Auteur Topic: [Kandidaat BE] Sergio  (gelezen 136651 keer)

Offline MiniMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #220 Gepost op: 23-09-2010, 23:00:02 »
hé alweer iemand die als iemand anders iets over een onderdeeltje van 1 van de deelnemers zegt, denkt dat die dan een oordeel over de hele mens geeft. zucht

Hallo? Ik citeer je nog eventjes:
Citaat
Citaat van: MiniMe
Wat mij betreft: niemand anders op Kamp Zuid heeft mij zelfs nog maar een glimlachen weten te ontfutselen.   Dus kan ik me best voorstellen dat hij lak aan ze heeft...


Citaat
Citaat van: Schulz
Vind ik ook idd een geweldige instelling van hem. (en kennelijk ook van jou)

Jij beweert op basis van die twee regels die ik heb geschreven dus dat mijn instelling dezelfde is als die van Sergio, waarvan ik in de eerste plaats al zeg dat ik aanneem dat het zijn instelling zou kunnen zijn...

Daar gaat dit over en nergens anders. Jij hebt een oordeel uitgesproken over mij op basis van twee regels. Klaar. OK? Of wou je dat ontkennen?
« Laatst bewerkt op: 23-09-2010, 23:09:15 door MiniMe »
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.

Offline MiniMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #221 Gepost op: 23-09-2010, 23:07:03 »
Dat mag best ::tandpastasmiley::.
Dus minime wat heb je daar op te zeggen ::hypocriet::.

Ik heb niet gezegd dat men hem heeft verplicht om mee te doen en dat hij tegen zijn zin in ER zit.
Alleen ben ik er vrij zeker van dat hij het spel best mee wil spelen, op z'n eigen voorwaarden. En als dat met vrij grote zekerheid betekent dat hij niet zal winnen, dan zal hij daar z'n slaap niet voor laten.
Natuurlijk zit hij wel mee in dat complotgedoe en het strategieverhaaltje, omdat daar nu eenmaal het hele spel om draait.
Maar de essentie voor Sergio is: ik wil naar dat eiland, om er zo lang mogelijk te genieten en me te amuseren. Maar zodra dat ophoudt, hoeft het voor mij allemaal niet zo heel erg meer.
Dat heeft hij bijna letterlijk met zoveel woorden tegen Nienke gezegd.
Vandaar ook dat hij zo slecht met haar opschiet: zij (en bij uitbreiding de andere NL dames) staat zijn doel mbt ER in de weg.
« Laatst bewerkt op: 23-09-2010, 23:11:31 door MiniMe »
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #222 Gepost op: 23-09-2010, 23:15:49 »
Ik vind het erg jammer dat hij pas op het eind een gevoelige kant liet zien. Als hij het spel anders had gespeeld en zich vaker zo had getoond, dan had hij er misschien wel langer in kunnen blijven.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #223 Gepost op: 23-09-2010, 23:18:40 »
Ik heb niet gezegd dat men hem heeft verplicht om mee te doen en dat hij tegen zijn zin in ER zit.
Alleen ben ik er vrij zeker van dat hij het spel best mee wil spelen, op z'n eigen voorwaarden. En als dat met vrij grote zekerheid betekent dat hij niet zal winnen, dan zal hij daar z'n slaap niet voor laten.
Natuurlijk zit hij wel mee in dat complotgedoe en het strategieverhaaltje, omdat daar nu eenmaal het hele spel om draait.
Maar de essentie voor Sergio is: ik wil naar dat eiland, om er zo lang mogelijk te genieten en me te amuseren. Maar zodra dat ophoudt, hoeft het voor mij allemaal niet zo heel erg meer.
Dat heeft hij bijna letterlijk met zoveel woorden tegen Nienke gezegd.
Vandaar ook dat hij zo slecht met haar opschiet: zij (en bij uitbreiding de andere NL dames) staat zijn doel mbt ER in de weg.

Maar bijna iedereen denkt dat als ze weten dat ze eruit gaan
die acceptatie zie je bijna ieder jaar bij elke kandidaat

je hebt een beetje het punt gemist wat ik had gezegd, sergio wou zeker wel winnen
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Chocolade

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #224 Gepost op: 23-09-2010, 23:19:28 »
meende hij wat hij tegen Nienke zei? Zoja, heb ik toch wel weer ietsje meer respect voor hem gekregen.
Ben toch wel blij dat ie eruit is. ::zwaai::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #225 Gepost op: 23-09-2010, 23:49:37 »
Maar bijna iedereen denkt dat als ze weten dat ze eruit gaan
die acceptatie zie je bijna ieder jaar bij elke kandidaat

je hebt een beetje het punt gemist wat ik had gezegd, sergio wou zeker wel winnen
mee eens.
En dat Minime zegt dat de wil om te winnen niet belangrijk is.
Dat is het allerbelangrijkste in het spel.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline BramSko

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #226 Gepost op: 24-09-2010, 00:19:19 »
De hoofdprijs is 10.000 euro ipv de gebruikelijke 50.000

De anderen krijgen 'slechts' een paar duizend (waarschijnlijk afhankelijk hoe lang ze erin blijven.)



Ja ik weet niet precies hoeveel ze krijgen, maar Lange Frans zei in een interview iets van "en het betaalde ook lekker, daar zal ik niet over liegen"

Het kan zijn dat hij doelde op de hoofdprijs natuurlijk, maar dat denk ik eerlijk gezegd niet.. En als hij zegt dat het goed betaalt denk ik niet aan 1000 euro maar aan een wat hoger bedrag. Maar dit zijn speculaties natuurlijk.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #227 Gepost op: 24-09-2010, 02:33:06 »
Jammer dat hij eruit ligt. Één van de weinige karakters dit jaar.  :(

Yep. Erg jammer inderdaad. Maar wel begrijpelijk. Ik vond hem deze aflevering ook niet sterk spelen.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #228 Gepost op: 24-09-2010, 08:25:00 »
Daar gaat dit over en nergens anders. Jij hebt een oordeel uitgesproken over mij op basis van twee regels. Klaar. OK? Of wou je dat ontkennen?
nee, daar heb je helemaal gelijk in. 
Ik geef 'mijn oordeel over jou' dat ik dat niet zo'n leuke instelling vind dat jij je kan voorstellen dat hij dan lak aan ze heeft. Lijkt me niets mis mee. Jij zegt het toch. Maar als ik het verkeerd gelezen heb, neem ik het met plezier terug.

En over Sergio heb je ook helemaal gelijk. Jij zegt dat je je iets kan voorstellen van Sergio. Betere woorden van mij zouden zijn geweest 'als dat zo is vind ik dat niet zo'n leuke instelling van Sergio".
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline MiniMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #229 Gepost op: 24-09-2010, 09:19:59 »
nee, daar heb je helemaal gelijk in. 
Ik geef 'mijn oordeel over jou' dat ik dat niet zo'n leuke instelling vind dat jij je kan voorstellen dat hij dan lak aan ze heeft. Lijkt me niets mis mee. Jij zegt het toch. Maar als ik het verkeerd gelezen heb, neem ik het met plezier terug.

En over Sergio heb je ook helemaal gelijk. Jij zegt dat je je iets kan voorstellen van Sergio. Betere woorden van mij zouden zijn geweest 'als dat zo is vind ik dat niet zo'n leuke instelling van Sergio".


OK, dit is al wat duidelijker. Hier kan ik het mee eens zijn. ;)
« Laatst bewerkt op: 24-09-2010, 09:29:09 door MiniMe »
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.

Offline MiniMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #230 Gepost op: 24-09-2010, 09:26:46 »
mee eens.
En dat Minime zegt dat de wil om te winnen niet belangrijk is.
Dat is het allerbelangrijkste in het spel.

Maar daar gaat het nu net om. Wie bepaalt dat de wil om te winnen het allerbelangrijkste is in het spel?
Nooit van de Olympische gedachte gehoord? ::tandpastasmiley::

Nu is het wel zo dat Nederlanders daar over het algemeen een beetje anders tegen aan kijken dan Vlamingen. Wij Vlamingen - en dan betreur ik meteen een beetje tot die Vlamingen te behoren - zijn meestal al tevreden met middelmatigheid, terwijl de meeste Nederlanders daarmee helemaal geen genoegen nemen.

Ik blijf erbij dat hij het spel wilde meespelen, tot aan de finale zelfs als dat mogelijk was, maar dat hij daarvoor zeker niet zijn eigen doelstelling - zich amuseren - zou hebben opgegeven.
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #231 Gepost op: 24-09-2010, 09:46:33 »
Nu is het wel zo dat Nederlanders daar over het algemeen een beetje anders tegen aan kijken dan Vlamingen. Wij Vlamingen - en dan betreur ik meteen een beetje tot die Vlamingen te behoren - zijn meestal al tevreden met middelmatigheid, terwijl de meeste Nederlanders daarmee helemaal geen genoegen nemen.

Dit is in de context van Expeditie Robinson gewoon klinkklare onzin.
Over hoe het in het dagelijks leven is, durf ik geen uitspraken te doen. Maar op basis van alle reeksen van Expeditie Robinson die ik heb gezien, valt dit gewoon niet te onderbouwen!
Waarom praten Vlamingen zich toch steeds weer een minderwaardigheidscomplex aan? ???
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MiniMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #232 Gepost op: 24-09-2010, 10:03:06 »
Dit is in de context van Expeditie Robinson gewoon klinkklare onzin.
Over hoe het in het dagelijks leven is, durf ik geen uitspraken te doen. Maar op basis van alle reeksen van Expeditie Robinson die ik heb gezien, valt dit gewoon niet te onderbouwen!
Waarom praten Vlamingen zich toch steeds weer een minderwaardigheidscomplex aan? ???

Voor de duidelijkheid, ik had het wat die middelmatigheid betreft in de eerste plaats over het dagelijks leven.

Deelnemers aan ER kun je doorgaans niet tot de doorsnee bevolking rekenen, denk ik. Die nemen dan meestal ook zelf het initiatief om aan ER deel te nemen, wat op zich al van een soort winnersmentaliteit getuigt. In deze editie zijn de deelnemers gevraagd om mee te doen, wat al een verschil kan maken. Dan krijg je van die figuren zoals Stephanie die het nog geen eens drie nachten op het eiland uitzingen.

Bovendien heb ik persoonlijk weinig last van een minderwaardigheidscomplex, hoor.  ;D Sergio trouwens ook niet.  ::rofl::
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #233 Gepost op: 24-09-2010, 10:05:58 »
Er staat een aardig stukje over Sergio in De Volkskrant van vandaag (in de rubriek Top & Flop wordt hij gerekend tot 'het beste uit de media' van deze week). Ik zal het artikel zo even scannen en naar de moderators sturen. :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #234 Gepost op: 24-09-2010, 10:31:20 »
Voor de duidelijkheid, ik had het wat die middelmatigheid betreft in de eerste plaats over het dagelijks leven.

Deelnemers aan ER kun je doorgaans niet tot de doorsnee bevolking rekenen, denk ik. Die nemen dan meestal ook zelf het initiatief om aan ER deel te nemen, wat op zich al van een soort winnersmentaliteit getuigt. In deze editie zijn de deelnemers gevraagd om mee te doen, wat al een verschil kan maken. Dan krijg je van die figuren zoals Stephanie die het nog geen eens drie nachten op het eiland uitzingen.

Bovendien heb ik persoonlijk weinig last van een minderwaardigheidscomplex, hoor.  ;D Sergio trouwens ook niet.  ::rofl::

Ik denk niet dat belgen in het dagelijks leven een minderwaardigsheid complex hebben.
Tenminste niet meer dan in andere landen.
En mensen die aan ER meedoen kunnen heel goed normaal zijn hoor.
Het is geen aparte groep in de samenleving die hier aan meedoet ofso.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MiniMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #235 Gepost op: 24-09-2010, 10:57:10 »
En mensen die aan ER meedoen kunnen heel goed normaal zijn hoor.
Het is geen aparte groep in de samenleving die hier aan meedoet ofso.

Ik heb dat ook niet beweerd, toch?
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #236 Gepost op: 24-09-2010, 11:03:04 »
Er staat een aardig stukje over Sergio in De Volkskrant van vandaag (in de rubriek Top & Flop wordt hij gerekend tot 'het beste uit de media' van deze week). Ik zal het artikel zo even scannen en naar de moderators sturen. :)

Tadaaa:

Nooit meer Sergio
"De manipulaties van een Belgische zanger in Kamp Zuid en een überstylist als tv-hoer."
De Volkskrant, 24 september


Dankjewel ::ok:: !!!
The sun came up and reality set in.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #237 Gepost op: 24-09-2010, 11:09:06 »
Voor het programma is het misschien jammer dat Sergio eruit ligt, maar ik ben er niet rouwig om. Wel was zijn afscheid heel erg netjes van zijn kant, zeker tegenover Nienke!

@MiniMe: misschien zijn de Vlamingen op sportgebied tevreden met middelmatigheid, maar als je ze ziet bij tv-quizzen en programma's als het Groot Dictee, dan zijn de Vlamingen daarentegen volgens mij veel fanatieker dan de Nederlanders...
Ich bin ein Bärliner!

Offline MiniMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #238 Gepost op: 24-09-2010, 11:16:17 »
@MiniMe: misschien zijn de Vlamingen op sportgebied tevreden met middelmatigheid, maar als je ze ziet bij tv-quizzen en programma's als het Groot Dictee, dan zijn de Vlamingen daarentegen volgens mij veel fanatieker dan de Nederlanders...

Euhm, en welke roem valt er ook weer te halen met het winnen van het Groot Dictee? ;D
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.

Offline MiniMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #239 Gepost op: 24-09-2010, 11:18:42 »
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.