Auteur Topic: Expeditie Robinson vs Survivor  (gelezen 81167 keer)

Offline Phraser

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #40 Gepost op: 25-10-2009, 20:23:18 »
Op het einde van een Survivor-aflevering wordt er tijdens het nawoord van diegene eruit is gestemd ook alle stemmen getoond van wie op wie heeft gestemd, misschien geen slechte impuls voor ER volgende keer.

Dat vind ik bij ER altijd een gemiste kans. De namen van de briefjes is namelijk nooit goed te lezen. Met een wat groter blad, kunnen er in het vervolg misschien nog spannende eilandraden gedaan worden.

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #41 Gepost op: 26-10-2009, 14:21:05 »
Dat zou inderdaad  ::ok:: zijn, alleen zouden ze dan eens een ander land dan Maleisië moeten opzoeken; er zijn nog duizenden andere eilandjes op de wereld te vinden die interessant kunnen zijn!

Ze zouden vooral een ander gebied moeten opzoeken (voor een 2e aflevering in het zelfde jaar) omdat de vorigen in dat jaar alles al hebben kaal gegeten. De natuur werkt in seizoenen van een jaar en duurt het een jaar voordat op dat zelfde eiland die vruchten weer gaan bloeien. En als het in de tropen al niet zo met seizoenen werkt zoals bij ons (kan ik me iets bij voorstellen als het dichter bij de evenaar is), dan nog duurt het x maanden voor er weer 'volop' voedsel is en dan zit je vast weer buiten het seizoen en afleveringen in de moessons geeft te veel treurige beelden :-)

Offline Asherah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #42 Gepost op: 12-11-2009, 20:20:15 »
Ik ken Survivor niet. Maar ik heb altijd een flinke voorkeur voor programma's van eigen bodem.

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #43 Gepost op: 12-11-2009, 23:26:44 »
Ik ken Survivor niet. Maar ik heb altijd een flinke voorkeur voor programma's van eigen bodem.

In dit geval zeker! Ik word al bij voorbaat misselijk van al dat "ge-hug" van die Amerikanen. ::jaja::
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #44 Gepost op: 13-11-2009, 10:13:16 »
Bij Survivor gaat het er toch ook wel veel minder vriendelijk aan toe dan bij ER

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #45 Gepost op: 13-11-2009, 16:36:27 »
Wordt Survivor ook op Nederland uitgezonden? Ik kan me namelijk niet herinneren er ooit een aflevering van te hebben gezien!
Ich bin ein Bärliner!

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #46 Gepost op: 13-11-2009, 16:51:48 »
Wordt Survivor ook op Nederland uitgezonden? Ik kan me namelijk niet herinneren er ooit een aflevering van te hebben gezien!

Volgens mij niet. Je kunt de afleveringen hier op Realitynet bekijken.
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #47 Gepost op: 13-11-2009, 19:01:01 »
Nope, worden hier niet uigezonden  ;) Ik heb al de seizoenen tot nu toe gedownload met torrents. Ik vind het echt geweldig, leuker als ER  ::joehoe::

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #48 Gepost op: 13-11-2009, 20:48:56 »
Nope, worden hier niet uigezonden  ;) Ik heb al de seizoenen tot nu toe gedownload met torrents. Ik vind het echt geweldig, leuker als ER  ::joehoe::

Er zouden alleen geen Amerikanen aan mee moeten doen! ;D
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Asherah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #49 Gepost op: 13-11-2009, 21:09:50 »
Nope, worden hier niet uigezonden  ;) Ik heb al de seizoenen tot nu toe gedownload met torrents. Ik vind het echt geweldig, leuker als ER  ::joehoe::

Ik hou niet zo van dat overdreven gedoe wat je altijd hebt in Amerikaanse tv-programma's

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #50 Gepost op: 13-11-2009, 21:20:12 »
Ik hou niet zo van dat overdreven gedoe wat je altijd hebt in Amerikaanse tv-programma's

Precies!

"Give me a hug, darling!" ;)
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #51 Gepost op: 13-11-2009, 21:22:46 »
Ik ben wel eens benieuwd hoe het zou zijn als ER het format van de laatste seizoenen van Survivor overneemt qua eilandraden --> de winnaar van final 3 beslist tegenover tegen hem/haar staat in de finale en geen zwarte stemmen meenemen van vorige eilandraden, bij gelijk stand een vuurmaakproef.

Ook de afzonderingsfactor om een verborgen munt te zoeken lijkt me wel een leuke input.  

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #52 Gepost op: 13-11-2009, 22:16:16 »
Ik kijk nu voor het eerst Survivor. Ben gestart met season 19 en heb nu 5 afleveringen gekeken.
Het eerste wat me opvalt is dat er totaal niet in beeld wordt gebracht hoe ze voedsel verzamelen. Het enige wat uitgezonden werd was intrige en proeven. Wat ze buiten dat op het eiland doen, zijn ze niet in geïnteresseerd. Bij ER is het 'leuk' om te zien hoe ze slakken verzamelen en klagen over de honger.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #53 Gepost op: 13-11-2009, 22:51:15 »
Ik kijk nu voor het eerst Survivor. Ben gestart met season 19 en heb nu 5 afleveringen gekeken.
Het eerste wat me opvalt is dat er totaal niet in beeld wordt gebracht hoe ze voedsel verzamelen. Het enige wat uitgezonden werd was intrige en proeven. Wat ze buiten dat op het eiland doen, zijn ze niet in geïnteresseerd. Bij ER is het 'leuk' om te zien hoe ze slakken verzamelen en klagen over de honger.

Is volgens mij ook niet het ideale seizoen om ermee te starten.  ;) 

Gewoon beginnen bij Borneo zou ik zeggen en zo oplopen als je ze allemaal wilt zien.


Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #54 Gepost op: 13-11-2009, 23:26:28 »
Haha idd. Begin maar bij seizoen 1  ;D Heb ik destijds ook gedaan, en heb in 1 jaar al de seizoenen gezien en loop nu mooi mee op schema  :P

En tsja, "overdreven Amerikaans gedoe" ben ik het wel mee eens, maar bij Survivor stoor ik me daar helemáal niet aan.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #55 Gepost op: 13-11-2009, 23:27:37 »
ja idd. Dit is niet het beste seizoen om te beginnen. Maar het is ook wel waar dan Survivor over het algemeen meer gericht is op het sociale aspect. Maar toch kun je ook vaak wel 'voedselscenes' zien.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #56 Gepost op: 15-11-2009, 14:20:03 »
ja idd. Dit is niet het beste seizoen om te beginnen. Maar het is ook wel waar dan Survivor over het algemeen meer gericht is op het sociale aspect. Maar toch kun je ook vaak wel 'voedselscenes' zien.

Idd de skills van Rupert, Ozzy, Richard,...  Hoe ze kamp van voedsel voorzien is wel leuk om te zien ::jaja::

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #57 Gepost op: 16-11-2009, 10:37:22 »
Het zogenaamde overdreven Amerikaanse gedoe valt reuze mee als het gaat om reality series. In het geval van Survivor al helemaal, voor een knuffelfeest ben je daar namelijk aan het verkeerde adres. Voor een miljoen dollar zijn heel veel mensen bereid hun principes opzij te zetten en dat levert geweldige televisie op.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #58 Gepost op: 16-11-2009, 14:58:57 »
Is volgens mij ook niet het ideale seizoen om ermee te starten.  ;) 

Gewoon beginnen bij Borneo zou ik zeggen en zo oplopen als je ze allemaal wilt zien.



Sowieso hoe later de editie hoe minder er van het 'overleven' wordt getoond. Na seizoen 5 was het overlevingsaspect wel zo'n beetje verdwenen, behalve hier en daar een scene waarin een olifant langs komt lopen of een vogel wordt gevangen.
Nog even niks.

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #59 Gepost op: 17-11-2009, 16:47:41 »
Weet iemand een site waar je alle seizoenen survivor kunt bekijken.
Want nu kijk ik seizoen 3 via youtube,
maar daar staan alleen de eerste paar afleveringen op.
Als iemand mij een goede site kan geven waar alle seizoenen op staan ben ik erg dankbaar..
IK WIL ZE ALLEMAAL ZIEN!!!!
There's no show like a reality show ;)