind het zo'n sukkel ::niet-ok::
« Laatst bewerkt op: 5-12-2009, 21:55:00 door langkousonline »
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Pete

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De finale!!
« Reactie #177 Gepost op: 5-12-2009, 21:37:13 »
Nou het is alleen.. normaal wordt de mannelijke variant eerst genoemd. Weet niet waarom, maar zo is het altijd geweest, dus dit klonk me op dat moment wel even raar in de oren, haha.
Talk is cheap, but it ain't free

Offline Asherah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De finale!!
« Reactie #178 Gepost op: 5-12-2009, 22:21:58 »
Nou het is alleen.. normaal wordt de mannelijke variant eerst genoemd. Weet niet waarom, maar zo is het altijd geweest, dus dit klonk me op dat moment wel even raar in de oren, haha.

Ja, dat dacht ik ook eigenlijk.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: De finale!!
« Reactie #179 Gepost op: 5-12-2009, 22:26:48 »
Geef ook de voorkeur aan een editie met alleen maar nederlanders, maar dat is voor RTL5 ook niet financieel haalbaar.

Willen jullie nog ns winnen? ;D :P
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!