Auteur Topic: Het - "De beste stuurlui zitten thuis voor de tv in de luie zetel" - topic  (gelezen 8036 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Als ik kijk hoe sommige kandidaten bepaalde zaken aanpakken in dit programma heb ik soms toch zo iets van  :o :o :o en ik ben er zeker van dat ik niet de enige ben.

In dit topic is het de bedoeling om een situatie aan te kaarten die je gezien hebt (een proef, een discussie, een handeling,...) en daarop jou manier of tactiek vertelt hoe jij het zou aanpakken, gebaseerd met je eigen kwaliteiten.



De zak-graaf-rugby-proef:

- 2 tegen 2: Afwachten en de anderen laten graven om krachten te sparen voor het pinnen van de 2 tegenstanders tegen de grond zodat mijn ploegmaat met de zak naar het platform kan lopen.

- 1 tegen 1: Afwachten tot de ander de zak opgraaft en een iets grotere uitweg bieden langs de kant waar mijn platform, in de hoop dat de tegenstander die weg neemt, op de juiste moment tackelen en naar mijn platform sleuren (coach vs colby-style  >:D )


* In beide gevallen is het handig dat de tegenstander(s) groter en lichter zijn dan mezelf en geen kennis van judo en/of worstelen hebben  ;D



« Laatst bewerkt op: 7-09-2010, 12:12:21 door reaver »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
ik vond de 2 tegen 2 tactiek van de nederlandse mannen wel erg goed eigenlijk, 1 aan het graven, de ander klaar om te rennen
Keep calm and eat chocolates!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Op zich kan ik me wel in jou idee vinden, alleen moet je dan wel hopen dat je tegenstander niet net hetzelfde plan heeft. Maar sowieso is het hier van belang, dat als je zelf de zak niet hebt, je je tegenstander in de richting van jou eigen thuis moet dwingen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Op zich kan ik me wel in jou idee vinden, alleen moet je dan wel hopen dat je tegenstander niet net hetzelfde plan heeft. Maar sowieso is het hier van belang, dat als je zelf de zak niet hebt, je je tegenstander in de richting van jou eigen thuis moet dwingen!

Ik had ook een beetje mijn bedenkingen over dat "alles toegelaten behalve slaan, schoppen en bijten":
 
Je tegenstander bij de haren naar je platform sleuren (bij de meeste mannen nogal moeilijk) lijkt dus te mogen.  In Survivor was er bij deze proef een ontwrichting van een schouder in het eerste vertoonde duel  :o Zou men bij ER ook zo ver mogen gaan???  Niet dat ik op die manier mijn tegenstander opzettelijk zou verwonden maar als je iemand onder controle houdt (bv met een klem) is het een natuurlijke reactie dat deze zich er uit probeert te wringen en dit kan best tot een ernstige blessures leiden. 
« Laatst bewerkt op: 7-09-2010, 20:17:42 door reaver »

Offline mooneyeslinda

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
he ja.. dan kan je ook mensen laten struikelen.
boven op gaan zitten als je 100 kilo weegt en die andere lichter is.


een werd ook bij de voet beet gehouden.. kan ook anders aflopen..

je kan dus ook gewoon kopstoot geven.. is geen slaan of schoppen..

maar de meesten zullen toch wel beetje inhouden.. ook al is het fanatisme om te winnen hoog.

robinson is weer geweldig dit jaar

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
he ja.. dan kan je ook mensen laten struikelen.
boven op gaan zitten als je 100 kilo weegt en die andere lichter is.


een werd ook bij de voet beet gehouden.. kan ook anders aflopen..

je kan dus ook gewoon kopstoot geven.. is geen slaan of schoppen..

maar de meesten zullen toch wel beetje inhouden.. ook al is het fanatisme om te winnen hoog.


Die lage bodyslam van Iwein had anders niet veel effect  ;D

Er zijn idd nog een hoop vuile truukjes die ik kan bedenken maar het een beetje 'sportief' houden is aangewezen...  ;)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Ik vond de strategie van Regina en Kim wel goed.
Alleen had ik Kim niet Tatiana laten vloeren, maar Martine.
Martine is volgens mij iets sterker dan Tatiana dus kan Regina Tatiana makkelijk voorbij rennen.
Terwijl ze voor Martine iets meer moeite zou moeten doen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Badeendje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Een vriendin van mijn moeder, die mee zat te kijken, opperde nog een 'wie niet sterk is moet slim zijn'-idee in een 1 op 1 proef: kietelen! Heb er wel even om moeten lachen, maar het is eigenlijk best wel slim...

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Als ik kijk hoe sommige kandidaten bepaalde zaken aanpakken in dit programma heb ik soms toch zo iets van  :o :o :o en ik ben er zeker van dat ik niet de enige ben.

Okee, in die categorie: ik kan niet begrijpen dat de Nederlandse vrouwen, terwijl ze beseffen dat de Vlaamse mannen een complot smeden, weigeren zelf ook een tegencomplot te smeden. Nu stemden ze uiteindelijk allemaal op dezelfde kandidaat. Maar waarom zo verdomde principieel blijven weigeren een complot te smeden als anderen het wel doen?! Wat heb je eraan als je thuis zit en daar kunt vertellen dat je zo 'eerlijk' bent geweest geen complot te smeden! ???
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Wie zegt dat dat niet zo is?

Vorig jaar heeft een deelnemer verteld dat er buiten de camera's ook plannetjes worden gesmeed (logisch)...

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Okee, in die categorie: ik kan niet begrijpen dat de Nederlandse vrouwen, terwijl ze beseffen dat de Vlaamse mannen een complot smeden, weigeren zelf ook een tegencomplot te smeden. Nu stemden ze uiteindelijk allemaal op dezelfde kandidaat. Maar waarom zo verdomde principieel blijven weigeren een complot te smeden als anderen het wel doen?! Wat heb je eraan als je thuis zit en daar kunt vertellen dat je zo 'eerlijk' bent geweest geen complot te smeden! ???

mee eens, je moet zien te overleven.
En de vrouwen hebben deze keer geluk.
Maar dat zullen ze niet nog een keer pikken.
Wat ze moeten doen is sowieso met zn vieren een complot smeden.
Bedenk maar dat er nog maar 5 kandidaten weg hoeven voor de samensmelting.
En aangezien kamp zuid alle proeven aan het winnen zijn hebben ze nog niet veel te vrezen.
Dan moeten ze Sugar of Anthony overhalen om met hun mee te stemmen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Precies, ik denk dat ze de beste kans hebben als ze proberen Sugar over te halen op Iwein te stemmen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Precies, ik denk dat ze de beste kans hebben als ze proberen Sugar over te halen op Iwein te stemmen.
een beetje charme gebruiken..mmm... moet kunnen ::tandpastasmiley::.
twee blondjes en twee brunnetes, hij vind er vast wel één lekker  ::hypocriet::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
 ::ontopic:: graag  ::hypocriet::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
::ontopic:: graag  ::hypocriet::

Het is toch on topic?
Als ik één van die vrouwen was geweest had ik dat gedaan.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Ja, D*N zit gewoon te fantaseren wat hij zou doen als hij Kim, Saar, Regina of Nienke was! ::wenkbrauw::

Ehm... okee.  ::)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.