Auteur Topic: [Kandidaat BE] Sergio  (gelezen 136678 keer)

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #140 Gepost op: 21-09-2010, 09:32:15 »
Weggehaald. :)

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #141 Gepost op: 21-09-2010, 11:13:53 »
OK, ik heb m'n post aangepast. Als Hatch nu hetzelfde doet, rest mij nog enkel als groentje op dit forum m'n welgemeende excuses voor deze onvergeeflijke blunder te maken.  ::tandpastasmiley::

::ok:: Prima, ook het onvergeeflijke kan vergeven worden ;)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline MiniMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #142 Gepost op: 21-09-2010, 11:41:36 »
::ok:: Prima, ook het onvergeeflijke kan vergeven worden ;)

Blij toe! ;)
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #143 Gepost op: 21-09-2010, 20:21:52 »
::ok:: helemaal goed

met dank namens iedereen :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hoosh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #144 Gepost op: 22-09-2010, 14:48:00 »
Hij heeft er inderdaad niet voor gekozen om tot leider gebombardeerd te worden, neen. Net als Maxim, die volgens zijn kampleden evenmin zijn rol naar behoren vervult.

Op een normale manier laten blijken dat je iemand niet aardig vindt? Door vieze gezichten te trekken achter iemands rug, zoals ik Saar en Kim heb zien doen? Fraai, hoor.

En of Sergio de samensmelting al dan niet haalt, valt af te wachten natuurlijk... Ik zou me daarover persoonlijk niet aan al te boude uitspraken wagen.   :-X

Ik meen me toch ook te herinneren dat ook Sergio vieze gezichten trekt achter de ruggen van de dames als die iets zeggen wat hem niet bevalt.

Na de eilandraad ook meteen op zichzelf gefocust. Hij is erg aanwezig en komt op mij egocentrisch over.
Kritiek (terecht of onterecht) uitdelen kan hij, maar ontvangen absoluut niet.
Hij voelt zich extreem snel aangevallen, lijkt een beetje alsof hij last heeft van paranoia.

Qua karakter is hij zeker niet de sportiefste. Tijdens de eetproef hard lachen omdat hij iemand vlees toewijst omdat hij denkt dat ze vegetarisch is, is slechts één voorbeeld van zijn matige karakter.

Ik snap dat hij erbij is, er zit altijd wel een deelnemer als irritatiefactor in, en in deze editie is dat sergio.

Zijn inzet tijdens zijn immuniteit, en zijn handelen kan hem nu zijn kop gaan kosten bij de herindeling.
Als hij zo door blijft doen, zal de weerstand tegen hem alleen maar groeien. Kampgenoten zonder inzet worden niet lang gedoogd, en als hij tijdens proeven ook niet optimaal presteert is het snel gedaan.

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altiid windstil!

Offline MiniMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #145 Gepost op: 22-09-2010, 17:01:12 »
Iedereen heeft zijn mindere kanten, maar Sergio valt nu eenmaal op.
Hij is inderdaad uitermate aanwezig en uitbundig en kan het best opschieten met mensen die net zo zijn.
Dit spel is voor hem zuiver amusement en wie dat in de weg staat, tja, die krijgt de wind van voren.
Wat mij betreft: niemand anders op Kamp Zuid heeft mij zelfs nog maar een glimlachen weten te ontfutselen.  ::) Dus kan ik me best voorstellen dat hij lak aan ze heeft...

Ik heb geen problemen met Sergio. Hij heeft welbepaalde karaktertrekken die niet iedereen kan waarderen, maar hij is niet iemand die over lijken gaat om een spel te winnen. En daar verdenk ik anderen soms wel van.

Met Nienke had hij het in de context van dit spel trouwens nooit kunnen vinden, ook niet als hij geen leider was geweest.
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #146 Gepost op: 22-09-2010, 17:28:56 »

Na de eilandraad ook meteen op zichzelf gefocust. Hij is erg aanwezig en komt op mij egocentrisch over.
Kritiek (terecht of onterecht) uitdelen kan hij, maar ontvangen absoluut niet.
Hij voelt zich extreem snel aangevallen, lijkt een beetje alsof hij last heeft van paranoia.


Hij kan kritiek verdragen maar die moet volgens mij naar zijn gevoel ook wel terecht zijn: op de eilandraad heeft hij Nienke toch gelijk gegeven over zijn 'tekortkomingen' als leider...

Na de eilandraad wil hij een gesprek op gang brengen maar de dames moeten even iets anders 'verwerken' en Nienke zegt tegen hem: Ik heb er geen zin in om het er met jou, over te hebben.  Dit is naar mijn gevoel ook toch wel een aanval... voor mezelf interpreterende van: 'ik wil er met iedereen over praten maar niet met jou' 

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #147 Gepost op: 22-09-2010, 17:49:11 »

Hij kan kritiek verdragen maar die moet volgens mij naar zijn gevoel ook wel terecht zijn: op de eilandraad heeft hij Nienke toch gelijk gegeven over zijn 'tekortkomingen' als leider...

Na de eilandraad wil hij een gesprek op gang brengen maar de dames moeten even iets anders 'verwerken' en Nienke zegt tegen hem: Ik heb er geen zin in om het er met jou, over te hebben.  Dit is naar mijn gevoel ook toch wel een aanval... voor mezelf interpreterende van: 'ik wil er met iedereen over praten maar niet met jou' 

Ik denk dat je de woorden die kandidaten gebruiken nooit te letterlijk moet nemen.
Ik denk dat ze bedoelt heeft niet met de mannen, maar omdat Sergio de enige is die weer eens de hele tijd moest praten, kan ik me voorstellen dat als er net iemand weg is gestemd waar zij wel een band mee had, dat ze zich daar aan irriteerd.
Vooral omdat Kim door de mannen is weg gestemd.
Ze heeft dan ook wel het recht om te zeggen van: Ik wil nu even met rust gelaten worden.
Zo kwam het op mij over.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #148 Gepost op: 22-09-2010, 17:49:35 »

Hij kan kritiek verdragen maar die moet volgens mij naar zijn gevoel ook wel terecht zijn: op de eilandraad heeft hij Nienke toch gelijk gegeven over zijn 'tekortkomingen' als leider...
 
Nou nou, kritiek verdragen.. Op dat punt is hij nog niet helemaal volwassen geworden, want een volwassener persoon kan veel beter met kritiek omgaan dan deze persoon, ook al is de kritiek niet helemaal terecht.. Het gaat erom dat, ook al is de kritiek onzin, je er op een goede manier mee omgaat.. En bij Sergio is dat niet bepaald het geval..
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #149 Gepost op: 22-09-2010, 18:02:56 »

Hij kan kritiek verdragen maar die moet volgens mij naar zijn gevoel ook wel terecht zijn: op de eilandraad heeft hij Nienke toch gelijk gegeven over zijn 'tekortkomingen' als leider...

Na de eilandraad wil hij een gesprek op gang brengen maar de dames moeten even iets anders 'verwerken' en Nienke zegt tegen hem: Ik heb er geen zin in om het er met jou, over te hebben.  Dit is naar mijn gevoel ook toch wel een aanval... voor mezelf interpreterende van: 'ik wil er met iedereen over praten maar niet met jou' 


Helemaal mee eens.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #150 Gepost op: 22-09-2010, 18:12:50 »
Ik denk dat je de woorden die kandidaten gebruiken nooit te letterlijk moet nemen.
Ik denk dat ze bedoelt heeft niet met de mannen, maar omdat Sergio de enige is die weer eens de hele tijd moest praten, kan ik me voorstellen dat als er net iemand weg is gestemd waar zij wel een band mee had, dat ze zich daar aan irriteerd.
Vooral omdat Kim door de mannen is weg gestemd.
Ze heeft dan ook wel het recht om te zeggen van: Ik wil nu even met rust gelaten worden.
Zo kwam het op mij over.

De woorden die de kandidaten gebruiken kunnen wel triggerpunten zijn, zeker in het geval bij de interactie tussen Belgen en Nederlanders ligt er bij vele zaken de interpretatie niet op hetzelfde niveau (vervelend dat ik die kant weer opga maar het is nu eenmaal zo, zelfs hier op het forum)

Die interactie is net zo essentieel bij reality  ::jaja::

Nienke is naar mijn gevoel niet direct genoeg, daarmee wil ik bedoelen: Zeg hoe je het zeggen wil en draai er geen 5 zinnen rond om het mooi te verwoorden...

Nou nou, kritiek verdragen.. Op dat punt is hij nog niet helemaal volwassen geworden, want een volwassener persoon kan veel beter met kritiek omgaan dan deze persoon, ook al is de kritiek niet helemaal terecht.. Het gaat erom dat, ook al is de kritiek onzin, je er op een goede manier mee omgaat.. En bij Sergio is dat niet bepaald het geval..

Ieder gaat met die kritiek om op zijn/haar manier en dat is ook de charme & irritatiefactor van verschillende karakters. 

Is er überhaupt een norm van 'volwassen' omgaan met kritiek binnen een reality-programma?
« Laatst bewerkt op: 22-09-2010, 18:20:24 door reaver »

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #151 Gepost op: 22-09-2010, 18:21:51 »
De woorden die de kandidaten gebruiken kunnen wel triggerpunten zijn en zeker in het geval bij de interactie tussen Belgen en Nederlanders ligt bij vele zaken de interpretatie niet op hetzelfde niveau (vervelend dat ik die kant weer opga maar het is nu eenmaal zo, zelfs hier op het forum)

Die interactie is net zo essentieel bij reality  ::jaja::

Nienke is naar mijn gevoel niet direct genoeg, daarmee wil ik bedoelen: Zeg hoe je het zeggen wil en draai er geen 5 zinnen rond om het mooi te verwoorden...

Ieder gaat met die kritiek om op zijn/haar manier en dat is ook de charme & irritatiefactor van verschillende karakters. 

Is er überhaupt een norm van 'volwassen' omgaan met kritiek binnen een reality-programma?
Ik denk dat ze het juist goed verwoord.
Ik bedoel ze had ook kunnen zeggen tegen hem.
ja, je doet geen ruk en ik vind dat jij net zoals de anderen ook maar eens wat moet gaan doen.
Dat is direct.
Maar dat is niet slim, Aangezien dit veel harder aan komt, en de reactie daarop waarschijnlijk ook niet altijd even vriendelijk zou zijn.
Daarom heeft ze het op een mooiere aardige manier gezegt.

Volwassen zie ik als iets dat onder andere te meten valt met verantwoordelijksgevoel.
Dat heeft Sergio niet.
Alles gaat om amusement, en dat stoort bij een groep van de kijkers.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #152 Gepost op: 22-09-2010, 18:32:25 »
Volwassen zie ik als iets dat onder andere te meten valt met verantwoordelijksgevoel.
Dat heeft Sergio niet.

Da's knap dat jij dat uit 3 afleveringen ER kunt halen. Verder is het totaal niet relevant, aangezien verantwoordelijkheidsgevoel nou niet bepaald een aspect is dat van belang is binnen het spel.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #153 Gepost op: 22-09-2010, 18:37:03 »
Citaat
Ieder gaat met die kritiek om op zijn/haar manier en dat is ook de charme & irritatiefactor van verschillende karakters. 

Is er überhaupt een norm van 'volwassen' omgaan met kritiek binnen een reality-programma?
Tuurlijk, iedereen doet dat op zijn eigen manier en zoals je zelf al zegt, zijn dat ook verschillende charme en vooral irritatiefactors. Want dit vind ik nogal een irritatiefactor. In twee opzichten; A) Hij bereikt hier niets mee, hij zit zichzelf er alleen maar mee tegen, vooral later in het spel, wil hij nog ver geraken. B) Als ik zelf op dat eiland had gezeten had ik me er ook dood aangeërgerd, wetende dat het gewoon een spel is.

Een norm van 'volwassen' is er denk ik inderdaad niet, in principe ben je weer kind en kun je heel veel maken in dit spel. Dat betekent nog niet dat ze zich met z'n allen als een kindercréche moeten gaan gedragen. Niet dat het niet mag of niet leuk is, maar dat het geen zin heeft als je graag wilt winnen. 
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #154 Gepost op: 22-09-2010, 18:39:38 »
Da's knap dat jij dat uit 3 afleveringen ER kunt halen. Verder is het totaal niet relevant, aangezien verantwoordelijkheidsgevoel nou niet bepaald een aspect is dat van belang is binnen het spel.
Wel als ervan je verwacht wordt dat je je als een leider gedraagt, of je dat nou zelf wil of niet. En een leider hoort zich nou eenmaal verantwoordelijk gedragen. Sergio heeft de verwachtingen van zijn teamgenoten niet waargemaakt en dit kan hem duur komen te staan.

EDIT: Nouja, de verwachtingen van de dames in ieder geval. En misschien die van Anthonie ook niet helemaal, maar die speelt gewoon slim mee met de mannen.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #155 Gepost op: 22-09-2010, 18:42:18 »
Wel als ervan je verwacht wordt dat je je als een leider gedraagt, of je dat nou zelf wil of niet. En een leider hoort zich nou eenmaal verantwoordelijk gedragen.

Het is een spel. Sergio mag zich gedragen zoals hij zelf wil. Binnen de regels van het fatsoen natuurlijk. Maar dat hij leider is wil niet zeggen dat hij zogenaamd ook verantwoordelijk zou moeten zijn.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #156 Gepost op: 22-09-2010, 18:43:54 »
Het is een spel. Sergio mag zich gedragen zoals hij zelf wil. Binnen de regels van het fatsoen natuurlijk. Maar dat hij leider is wil niet zeggen dat hij zogenaamd ook verantwoordelijk zou moeten zijn.
Niets moet, ik probeer alleen te zeggen dat het niet slim was.. Je bent een leider of niet, Sergio had de titel wel, maar gedroeg zich er niet naar. Dit hoefde in principe ook niet, moet hij zelf weten, maar het werd wel van hem verwacht. Tsja, dan mag je het voor mijn part later ook maar zelf uitzoeken. Ik denk niet dat je zo nog veel steun kan verwachten van bepaalde mensen. Zeker niet als hij doorgaat met zijn non-chalante gedrag, dan kan hij ook nog andere kandidaten tegen zich laten keren..
« Laatst bewerkt op: 22-09-2010, 18:46:00 door Rennuh »
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #157 Gepost op: 22-09-2010, 18:45:53 »
Niets moet, ik probeer alleen te zeggen dat het niet slim was..

Prima, maar ik reageerde in 1e instantie op de stelling van D*N dat Sergio geen verantwoordelijkheidsgevoel bezit en derhalve niet volwassen zou zijn.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #158 Gepost op: 22-09-2010, 18:49:06 »
Prima, maar ik reageerde in 1e instantie op de stelling van D*N dat Sergio geen verantwoordelijkheidsgevoel bezit en derhalve niet volwassen zou zijn.
In het spel niet nee.. in het echte leven kan ik het me dus ook moeilijk voorstellen, maar aangezien ik hem in het echte leven niet ken, kan ik daar niet over oordelen. Ik weet alleen niet of zijn gedrag in het spel zijn imago goed doet.. Ik betwijfel het..
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #159 Gepost op: 22-09-2010, 19:01:31 »
Prima, maar ik reageerde in 1e instantie op de stelling van D*N dat Sergio geen verantwoordelijkheidsgevoel bezit en derhalve niet volwassen zou zijn.
in 3 afleveringen kun je dat zien zoals Rennuh al zegt.
Hij is tot leider benoemt en gedraagd zich niet als een leider.
Ik ben het trouwens helemaal eens met alles wat Rennuh net heeft gezegt.
Dus daar kan ik ook niet meer aan toevoegen, gewoon perfecte verwoording.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human