Auteur Topic: Expeditie Robinson vs Survivor  (gelezen 81158 keer)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #20 Gepost op: 30-09-2009, 14:22:14 »
o op die fiets. Ja dat lijkt mij ook wel gaaf ja, weet alleen niet of dat heel erg haalbaar is. De proef mogelijkheden zijn wat kleiner, omdat je daar minder met water of modder kan doen. of andere dingen die je heel vies maken. Want ze kunnen zich niet normaal wassen, door de kou.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #21 Gepost op: 30-09-2009, 15:56:24 »
Dat zou inderdaad ook een mogelijkheid zijn. Maar ik bedoelde ook te zeggen dat er ook in andere landen en gebieden op deze aarde survival-geschikte eilanden zijn! Misschien zou je zelfs een keer een winterse ER kunnen doen ergens in Canada of Rusland...  ::oink::


Panama vond ik ook best een mooie locatie toen in 2006

Een winterse ER dat is weer een 71° Noord look-alike.
Laat ER maar wat het is, afzien door de hoge temperaturen  >:D

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #22 Gepost op: 30-09-2009, 23:31:04 »
Het plan voor Expeditie Amundsen heb ik een paar jaar geleden al gemaakt op het ER forum :p Ik weet alleen niet meer met wie ;D

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #23 Gepost op: 1-10-2009, 15:52:32 »
Het plan voor Expeditie Amundsen heb ik een paar jaar geleden al gemaakt op het ER forum :p Ik weet alleen niet meer met wie ;D
Kijk, dat wist ik natuurlijk niet... Ik heb dit forum immers pas een paar weken geleden gevonden!  ::schaam::, maar dan hebben dus ook meer mensen de zelfde ideeen!  ::bravo::. Het zou trouwens dan geen 71 graden Noord worden, aangezien ER zonder BN-ers is...
Ich bin ein Bärliner!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #24 Gepost op: 1-10-2009, 16:03:44 »
Het zou trouwens dan geen 71 graden Noord worden, aangezien ER zonder BN-ers is...

De eerste reeks van 71° Noord was wel zonder bekende mensen.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #25 Gepost op: 1-10-2009, 16:05:22 »
De eerste reeks van 71° Noord was wel zonder bekende mensen.

In Vlaanderen wel blijkbaar, hier niet.
Keep calm and eat chocolates!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #26 Gepost op: 1-10-2009, 16:12:14 »
In Vlaanderen wel blijkbaar, hier niet.

ow  ::schaam::

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #27 Gepost op: 3-10-2009, 15:36:23 »
Zou het niet  ::ok:: zijn als er jaarlijks 2 ER's zouden opgenomen worden zoals bij Survivor?

$$$

Twee edities op verschillende locaties zal niet goedkoop zijn. Ze hebben bij lange na niet het budget van Survivor.
Nog even niks.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #28 Gepost op: 4-10-2009, 22:30:15 »
$$$

Twee edities op verschillende locaties zal niet goedkoop zijn. Ze hebben bij lange na niet het budget van Survivor.
Tja en zelfde argument ivm de locatie denk ik. Allerlei landen nemen toch tegelijk die reeksen op dezelfde locatie af? De opdrachten gebeuren op dezelfde locatie, de eilanden waar de kandidaten overleven zijn wel apart.

Maar de kosten voor het opbouwen van de opdrachten en van het decor van de eilandraad worden zo al flink gedeeld.
Ik zag overlaatst Survivor Zuid-Afrika die hetzelfde eilandraad-decor hadden als bij ER enkele jaren terug (de Zuid-Afrika reeks was ook van een paar jaar terug, vermoedelijk zelfde jaar als die ER reeks)

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #29 Gepost op: 5-10-2009, 00:40:49 »
Ook de impuls van Survivor zoals dat drinkwater dat ze zelf moeten koken en geen magnesiumstick geven zolang ze zelfstandig geen vuur hebben gemaakt of een proef hebben gewonnen...

In die verhouding hebben ze bij ER wel een luxeleventje   ;D

Ik meen me te herinneren dat er bij eerdere seizoenen, een magnesium stick gewonnen moest worden. Heb nog beelden op mijn netvlies staan van vuurbogen en ge demonteerde verrekijkers. Zowiezo waren in eerdere seizoenen bepaalde voorwerpen belangrijker om te winnen dan voedsel..

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #30 Gepost op: 5-10-2009, 10:45:28 »
Tja en zelfde argument ivm de locatie denk ik. Allerlei landen nemen toch tegelijk die reeksen op dezelfde locatie af? De opdrachten gebeuren op dezelfde locatie, de eilanden waar de kandidaten overleven zijn wel apart.

Maar de kosten voor het opbouwen van de opdrachten en van het decor van de eilandraad worden zo al flink gedeeld.
Ik zag overlaatst Survivor Zuid-Afrika die hetzelfde eilandraad-decor hadden als bij ER enkele jaren terug (de Zuid-Afrika reeks was ook van een paar jaar terug, vermoedelijk zelfde jaar als die ER reeks)

Ja. Ik ben aan het inlezen geweest in buitenlandse Robinsons en daar zijn heel veel teams Mensirip-en en Sri Buat's, allemaal op dezelfde locaties.

De Deense e Noorse locatie van de Eilandsraad is ook hetzelfde als die van 'ons':


Nog even niks.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #31 Gepost op: 5-10-2009, 12:48:28 »
Nederlandse expedities hebben ook al eerder op deze eilanden gezeten.

Volgens mij Mensirip al 2x. Volgens mij was de eerste ER ook op Mensirip, dat kamp met die donkere jongen die toen het volkslied zong. Maar ik ben even zijn naam kwijt.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #32 Gepost op: 5-10-2009, 16:25:57 »
Nederlandse expedities hebben ook al eerder op deze eilanden gezeten.

Volgens mij Mensirip al 2x. Volgens mij was de eerste ER ook op Mensirip, dat kamp met die donkere jongen die toen het volkslied zong. Maar ik ben even zijn naam kwijt.

Melvin, The seacroc hunter.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #33 Gepost op: 5-10-2009, 17:08:35 »
Al er meerdere producties worden gedraaid, moet zo'n eiland na verloop van tijd toch wel helemaal 'uitgewoond' zijn of zie ik dat nu verkeerd  ???
Die bomen die ze gebruiken groeien echt niet zo snel aan zodat het volgende kamp opnieuw naar hartelust kan gaan hakken lijkt me...
The sun came up and reality set in.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #34 Gepost op: 5-10-2009, 17:17:43 »
Al er meerdere producties worden gedraaid, moet zo'n eiland na verloop van tijd toch wel helemaal 'uitgewoond' zijn of zie ik dat nu verkeerd  ???
Die bomen die ze gebruiken groeien echt niet zo snel aan zodat het volgende kamp opnieuw naar hartelust kan gaan hakken lijkt me...

Het is vooral de locaties van de proeven en eilandraad die gedeeld worden. 
In het jaar dat Richard won was het eiland volledig leeggevreten.

Bij Survivor zie je per reeks soms de zelfde locaties met andere proeven op gebouwd. ::vergroot::

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #35 Gepost op: 5-10-2009, 18:08:27 »
Al er meerdere producties worden gedraaid, moet zo'n eiland na verloop van tijd toch wel helemaal 'uitgewoond' zijn of zie ik dat nu verkeerd  ???
Die bomen die ze gebruiken groeien echt niet zo snel aan zodat het volgende kamp opnieuw naar hartelust kan gaan hakken lijkt me...
soms is een eiland ook groot genoeg zodat ze op een ander strand kunnen gaan zitten die nog niet kaal is geplukt. Meestal gaan ze niet heeel veel de jungle in.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #36 Gepost op: 5-10-2009, 23:38:14 »
soms is een eiland ook groot genoeg zodat ze op een ander strand kunnen gaan zitten die nog niet kaal is geplukt. Meestal gaan ze niet heeel veel de jungle in.

Net daarom vind ik het ook nutteloos om heel het kamp in de fik te steken.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #37 Gepost op: 6-10-2009, 13:34:33 »
Een boom fikt echt niet zomaar helemaal af, en vuur betekent vaak vruchtbaarheid. Een kamp in de fik steken als je weggaat is misschien helemaal niet zo'n raar idee (omdat de natuur dan meer in staat is zichzelf te herstellen).

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #38 Gepost op: 6-10-2009, 14:51:16 »
Een boom fikt echt niet zomaar helemaal af, en vuur betekent vaak vruchtbaarheid. Een kamp in de fik steken als je weggaat is misschien helemaal niet zo'n raar idee (omdat de natuur dan meer in staat is zichzelf te herstellen).

ik heb het over het materiaal waarmee het onderdak gebouwd is. als er bouwmateriaal beschikbaar is moet er niet telkens nieuw gehakt worden. gooi het desnoods op het strand alsof het aangespoeld is  ;)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson vs Survivor
« Reactie #39 Gepost op: 25-10-2009, 13:33:32 »
Op het einde van een Survivor-aflevering wordt er tijdens het nawoord van diegene eruit is gestemd ook alle stemmen getoond van wie op wie heeft gestemd, misschien geen slechte impuls voor ER volgende keer.