Auteur Topic: [Kandidaat BE] Sergio  (gelezen 136665 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #180 Gepost op: 23-09-2010, 11:40:57 »
Je gebruikt nu allemaal karaktereigenschappen die hij uit het echte leven naar dit spel mee heeft genomen.. tenminste dat maak ik hieruit op. Of bedoel je dat hij zich zo gedraagt in het spel? Want als hij in het echt ook zo is, dus geen verantwoordelijkheid op zich nemen, boos worden op mensen die hem kritiek geven en geen affiniteit hebben met vrouwelijke gevoelens, dan vraag ik mij af hoe populair hij is onder zijn eigen omgeving.

Bovendien is dat geen excuus voor hem om zich zo te gedragen, wat hij wel vaak doet en daar erger ik mij dus ook wel eens aan. Hij ziet zichzelf als de grappenmaker en sfeermaker dus hoeft hij zich niet te gedragen als een leider en kan hij gewoon doorgaan met zijn puberlijke gedrag. Nee Sergio, dit is niet het echte leven, dit is een spel. En dan ís het soms handig dat je jezelf even wat aanpast op bepaalde punten, want anders kan het nog wel eens mislopen. De beste ER spelers zijn niet alleen de meest sociale en meest sterke spelers, maar ook de spelers die goed kunnen acteren, iets waar Lange Frans niets van wilde weten.
Hier ben ik het weer helemaal mee eens.
je zit daar wel met andere spelers.
Die hebben ook principes.
Het is niet als je leider bent: Mijn wil is wet.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #181 Gepost op: 23-09-2010, 12:00:19 »
Nu ja, dat het gaat mislopen voor Sergio, dat is duidelijk, maar ondertussen is het wél leuke TV! ::ok::
Het levert wel goede tv op ja! Of ik zijn humor nou zo spectaculair vind.. nee, daarvoor kijk ik wel naar Sesamstraat..  ::)
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline MiniMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #182 Gepost op: 23-09-2010, 12:17:06 »
Je gebruikt nu allemaal karaktereigenschappen die hij uit het echte leven naar dit spel mee heeft genomen.. tenminste dat maak ik hieruit op. Of bedoel je dat hij zich zo gedraagt in het spel? Want als hij in het echt ook zo is, dus geen verantwoordelijkheid op zich nemen, boos worden op mensen die hem kritiek geven en geen affiniteit hebben met vrouwelijke gevoelens, dan vraag ik mij af hoe populair hij is onder zijn eigen omgeving.

Bovendien is dat geen excuus voor hem om zich zo te gedragen, wat hij wel vaak doet en daar erger ik mij dus ook wel eens aan. Hij ziet zichzelf als de grappenmaker en sfeermaker dus hoeft hij zich niet te gedragen als een leider en kan hij gewoon doorgaan met zijn puberlijke gedrag. Nee Sergio, dit is niet het echte leven, dit is een spel. En dan ís het soms handig dat je jezelf even wat aanpast op bepaalde punten, want anders kan het nog wel eens mislopen. De beste ER spelers zijn niet alleen de meest sociale en meest sterke spelers, maar ook de spelers die goed kunnen acteren, iets waar Lange Frans niets van wilde weten.

Weet je wat mij opvalt? Dat jullie uitgaan van het idee dat Sergio zich heeft ingeschreven om hieraan deel te nemen en dat hij ook absoluut de ambitie heeft om dit te winnen.

Dit is de VIP versie van ER. Iedereen die hieraan meedoet is gevrààgd door de makers.
En sommigen zijn inderdaad zo ingesteld dat ze zeggen: "Hé ja, dit wil ik doen. Meer nog, ik wil het tot Robinson 2010 schoppen!"

Niet Sergio dus. Dat beetje tactiek wat hij denkt te gebruiken, is vrij belachelijk. Maar ergens beseft hij dat zelf ook wel.
Er zijn niet zo heel veel dingen die Sergio bloedserieus neemt, en ER al helemaal niet.

Laat jullie dus niet zo opnaaien door zijn gedrag. Neem het voor lief, zolang het duurt. Want dat hij het op deze manier inderdaad niet lang uitzingt, daar durf ik mijn hand wel voor in het vuur steken...
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #183 Gepost op: 23-09-2010, 12:29:32 »
Weet je wat mij opvalt? Dat jullie uitgaan van het idee dat Sergio zich heeft ingeschreven om hieraan deel te nemen en dat hij ook absoluut de ambitie heeft om dit te winnen.

Dit is de VIP versie van ER. Iedereen die hieraan meedoet is gevrààgd door de makers.
En sommigen zijn inderdaad zo ingesteld dat ze zeggen: "Hé ja, dit wil ik doen. Meer nog, ik wil het tot Robinson 2010 schoppen!"

Niet Sergio dus. Dat beetje tactiek wat hij denkt te gebruiken, is vrij belachelijk. Maar ergens beseft hij dat zelf ook wel.
Er zijn niet zo heel veel dingen die Sergio bloedserieus neemt, en ER al helemaal niet.

Laat jullie dus niet zo opnaaien door zijn gedrag. Neem het voor lief, zolang het duurt. Want dat hij het op deze manier inderdaad niet lang uitzingt, daar durf ik mijn hand wel voor in het vuur steken...
Kandidaten die het spel sowieso niet serieus nemen, mogen voor mijn part gelijk oprotten.. Voor hem 100 anderen..
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline MiniMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #184 Gepost op: 23-09-2010, 12:32:00 »
Kandidaten die het spel sowieso niet serieus nemen, mogen voor mijn part gelijk oprotten.. Voor hem 100 anderen..

Aha, nu komen we tot de essentie: is de ambitie om te winnen een vereiste voor deelname aan een spel? Of mag je ook voor de fun meespelen?

Volgens jou dus niet. Wat mij betreft wel.  ;)
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #185 Gepost op: 23-09-2010, 12:32:41 »
Weet je, eigenlijk vind ik 'em nog heel rustig! Hij is gestopt met roken voor ER, en nu op het eiland ook met eten, en dat is erom vragen hé!
Gegarandeerd ambras! ;)
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline MiniMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #186 Gepost op: 23-09-2010, 12:36:20 »
Weet je, eigenlijk vind ik 'em nog heel rustig! Hij is gestopt met roken voor ER, en nu op het eiland ook met eten, en dat is erom vragen hé!
Gegarandeerd ambras! ;)


Bwa, met zo'n lijf heb je wel wat voorraad he... Maar ik hou m'n hart vast als ie te weten komt dat Dennis een blikje cola heeft. Aiai, dat wordt nasty!  :o  ;D
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #187 Gepost op: 23-09-2010, 14:01:41 »
Aha, nu komen we tot de essentie: is de ambitie om te winnen een vereiste voor deelname aan een spel? Of mag je ook voor de fun meespelen?

Volgens jou dus niet. Wat mij betreft wel.  ;)
Volgens mij is ER een spel, en een spel is er om die te winnen.
Als je niet wil winnen waarom dan meedoen?
Er zijn zoveel mensen die mee willen doen en dan voor de winst gaan, die de kans niet hebben gekregen.
Dat is gewoon verspiling van onze tijd om te kijken naar iemand die niet zou willen winnen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #188 Gepost op: 23-09-2010, 14:55:21 »
uhm, mag ik even het fabeltje uit de wereld werken dat sergio niet mee doet om te winnen

natuurlijk wilt hij wel winnen, hijzelf heeft het zelf ook in de aflevering tussen de regels door gezegd, de reden waarom hij zei dat Kim er uit moest, Kim was een echte overlever volgens hem en een zware concurrent voor de winst
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #189 Gepost op: 23-09-2010, 14:57:48 »
uhm, mag ik even het fabeltje uit de wereld werken dat sergio niet mee doet om te winnen

natuurlijk wilt hij wel winnen, hijzelf heeft het zelf ook in de aflevering tussen de regels door gezegd, de reden waarom hij zei dat Kim er uit moest, Kim was een echte overlever volgens hem en een zware concurrent voor de winst
Dat mag best ::tandpastasmiley::.
Dus minime wat heb je daar op te zeggen ::hypocriet::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #190 Gepost op: 23-09-2010, 15:09:34 »
Volgens mij is ER een spel, en een spel is er om die te winnen.
Als je niet wil winnen waarom dan meedoen?
Er zijn zoveel mensen die mee willen doen en dan voor de winst gaan, die de kans niet hebben gekregen.
Dat is gewoon verspiling van onze tijd om te kijken naar iemand die niet zou willen winnen.

+1

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #191 Gepost op: 23-09-2010, 15:17:34 »
natuurlijk wilt hij wel winnen, hijzelf heeft het zelf ook in de aflevering tussen de regels door gezegd, de reden waarom hij zei dat Kim er uit moest, Kim was een echte overlever volgens hem en een zware concurrent voor de winst

Kandidaten die het spel sowieso niet serieus nemen, mogen voor mijn part gelijk oprotten.. Voor hem 100 anderen..


Volgens mij neemt hij het spel wel serieus, maar hoeft het voor hem niet de serieuze manier zijn waarop het gespeeld moet worden.  Bij wijze een soort van pokerface die  hij door nienke ff heeft laten zakken.


Sergio is een entertainer maar ook een cafébaas.  Imo niet zo vreemd dat hij voor het amusement is maar aan de andere kant zich niet laat afzeiken.  Op basis van die eigenschappen met verwijzing naar zijn bezigheden is hij waarschijnlijk ook gecast.


Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #192 Gepost op: 23-09-2010, 15:25:32 »
En diezelfde fictieve meerderheid wil Sergio eruit hebben ::hypocriet::.


Je bedoelt de fictieve meerderheid uit Nederland wil Sergio eruit hebben...  ::vergroot::


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #193 Gepost op: 23-09-2010, 15:43:09 »

Je bedoelt de fictieve meerderheid uit Nederland wil Sergio eruit hebben...  ::vergroot::


Dus de fictieve minderheid uit België wil hem er in houden?  :P Ik denk inderdaad overigens dat zijn handelen bij de nederlanders slechter ligt dan bij de Belgen. Jullie zijn immers hem gewend van tv, terwijl hij in Nederland niet of nauwelijks bekend is! Het is wel apart hoe de Belgische heren door onze zuiderburen worden verdedigd, terwijl de Nederlandse dame's juist weer door de noorderburen worden verdedigd! ;D
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #194 Gepost op: 23-09-2010, 15:45:43 »

Je bedoelt de fictieve meerderheid uit Nederland wil Sergio eruit hebben...  ::vergroot::


Dat heeft er volgens mij niets mee te maken.
Ik ben nederlands maar wil Maxim er ook uit hebben.
Heb niets tegen Belgen ofso.
Alleen tegen Sergio en Iwein ( in ER dan hea).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #195 Gepost op: 23-09-2010, 16:02:18 »
Dat ben ik met je eens: van mij mag Maxim er ook uit!
Ich bin ein Bärliner!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #196 Gepost op: 23-09-2010, 16:18:04 »
Dus de fictieve minderheid uit België wil hem er in houden?  :P Ik denk inderdaad overigens dat zijn handelen bij de nederlanders slechter ligt dan bij de Belgen. Jullie zijn immers hem gewend van tv, terwijl hij in Nederland niet of nauwelijks bekend is! Het is wel apart hoe de Belgische heren door onze zuiderburen worden verdedigd, terwijl de Nederlandse dame's juist weer door de noorderburen worden verdedigd! ;D

Nee de fictieve meerderheid uit België wil hem erin blijven zien ::jaja::;  Ik denk dat het juist doordat het Bekende koppen zijn die je van tv kent in combinatie met een bepaalde sympathie, dat je daar een beetje meer pro voor bent dan tegenover iemand dat je niet kent.  Ik ben er voor mezelf nog niet uit indien ik een bekend iemand irritant vind uit eigen land, of deze irritatiefactor groter is dan tegenover een bekende Nederlander die ik niet ken...  Ik erger me eigenlijk niet aan zo Maxim, eerder aan John en Sebastiaan --> wie imo verantwoordelijk is aan manipulatie qua stemgedrag van de vrouwen naar Frans toe, en hier wordt praktisch niets over gezegd...  ::hypocriet:: )

Ik heb een zekere empathie en een grotere vorm van respect voor de buitenbeentjes dan tegenover de kuddedieren die zitten te zeuren maar geen actie (durven) ondernemen.

De reacties in mijn omgeving over de Nederlandse dames zijn idd in België niet zo positief (waarschijnlijk door enkele artikels waarin gezegd wordt dat de Nederlanders evengoed en zelfs vanaf de eerste dag bezig waren met strategie en complotjes) 


« Laatst bewerkt op: 23-09-2010, 16:19:37 door reaver »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #197 Gepost op: 23-09-2010, 16:28:27 »
Als het aan voorafbepaalde sympathie zou liggen had ik graag Sergio er langer ingehad, want ik vind hem op de Belgische tv juist wel de meeste keren leuk...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #198 Gepost op: 23-09-2010, 16:44:07 »
Heeft helemaal niets met nationaliteit te maken, maar met irritatiefactor. Volgens mij waren de Nederlanders hier op het forum niet zo positief over de houding van Lange Frans en of ie nou uit Nederland komt of uit België zou komen, dan maakt dat niets uit. Het scheelt misschien wel dat ik Sergio niet zo goed ken van tv, dus heb ik niet zoveel vergelijkingsmateriaal met hoe ie daarop overkomt en doet. Ik ken genoeg Belgische tv-persoonlijkheden die ik hartstikke leuk vind en genoeg Nederlandse tv-persoonlijkheden die ik minder vind of zelfs heel erg irritant.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #199 Gepost op: 23-09-2010, 17:49:58 »
Nee de fictieve meerderheid uit België wil hem erin blijven zien ::jaja::;  Ik denk dat het juist doordat het Bekende koppen zijn die je van tv kent in combinatie met een bepaalde sympathie, dat je daar een beetje meer pro voor bent dan tegenover iemand dat je niet kent.  Ik ben er voor mezelf nog niet uit indien ik een bekend iemand irritant vind uit eigen land, of deze irritatiefactor groter is dan tegenover een bekende Nederlander die ik niet ken...  Ik erger me eigenlijk niet aan zo Maxim, eerder aan John en Sebastiaan --> wie imo verantwoordelijk is aan manipulatie qua stemgedrag van de vrouwen naar Frans toe, en hier wordt praktisch niets over gezegd...  ::hypocriet:: )

Ik heb een zekere empathie en een grotere vorm van respect voor de buitenbeentjes dan tegenover de kuddedieren die zitten te zeuren maar geen actie (durven) ondernemen.

De reacties in mijn omgeving over de Nederlandse dames zijn idd in België niet zo positief (waarschijnlijk door enkele artikels waarin gezegd wordt dat de Nederlanders evengoed en zelfs vanaf de eerste dag bezig waren met strategie en complotjes) 



Ben je er wel heel zeker van dat de fictieve meerderheid van de belgen Sergio er in wil houden?
Ben ik namelijk niet zo zeker over.
Ik bedoel als iemand als Paty Brad zou meedoen zou zeker van beide landen willen dat zij eruit gaat.
Omdat ze ongeloofelijk irritant is.
En de nl dames hebben bewezen geen complot te hebben door de tweede keer niet op dezelfde te stemmen.
Ze stemde gewoon op de zwakste.
En aangezien de eerste keer Iwein duidelijk de zwakste was.
De tweede keer was Sugar sterk verzwakt en dat zag je aan de stemming.
Hoewel Regina het bij Iwein hield.
Dus dan zeuren jullie belgen om niets.
Je kan wel zeggen dat buitenbeentjes leuk zijn, maar win je ook daarmee?
Ik denk het niet.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human