Auteur Topic: [Kandidaat BE] Sergio  (gelezen 136663 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #320 Gepost op: 5-10-2010, 23:17:15 »
kun je scannen ?  of overtypen ? of is er een link ?

Ben wel benieuwd

Het is een videofragment, ik hou het ff in de gaten en zal de link plaatsen indien het online komt.


Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #321 Gepost op: 5-10-2010, 23:21:51 »
Het is een videofragment, ik hou het ff in de gaten en zal de link plaatsen indien het online komt.


::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Emile C.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #322 Gepost op: 5-10-2010, 23:28:25 »
Als Belg wil ik toch even mijn mening geven.
Zijn het niet de nederlanders die er anders zo prat op gaan slimmer te zijn dan de belgen hoe kunnen die nederlanders dan zo dom zijn om het werk te doen Sergio.
Ik vind het spijtig dat Sergio er uit is want vond het best wel gezellig eindelijk eens een vent die ballen aan zijn lijf heeft en de vrouwen even duidelijk maakte dat hij niet op zijn kop laat .....
Hieruit blijkt ook dat vrouwen eigenlijk niets meer willen doen voor mannen of het liefst niet te veel, zijn die vrouwen dan vergeten dat mannen al eeuwen voor hun hebben gewerkt, hoe dom kunnen de mannen dan nu nog zijn om nog iets voor vrouwen te doen.
In een goede relatie ligt dit anders natuurlijk maar toch niet op een eiland met vreemde vrouwen zeker.

Het zegt ook veel over de mentaliteit van de nederlanders (kleine n) die daar zo een drama van maken als er eens iemand een mening heeft.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #323 Gepost op: 6-10-2010, 06:24:33 »
Als Belg wil ik toch even mijn mening geven.
Zijn het niet de nederlanders die er anders zo prat op gaan slimmer te zijn dan de belgen hoe kunnen die nederlanders dan zo dom zijn om het werk te doen Sergio.
Ik vind het spijtig dat Sergio er uit is want vond het best wel gezellig eindelijk eens een vent die ballen aan zijn lijf heeft en de vrouwen even duidelijk maakte dat hij niet op zijn kop laat .....
Hieruit blijkt ook dat vrouwen eigenlijk niets meer willen doen voor mannen of het liefst niet te veel, zijn die vrouwen dan vergeten dat mannen al eeuwen voor hun hebben gewerkt, hoe dom kunnen de mannen dan nu nog zijn om nog iets voor vrouwen te doen.
In een goede relatie ligt dit anders natuurlijk maar toch niet op een eiland met vreemde vrouwen zeker.

Het zegt ook veel over de mentaliteit van de nederlanders (kleine n) die daar zo een drama van maken als er eens iemand een mening heeft.
???

K heb echt geen flauw idee waar je het over hebt. Heb je het nu over de gewone maatschappij ofzo? Ik vind in ieder geval dat bij ER de mannen EN de vrouwen moeten werken. Obviously. Zoals Sergio de hele dag niks lag te doen als kampleider... serieus. Wat was z'n tactiek? Dacht ie dat ie daar ver mee kwam? Dat ie daarmee vrienden maakte? Geen idee maar het was niet slim van hem en ik vind hem ook echt een dom, lui mannetje. Blij dat ie weg is.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #324 Gepost op: 6-10-2010, 08:15:28 »
zijn die vrouwen dan vergeten dat mannen al eeuwen voor hun hebben gewerkt,
::rofl:: (ik ga er tenminste van uit dat het  grappig bedoeld is)
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #325 Gepost op: 6-10-2010, 11:09:47 »
Zonet een interview met Sergio gezien ter reactie van de 'onvriendelijke' berichten die te lezen zijn op verschillende Nederlandse fora.

The word is out: "De Nederlandse dames waren evengoed bezig met complotten maar achter de camera..."

Waarom krijg ik het gevoel dat er weer een NL-BE ding van gemaakt wordt? Op Belgische fora wordt er niet "onvriendelijk" over hem gepost? Of zijn er geen Belgische fora? ::)

Volgens mij is Sergio eruit gestemd vanwege zijn houding in het spel. Niet omdat het een Belg is.
Geniet nooit met mate...

Offline Kilimanjaro

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #326 Gepost op: 6-10-2010, 13:48:26 »
Als Belg wil ik toch even mijn mening geven.
Zijn het niet de nederlanders die er anders zo prat op gaan slimmer te zijn dan de belgen hoe kunnen die nederlanders dan zo dom zijn om het werk te doen Sergio.
Ik vind het spijtig dat Sergio er uit is want vond het best wel gezellig eindelijk eens een vent die ballen aan zijn lijf heeft en de vrouwen even duidelijk maakte dat hij niet op zijn kop laat .....
Hieruit blijkt ook dat vrouwen eigenlijk niets meer willen doen voor mannen of het liefst niet te veel, zijn die vrouwen dan vergeten dat mannen al eeuwen voor hun hebben gewerkt, hoe dom kunnen de mannen dan nu nog zijn om nog iets voor vrouwen te doen.
In een goede relatie ligt dit anders natuurlijk maar toch niet op een eiland met vreemde vrouwen zeker.

Het zegt ook veel over de mentaliteit van de nederlanders (kleine n) die daar zo een drama van maken als er eens iemand een mening heeft.

Ik ben ook Belg (grote B??) en ben er best wel trots op. Maar wat je hier allemaal uitkraamt..???? Dit is toch om te lachen hoop ik?

En misschien even on-topic..
Sergio heeft het toch nog mooi gemaakt voor zichzelf. Had hij die toch wel 'aparte excuses' aan Nienke niet gedaan, ging er toch iets negatiefs blijven hangen aan Sergio hier in vlaanderen. Je kan niet zeggen dat hij zich normaal gedroeg he ;D

Offline Gabs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #327 Gepost op: 6-10-2010, 16:01:26 »
Als Belg wil ik toch even mijn mening geven.
Zijn het niet de nederlanders die er anders zo prat op gaan slimmer te zijn dan de belgen hoe kunnen die nederlanders dan zo dom zijn om het werk te doen Sergio.
Ik vind het spijtig dat Sergio er uit is want vond het best wel gezellig eindelijk eens een vent die ballen aan zijn lijf heeft en de vrouwen even duidelijk maakte dat hij niet op zijn kop laat .....
Hieruit blijkt ook dat vrouwen eigenlijk niets meer willen doen voor mannen of het liefst niet te veel, zijn die vrouwen dan vergeten dat mannen al eeuwen voor hun hebben gewerkt, hoe dom kunnen de mannen dan nu nog zijn om nog iets voor vrouwen te doen.
In een goede relatie ligt dit anders natuurlijk maar toch niet op een eiland met vreemde vrouwen zeker.

Het zegt ook veel over de mentaliteit van de nederlanders (kleine n) die daar zo een drama van maken als er eens iemand een mening heeft.

Deze Belg <points at himself> schaamt zich te pletter..... Wat ben jij een bekrompen kereltje. Deze post zegt vooral veel over jou en zeker niet over de Nederlandse mentaliteit. Niet te geloven... Ik heb het gevoel dat ik heel Nederland een pint moet trakteren voor jouw uitspraak.

Offline Gabs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #328 Gepost op: 6-10-2010, 16:17:24 »
Nog iets, schandalig dat Sergio nog een week langer kon aanmodderen ten koste van Kim. Ik vind het trouwens veel te flatterend van sommigen om zijn aanpak als tactisch te omschrijven. Als je het tactisch speelt, moet je nadenken over de gevolgen van je zetten en op onvoorziene situaties voorbereid zijn. Daar is een zekere mate van intelligentie voor nodig. Ik heb op geen enkel moment gezien dat Sergio in staat was dat te doen. Hij heeft het spel gewoon dom gespeeld. Van tactiek heb ik niets gezien. Ik heb vooral iemand gezien die door zijn agressieve aanpak anderen (tijdelijk) voor zijn kar kan spannen. Op die manier maak je geen betrouwbare bondgenoten. Als hij het spel tactisch had willen spelen, had hij mogen beginnen met niet zichzelf te zijn. Jammerlijk mislukt.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #329 Gepost op: 6-10-2010, 18:32:43 »
Waarom krijg ik het gevoel dat er weer een NL-BE ding van gemaakt wordt? Op Belgische fora wordt er niet "onvriendelijk" over hem gepost? Of zijn er geen Belgische fora? ::)

Volgens mij is Sergio eruit gestemd vanwege zijn houding in het spel. Niet omdat het een Belg is.


Er zijn in België idd niet zoveel fora over Expeditie Robinson en hier kreeg hij niet de 'hatelijke' rotzooi over zich heen zoals het op de Nederlandse fora wel degelijk het geval was. 

Het intervieuw gaf hem de mogelijkheid zijn mening te geven over het 'verbaal geweld' dat er gepost werd door de Noorderburen. Hier ging het nog min of deftig maar in andere fora ging het er minder netjes aan toe...  Het ging em ook niet om het waarom dat hij eruit is gestemt.  Ook zijn strategie om in blok te stemmen tegen de Nederlandse vrouwen kwam even aan bod.

Als er een B-NL ding van gemaakt worden gaat het in eerste instantie ook dat de Nederlandse vrouwen door de productie, hier en andere fora totaal buiten shot blijven door ze in een soort van heilige slachtofferrol te plaatsen terwijl ze juist hetzelfde hebben gedaan maar achter de camera en dan maar lekker hypocriet voor de camera verkondigen dat ze het niet doen...

Het interview is hier te zien.
 
« Laatst bewerkt op: 6-10-2010, 18:36:32 door reaver »

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #330 Gepost op: 6-10-2010, 18:42:56 »
Als er een B-NL ding van gemaakt worden gaat het in eerste instantie ook dat de Nederlandse vrouwen door de productie, hier en andere fora totaal buiten shot blijven door ze in een soort van heilige slachtofferrol te plaatsen terwijl ze juist hetzelfde hebben gedaan maar achter de camera en dan maar lekker hypocriet voor de camera verkondigen dat ze het niet doen...

Heb het fragment nog niet gezien en zou het graag willen zien.

Dat hij zijn zegje heeft gedaan prima, maar het kan evengoed zijn waarheid zijn. Volgens mij is er altijd nog zoiets als hoor en wederhoor. Ik vind het dus een beetje voorbarig te gaan beweren dat de vrouwen hypocriet voor de camera zeggen dat ze geen stemafspraken hebben gemaakt terwijl dat achter de camera om wel zo zou zijn. Dat hoeft helemaal niet het geval te zijn.
Geniet nooit met mate...

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #331 Gepost op: 6-10-2010, 18:56:47 »
Heb het fragment nog niet gezien en zou het graag willen zien.

Dat hij zijn zegje heeft gedaan prima, maar het kan evengoed zijn waarheid zijn. Volgens mij is er altijd nog zoiets als hoor en wederhoor. Ik vind het dus een beetje voorbarig te gaan beweren dat de vrouwen hypocriet voor de camera zeggen dat ze geen stemafspraken hebben gemaakt terwijl dat achter de camera om wel zo zou zijn. Dat hoeft helemaal niet het geval te zijn.

Mja, wat er off-camera wordt gezegd kunnen ze ook niet uitzenden  ::vergroot::


Als ze bekennen verliezen ze min of meer hun geloofwaardigheid en als ze ontkennen dan wordt het een welles/nietes spelletje...

Welke keuze zou je zelf maken...
« Laatst bewerkt op: 6-10-2010, 19:09:51 door reaver »

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #332 Gepost op: 6-10-2010, 19:01:59 »
Ik heb het interview ondertussen gezien. Ik hoor alleen 1 zinnetje van Sergio "Ze zijn er zelf mee begonnen" Ik vind het wel een heel dunne basis om vervolgens te gaan beweren dat de vrouwen stemafspraken hebben gemaakt. Hij heeft misschien die indruk gehad, maar dat zegt niet dat het daadwerkelijk zo is.

Wat betreft de manier waarop Sergio wordt besproken op NL fora (Over B hebben ze het trouwens niet gehad) Zo wordt er op sommige fora altijd geschreven: heel zwart-wit en beledigend. Totaal niet de manier die ik kan waarderen, maar zo ongenuanceerd wordt er daar altijd gesproken, waar je ook vandaan komt.
Geniet nooit met mate...

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #333 Gepost op: 6-10-2010, 19:06:40 »
Mja, wat er off-camera wordt gezegd kunnen ze ook niet uitzenden  ::vergroot::

Als ze bekennen verliezen ze min of meer hun geloofwaardigheid en als ze ontkennen dan wordt het een welles/nietes spelletje...

Welke keuze zou je zelf maken...

Nogmaals het is een opmerking van 1 kant. Jij gaat er nu vanuit dat het waar is. Ik geloof er niet zo in heel eerlijk gezegd.
Geniet nooit met mate...

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #334 Gepost op: 6-10-2010, 19:12:02 »
Nog iets, schandalig dat Sergio nog een week langer kon aanmodderen ten koste van Kim. Ik vind het trouwens veel te flatterend van sommigen om zijn aanpak als tactisch te omschrijven. Als je het tactisch speelt, moet je nadenken over de gevolgen van je zetten en op onvoorziene situaties voorbereid zijn. Daar is een zekere mate van intelligentie voor nodig. Ik heb op geen enkel moment gezien dat Sergio in staat was dat te doen. Hij heeft het spel gewoon dom gespeeld. Van tactiek heb ik niets gezien. Ik heb vooral iemand gezien die door zijn agressieve aanpak anderen (tijdelijk) voor zijn kar kan spannen. Op die manier maak je geen betrouwbare bondgenoten. Als hij het spel tactisch had willen spelen, had hij mogen beginnen met niet zichzelf te zijn. Jammerlijk mislukt.

Je haalt hier denk ik tactiek en strategie door elkaar, Sergio was wel enigszins tactisch maar totaal niet strategisch. Hij had oog voor de afzonderlijke veldslagen (het proberen te verslaan van de Nederlandse dames bijvoorbeeld) maar niet voor het winnen van de oorlog (het veroveren van de Robinson-titel). Het vormen van een alliantie met de overige Belgen was tactisch gezien een goede zet, het resulteerde in het vertrek van iemand die Sergio als een ‘vijand’ beschouwde te weten Kim en bracht Sergio/Iwein/Antony en Sugar in een hele comfortabele positie. Ze wonnen aldus de eerste veldslag en indien er geen herindeling had plaatsgevonden hadden ze wellicht nog meer veldslagen gewonnen. Op het gebied van strategie sloeg Sergio in dat geval echter de plank volledig mis, hij genoot immers immuniteit en had er daarom beter aan gedaan om zich zo lang mogelijk op de achtergrond te houden zodat hij op lange termijn nog voldoende opties had. Sergio hoefde namelijk helemaal niet te participeren in de eerste veldslagen maar deed dat toch en dat was strategisch gezien een grote blunder. Als leider met immuniteit had hij zoveel mogelijk bruggen moeten bouwen met de andere kandidaten maar in plaats daarvan bouwde hij een flinke muur tussen de Nederlandse dames en zichzelf. Daarmee verminderde het aantal mogelijkheden voor Sergio flink in geval van onvoorziene wendingen. Hetgeen uiteindelijk dan ook zijn ondergang betekende. Maar bedenk je wel dat de situatie er ook heel anders uit had kunnen zien. Wanneer Sergio samen met zijn drie alliantiepartners in een nieuw kamp terecht was gekomen tezamen met drie leden van het andere kamp dan had hij waarschijnlijk zonder problemen de samensmelting bereikt.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #335 Gepost op: 6-10-2010, 19:17:39 »
Wat betreft de manier waarop Sergio wordt besproken op NL fora (Over B hebben ze het trouwens niet gehad) Zo wordt er op sommige fora altijd geschreven: heel zwart-wit en beledigend. Totaal niet de manier die ik kan waarderen, maar zo ongenuanceerd wordt er daar altijd gesproken, waar je ook vandaan komt.

Net daarom dat ik zei dat het hier redelijk deftig gebeurde en indien het uit de hand dreigt te lopen, de modjes en de actieve leden de nodige verantwoordelijkheid zullen nemen.  ::ok::

Nogmaals het is een opmerking van 1 kant. Jij gaat er nu vanuit dat het waar is. Ik geloof er niet zo in heel eerlijk gezegd.

Ik laat de mogelijkheid open dat de kans bestaat, met een lichte overtuiging dat er iets van waar kan zijn omdat niet enkel Sergio er zich over uitlaat...

Ik heb het interview ondertussen gezien. Ik hoor alleen 1 zinnetje van Sergio "Ze zijn er zelf mee begonnen" Ik vind het wel een heel dunne basis om vervolgens te gaan beweren dat de vrouwen stemafspraken hebben gemaakt. Hij heeft misschien die indruk gehad, maar dat zegt niet dat het daadwerkelijk zo is.

Iedere kandidaat staat tijdens de uitzendingen onder een vorm van zwijgplicht dus dat kan een reden zijn dat hij er niet verder op inging. 
« Laatst bewerkt op: 6-10-2010, 19:19:17 door reaver »

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #336 Gepost op: 6-10-2010, 19:39:31 »
Als Belg wil ik toch even mijn mening geven.
Zijn het niet de nederlanders die er anders zo prat op gaan slimmer te zijn dan de belgen hoe kunnen die nederlanders dan zo dom zijn om het werk te doen Sergio.
Ik vind het spijtig dat Sergio er uit is want vond het best wel gezellig eindelijk eens een vent die ballen aan zijn lijf heeft en de vrouwen even duidelijk maakte dat hij niet op zijn kop laat .....
Hieruit blijkt ook dat vrouwen eigenlijk niets meer willen doen voor mannen of het liefst niet te veel, zijn die vrouwen dan vergeten dat mannen al eeuwen voor hun hebben gewerkt, hoe dom kunnen de mannen dan nu nog zijn om nog iets voor vrouwen te doen.
In een goede relatie ligt dit anders natuurlijk maar toch niet op een eiland met vreemde vrouwen zeker.

Het zegt ook veel over de mentaliteit van de nederlanders (kleine n) die daar zo een drama van maken als er eens iemand een mening heeft.

Held.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #337 Gepost op: 6-10-2010, 19:48:15 »
Net daarom dat ik zei dat het hier redelijk deftig gebeurde en indien het uit de hand dreigt te lopen, de modjes en de actieve leden de nodige verantwoordelijkheid zullen nemen.  ::ok::

Ik laat de mogelijkheid open dat de kans bestaat, met een lichte overtuiging dat er iets van waar kan zijn omdat niet enkel Sergio er zich over uitlaat...

Iedere kandidaat staat tijdens de uitzendingen onder een vorm van zwijgplicht dus dat kan een reden zijn dat hij er niet verder op inging. 
Wel heel raar dat de nl dames een complot hadden en de 2de stemming op verschillende deelnemers stemden. ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #338 Gepost op: 6-10-2010, 19:50:31 »
Wel heel raar dat de nl dames een complot hadden en de 2de stemming op verschillende deelnemers stemden. ::)

Tja toen waren ze er dan ook al achtergekomen dat de alliantie geen zin had omdat Sergio het laatste woord had in geval van een gelijk aantal stemmen. Als ze de eerste stemming ook op verschillende deelnemers hadden gestemd was het natuurlijk een andere zaak geweest.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sergio
« Reactie #339 Gepost op: 6-10-2010, 20:07:21 »
Wel heel raar dat de nl dames een complot hadden en de 2de stemming op verschillende deelnemers stemden. ::)

Tja toen waren ze er dan ook al achtergekomen dat de alliantie geen zin had omdat Sergio het laatste woord had in geval van een gelijk aantal stemmen. Als ze de eerste stemming ook op verschillende deelnemers hadden gestemd was het natuurlijk een andere zaak geweest.

3 stemmen op sugar en 1 op iwein dus zo verschillend vind ik dat niet...

Er bestaat een kleine realistische kans dat Nienke op Iwein heeft gestemd (aan haar bewegingen te zien op het papier) om zich te distantiëren van het complot en dat Regina en Saar haar hiervoor hebben afgerekend op de graafproef...



Dat laatste woord van de leider... Bij mij kwam het over dat ze de reacties van het kamp wilden zien omdat ze de proef toch hadden gewonnen moest er niemand weg.

Ervan uitgaan dat bij een 'echte' eilandraad de leider wederom het laatste woord zou hebben zijn evengoed speculaties dan wanneer hij het niet zou hebben.  De dames hebben het'niet geschoten altijd mis'-gezegde letterlijk toegepast en daardoor zullen we het ook dus niet te weten komen.
« Laatst bewerkt op: 6-10-2010, 20:15:08 door reaver »