Auteur Topic: Expeditie Robinson vs Survivor  (gelezen 81143 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Expeditie Robinson vs Survivor
« Gepost op: 8-09-2009, 16:24:34 »
Zoals de meesten wel weten is er op een ander forum binnen realitynet een forum over de Amerikaanse variant op Expeditie Robinson.

Van welke zaken zou je graag meer inbreng zien van de Amerikaanse reeks en welke zaken horen volgens jou niet thuis in ER.


Persoonlijk vind ik dat het meedragen van vorige stemmen in de Eilandraad bij ER weg mag.  Indien er een gelijke stand komt en men geraakt er niet uit is een loting waarbij iedereen kwetsbaar is buiten diegene met immuniteit wel een leuk idee maar beetje drastisch, een vuurmaak-proef tussen de 2 genomineerden is ook een goede en eerlijkere impuls... 

Ook een reünie waar iedereen aan het woord mag lijkt me wel  ::ok::

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #1 Gepost op: 8-09-2009, 16:39:09 »
ik vind het op zich wel goed dat stemmen van eerdere eilandraden mee tellen. Daar kun je namelijk ook een taktiek op baseren. De loting die bij survivor wel gebruikt is vind ik ook wel grappig :p. Maar iid wel een beetje drastisch.

Ik ben ervoor om eerst nogmaals te stemmen, zodat mensen hun stem kunnen wisselen. En daarna de vuur=proef. ook al vind ik die zelf niet zo leuk.


Vorig jaar hadden wij toch ook een reünie? Onee dat was alleen de vote. hm... Ja reünie is altijd wel erg leuk. Dan kun je zien hoe iedereen om ging met reacties enzo. Vind ik van survivor altijd erg leuk.

En bij ER mogen ook wel van die behind the scenes stukjes op de site.


Heb eigenlijk niet een aanmerkingen op survivor :P. Wat ik zo vet van survivor is dat Jeff het al 20 seizoenen doet (10 jaar). en hij 20 seizoenen lang een paar standaard zinnen had.
'Imunity is back up for grabs' en nog veel meer tribal council zinnen. :P

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #2 Gepost op: 8-09-2009, 16:57:52 »
Er mogen ook wat scherpere en persoonlijkere vragen komen op de eilandraden. 

De reactie van Hiu over Yin maakt ook heel wat los qua emoties en daar is het ook gedeeltelijk om te doen.


Nu terug ff over die stemmen.

Als je de stemmen niet meeneemt is het juist de kunst om variabele strategieën te hanteren, het geeft de 'zwarte stem' kandidaten de kans om terug met een schone lei te beginnen...

Bij 'het meenemen van de stemmen' zijn zo al veel potentiële en verdienstelijke finalekandidaten gesneuveld.


Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #3 Gepost op: 8-09-2009, 17:02:47 »
Er mogen ook wat scherpere en persoonlijkere vragen komen op de eilandraden. 

De reactie van Hiu over Yin maakt ook heel wat los qua emoties en daar is het ook gedeeltelijk om te doen.


Nu terug ff over die stemmen.

Als je de stemmen niet meeneemt is het juist de kunst om variabele strategieën te hanteren, het geeft de 'zwarte stem' kandidaten de kans om terug met een schone lei te beginnen...

Bij 'het meenemen van de stemmen' zijn zo al veel potentiële en verdienstelijke finalekandidaten gesneuveld.


daar zit wel wat in ja. Moeten ze maar niet doen nee :P

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #4 Gepost op: 8-09-2009, 20:09:45 »
Ook de impuls van Survivor zoals dat drinkwater dat ze zelf moeten koken en geen magnesiumstick geven zolang ze zelfstandig geen vuur hebben gemaakt of een proef hebben gewonnen...

In die verhouding hebben ze bij ER wel een luxeleventje   ;D

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #5 Gepost op: 8-09-2009, 21:02:19 »
ja idd. Ik vind het zelf water moeten koken wel erg gaaf. Dat er wel of een riviertje dingentje is of een 'well'

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #6 Gepost op: 8-09-2009, 22:49:02 »
Ik heb me laten vertellen dat de grond van meeste eilanden van ER in Maleisië voor het grootste deel uit koraal bestaat en dus niet echt water vasthoud, dus dat zal een kunstmatige waterput worden dat de productie zal moeten voorzien ;)


Ook misschien een leuke input: ieder een eigen machete zoals in Survivor Amazon, maar dat ze in ER hun eigen machete mogen meebrengen...

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #7 Gepost op: 9-09-2009, 03:47:13 »
Citaat
Persoonlijk vind ik dat het meedragen van vorige stemmen in de Eilandraad bij ER weg mag.  Indien er een gelijke stand komt en men geraakt er niet uit is een loting waarbij iedereen kwetsbaar is buiten diegene met immuniteit wel een leuk idee maar beetje drastisch, een vuurmaak-proef tussen de 2 genomineerden is ook een goede en eerlijkere impuls... 

Eens met de vuurproef! Veel beter.

Citaat
Ook een reünie waar iedereen aan het woord mag lijkt me wel  ::ok::


Absoluut, de Amerikaanse reunion shows zijn te gek.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #8 Gepost op: 9-09-2009, 03:50:54 »
Citaat
En bij ER mogen ook wel van die behind the scenes stukjes op de site.

Ja! Het wordt tijd voor beelden van de Nederlandse/Vlaamse Ponderosa.  8)

Offline Sarita

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #9 Gepost op: 23-09-2009, 08:40:19 »
Ik heb onlangs voor het eerst Survivor gekeken (Fiji en China) en vind het toch compleet anders dan de NL/BE versie.

Ik denk dat het geldbedrag er ook mee te maken heeft, in de VS draait het duidelijk om het bedrag. Steeds worden ze weer op die kans op het miljoen gewezen en iedereen heeft het erover. Daarom stappen er denk ik ook geen (weinig) mensen uit omdat ze geen zin meer hebben.

IN de NL/BE versie hebben ze het bijna nooit over het geld, het is dan geen miljoen maar toch een aanzienlijk bedrag! Maar het lijkt wel alsof het voor de deelnemers niks is. Ik heb geen zin meer, zie geen uitdaging meer....uhhh je kan er veel geld mee winnen???


Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #10 Gepost op: 23-09-2009, 15:05:55 »
Ik heb onlangs voor het eerst Survivor gekeken (Fiji en China) en vind het toch compleet anders dan de NL/BE versie.

Ik denk dat het geldbedrag er ook mee te maken heeft, in de VS draait het duidelijk om het bedrag. Steeds worden ze weer op die kans op het miljoen gewezen en iedereen heeft het erover. Daarom stappen er denk ik ook geen (weinig) mensen uit omdat ze geen zin meer hebben.

IN de NL/BE versie hebben ze het bijna nooit over het geld, het is dan geen miljoen maar toch een aanzienlijk bedrag! Maar het lijkt wel alsof het voor de deelnemers niks is. Ik heb geen zin meer, zie geen uitdaging meer....uhhh je kan er veel geld mee winnen???

Tuurlijk heeft het bedrag daar mee te maken.  Ik geloof ook niet dat mensen enkel willen meedoen voor "de ervaring" Die in het dagelijkse leven alles netjes voor elkaar hebben.

Het prijzengeld (min belastingen)dat in Survivor te winnen is, daar bouw je een nieuw leven mee op. Met de pot van 50.000€(belastingvrij??? anders een goeie 37.000€)uit ER gaat je leven enkel een beetje comfortabeler maken. 

Voor mij persoonlijk is 50.000 iig veel geld en dat zou voor mij een grote stimulans zijn om door te zetten.   

 


Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #11 Gepost op: 24-09-2009, 23:00:54 »
Jeff Probst als presentator, dan verandert de rest vanzelf wel :P
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Phraser

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #12 Gepost op: 24-09-2009, 23:12:41 »
na 4 afleveringen ER van 2009, blijf ik toch de voorkeur geven aan Survivor. Daar krijgt niemand aan het begin een finaleplaats toebedeeld en van uitvallers is amper spraken. De enige echte die ik me kan herinneren is Kathy is seizoen 16.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #13 Gepost op: 25-09-2009, 00:44:36 »
na 4 afleveringen ER van 2009, blijf ik toch de voorkeur geven aan Survivor. Daar krijgt niemand aan het begin een finaleplaats toebedeeld en van uitvallers is amper spraken. De enige echte die ik me kan herinneren is Kathy is seizoen 16.

In All-stars 2, pearl island 1, in palau 1, reeks 16 nog  2 eruit door blessures...

Offline Phraser

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #14 Gepost op: 25-09-2009, 07:02:45 »
Ik bedoelde ook echt de mensen die op hebben gegeven wegens heimwee.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #15 Gepost op: 25-09-2009, 12:15:10 »
Ik bedoelde ook echt de mensen die op hebben gegeven wegens heimwee.

Ik denk dat de geldprijs daar voor meer motivatie zorgt  ::jaja::

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #16 Gepost op: 29-09-2009, 01:15:53 »
Zou het niet  ::ok:: zijn als er jaarlijks 2 ER's zouden opgenomen worden zoals bij Survivor?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #17 Gepost op: 29-09-2009, 11:07:55 »
Zou het niet  ::ok:: zijn als er jaarlijks 2 ER's zouden opgenomen worden zoals bij Survivor?
Dat zou inderdaad  ::ok:: zijn, alleen zouden ze dan eens een ander land dan Maleisië moeten opzoeken; er zijn nog duizenden andere eilandjes op de wereld te vinden die interessant kunnen zijn!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #18 Gepost op: 29-09-2009, 15:03:39 »
Ja ik vind het eigenlijk wel jammer dat ze altijd in het zelfde land zijn. En dus altijd aan zee...
Lijkt me ook wel leuk om ER eens ergens bij een meer te zien.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #19 Gepost op: 30-09-2009, 14:07:27 »
Dat zou inderdaad ook een mogelijkheid zijn. Maar ik bedoelde ook te zeggen dat er ook in andere landen en gebieden op deze aarde survival-geschikte eilanden zijn! Misschien zou je zelfs een keer een winterse ER kunnen doen ergens in Canada of Rusland...  ::oink::
Ich bin ein Bärliner!