Auteur Topic: [Kandidaat Nl] Nienke  (gelezen 38514 keer)

Offline plotiemoos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat Nl] Nienke
« Reactie #60 Gepost op: 24-09-2010, 22:24:21 »
Ze is wel enigszins achterbaks bezig door dat verhaal over die machete vreselijk op te blazen.

Hier ben ik het niet mee eens.
Ze heeft ook duidelijk gezegd dat ze er NIET bij was, maar ergens anders zat. Hieruit blijkt dat ze het misschien wel opblaast, maar wie zegt dat degene die het haar verteld heeft, het niet al heeft opgeblazen?
Fietsen is gezond. Eet meer fiets.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat Nl] Nienke
« Reactie #61 Gepost op: 24-09-2010, 22:32:30 »
Hier ben ik het niet mee eens.
Ze heeft ook duidelijk gezegd dat ze er NIET bij was, maar ergens anders zat. Hieruit blijkt dat ze het misschien wel opblaast, maar wie zegt dat degene die het haar verteld heeft, het niet al heeft opgeblazen?

En dat is Antony, in dit geval.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline pepim

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Nienke
« Reactie #62 Gepost op: 24-09-2010, 23:09:10 »
En dat is Antony, in dit geval.

Ok ik dacht al, rakelings ziet er bij mij toch iets anders uit!  ::vergroot::
Maar met een machete gooien vind ik overigens niets, zou voor mij sowieso een reden zijn om er iemand uit te stemmen.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat Nl] Nienke
« Reactie #63 Gepost op: 25-09-2010, 07:19:12 »
Je zei dat ze 'enigszins achterbaks' bezig was... Of ben je van mening dat 'achterbaks' ook positief bedoeld kan zijn?  ::)



Ja natuurlijk. Het is een spel mensen, geen real life. Als ik een spel kan winnen door achterbaks te spelen doe ik dat ook.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat Nl] Nienke
« Reactie #64 Gepost op: 25-09-2010, 11:57:29 »
Ja, het is inmiddels wel bekend dat het onderscheid tussen spel en real life jouw stokpaardje is.  ;) Maar of het nu gaat om spel of real life: als je iets 'achterbaks' noemt, is dat per definitie negatief. Dat is gewoon een eigenschap van het woord 'achterbaks'. Net zoals je met 'klootzak' niet iemand aanduidt die je buitengewoon sympathiek vindt...

Als jij het positief bedoelt, had je misschien beter het woord 'sluw' kunnen gebruiken. Want in tegenstelling tot het woord achterbaks kan dat net zo goed positief worden geïnterpreteerd...

Overigens is het wat mij betreft nog maar de vraag of Nienke het verhaal bewust zo aandikte, omdat zij het zelf ook van horen zeggen had (van Antony). Dat die machete 'rakelings' langs Antony's been zou zijn gegaan, kan dus net zo goed een overdrijving van Antony geweest zijn.

(misschien trouwens niet eens een bewuste overdrijving: want Antony stond met zijn rug naar Sergio en de machete en hoorde de machete dus alleen op de grond terecht komen. En toen hij zich omdraaide zag hij de machete 'vlak' achter zijn been)
« Laatst bewerkt op: 25-09-2010, 12:00:31 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Nienke
« Reactie #65 Gepost op: 25-09-2010, 13:05:44 »
Overigens is het wat mij betreft nog maar de vraag of Nienke het verhaal bewust zo aandikte, omdat zij het zelf ook van horen zeggen had (van Antony). Dat die machete 'rakelings' langs Antony's been zou zijn gegaan, kan dus net zo goed een overdrijving van Antony geweest zijn.

(misschien trouwens niet eens een bewuste overdrijving: want Antony stond met zijn rug naar Sergio en de machete en hoorde de machete dus alleen op de grond terecht komen. En toen hij zich omdraaide zag hij de machete 'vlak' achter zijn been)


Nienke heeft toch niet verteld dat het verhaal van Antony zelf kwam ::vergroot::

De andere dames waren evengoed bezig Sergio te observeren en afhankelijk in welke hoek ze het hebben gezien...   



Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat Nl] Nienke
« Reactie #66 Gepost op: 25-09-2010, 13:12:09 »
Klopt Nienke  zegt alleen: "hoorde ik, ik zat helemaal hier" . er is geen naam bij genoemd
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat Nl] Nienke
« Reactie #67 Gepost op: 25-09-2010, 14:47:45 »
Ja, het is inmiddels wel bekend dat het onderscheid tussen spel en real life jouw stokpaardje is.  ;) Maar of het nu gaat om spel of real life: als je iets 'achterbaks' noemt, is dat per definitie negatief. Dat is gewoon een eigenschap van het woord 'achterbaks'. Net zoals je met 'klootzak' niet iemand aanduidt die je buitengewoon sympathiek vindt...

Als jij het positief bedoelt, had je misschien beter het woord 'sluw' kunnen gebruiken. Want in tegenstelling tot het woord achterbaks kan dat net zo goed positief worden geïnterpreteerd...

Nee! *zucht*

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat Nl] Nienke
« Reactie #68 Gepost op: 25-09-2010, 15:17:13 »
Nee! *zucht*
?


Klopt Nienke  zegt alleen: "hoorde ik, ik zat helemaal hier" . er is geen naam bij genoemd
Volgens mij zijn er maar drie mogelijkheden: Nienke heeft het van Sergio, Iwein, of Antony gehoord. (of was Sugar er ook bij? ik dacht het niet- maar dat weet ik niet zeker) Van die drie lijkt Antony me eigenlijk de enige die aan Nienke verteld zou kunnen hebben van die machete...
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat Nl] Nienke
« Reactie #69 Gepost op: 25-09-2010, 15:32:32 »
?

Sluw ≠ achterbaks.

En nogmaals, het is een spel, achterbaks gedrag wordt hier toegepast om verder te geraken in het spel dus dat is niet per definitie negatief.

Met sluw zijn heeft het weinig te maken aangezien iedereen (op dat moment alleen Iwein) die erbij was Sebastiaan had kunnen vertellen dat de machete helemaal niet rakelings langs Antony ging.

Persoonlijk had ik dan ook gehoopt en verwacht dat Sebastiaan bij Sergio navraag ging doen zodat Sergio een reden had gehad om ruzie te maken met Nienke waardoor de eilandraad ontknoping misschien nog wat spannender had kunnen worden.

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Nienke
« Reactie #70 Gepost op: 25-09-2010, 17:22:43 »
Ik zeg toch niet dat ik het negatief vind dat ze dat deed? Het verbaasde me alleen nogal.

Bovendien is Nienke sinds aflevering 1 een favoriete kandidaat van mij (toen iedereen haar nog zwak vond) en dat heb ik hier ook op het forum gezet, dus ik snap je conclusie niet helemaal.
Kijk naar de knipoog achter het bericht,
het was sarcastisch, maak je niet druk
There's no show like a reality show ;)

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat Nl] Nienke
« Reactie #71 Gepost op: 25-09-2010, 18:17:05 »
Kijk naar de knipoog achter het bericht,
het was sarcastisch, maak je niet druk

Check! Sorry :)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Nienke
« Reactie #72 Gepost op: 27-09-2010, 22:05:27 »
Sluw ≠ achterbaks.
Persoonlijk had ik dan ook gehoopt en verwacht dat Sebastiaan bij Sergio navraag ging doen zodat Sergio een reden had gehad om ruzie te maken met Nienke waardoor de eilandraad ontknoping misschien nog wat spannender had kunnen worden.

Dat idee had ik ook. 

Ik vond haar manier van briefen aan Sebas ook niet echt overtuigend...  Sebas gebruikt op de eiland het woord 'geterroriseerd' terwijl er maar 2 aanvaringen zijn geweest (die we te zien kregen) en 2 keer eens uit de sloffen schieten is op een week is imo dan nog weinig.   

Over dat achterbaks zijnde.  Op basis van de wederantwoorden van Sergio kan ik ook interpreteren dat de andere dames zich nooit hebben uitgesproken dat ze zijn manier van 'amusement' niet echt konden smaken.  Zowel Kim als Saar klagen dit aan bij de persoonlijke interviews, maar gingen de confrontatie niet aan... 
Enerzijds slim voor het verloop in het spel, maar als je hierdoor de rest van de tijd met een chagrijnige houding rondloopt, heb je evengoed aandeel aan de 'slechte' sfeer binnen de groep.  Al is het makkelijker om het als excuus te gebruiken door te wijzen naar 1 persoon en de stemafspraak.

« Laatst bewerkt op: 27-09-2010, 23:05:10 door reaver »

Offline BramSko

  • Forumlid
Re: [Kandidaat Nl] Nienke
« Reactie #73 Gepost op: 28-09-2010, 00:43:53 »
Ik vond dat Nienke het nogal relaxt bracht eigenlijk, ze begon hem niet heel erg zwart te maken en zei niets over de stemafspraak (wat ik me kan herinneren).

Toch hebben jullie wel een punt dat Sebas niet bij hem navraag is gaan doen. Maar zijn vrij agressieve houding in het kamp kwam wel overeen met wat Nienke, en later Iwein zei.. Maar inderdaad alsnog..

Over haarzelf ik vind haar niet zo heel erg leuk, beetje een saai type maar dat is mijn mening, misschien gaat ze me nog verbazen.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat Nl] Nienke
« Reactie #74 Gepost op: 28-09-2010, 01:25:14 »
Ik vind haar toch nog steeds wel wat hebben. Het enige wat me tegenviel is haar onwil om aan het begin een stem afspraak aan te gaan. Ik denk dat ze wel kans heeft om verder te geraken ook. Volgens mij gaan zij en Sebas een band vormen en daar zullen ze Zsofie en Martine bij betrekken.

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat Nl] Nienke
« Reactie #75 Gepost op: 28-09-2010, 11:44:50 »
Ik vind haar toch nog steeds wel wat hebben. Het enige wat me tegenviel is haar onwil om aan het begin een stem afspraak aan te gaan. Ik denk dat ze wel kans heeft om verder te geraken ook. Volgens mij gaan zij en Sebas een band vormen en daar zullen ze Zsofie en Martine bij betrekken.
Ik vond het ook echt ongelofelijk dom dat ze geen pact sloten.
Ik bedoel, hebben ze het programma nooit gekeken..?
Maar inderdaad, op haar gebrek aan tactisch inzicht na is ze een leuke en sterke kandidaat.
There's no show like a reality show ;)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat Nl] Nienke
« Reactie #76 Gepost op: 28-09-2010, 14:10:09 »
Ik bedoel, hebben ze het programma nooit gekeken..?
Geloof het of geloof het niet, maar er zijn idnerdaad mensen die het programma nog nooit ook maar 1 seconde hebben gezien... (Helaas valt daar mijn hele familie onder...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat Nl] Nienke
« Reactie #77 Gepost op: 28-09-2010, 23:00:08 »
Maar als je weet dat je mee mag doen, dan ga je je toch voorbereiden? Om te beginnen door in oude afleveringen te kijken wat je kunt verwachten. Weet je gelijk of er nog dingen zijn die je kan oefenen.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat Nl] Nienke
« Reactie #78 Gepost op: 29-09-2010, 14:29:56 »
Dat zou logisch zijn, maar het moet met je tijdschema wel kunnen passen. Daarnaast weet ik niet of de bn/bv-ers die gevraagd zijn even fanatiek zijn als de mensen die in de vorige editie's meededen en zich echt vanwege het programma hadden opgegeven...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat Nl] Nienke
« Reactie #79 Gepost op: 29-09-2010, 20:36:48 »
Dat is wel waar ja. Ik denk dat degenen die het meest óp de buis komen ook de mensen zijn die het minst vóór (of achter) de buis zitten.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?