Auteur Topic: [Kandidaat Nl] Lange Frans  (gelezen 43659 keer)

Offline Anjasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat Nl] Lange Frans
« Reactie #20 Gepost op: 3-09-2010, 00:36:49 »
Daar gaat Maxim en het kamp het inderdaad nog moeilijk mee krijgen. Maar misschien draait hij nog bij. Ik kijk uit naar zijn andere kant.

Offline Shamrock

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Lange Frans
« Reactie #21 Gepost op: 3-09-2010, 00:50:03 »
Hij had wel gelijk over de plek van het kamp... Niet zo handig om op 2 à 3 meter van het water je slaapplaats te maken. Maar de manier waarop hij dat probeerde duidelijk te maken was wat ongelukkig...

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Lange Frans
« Reactie #22 Gepost op: 3-09-2010, 01:40:13 »
Net een klein kind, mokken als hij z'n zin niet krijgt. Lange Frans, klein Fransje zal je bedoelen.

Ook een goed gebaar van sebastiaan, hem even over z;n boletje aaien:-)
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Lange Frans
« Reactie #23 Gepost op: 3-09-2010, 14:49:11 »
Vind hem maar een iritante gast op het eiland.
Niet je zin krijgen is nooit leuk,
maar als je dan zo gaat reageren gooi je je eigen ruiten in..  ::zwaai::
There's no show like a reality show ;)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat Nl] Lange Frans
« Reactie #24 Gepost op: 3-09-2010, 15:53:21 »
Ik denk ook dat je hem er erg goed bij kan hebben als er groepsopdrachten zijn . (misschien iets te) fanatiek en denk ik toch wel een vorm van groepsgevoel!
Hmm... fanatiek is hij zeker, wat mij betreft zelfs op een negatieve manier, denk maar aan dat middelvingertje. Groepsgevoel heb ik nog niet gezien, maar wat dan wel weer in zijn voordeel pleit is dat hij als enige tot nu toe iets tegen Maxim durfde te zeggen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Forsythia

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Lange Frans
« Reactie #25 Gepost op: 3-09-2010, 17:26:20 »
Van mij mag Frans opzouten, als een kleuter gaan zitten mokken op een afgelegen plekje.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat Nl] Lange Frans
« Reactie #26 Gepost op: 3-09-2010, 17:39:24 »
Tot nu toe vind ik hem heel irritant. Hopelijk trekt het snel bij en anders mag ie van mij heel snel exit.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Lange Frans
« Reactie #27 Gepost op: 3-09-2010, 17:54:10 »
ik snap niet dat "iedereen" hem zo irritant vindt.

Dat van die middelvinger is natuurlijk niet chique, maar we zagen alleen een kort fragment daarvan en weten niet waarop hij daarmee precies reageert. Met creatief knippen en plakken en een begeleidende voice-over kan je natuurlijk een leuk verhaal neerzetten, maar of dat het "echte" verhaal is, blijft uiteraard maar de vraag.

Wat betreft zijn reactie wat betreft het slaapvertrek... Hij had natuurlijk groot gelijk. Een slaapplaats zo dicht bij het water bouwen is niet slim. En als hij er wat van zegt, dan stuit ie op een bureaucratische Maxim ("we hebben nou eenmaal deze beslissing gemaakt") die blijkbaar geen tegengeluid dult. Ik kan me goed voorstellen dat je gefrustreerd raakt door zoveel onwil en dommigheid van Maxim's kant.
Geniet nooit met mate...

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Lange Frans
« Reactie #28 Gepost op: 3-09-2010, 18:42:17 »
ik snap niet dat "iedereen" hem zo irritant vindt.

Dat van die middelvinger is natuurlijk niet chique, maar we zagen alleen een kort fragment daarvan en weten niet waarop hij daarmee precies reageert. Met creatief knippen en plakken en een begeleidende voice-over kan je natuurlijk een leuk verhaal neerzetten, maar of dat het "echte" verhaal is, blijft uiteraard maar de vraag.

Wat betreft zijn reactie wat betreft het slaapvertrek... Hij had natuurlijk groot gelijk. Een slaapplaats zo dicht bij het water bouwen is niet slim. En als hij er wat van zegt, dan stuit ie op een bureaucratische Maxim ("we hebben nou eenmaal deze beslissing gemaakt") die blijkbaar geen tegengeluid dult. Ik kan me goed voorstellen dat je gefrustreerd raakt door zoveel onwil en dommigheid van Maxim's kant.

+1

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Lange Frans
« Reactie #29 Gepost op: 3-09-2010, 18:46:17 »
Ik vond het heerlijk om naar het fanatisme van Lange Frans te kijken, hopelijk blijft hij zo fanatiek! Expeditie Robinson heeft in het verleden teveel (schijnbaar) ongeïnteresseerde kandidaten gehad. Ik juich een hoog gehalte van fanatieke kandidaten dan ook alleen maar toe (Carl was een geweldige kandidaat in dat opzicht). Het probleem is alleen dat de tegenstanders van Lange Frans zijn fanatisme negatief kunnen interpreteren waardoor hij in de volgende fase van het spel mogelijk een hoofddoelwit wordt. Zoals we gezien hebben reageerden Kim en Saar bijvoorbeeld niet bepaald enthousiast op het gedrag van Lange Frans. Ik kan nu echter nog niet inschatten in hoeverre Lange Frans bezig is met het bedenken en uitvoeren van tactieken en strategieën. Mogelijkerwijs was hij daar de eerste dagen helemaal niet mee bezig en reageerde hij vooral instinctmatig.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Lange Frans
« Reactie #30 Gepost op: 3-09-2010, 21:53:11 »
Welgeteld een (echte) aflevering geweest, en de vinger van Frans al 100x gezien.. hij is fanatiek maar nog iets te. Hoop dat na enkele dagen de scherpe kantjes hier vanaf gaan. Want op deze manier maak je geen vrienden en het sociale aspect blijft een heel belangrijke factor. Mensen zoals Frans vergeten dat wel eens en concentreren zich alleen op de fysieke proeven.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Lange Frans
« Reactie #31 Gepost op: 4-09-2010, 09:07:03 »
Volgens mij heeft middelvinger en mokken als je je zin niet krijgt niets te maken met fanatiek zijn. Ik heb heel veel fanatieke mensen gezien de eerste aflevering. Frans is daar helemaal geen uitzondering in, zoals hier gesuggereerd wordt. De uitzondering zit in het gebrek aan beschaving en sociale vaardigheden.
Dat 'ga toch naar huis' vond ik nog wel geestig, trouwens.
« Laatst bewerkt op: 4-09-2010, 09:22:02 door Schulz »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat Nl] Lange Frans
« Reactie #32 Gepost op: 4-09-2010, 14:08:12 »
Volgens mij heeft middelvinger en mokken als je je zin niet krijgt niets te maken met fanatiek zijn. Ik heb heel veel fanatieke mensen gezien de eerste aflevering. Frans is daar helemaal geen uitzondering in, zoals hier gesuggereerd wordt. De uitzondering zit in het gebrek aan beschaving en sociale vaardigheden.
Dat 'ga toch naar huis' vond ik nog wel geestig, trouwens.
+1

Saar, Kim, Regina, Sebastiaan,etc etc zijn ook allemaal fanatiek.
Maar die gaan hier 'normaal'mee om.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Chocolade

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Lange Frans
« Reactie #33 Gepost op: 4-09-2010, 14:27:32 »
+1

Saar, Kim, Regina, Sebastiaan,etc etc zijn ook allemaal fanatiek.
Maar die gaan hier 'normaal'mee om.

Nou, ik hoorde Kim anders roepen; 'Gooi die bitch van je af!' dat was ook niet al te netjes, maar wel geniaal.  ::rofl::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat Nl] Lange Frans
« Reactie #34 Gepost op: 4-09-2010, 15:03:34 »
Een tactisch meesterbrein zal Frans niet worden. "Het kan me niet schelen wat anderen denken"... probleem is dat dat in ER juist wel heel belangrijk is. Niet echt handig om iedereen op dag 1 tegen je in het harnas te jagen...
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Lange Frans
« Reactie #35 Gepost op: 4-09-2010, 19:05:22 »
Volgens mij heeft middelvinger en mokken als je je zin niet krijgt niets te maken met fanatiek zijn. Ik heb heel veel fanatieke mensen gezien de eerste aflevering. Frans is daar helemaal geen uitzondering in, zoals hier gesuggereerd wordt. De uitzondering zit in het gebrek aan beschaving en sociale vaardigheden.
Dat 'ga toch naar huis' vond ik nog wel geestig, trouwens.

De middelvinger en het roepen van ‘ga toch naar huis’ waren juist bij uitstek uitingen van het fanatisme van Lange Frans. Hij ging zo erg op in de proef dat hij al na enkele momenten het andere team als de absolute vijand beschouwde. Fanatisme is een emotie en Lange Frans was overduidelijk meer dan de andere kandidaten emotioneel betrokken bij deze uitdaging. Hetgeen hij liet blijken door de impulsieve kreten en gebaren. In hoeverre zijn gedrag getuigt van goede manieren is een heel andere discussie. Ik vond het eerder grappig dan kwalijk, maar ik bezie het dan ook voornamelijk in de context van het spel.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Lange Frans
« Reactie #36 Gepost op: 4-09-2010, 23:43:02 »
Volgens is hoe fanatiek iemand is niet alleen af te lezen aan iemands uitingen. Fanatisme kan ook erg naar binnen slaan, dus volgens mij is het niet zo dat Frans nu zoveel fanatieker was dan enkele anderen.

Het bezwaar is ook niet dat hij fanatiek was, het bezwaar is tegen de middelvinger, als teken van minachting. Dat heeft mi niets met fanatisme te maken.

Het 'ga toch naar huis' roepen is voor mij meer het lekker dissen van je tegenstander. Daar had ik niets op tegen.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Shamrock

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Lange Frans
« Reactie #37 Gepost op: 4-09-2010, 23:48:02 »
De middelvinger en het roepen van ‘ga toch naar huis’ waren juist bij uitstek uitingen van het fanatisme van Lange Frans. Hij ging zo erg op in de proef dat hij al na enkele momenten het andere team als de absolute vijand beschouwde. Fanatisme is een emotie en Lange Frans was overduidelijk meer dan de andere kandidaten emotioneel betrokken bij deze uitdaging. Hetgeen hij liet blijken door de impulsieve kreten en gebaren. In hoeverre zijn gedrag getuigt van goede manieren is een heel andere discussie. Ik vond het eerder grappig dan kwalijk, maar ik bezie het dan ook voornamelijk in de context van het spel.
Dat zijn mooie volzinnen over het fanatisme van Lange Frans, maar ik denk niet dat je gelijk hebt. Het feit dat hij zich op een andere manier uit, maakt hem nog niet fanatieker dan andere kandidaten. Volgens mij waren er wel meer die heel graag wilden winnen.
Hoe dan ook, het middelvingertje en het geroep hebben mij niet echt gestoord. Dat hij de discussie over de plaats van het kamp niet aan wilde gaan, viel me wel tegen, want wat mij betreft had hij gelijk. Weglopen in een discussie is slap.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Lange Frans
« Reactie #38 Gepost op: 5-09-2010, 09:54:36 »
Dat zijn mooie volzinnen over het fanatisme van Lange Frans, maar ik denk niet dat je gelijk hebt. Het feit dat hij zich op een andere manier uit, maakt hem nog niet fanatieker dan andere kandidaten. Volgens mij waren er wel meer die heel graag wilden winnen.

Daar ben ik het wel mee eens, maar we kunnen in dit geval enkel afgaan op de zaken die we te zien krijgen. Er werd geopperd dat de kreten en gebaren van Lange Frans niks te maken hadden met zijn fanatisme terwijl ik dat juist als een voortvloeisel van zijn fanatisme bezie. En de kritiek op dat soort fanatisme is begrijpelijk, de gedragingen van een fanatiekeling overschrijden dikwijls normen. Iemand die zijn fanatisme niet laat blijken is dan ook moeilijk aan te duiden als een fanaticus, immers waar is het op gebaseerd? Wellicht hanteren we hier op het forum verschillende definities van fanatisme. Fanatisme gaat wat mij betreft veel verder dan gewoon enthousiasme, het is eerder een overdreven soort enthousiasme.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Lange Frans
« Reactie #39 Gepost op: 5-09-2010, 11:34:16 »
Dat hij de discussie over de plaats van het kamp niet aan wilde gaan, viel me wel tegen, want wat mij betreft had hij gelijk. Weglopen in een discussie is slap.

Wie zegt dat hij die niet wilde aangaan? ???

Volgens mij ging hij die juist wél aan. Alleen werd hij overschreeuwd door ene meneer Hartman, die gewoon niet wilde luisteren. Als nou iemand de discussie niet wilde aangaan was het Maxim wel.
Geniet nooit met mate...