Auteur Topic: Grappige momenten  (gelezen 75320 keer)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Grappige momenten
« Reactie #60 Gepost op: 25-09-2010, 14:39:07 »
Ik loop achter maar afl 1, Iwein: 'Wel grappig dat Sergio en ik, de twee dikkerdjes, op 1 eiland zitten. Het dikzakkeneiland.' ::rofl::

En Sugar die al 5 keer het woord incasseren heeft gebruikt. ;D
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Grappige momenten
« Reactie #61 Gepost op: 27-09-2010, 14:54:46 »
het begeleidend commentaar van saar als sugar de vissenkoppen op zit te eten. (hij is aan het tongen met die vis!)
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Grappige momenten
« Reactie #62 Gepost op: 30-09-2010, 21:02:46 »
Het hoort hier misschien niet echt thuis, want het komt niet uit de afleveringen, maar van de site. Het moment dat ik bij het wijzigen van mijn profiel (avatar toegevoegd  ::tandpastasmiley::) zag dat ik ook mijn vrienden kon 'bewerken'. Is vast heel vreedzaam bedoeld, maar ik kreeg toch wel heel creatieve beelden voor ogen  ::rofl::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Grappige momenten
« Reactie #63 Gepost op: 30-09-2010, 21:18:12 »
goh kun je daar ook een plaatje bij doen dan :P
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Chelinka

  • Forumlid
  • Ik een molloot ? Hoe kom je erbij ?
Re: Grappige momenten
« Reactie #64 Gepost op: 30-09-2010, 21:18:47 »
Sugar : Het is nu echt een k-k-k-k-k-k-klote e-e-e-e-xpeditie, met die grote tanden !

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Grappige momenten
« Reactie #65 Gepost op: 30-09-2010, 22:00:40 »
goh kun je daar ook een plaatje bij doen dan :P

Vind je het wat (ben zelf nog niet echt tevreden  ::ohno::)?
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Grappige momenten
« Reactie #66 Gepost op: 30-09-2010, 22:21:40 »
Deze is beter  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 30-09-2010, 22:24:44 door Ycaris »
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Grappige momenten
« Reactie #67 Gepost op: 30-09-2010, 22:27:04 »
ja, heel leuk, maar nu weer even over ER graag ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Grappige momenten
« Reactie #68 Gepost op: 30-09-2010, 22:47:29 »
Deze is beter  ::jaja::

ik vind hem geweldig ::cheerleader::

::sorry:: swifty
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Grappige momenten
« Reactie #69 Gepost op: 1-10-2010, 19:30:39 »
Dennis: er zijn hier toch geen verliezers
Maxime: Nee,  we zijn allemaal winaars
En Dennis: Nou jeu!!!
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Chelinka

  • Forumlid
  • Ik een molloot ? Hoe kom je erbij ?
Re: Grappige momenten
« Reactie #70 Gepost op: 1-10-2010, 22:02:34 »
Het grappigste vind ik nog steeds :
Dennis : Ik heb zo min mogelijk gegeten om voor jullie te bewaren.
Daarna zie je allemaal beelden van dat ie van het pakket aan het eten is  ::tandpastasmiley::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Grappige momenten
« Reactie #71 Gepost op: 3-10-2010, 20:13:36 »
er schoot mij nog een grappig moment te binnen: Iwein hakt en hakt en hakt op een boomtak, en zegt dan dat hij hem niet door krijgt, hij heeft er geen energie voor. Sebastiaan komt aanlopen, duwt even tegen de tak (nee, je moet trekken zegt Iwein) en hup, tak doormidden ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline MiniMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Grappige momenten
« Reactie #72 Gepost op: 4-10-2010, 14:54:54 »
In de eerste aflevering:

Sergio die vuur probeert te maken en roept: "Komaan Sergio, janet!"
En in de Nederlandse ondertitel: "Vooruit, Sergio. Mietje."

In het algemeen vind ik het ook best grappig dat RTL alleen de commentaren van Vlaamse deelnemers van ondertiteling voorziet, terwijl 2BE gewoon iedereen ondertitelt.  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 4-10-2010, 15:01:23 door MiniMe »
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Grappige momenten
« Reactie #73 Gepost op: 5-10-2010, 09:37:31 »
In het algemeen vind ik het ook best grappig dat RTL alleen de commentaren van Vlaamse deelnemers van ondertiteling voorziet, terwijl 2BE gewoon iedereen ondertitelt.  ::tandpastasmiley::

Als 2BE alleen Nederlanders zou ondertitelen, zouden ze met Sugar een probleem hebben :-X

Offline MiniMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Grappige momenten
« Reactie #74 Gepost op: 5-10-2010, 09:58:45 »
Als 2BE alleen Nederlanders zou ondertitelen, zouden ze met Sugar een probleem hebben :-X

Daar heb je wel een punt...  ::fluit::
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Grappige momenten
« Reactie #75 Gepost op: 5-10-2010, 10:09:17 »
Daar heb je wel een punt...  ::fluit::
Het blijft natuurlijk wel apart dat men op de Nederlandse tv Vlaamse programma's ondertitelt, en op de Vlaamse tv Nederlandse programma's... Je zou toch zeggen dat het zonder ondertiteling ook best wel te doen moet zijn... (maar dit terzijde)
Ich bin ein Bärliner!

Offline MiniMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Grappige momenten
« Reactie #76 Gepost op: 5-10-2010, 12:31:51 »
Het blijft natuurlijk wel apart dat men op de Nederlandse tv Vlaamse programma's ondertitelt, en op de Vlaamse tv Nederlandse programma's... Je zou toch zeggen dat het zonder ondertiteling ook best wel te doen moet zijn... (maar dit terzijde)

Doorgaans wordt hier in Vlaanderen bijna alles ondertiteld, ook Vlaamse programma's. Wel handig voor gehoorgestoorden natuurlijk.

Maar weer  ::ontopic:: nu!  ::tandpastasmiley::
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Grappige momenten
« Reactie #77 Gepost op: 6-10-2010, 19:34:08 »
Het blijft natuurlijk wel apart dat men op de Nederlandse tv Vlaamse programma's ondertitelt, en op de Vlaamse tv Nederlandse programma's... Je zou toch zeggen dat het zonder ondertiteling ook best wel te doen moet zijn... (maar dit terzijde)

Sprekend voor mijzelf moet ik zeggen dat er elk Robinson seizoen wel één a twee Belgen bijzitten waarvan ik vrij weinig kan verstaan. Ik pik dan natuurlijk wel enkele woorden op maar er een goed lopende zin van maken en de betekenis achterhalen is al een stuk moeilijker.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline MiniMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Grappige momenten
« Reactie #78 Gepost op: 7-10-2010, 10:38:55 »
Eveneens voor mezelf sprekend heb ik doorgaans niet zoveel moeite met de verstaanbaarheid, noch van Vlamingen, noch van Nederlanders.

Maar dat het soms wel moeilijk ligt, blijkt ook uit het feit dat de vertaler/ondertitelaar het niet altijd bij het rechte eind heeft.
In het fragment met het vlot in aflevering twee zegt Sergio op een bepaald moment:
"Nienke zal ook wel gedacht hebben: hij heeft al bijna gene klop gedaan, en nu moet ik hem nog voortduwen ook."
In de ondertitel werd dat: "Hij heeft me al op m'n donder gegeven, moet ik hem nog duwen ook."

Da's gewoon amusant, daar kun je niet omheen!  ::tandpastasmiley::
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Grappige momenten
« Reactie #79 Gepost op: 7-10-2010, 11:11:59 »
Eveneens voor mezelf sprekend heb ik doorgaans niet zoveel moeite met de verstaanbaarheid, noch van Vlamingen, noch van Nederlanders.

Maar dat het soms wel moeilijk ligt, blijkt ook uit het feit dat de vertaler/ondertitelaar het niet altijd bij het rechte eind heeft.
In het fragment met het vlot in aflevering twee zegt Sergio op een bepaald moment:
"Nienke zal ook wel gedacht hebben: hij heeft al bijna gene klop gedaan, en nu moet ik hem nog voortduwen ook."
In de ondertitel werd dat: "Hij heeft me al op m'n donder gegeven, moet ik hem nog duwen ook."

Da's gewoon amusant, daar kun je niet omheen!  ::tandpastasmiley::

Zo was er in 2008 een ondertiteling van Geert D over 'yoghurt de poes'

Hij zei toen letterlijk 'Yoghurt, daarmee heeft mijn poes geeten' --> 'Daar heeft mijn poes mee gegeten', in Nl werd het geïnterpreteerd/vertaald dat hij zijn kat yoghurt zo zou noemen..  ;D