Auteur Topic: [Kandidaat BE] Sergio  (gelezen 136662 keer)

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #160 Gepost op: 22-09-2010, 19:16:42 »

Wat mij betreft: niemand anders op Kamp Zuid heeft mij zelfs nog maar een glimlachen weten te ontfutselen.  ::) Dus kan ik me best voorstellen dat hij lak aan ze heeft...
Vind ik ook idd een geweldige instelling van hem. (en kennelijk ook van jou)
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #161 Gepost op: 22-09-2010, 19:25:58 »
Wat mij betreft: niemand anders op Kamp Zuid heeft mij zelfs nog maar een glimlachen weten te ontfutselen.  ::) Dus kan ik me best voorstellen dat hij lak aan ze heeft...

Ik vond de quotes van Kim anders best lachwekkend, of heb ik nou geen humor? ::tandpastasmiley::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #162 Gepost op: 22-09-2010, 19:29:35 »

Wat mij betreft: niemand anders op Kamp Zuid heeft mij zelfs nog maar een glimlachen weten te ontfutselen.  ::) Dus kan ik me best voorstellen dat hij lak aan ze heeft...


Echt? Ik moet elke keer glimlachen als ik Saar in beeld zie...  ::love::

;)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #163 Gepost op: 22-09-2010, 19:41:16 »
Wel als ervan je verwacht wordt dat je je als een leider gedraagt, of je dat nou zelf wil of niet. En een leider hoort zich nou eenmaal verantwoordelijk gedragen. Sergio heeft de verwachtingen van zijn teamgenoten niet waargemaakt en dit kan hem duur komen te staan.

Hij is tot leider benoemt en gedraagd zich niet als een leider.

Ieder heeft ook zijn eigen verwachtingen wat het leiderschap betreft.

Er is tevens geen handleiding of wederom een maatstaf wat 'leiderschap' taalkundig en daadwerkelijk inhoud, dat vult ieder voor zich in.

vb:
In bepaalde culturen hoeft een leider/stamhoofd (oudste) ook helemaal geen r**t te doen, enkel bepaalde beslissingen nemen dat naar zijn mening of gevoel het beste is voor de stam en gedeeltelijk ook voor hem.  Bij deze stammen is ook zelden tegenspraak door de 'jongeren', een groot contrast qua respect itt de westerse wereld .  Voor mijn gevoel is ER bij deze editie ook die richting uitgegaan.  in 2005 had je ook het leiderschap dat na verloop uitgedaagd kon worden maar met consequenties voor de verliezer van het duel, zoals ook bij deze stammen van kracht is. 


Voor mij mag een leider lui zijn maar die schiet zich hierbij toch mee in de voet eens die immuniteit wegvalt.  Als 'werkpaard' er over lopen klagen heeft geen zin.  Maar zoals ik eerder al aangaf heeft dit grotendeels met relativeren te maken...

Lange Frans vond ik wel de koe bij de horens vatten toen hij zij dat "Het democratische proces is niet de meest geschikte vorm van zelfbestuur"  en dat is in meeste gevallen zo, soms is er een vorm van hiërarchie nodig. 
Wie echt gelooft in democratie maakt zichzelf wat wijs --> diegene een democratische stemming leidt staat een trapje hoger in de hiërarchie ::jaja::




« Laatst bewerkt op: 22-09-2010, 19:44:11 door reaver »

Offline BramSko

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #164 Gepost op: 22-09-2010, 19:44:24 »
Ik vond Kim behoorlijk geinig hoor  ::jaja::

En tja Saar is gewoon heel fijn om naar te kijken  ;)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #165 Gepost op: 22-09-2010, 19:47:36 »
Ik vond Kim behoorlijk geinig hoor  ::jaja::

En tja Saar is gewoon heel fijn om naar te kijken  ;)

Uiterlijk en humor zijn een kwestie van smaak  ;)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #166 Gepost op: 22-09-2010, 19:49:26 »
Ieder heeft ook zijn eigen verwachtingen wat het leiderschap betreft.

Er is tevens geen handleiding of wederom een maatstaf wat 'leiderschap' taalkundig en daadwerkelijk inhoud, dat vult ieder voor zich in.

vb:
In bepaalde culturen hoeft een leider/stamhoofd (oudste) ook helemaal geen r**t te doen, enkel bepaalde beslissingen nemen dat naar zijn mening of gevoel het beste is voor de stam en gedeeltelijk ook voor hem.  Bij deze stammen is ook zelden tegenspraak door de 'jongeren', een groot contrast qua respect itt de westerse wereld .  Voor mijn gevoel is ER bij deze editie ook die richting uitgegaan.  in 2005 had je ook het leiderschap dat na verloop uitgedaagd kon worden maar met consequenties voor de verliezer van het duel, zoals ook bij deze stammen van kracht is. 


Voor mij mag een leider lui zijn maar die schiet zich hierbij toch mee in de voet eens die immuniteit wegvalt.  Als 'werkpaard' er over lopen klagen heeft geen zin.  Maar zoals ik eerder al aangaf heeft dit grotendeels met relativeren te maken...

Lange Frans vond ik wel de koe bij de horens vatten toen hij zij dat "Het democratische proces is niet de meest geschikte vorm van zelfbestuur"  en dat is in meeste gevallen zo, soms is er een vorm van hiërarchie nodig. 
Wie echt gelooft in democratie maakt zichzelf wat wijs --> diegene een democratische stemming leidt staat een trapje hoger in de hiërarchie ::jaja::





Je zegt nu wel dat het in andere culturen anders opgevat kan worden.
Maar dit is nog steeds een nederlands/vlaams progamma.
Over het algemeen wordt er van een leider verwacht dat deze het goede voorbeeld geeft, verantwoordelijksheidgevoel heeft etc.
Je kan bij elk begrip een vraagteken zetten, van ja dat kan je niet bewijzen.
Maarja ik heb de nederlandse taal niet uitgevonden hea.

En dat van democratie ehm tsja...
Ik geloof er nog heilig in dat dit de beste vorm is maar dat zal dan wel weer met mijn leeftijd te maken hebben ::hypocriet::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #167 Gepost op: 22-09-2010, 20:30:36 »
Je zegt nu wel dat het in andere culturen anders opgevat kan worden.
Maar dit is nog steeds een nederlands/vlaams progamma.

En net daarom vind ik het niet slecht om buiten dat 'chauvinistisch' kader eens een gedachtegang te projecteren. 

Trekken we dit door in het kader van het spel ben je in een toestand waarbij je niet in een vertrouwde omgeving/situatie bent...  Het vertrouwde loslaten is iets waar de meeste mensen toch problemen mee hebben..


Over het algemeen wordt er van een leider verwacht dat deze het goede voorbeeld geeft, verantwoordelijksheidgevoel heeft etc.

Dat zijn verwachtingen binnen een bepaald gedachtepatroon waar ieder toch een andere interpretatie over heeft...

'Over het algemeen' is voor mij zoiets als een fictieve meerderheid.


Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #168 Gepost op: 23-09-2010, 00:42:28 »
HUP Sergio!!! ::ok::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #169 Gepost op: 23-09-2010, 00:46:03 »
HUP Sergio!!! ::ok::

Oppassen Lukas, serieuze kans op tegenwind hier  ;D

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #170 Gepost op: 23-09-2010, 07:36:21 »
En net daarom vind ik het niet slecht om buiten dat 'chauvinistisch' kader eens een gedachtegang te projecteren. 

Trekken we dit door in het kader van het spel ben je in een toestand waarbij je niet in een vertrouwde omgeving/situatie bent...  Het vertrouwde loslaten is iets waar de meeste mensen toch problemen mee hebben..


Dat zijn verwachtingen binnen een bepaald gedachtepatroon waar ieder toch een andere interpretatie over heeft...

'Over het algemeen' is voor mij zoiets als een fictieve meerderheid.


En dat word door mij dan weer opgevat als.
Een gedachtegang creëren zodat het Sergio het beste af gaat.
In voordeel van Sergio zeg maar.
Het is dus ook niet zo gek dat mensen zich aan hem irriteren omdat jij ook zegt een fictieve meerderheid ziet leiderschap zo.
En diezelfde fictieve meerderheid wil Sergio eruit hebben ::hypocriet::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Wolfke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #171 Gepost op: 23-09-2010, 07:56:04 »
Sergio kerel.... you are the best....!!!!

Offline Hoosh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #172 Gepost op: 23-09-2010, 08:09:16 »

Hij kan kritiek verdragen maar die moet volgens mij naar zijn gevoel ook wel terecht zijn: op de eilandraad heeft hij Nienke toch gelijk gegeven over zijn 'tekortkomingen' als leider...

Om een tijdje daarvoor als hij aangesproken wordt over zijn inzet voor het kamp enorm te keer te gaan tegenover de mannen over haar? Terwijl de "kritiek" uiterst terecht was, en met respect werd geuit?


Na de eilandraad wil hij een gesprek op gang brengen maar de dames moeten even iets anders 'verwerken' en Nienke zegt tegen hem: Ik heb er geen zin in om het er met jou, over te hebben.  Dit is naar mijn gevoel ook toch wel een aanval... voor mezelf interpreterende van: 'ik wil er met iedereen over praten maar niet met jou' 


Hier maak je meer van dan het is.
Sergio wilde bevestiging dat hij eerlijk was, de dames wilden het wegsturen van kim door de mannen verwerken.
Dat mensen waarvan hun maatje net is weggestuurd dan even niet willen praten, zie je bij praktisch elke eilandraad.

Als sergio had gewacht tot ze terug waren in hun kamp, dan denk ik dat de dames die discussie wel aan hadden gegaan.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altiid windstil!

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #173 Gepost op: 23-09-2010, 09:24:40 »
Oppassen Lukas, serieuze kans op tegenwind hier  ;D

Ach, ik kan wel tegen een stootje :P en als je al zolang ER kijkt als ik, en weet hoe het wordt gemonteerd en geplakt, dan weet je dat ze iemand kunnen neerzetten hoe ze willen. Sergio is heel recht door zee, en houdt niet van slap gel*l, en ik ook niet ;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline MiniMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #174 Gepost op: 23-09-2010, 09:45:39 »
Vind ik ook idd een geweldige instelling van hem. (en kennelijk ook van jou)

Hey, alweer een heuse mensenkenner op basis van één uitspraak.  :P
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.

Offline MiniMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #175 Gepost op: 23-09-2010, 09:47:45 »
Ik vond Kim behoorlijk geinig hoor  ::jaja::

En tja Saar is gewoon heel fijn om naar te kijken  ;)

OK, Kim vond ik soms op het lollige af, maar haar stemmetje gooide telkens roet in het eten, wat mij betreft dan.

En Saar... Ik kijk liever naar een aantrekkelijke man, als je 't me niet kwalijk neemt.  ::tandpastasmiley::
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #176 Gepost op: 23-09-2010, 09:55:14 »
En Saar... Ik kijk liever naar een aantrekkelijke man, als je 't me niet kwalijk neemt.  ::tandpastasmiley::


Ik kijk liever naar een aantrekkelijke vrouw  ::cheerleader::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline MiniMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #177 Gepost op: 23-09-2010, 10:03:07 »
Ach, Sergio is (voorlopig nog) gewoon een dankbare gangmaker.

Ten eerste wordt hij tot leider gebombardeerd op basis van zijn leeftijd, terwijl hij in wezen een speelvogel is. Da's een eerste aspect wat gegarandeerd problemen oplevert.

Ten tweede krijgt hij te maken met een aantal dames die zich niet in een hoekje laten drummen. Van vrouwen als Nienke die hem bovendien ook nog eens op z'n plaats zetten, moet hij al helemaal niks weten.

Ten derde heeft Sergio geen enkele affiniteit met (vrouwelijke) gevoeligheden en ziet hij er dus ook geen graten in om meteen na het wegstemmen van Kim het gesprek weer op gang te brengen. De dames denken daar anders over en dus wordt de wrevel omtrent Sergio alleen nog maar wat groter.

Ik vond trouwens Nienkes gezicht goud waard toen Evi Sergio vroeg om zijn immuniteitsketting... Op dat moment was Kim wel het laatste waar ze aan dacht.

« Laatst bewerkt op: 23-09-2010, 10:04:50 door MiniMe »
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #178 Gepost op: 23-09-2010, 11:15:59 »
Ach, Sergio is (voorlopig nog) gewoon een dankbare gangmaker.

Ten eerste wordt hij tot leider gebombardeerd op basis van zijn leeftijd, terwijl hij in wezen een speelvogel is. Da's een eerste aspect wat gegarandeerd problemen oplevert.

Ten tweede krijgt hij te maken met een aantal dames die zich niet in een hoekje laten drummen. Van vrouwen als Nienke die hem bovendien ook nog eens op z'n plaats zetten, moet hij al helemaal niks weten.

Ten derde heeft Sergio geen enkele affiniteit met (vrouwelijke) gevoeligheden en ziet hij er dus ook geen graten in om meteen na het wegstemmen van Kim het gesprek weer op gang te brengen. De dames denken daar anders over en dus wordt de wrevel omtrent Sergio alleen nog maar wat groter.

Ik vond trouwens Nienkes gezicht goud waard toen Evi Sergio vroeg om zijn immuniteitsketting... Op dat moment was Kim wel het laatste waar ze aan dacht.


Je gebruikt nu allemaal karaktereigenschappen die hij uit het echte leven naar dit spel mee heeft genomen.. tenminste dat maak ik hieruit op. Of bedoel je dat hij zich zo gedraagt in het spel? Want als hij in het echt ook zo is, dus geen verantwoordelijkheid op zich nemen, boos worden op mensen die hem kritiek geven en geen affiniteit hebben met vrouwelijke gevoelens, dan vraag ik mij af hoe populair hij is onder zijn eigen omgeving.

Bovendien is dat geen excuus voor hem om zich zo te gedragen, wat hij wel vaak doet en daar erger ik mij dus ook wel eens aan. Hij ziet zichzelf als de grappenmaker en sfeermaker dus hoeft hij zich niet te gedragen als een leider en kan hij gewoon doorgaan met zijn puberlijke gedrag. Nee Sergio, dit is niet het echte leven, dit is een spel. En dan ís het soms handig dat je jezelf even wat aanpast op bepaalde punten, want anders kan het nog wel eens mislopen. De beste ER spelers zijn niet alleen de meest sociale en meest sterke spelers, maar ook de spelers die goed kunnen acteren, iets waar Lange Frans niets van wilde weten.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #179 Gepost op: 23-09-2010, 11:22:37 »
Nu ja, dat het gaat mislopen voor Sergio, dat is duidelijk, maar ondertussen is het wél leuke TV! ::ok::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!