Poll

Welke Expeditie Robinson-versie lijkt jou nog interessant voor 2011?

Origineel concept.
Strijd der titanen 2
Bekende koppen
Fans vs ex-kandidaten
Ex-kandaten  vs Bekende koppen
Fans vs Bekende koppen
Fans vs ex-kandidaten vs Bekende koppen
Geen ER meer voor mij!!!

Auteur Topic: Wat wil je zien/niet zien in ER 2011  (gelezen 33573 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Wat wil je zien/niet zien in ER 2011
« Gepost op: 24-08-2010, 09:39:58 »
Een topic dat normaal gezien een vaste waarde heeft tegen het einde van de reeks maar aangezien dit geen 'normale' reeks is...  ;)

« Laatst bewerkt op: 24-08-2010, 12:40:18 door reaver »

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2011
« Reactie #1 Gepost op: 24-08-2010, 12:00:04 »
Orgineel concept: ::ok:: Ik wil weer mensen verrekijkers zien slopen en vuurbogen (proberen) maken om maar vuur te krijgen...

Fans vs ex-kandidaten: ::ok::  ::ok:: Een eetproef tegen Richard, een balkproef tegen Jutta, een hindernisbaan tegen Lenny, een geheugenproef tegen Saron......need i say more?   


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2011
« Reactie #2 Gepost op: 24-08-2010, 14:03:19 »
Ik ben ook gegaan voor het originele concept (wat was er mis mee? Niks toch?) en de fans tegen de oud-kandidaten! (Fans mogen wel wat meer in het zonnetje worden gezet...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2011
« Reactie #3 Gepost op: 24-08-2010, 19:09:02 »
Fans vs eender wie (origineel concept, BV's, ex-kandi's,... zolang de gewone mens ook nog mee kan doen!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2011
« Reactie #4 Gepost op: 25-08-2010, 14:52:27 »
Origineel concept. En dan vallen er heus nog wel wat toevoegingen/verrassende wendingen te bedenken om het enigszins vernieuwend te houden.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2011
« Reactie #5 Gepost op: 25-08-2010, 15:29:44 »
origineel concept kan eindeloos mee: de karakters en het botsen daarvan is toch het leukst, en dat is elke keer weer anders.

of anders titanenstrijd: bv goodies vs baddies: Hiukwan/Esther versus Hans/John/Carl/Yin.
« Laatst bewerkt op: 26-08-2010, 17:14:49 door Schulz »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2011
« Reactie #6 Gepost op: 26-08-2010, 15:37:17 »
origineel concept kan eindeloos mme: de karakters en het botsen daarvan is toch het leukst, en dat is elke keer weer anders.
Daar heb je helemaal gelijk in! De deelnemers maken immers mede het programma! Al is het wel leuk om ieder jaar een klein iets te veranderen, waarbij wel het originele concept behouden kan blijven!
Ich bin ein Bärliner!

Offline NickZ

  • Forumlid
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2011
« Reactie #7 Gepost op: 27-08-2010, 14:20:24 »
Ik zou een paar verandering willen zien in het originele concept.
In plaats van twee teams zou ik per 1 of 2 personen ieder los op één  eiland zetten. Geef mensen de optie om elkaar te vinden als ze het eiland verkennen en samen te werken of juist niet. Geen Eliminatierondes met stemmen, maar berust op het behalen van proeven. Natuurlijk is dit oneerlijk als er alleen mentale of fysieke proeven worden gedaan, dus één proef in de week fysiek, één mentaal. Diegene met de minste punten wordt verwijderd. Samenwerken is dus een pré wanneer je fit wilt blijven, zowel fysiek als mentaal.

Ik zou graag willen zien dat de mensen vrijheid hebben om te doen wat ze willen en niet per se vastzitten aan mensen tevreden houden.

-------------------------------------------------------

Zoals jullie misschien al gemerkt hebben ben ik nieuw, Hoi!
Ik ben Nick, en fan van expeditie Robinson sinds start, hoewel ik de laatste jaren mijn interesse heb verloren. Mede omdat ze er een mediaspel van maken in plaats van de krachtige originele inhoud te gebruiken. Ik ben op het moment van schrijven 21.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2011
« Reactie #8 Gepost op: 27-08-2010, 18:36:46 »
Het originele concept mag voor mij grotendeels behouden worden enkel mag het iets harder. 

- Geen kant en klaar drinkwater voor de kandidaten en eerste 6 dagen geen magnesiumstick als te winnen prijs.

- Meer gebruik maken van extra stemmen of neutraliserende stemmen die te winnen zijn bij de proeven (met een verplicht gebruik binnen de 2 eilandraden) .  Eventueel een zwarte stem aan diegene die de proef het slechtste doet.

- Van vorig jaar: een duel voor diegenen met de meeste stemmen maar dan op voorwaarde dat er slechts 1 stem gegeven mag worden (met uitzondering van extra stemmen die te winnen vallen...) en het duel telkens een andere proef is.

- Geen kist vol materiaal om een 'Kamp' op te bouwen enkel een kookpot en emmer.  --> eventueel iedere kandidaat thuis een basispakket laten samenstellen  (Mes, machete of bijl, drinkbus + gamel, rugzak & kledij) en enkele persoonlijke items toestaan (geen vuursteen) die men ook terug moet meenemen als ze weggestemd worden. 

- Gelijk aantal mannen/vrouwen en Belgen/Nederlanders

- ...


   

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2011
« Reactie #9 Gepost op: 27-08-2010, 18:53:08 »
Wat ik van vorig jaar trouwens wel een aardig idee vond (de uitvoering ervan was overigens helemaal niks) was de extra eliminatieproef tussen de 2 kandidaten met de meeste stemmen. Op zich was dat blokkenbouwen voor een keer leuk, maar als je zoiets nog een keer zou willen doen zou je iedere keer een andere proef moeten bedenken!
Ich bin ein Bärliner!

Offline NickZ

  • Forumlid
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2011
« Reactie #10 Gepost op: 28-08-2010, 17:06:02 »
Ik vraag me iets af, zouden er ook echt scenario designers kijken op dit forum? Het zou leuk zijn als ze hier zelf zouden vragen naar hints en tips van fans :)

----------------------------------------------------------------

Ik snap dat BN-ers een leuke en misschien zelfs logische sprong zijn met ER, maar ik denk dat veel Nederlanders het minder leuk gaan vinden. BN-ers zijn showmensen en die kunnen acteren (in de meeste gevallen ;) ). Dit kan er toe leiden dat het core deel van ER (mensen die tegenover elkaar komen te staan met alle gevolgen van dien, zij het mentaal, zij het fysiek) wat afzwakt. Daarnaast, ik weet niet waarom, heb ik moeite bij het idee BN-er in nood, het komt gemaakt over. Misschien wel doordat het showbizz mensen zijn.

((DISCLAIMER: Ik heb niets tegen showbizz mensen. ;) ))

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2011
« Reactie #11 Gepost op: 29-08-2010, 00:45:59 »
zouden er ook echt scenario designers kijken op dit forum

De productie van ER komt hier zeker kijken  ::jaja::

Het zou leuk zijn als ze hier zelf zouden vragen naar hints en tips van fans :)


Ik zou het zelf als productie zijnde althans niet doen.  Spontane berichtjes op het forum met doenbare invalshoeken zullen vast even aandacht krijgen tijdens vergaderingen, maar zelf vragende partij zijn... komt imo nogal onprofessioneel over.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2011
« Reactie #12 Gepost op: 29-08-2010, 10:34:26 »
het originele concept, ik ben steeds minder gaan kijken in de series die daarna kwamen  :(
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2011
« Reactie #13 Gepost op: 1-09-2010, 20:42:46 »
Het originele concept mag voor mij grotendeels behouden worden enkel mag het iets harder. 

- Geen kant en klaar drinkwater voor de kandidaten en eerste 6 dagen geen magnesiumstick als te winnen prijs.

Twintig dode kandidaten na een week is natuurlijk toptelevisie. :D
Nog even niks.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2011
« Reactie #14 Gepost op: 1-09-2010, 21:10:37 »
Twintig dode kandidaten na een week is natuurlijk toptelevisie. :D

 ;D

Een groot deel van de kijkers/forummers wil meer survival-gehalte, er zijn manieren genoeg om drinkbaar water te bekomen.
Afwachten wat de Vip-editie in petto heeft op dit gebied...

In Survivor moesten ze het ook doen zonder deze zaken, ze krijgen een waterput en moeten er maar voor zorgen dat ze vuur hebben om deze te koken om het drinkbaar te maken.  Als men ze dan toch een makkelijke kans willen geven --> 3 lucifers om de eerste 6 dagen door te komen.
Desnoods drinken ze hun eigen urine maar als ze niet in staat zijn om vuur te maken

« Laatst bewerkt op: 1-09-2010, 21:29:42 door reaver »

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2011
« Reactie #15 Gepost op: 8-09-2010, 11:20:45 »
Maar in Survivor krijgen ze bijna altijd na het winnen van een proef of na de eerste eilandsraad vuurstenen. :P
Nog even niks.

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2011
« Reactie #16 Gepost op: 9-09-2010, 14:22:43 »
- Het originele concept: de eerste paar reeksen waren toch echt de beste
- Fans vs oud deelnemers: bij survivor vond ik dit echt super vet, en mij lijkt het zelf ook leuk om te strijden tegen mensen die het al meegemaakt hebben en die ik op de voet heb gevolgt.

Als derde optie zou ik gaan voor
- Strijd der titanen 2: de eerste reeks daarvan vond ik ook erg leuk, dus tegen een tweede zeg ik geen nee.
There's no show like a reality show ;)

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2011
« Reactie #17 Gepost op: 9-09-2010, 15:14:34 »
een snelweg die op het eiland wordt aangelegd dwars over het strand... en waarvan de werklieden iedere aflevering geïnterviewd worden, evenals de aannemers die hun motieven over diezelfde aanleg uit de doeken doen... dat wil ik niet zien in ER 2011
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2011
« Reactie #18 Gepost op: 9-09-2010, 17:28:04 »
een snelweg die op het eiland wordt aangelegd dwars over het strand... en waarvan de werklieden iedere aflevering geïnterviewd worden, evenals de aannemers die hun motieven over diezelfde aanleg uit de doeken doen... dat wil ik niet zien in ER 2011

 ::rofl:: ::rofl::

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wat wil je zien/niet zien in ER 2011
« Reactie #19 Gepost op: 9-09-2010, 23:03:14 »
 ::rofl:: ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.