Auteur Topic: [Kandidaat BE] Tatiana  (gelezen 80905 keer)

Offline pepim

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Tatiana
« Reactie #120 Gepost op: 25-11-2010, 23:13:40 »
Op ieder ander gebied (ook als je naar de andere proeven kijkt) is ze geen Robinson. Althans dat vind ik...


Geen Robinson? Ze is wel zo ver gekomen toch?  ::ok::

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Tatiana
« Reactie #121 Gepost op: 25-11-2010, 23:55:32 »
Een proef of 2 3 winnen wil niet zeggen dat je een robinson bent. Want als zij alleen en dan ook echt alleen op een eiland moet overleven belt ze binnen een week Ewein om haar op te halen. Ik heb haar niks maar dan ook niks vrijwillig zien doen op het eiland, ze liet anderen de boel opknappen. imo niet verdiend in de finale. Saar en Regina verdienen het ook en dan komt Sebas. Moet je maar niet op de NL stemmen, tis Belgie TEGEN Nederland. Zo is het al jaren in spelshow/quiz en reality-tv en dat moet in stand blijven!
 

Offline pepim

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Tatiana
« Reactie #122 Gepost op: 25-11-2010, 23:58:29 »
Een proef of 2 3 winnen wil niet zeggen dat je een robinson bent. Want als zij alleen en dan ook echt alleen op een eiland moet overleven belt ze binnen een week Ewein om haar op te halen. Ik heb haar niks maar dan ook niks vrijwillig zien doen op het eiland, ze liet anderen de boel opknappen. imo niet verdiend in de finale. Saar en Regina verdienen het ook en dan komt Sebas. Moet je maar niet op de NL stemmen, tis Belgie TEGEN Nederland. Zo is het al jaren in spelshow/quiz en reality-tv en dat moet in stand blijven!
 

?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Tatiana
« Reactie #123 Gepost op: 26-11-2010, 00:01:06 »
?
::rofl:: een facepalm moment...

Een proef of 2 3 winnen wil niet zeggen dat je een robinson bent. Want als zij alleen en dan ook echt alleen op een eiland moet overleven belt ze binnen een week Ewein om haar op te halen. Ik heb haar niks maar dan ook niks vrijwillig zien doen op het eiland, ze liet anderen de boel opknappen. imo niet verdiend in de finale. Saar en Regina verdienen het ook en dan komt Sebas. Moet je maar niet op de NL stemmen, tis Belgie TEGEN Nederland. Zo is het al jaren in spelshow/quiz en reality-tv en dat moet in stand blijven!
 
Volgens mij heb ik die NL-BE strijd een paar jaar gemist ::).
en ER is ook een tactisch spel.
Je moet veel geluk hebben.
en dat heeft Tatiana.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Shamrock

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Tatiana
« Reactie #124 Gepost op: 26-11-2010, 00:04:48 »

Geen Robinson? Ze is wel zo ver gekomen toch?  ::ok::
Ja, ze is ver gekomen. Maar als je terugkijkt naar deze serie, dan is het wel heel bijzonder dat ze in de finale staat. Dan komen we bij de aloude vraag: Wat is een echte Robinson?

Als we het hebben over survival skills dan kunnen we stellen dat we hier weinig van hebben kunnen zien bij haar. Als het gaat om sociale eigenschappen dan heb ik niet het idee dat ze een allemansvriend(innetje) is die overal doorheen gerold is. Ook in de proeven heeft ze niet uitgeblonken. En tot slot heeft ze nooit de kans gehad om (aanvallend) strategisch te spelen omdat ze constant in de verdediging was.

Maar in één ding steekt ze met kop en schouders boven alle deelnemers uit. Ze heeft een enorm doorzettingsvermogen en is mentaal keihard. Ik geef het je te doen om het een expeditie lang vol te houden als je weet dat anderen je liever zien vertrekken. Ow.... en ik vind haar stiekem ook de knapste van alle dames... ::love::

Kortom, een vreemde eend in de bijt van alle eerdere ER-finalisten, desalniettemin kan ik er vrede mee hebben. :)
« Laatst bewerkt op: 26-11-2010, 00:13:57 door Shamrock »

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Tatiana
« Reactie #125 Gepost op: 26-11-2010, 02:38:33 »
Ik kan er ook wel vrede mee hebben dat ze in de finale staat. En van mij mag ze 'm ook winnen, al geldt dat voor de andere drie ook. Het maakt me niet zo heel veel uit wie er wint.

Wat in elk geval te prijzen is, is Tatiana's doorzettingsvermogen. Het is volgens mij erg zwaar om je steeds weer te moeten opladen terwijl je weet dat bijna iedereen je eigenlijk het liefst weg wil hebben. Niet alleen heeft ze telkens weer doorgezet, ze is tegelijkertijd ook sociaal "sterk" gebleven, door zich niet tegen de groep te keren en niet gefrustreerd rancuneus te gaan zitten doen na de zoveelste tegenstem. Ze bleef aansluiting zoeken (en best vaak ook wel vinden) bij de rest en dat verdient ook veel respect, want het lijkt me bepaald niet makkelijk. Verder hebben we haar ook eigenlijk nooit (toch?) horen klagen over zwakte of wat dan ook, dus ook lichamelijk heeft ze het prima volgehouden. Wat mij betreft gewoon een terechte finaliste, ondanks dat ze wat minder initiatief toont dan sommige anderen. Niet iedereen hoeft een voortrekker te zijn, sommige mensen volgen liever. Wat ik verder ook van haar vind of denk te vinden (als mens lijkt ze me nou niet echt boeiend, eerlijk gezegd), ik vind dat ze een heel knappe prestatie heeft geleverd en hoop dat ze op z'n minst een aantal stemmen krijgt in de finale. En dan nu eens positieve stemmen!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat BE] Tatiana
« Reactie #126 Gepost op: 26-11-2010, 11:01:25 »
zeer verdiend in de finale, meeste doorzettingsvermogen van allemaal en mentaal het sterkst en het meest realistisch
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Tatiana
« Reactie #127 Gepost op: 26-11-2010, 12:44:56 »
Ja, ze is ver gekomen. Maar als je terugkijkt naar deze serie, dan is het wel heel bijzonder dat ze in de finale staat. Dan komen we bij de aloude vraag: Wat is een echte Robinson?

Of de vraag: moet de show gewonnen worden door een echte Robinson?
Nog even niks.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: [Kandidaat BE] Tatiana
« Reactie #128 Gepost op: 26-11-2010, 13:04:11 »
Ik vind het wel erg knap van Tatiana hoor maar, die proef die nu uitgevochten word is de echte Robinsonner ik vind het gewoon terecht als Tatiana 2e word.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Tatiana
« Reactie #129 Gepost op: 26-11-2010, 13:17:42 »
Of de vraag: moet de show gewonnen worden door een echte Robinson?

hele goeie vraag ::ok::

Als we eens terugkijken, wanneer won 'de echte Robinson' van dat jaar de show?

2000: winnares Karin, de echte Robinson?
2001: winnaar Richard ::ok::
2002: winnaar Derek, de echte Robinson?
2003: winnares Jutta, de echte Robinson? Judge?
2004: winnaar Frank ::ok::
2005: winnaar Marnix ::ok::
2006 SdT: winnaar Ryan ::ok::
2006: winnares Olga, de echte Robinson? Lenny? Ignazio?
2007: winnaar Vinny ::ok::
2008: winnares Yin, de echte Robinson?
2009: winnaar Marcel, de echte Robinson?

En wie is eigenlijk de echte Robinson van dit jaar, Saar? Sebastiaan? Regina? ???
Keep calm and eat chocolates!

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Tatiana
« Reactie #130 Gepost op: 26-11-2010, 14:59:46 »
Robinson is slechts een titel die gegeven wordt aan de winnaar, alle overige eigenschappen die worden toegedicht aan een ‘echte’ robinson zijn zo subjectief als maar kan. De meeste kandidaten en kijkers maken echter een vergelijking met Robinson Crusoe, waarbij ze meestal niet zijn werkelijke karakter als maatstaaf nemen maar zijn vaardigheden. Vindingrijkheid en zelfvoorzienend zijn (oftewel survivalvaardigheden) worden met name belangrijk geacht. In dat daglicht denk ik dat alleen Richard en Frank als gefundeerde en weinig betwistbare winnaars gezien kunnen worden. In de overige seizoenen zaten kandidaten die een (veel) beter robinson-profiel hadden dan de uiteindelijke winnaar.

2000: Melvin/Kris
2001: Richard
2002: Meintje
2003: Bjorn/Geert
2004: Frank
2005: Maxime
Strijd der Titanen: Richard/Frank/Maxime
2006: Ignazio
2007: Geen idee, niet gevolgd
2008: Geert D of Geert T
2009: Igor


Nogmaals, voor mij is enkel de winnaar van het seizoen een robinson maar wanneer er gekeken wordt naar de vaardigheden van kandidaten is het bovenstaande lijstje veel representatiever. Indien er ook karaktereigenschappen van kandidaten worden meegenomen zal het samenstellen van een lijstje met 'echte' robinsons problematisch worden. Daarover bestaan immers veel meer en grotere meningsverschillen dan de vaardigheden van kandidaten. Overigens is het nog maar de vraag of wij als kijkers überhaupt een terecht oordeel kunnen vormen over de vaardigheden/karakters van de kandidaten daar we het moeten doen met het weinige beeldmateriaal dat we te zien krijgen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: [Kandidaat BE] Tatiana
« Reactie #131 Gepost op: 26-11-2010, 15:13:10 »
2000 Karin dat seizoen niet zo goed gevolgd.
2001 Richard niets op aan te merken ::ok::
2002 Derek maar had Meintje moeten zijn.
2003 Jutta maar had Ilona moeten zijn.
2004 Frank de overtuigende winnaar ooit.
2005 Marnix verdiend en een terechte winnaar.
2006 strijd der titanen, Ryan zeer terecht r.e.s.p.e.c.t
2006 Olga maar Lenny of Bernadette had moeten winnen.
2007 Vinni terechte winnaar won bijna elke proef had weinig concurrentie dat jaar.
2008 Hiukwan en absoluut geen Yin of Hans
2009 Marcel helaas, had Rita moeten winnen wat was zij sterk zég alleen was zij kleurloos qua karakter beetje jammer.
2010 Saar met vervé leuk juist een keer iemand die pas 23 is en wint!

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Tatiana
« Reactie #132 Gepost op: 26-11-2010, 15:17:16 »
2000 Karin dat seizoen niet zo goed gevolgd.
2001 Richard niets op aan te merken ::ok::
2002 Derek maar had Meintje moeten zijn.
2003 Jutta maar had Ilona moeten zijn.
2004 Frank de overtuigende winnaar ooit.
2005 Marnix verdiend en een terechte winnaar.
2006 strijd der titanen, Ryan zeer terecht r.e.s.p.e.c.t
2006 Olga maar Lenny of Bernadette had moeten winnen.
2007 Vinni terechte winnaar won bijna elke proef had weinig concurrentie dat jaar.
2008 Hiukwan en absoluut geen Yin of Hans
2009 Marcel helaas, had Rita moeten winnen wat was zij sterk zég alleen was zij kleurloos qua karakter beetje jammer.
2010 Saar met vervé leuk juist een keer iemand die pas 23 is en wint!

En dit is gebaseerd op een persoonlijke voorkeur? Een mix van vaardigheden en karaktereigenschappen die je aanspreken?
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: [Kandidaat BE] Tatiana
« Reactie #133 Gepost op: 26-11-2010, 15:23:18 »
En dit is gebaseerd op een persoonlijke voorkeur? Een mix van vaardigheden en karaktereigenschappen die je aanspreken?

beide maar Meintje was in de tweede aflevering al weggestemd en dat kwam omdat die belgische vrouwen zeer jarloers op haar waren omdat, zij juist heel sterk was, en Ilona daar in tegen ook verloor helaas de balkproef en werd uiteindelijk 3e. in 2006 won Olga ook niet terecht zij was al afgevallen en inene keert ze terug, Lenny was veel sterker alleen door de stemming verloor hij helaas, Rita vond ik ook veel sterker dan Marcel zij kon dagen lang niet naar de wc en voelde zich totaal niet goed en heeft niet opgegeven heb ik erg bewondering voor en Saar dit jaar omdat, ze heel sterk is dat zag ik al bij TMF een jongeren zender met muziek deed ze ook al vaak opdrachten en Saar is gewoon bikkel hard toppie.

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: [Kandidaat BE] Tatiana
« Reactie #134 Gepost op: 26-11-2010, 15:34:09 »
Wat, we doen nu ook lijstjes?

Naar mijn mening heeft ieder winnaar die het spel won, ook terecht gewonnen, met twee uitzonderingen: Olga en Vinni. Daar hadden Lenny en Lieke de winnaars moeten zijn.

and wat ER 2008 betreft, dat seizoen had geen winnaar moeten hebben. Ik haatte ze allemaal, Sharon uitgezonderd  ::niet-ok::

Wat dit jaar betreft, zijn er maar DRIE de echt verdien(d)en te winnen. Deze drie zijn Regina (een zeer sterke en slimme vrouw die haar tegenspelers nooit onderschat en zo vaak geen doelwit werd), Sebastiaan (Iemand die een echte, legitieme en slimme strategie gebruikt heeft om verder te geraken, en die hem nog kan helpen ook) en Iwein (Misschien de persoon die, van alle kandidate, het meeste gedaan heeft om zichself te redden en toch de samensmelting te halen EN de persoon die naar mijn mening dat het meeste verdiende - O, wat haat ik die eliminatie-proeven  >:()
« Laatst bewerkt op: 26-11-2010, 15:38:37 door Lexxan »
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Tatiana
« Reactie #135 Gepost op: 27-11-2010, 00:13:13 »
Echt te idioot voor woorden dat hier twee mensen iemand noemen die "had moeten winnen" (of had moeten/kunnen winnen op basis van bepaalde eigenschappen), terwijl ze al in de tweede (!!) aflevering werd weggestemd. Begrijp me niet verkeerd, ik was destijds ook fan van Meintje, maar kom op, zeg. Hoe vaak is het al niet gebeurd dat iemand in één of twee afleveringen een goede indruk maakte, maar daarna alsnog bij de meeste kijkers wordt uit de gratie raakt? Vorig jaar was bijvoorbeeld Esmeralda een goed voorbeeld.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Tatiana
« Reactie #136 Gepost op: 27-11-2010, 09:51:46 »
Echt te idioot voor woorden dat hier twee mensen iemand noemen die "had moeten winnen" (of had moeten/kunnen winnen op basis van bepaalde eigenschappen), terwijl ze al in de tweede (!!) aflevering werd weggestemd. Begrijp me niet verkeerd, ik was destijds ook fan van Meintje, maar kom op, zeg. Hoe vaak is het al niet gebeurd dat iemand in één of twee afleveringen een goede indruk maakte, maar daarna alsnog bij de meeste kijkers wordt uit de gratie raakt? Vorig jaar was bijvoorbeeld Esmeralda een goed voorbeeld.
dit jaar Kim, die had er echt in moeten blijven.
wou graag meer van haar zien.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Tatiana
« Reactie #137 Gepost op: 27-11-2010, 12:54:42 »
dit jaar Kim, die had er echt in moeten blijven.
wou graag meer van haar zien.

Ik ook, maar op basis van één of twee afleveringen kun je niet zeggen dat iemand het verdiende om te winnen.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Tatiana
« Reactie #138 Gepost op: 27-11-2010, 13:21:23 »
Ik ook, maar op basis van één of twee afleveringen kun je niet zeggen dat iemand het verdiende om te winnen.

volgens mij ging het niet om het winnen bij Goyathlay, maar om het gehalte 'wie is het meest een echte Robinson' met quote: wanneer er gekeken wordt naar de vaardigheden van kandidaten is het bovenstaande lijstje veel representatiever.
Keep calm and eat chocolates!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat BE] Tatiana
« Reactie #139 Gepost op: 27-11-2010, 15:43:38 »
Ik ook, maar op basis van één of twee afleveringen kun je niet zeggen dat iemand het verdiende om te winnen.
dat ben ik met je eens.
Daarom is het voor sommigen zo jammer, dat ze de kans niet krijgen te laten zien wie ze zijn.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human