Auteur Topic: [Kandidaat BE] Sergio  (gelezen 136711 keer)

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #240 Gepost op: 24-09-2010, 11:19:51 »
Oeps, pagina kan niet bekeken worden...  ???

Oops. Nu wel :) !
The sun came up and reality set in.

Offline MiniMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #241 Gepost op: 24-09-2010, 11:28:05 »
Oops. Nu wel :) !

Inderdaad! Bedankt!  ::ok::
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #242 Gepost op: 24-09-2010, 11:40:20 »
Ik heb dat ook niet beweerd, toch?

Ik citeer: Mensen die aan ER deelnemen komen meestal niet uit de doorsnee bevolking.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #243 Gepost op: 24-09-2010, 11:43:36 »
Euhm, en welke roem valt er ook weer te halen met het winnen van het Groot Dictee? ;D

Misschien dat je beste speller van het Nederlands taalgebied bent? Maar hoe dan ook, ik heb het niet over het behalen van roem gehad... Het valt mij gewoon op dat Vlamingen veel fanatieker op quiz-gebied zijn. En trouwens, op sportgebied wil ik jullie echt niet betichten van non-fanatisme... Kijk maar eens naar tennis, atletiek enz...
Ich bin ein Bärliner!

Offline MiniMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #244 Gepost op: 24-09-2010, 11:50:03 »
Ik citeer: Mensen die aan ER deelnemen komen meestal niet uit de doorsnee bevolking.

OK, laat ik even verduidelijken: iedereen kan natuurlijk aan ER deelnemen, daarvoor hoef je inderdaad niet tot een bepaalde groep te behoren.
Maar dat doe je doorgaans wel pas als je toch enige zin voor avontuur hebt en het idee van "ik doe mee en ik wil echt wel proberen om ook te winnen".
Dit is niet iets wat bij de eerste de beste couch potato plots in z'n hoofd schiet, toch?

Nou weet ik niet hoe dat bij jou zit, maar ik ken heel wat mensen die behoren tot de doorsnee bevolking en heel weinigen daarvan zouden overwegen om aan ER deel te nemen...
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #245 Gepost op: 24-09-2010, 11:52:21 »
Dat geneuzel over die tegenstellingen tussen Vlamingen en Nederlanders altijd.

Maar oké, om ook maar een duit in het zakje te doen: het zijn volgens mij altijd de Vlamingen die erover beginnen, die er een wedstrijdje Vlaanderen - Nederland van maken. Dat valt me in elk geval al jaren op aan dit forum. "Wij Nederlanders" zijn daar volgens mij helemaal niet mee bezig.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #246 Gepost op: 24-09-2010, 11:53:47 »
OK, laat ik even verduidelijken: iedereen kan natuurlijk aan ER deelnemen, daarvoor hoef je inderdaad niet tot een bepaalde groep te behoren.
Maar dat doe je doorgaans wel pas als je toch enige zin voor avontuur hebt en het idee van "ik doe mee en ik wil echt wel proberen om ook te winnen".
Dit is niet iets wat bij de eerste de beste couch potato plots in z'n hoofd schiet, toch?

Nou weet ik niet hoe dat bij jou zit, maar ik ken heel wat mensen die behoren tot de doorsnee bevolking en heel weinigen daarvan zouden overwegen om aan ER deel te nemen...
Bij mij is het zo dat hier best wel wat mensen zijn die van avontuur houden en als je een beetje sportief bent ingesteld dan zie ik best wel wat mensen mee doen uit mijn omgeving.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #247 Gepost op: 24-09-2010, 11:54:49 »
Dat geneuzel over die tegenstellingen tussen Vlamingen en Nederlanders altijd.

Maar oké, om ook maar een duit in het zakje te doen: het zijn volgens mij altijd de Vlamingen die erover beginnen, die er een wedstrijdje Vlaanderen - Nederland van maken. Dat valt me in elk geval al jaren op aan dit forum. "Wij Nederlanders" zijn daar volgens mij helemaal niet mee bezig.
Mee eens, Ik denk dat de nederlanders niet dat samenhorige gevoel hebben altijd met nederlanders om te gaan.
Je ziet ook dat de belgen in het progamma hier het meest mee bezig zijn.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MiniMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #248 Gepost op: 24-09-2010, 11:57:24 »
En trouwens, op sportgebied wil ik jullie echt niet betichten van non-fanatisme... Kijk maar eens naar tennis, atletiek enz...

Tja, maar zo kun je wel blijven doorgaan, natuurlijk.
Kijk maar naar voetbal, kijk maar naar de Zomer en Winter Olympics enzovoort.

Hoe dan ook: ik weet zeker dat in programma's als ER altijd wel een aantal echte fanatiekelingen zitten, van welke nationaliteit ook. Dat heeft enkel met individuele persoonlijkheid te maken.
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.

Offline MiniMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #249 Gepost op: 24-09-2010, 12:02:13 »
Ik maak er helemaal geen wedstrijdje van.

En aan dat samenklitten van Vlamingen heb ik geen boodschap, integendeel.
Ik vond Sergio de meest amusante kandidaat van deze editie, maar ik zie Sebastiaan, Regina of Martine als mogelijke winnaars.

Nou mogen jullie mij eens vertellen of dat op Vlaamse navelstaarderij duidt of niet?
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #250 Gepost op: 24-09-2010, 12:13:19 »
Tja, maar zo kun je wel blijven doorgaan, natuurlijk.
Kijk maar naar voetbal, kijk maar naar de Zomer en Winter Olympics enzovoort.
Dan zou je voor de gein Nederland eens moeten vergelijken met Australië of Spanje, die winnen wel heel wat meer dan de Nederlanders! Maar goed, nu weer ter zake!

Sergio ligt eruit! al had ik niet verwacht dat hij zoveel stemmen zou krijgen. Ik had ook iets meer inzet van Sergio verwacht om anderen over te halen op bijv. Nienke te stemmen. Maar ik mag aannemen dat hij geen rekening had gehouden dat Iwein hem zo zou afvallen. (Dat had hij zeker niet verdiend.)
Ich bin ein Bärliner!

Offline MiniMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #251 Gepost op: 24-09-2010, 12:35:14 »
Dan zou je voor de gein Nederland eens moeten vergelijken met Australië of Spanje, die winnen wel heel wat meer dan de Nederlanders! Maar goed, nu weer ter zake!


Wel een beetje de dingen in verhouding blijven zien, hoor!
Ik heb even de medaillestand op de OS van 2008 opgezocht:
B: 2 (1 medaille per 5,25 miljoen inwoners)
NL: 16 (1 medaille per 1 miljoen inwoners)
Spanje: 18 (1 medaille per 2,5 miljoen inwoners)
Alleen Australië springt er inderdaad als beste uit met 46 medailles (maar liefst 1 per 480.000 inwoners).

Dit gezegd zijnde, nu terug ON TOPIC !

Alhoewel, Sergio ligt er uit... Waar moeten we het dan nog over hebben?  ::tandpastasmiley::
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #252 Gepost op: 24-09-2010, 12:50:20 »
Wel een beetje de dingen in verhouding blijven zien, hoor!
Ik heb even de medaillestand op de OS van 2008 opgezocht:
B: 2 (1 medaille per 5,25 miljoen inwoners)
NL: 16 (1 medaille per 1 miljoen inwoners)
Spanje: 18 (1 medaille per 2,5 miljoen inwoners)
Alleen Australië springt er inderdaad als beste uit met 46 medailles (maar liefst 1 per 480.000 inwoners).

Dit gezegd zijnde, nu terug ON TOPIC !

Alhoewel, Sergio ligt er uit... Waar moeten we het dan nog over hebben?  ::tandpastasmiley::
Terug maar weer naar het fanatisme? (Spanje viel inderdaad wat tegen, maar als je kijkt naar het voetbal, tennis, autosport enz, dan klopt het niet helemaal qua Spanje)

Wie heeft er nog iets te vertellen over Sergio?
Ich bin ein Bärliner!

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #253 Gepost op: 24-09-2010, 13:18:25 »
Uuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhh........................  :-\\..........zullen we maar wachten tot onze Vlaamse mede forummers de aflevering ook gezien hebben.

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #254 Gepost op: 24-09-2010, 13:27:47 »
Sjeee, waar gaat dit allemaal over zeg? Iniedergeval niet over Sergio, misschien een apart topic maken?

Hoe dan ook, het is jammer dat hij eruit ligt!

Offline MiniMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #255 Gepost op: 24-09-2010, 14:35:45 »
Uuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhh........................  :-\\..........zullen we maar wachten tot onze Vlaamse mede forummers de aflevering ook gezien hebben.

Ik wacht vol ongeduld tot ik deze on line kan kijken.  ::nieuwsgierig::
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #256 Gepost op: 24-09-2010, 15:06:54 »
Ik had hem graag nog langer in het spel gezien, Sergio was spraakmakend en schuwde het niet om het spel te spelen. Ik had wel waardering voor de manier waarop hij spel en realiteit van elkaar scheidde. Die toegepaste scheiding maakte Sergio tot een waardig verliezer, hij accepteerde volledig dat hij nu slachtoffer was geworden van het spel. Immers de herindeling van de kampen zorgde ervoor dat zijn kansen gekeerd waren. Hoe dan ook, zonder hem zal er in ieder geval veel minder te lachen vallen tijdens de uitzendingen. Een geboren entertainer als je het mij vraagt.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #257 Gepost op: 24-09-2010, 16:47:12 »
We gaan hem missen. Hij had humor zoals hij Iwein beschreef  "urbanus in het bos" .
Hij had ook een goede kijk op het spel, kwam helaas niet sympathiek over, maar eindigde mooi.

::zwaai:: sergio
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MiniMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #258 Gepost op: 24-09-2010, 17:33:14 »
Hoe dan ook, zonder hem zal er in ieder geval veel minder te lachen vallen tijdens de uitzendingen. Een geboren entertainer als je het mij vraagt.

Helemaal mee eens.

Complexloos, goedlachs en altijd in voor een (flauwe) grap. We zullen hem missen!  :-* ;)
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #259 Gepost op: 24-09-2010, 18:13:50 »
Ik vond het wel een apart geval, maar ik kan nu niet zeggen dat ik vind dat hij het spel goed speelde.
Hij heeft door zijn houding 'van in zee liggen en weinig doen' vanaf het begin zijn kansen verkleind, vind ik. Hij had ook kunnen 'doen alsof' hij veel deed, als het echt veel doen hem te veel zou uitputten.
Ik geloof best dat hij het leuk vond om het spel een beetje te spelen met allianties en dergelijke maar verder kwam het bij mij over of hij tevreden was met een plezierige tijd hebben en het spel was leuk tijdverdrijf.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”