Auteur Topic: Aflevering 6 donderdag 7 oktober 20.30  (gelezen 23879 keer)

Offline BramSko

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 donderdag 7 oktober 20.30
« Reactie #20 Gepost op: 8-10-2010, 00:32:02 »
Allereerst, toffe aflevering! Inderdaad de proef kwam op mij ook vrij amateuristisch over maar ik vond het vals-spelen wel geinig. Ik denk dat Martine echt wel wist waar ze mee bezig was, ze weet ook dat samensmelting in de buurt komt en Nienke goed is in proeven. Mocht het niet haar bedoeling zijn, dan is het wel erg dom en zo schat ik haar niet in..

Ik ben erg benieuwd naar de volgende aflevering :)

Offline Chocolade

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 donderdag 7 oktober 20.30
« Reactie #21 Gepost op: 8-10-2010, 09:47:21 »
ik vond het een leuke aflevering, maar de proef viel me tegen.
Het was wel overduidelijk dat John kon zien, tot 3 maal toe wist hij heel snel te reageren, ging recht op zijn doel af etcetera.
Ik was een heel groot fan van Nienke - ze deed me wat denken aan m'n moeder xd - en mede daardoor vond ik het oranje team leuk.
Nu hou je Zsofi over, die nog geen zinnig wordt heeft gezegd, Tatiana het slapende kind, en Iwein die ook geen flikker uitvoert.
Dat vindt ik zo jammer! ;o In plaats van die 3, hadden Kim, Lange Frans en Nienke van mij de samensmelting wel mogen halen.

Dennis is in mijn aanzien gedaald, met het drama om de stemmen. Sowieso vindt ik het wel ietwat schijnheilig dat hij niets zegt over het feit dat hij behoorlijk veel heeft lopen schransen toen hij in z'n eentje op een eiland zat, maar dat hoort ook wel weer bij het spel.
Daarom gunde ik hem die trui ook wel ;3.

Alleen de slippers voor John vond ik totaal nutteloos. Het waren echt van die dunne, nutteloze dingetjes! Had ze nog beter dat beach-tennis-setje mee kunnen nemen.

Er is heel duidelijk een complot tussen Tatiana, Martine en Iwein. Als je weet dat je de enige bent die op haar stemt, is dat toch eigenlijk een weggegooide stem? Ze had daardoor veel beter op Iwein of Tatiana kunnen stemmen; ze was niet te spreken over Tatiana en kon het goed vinden met Nienke, en vervolgens stemt ze Nienke eruit. Heel vreemd in mijn ogen.

Ik ben benieuwd wat er in de volgende aflevering gebeurd. Als er nog mensen moeten afvallen voor het einde, hoop ik dat dit Martine, Iwein of Zsofi zijn. Die voegen het minste toe. Dat betekend echter wel dat er nog maar 2 van Zuid overblijven.
En dat kan weer inhouden dat die 2 er ook vrij snel worden uitgespeeld, zodat je uiteindelijk alleen maar Noord overhoudt. Lijkt me niet leuk...

(Vond overigens de opmerking over de Robinson-Baby behoorlijk smerig ;| ) 

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 donderdag 7 oktober 20.30
« Reactie #22 Gepost op: 8-10-2010, 11:49:37 »
Leuke aflevering wel inderdaad, jamemr dat er geen ruzie of flinke discussies waren..


Oja, die opmerking van John was echt wel heel dom: "Het is expeditie Robinson, geen liefdadigheidsspel". Maar hij wilt wel dat de vriendinnetjes en vriendjes op elkaar stemmen voor de samensmelting. En dat gezeur van Dennis viel me ook tegen van hem, net wat Regina zei; Hij heeft die doos voor hem zelf opengemaakt. Dat eten wat ie mee had genomen was alleen maar om een goede naam te maken.


Trouwens, waar komt dat slaapmatje waar John mee op het strand lag en die volleybal waar antony mee zat te voetballen vandaan?



Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 donderdag 7 oktober 20.30
« Reactie #23 Gepost op: 8-10-2010, 12:04:04 »
Die volleybal zat als Mr. Wilson van Cast Away in het pakket van Dennis.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 donderdag 7 oktober 20.30
« Reactie #24 Gepost op: 8-10-2010, 12:41:24 »
Vorige proef was qua opvolging van regels ook al een enorme aanfluiting, dus wat dat betreft wordt de lijn mooi doorgetrokken. Ook kan ik weer geen 1 Robinsonfactor ontdekken aan deze proef, want welke kwaliteiten voor de proef goed te spelen heb je nodig om te overleven. Alleen het vuur maken in de eerste aflevering 1 heeft nog enig raakvlak, maar dat terzijde.

Wel grappig om te zien dat Dennis nog vrolijk door aan het graven is terwijl John die unit al in 1 directe beweging op tafel zet. Verder weer weinig spectaculair, dus ook op dat vlak kabbelt het lekker door dit jaar. Slapende, zwijgende, knuffelende en schijnheilige belgen in 1 kamp, twee extra vrouwen (John en Dennis die het wel even zouden regelen) in het andere kamp.

Mooiste van de aflevering, Regina die John de valsspeler nutteloze slippertjes geeft. Even op zijn plek gezet (evenals Dennis met z'n trui) :)

Kan iemand mij vertellen hoe elke vrouw er na 2 weken nog zo netjes geschoren bij kan lopen onder de oksels? -> waarom scheren de mannen zich dan ook niet?

Hebben ze totaal geen problemen met het eten, hebben ze helemaal geen eten meer, of heb ik iets gemist afgelopen aflevering behalve "dat is de eerste vis van de dag" en "kom we gaan pannenkoeken eten". Ik dacht dat al het meel verrot was gegaan door de regen? Maar wellicht was ruimte maken voor de immer terugkerende flashback van de immuniteitsmunt wel belangrijker, dat kan ik ook wel begrijpen het is een prachtig shot.

Ben ik de enige die elke keer weer schrikt en de gedacht heeft "owja, die is er ook nog" als Zsofi in beeld komt? Ik val al helemaal van de bank als ze wat zegt, wat gelukkig heel zelden is.

Martine: Ik gun Nienke (of is het Niecke) dat ze haar kinderen weer kan zien (kots). Terwijl Nienke tig keer vertelde dat ze haar kinderen wel mist maar toch nog echt niet naar huis wil. Natuurlijk kon de opperhoofdmoeder met een beetje nadenken wel inzien dat het liefdeskoppel tactisch zou gaan stemmen. Voor de grap zou ik dat zooitje wel eens zonder Sebastiaan willen zien, die redden het nog geen 5 minuten dan.

Expeditie Saaiheid, hopen maar dat de samensmelting wel wat pit teweeg brengt want tot nu toe vind ik de Expeditie zeer teleurstellend.
« Laatst bewerkt op: 8-10-2010, 14:17:59 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 donderdag 7 oktober 20.30
« Reactie #25 Gepost op: 8-10-2010, 13:57:46 »
Jaaaa, leuke aflevering. Behalve de 'proef' ::niet-ok::

Bij Martine zou ik graag geloven dat het een complot of een mes in de rug was, maar dat lukt me niet. Die tranen waren echt. Ik raak er steeds meer van overtuigd dat zij er eigenlijk niet voor wilde zorgen dat er iemand uit ging. Dus ze dacht: als ik op Iwien stem, gaat hij er misschien uit en dat vind ik zielig. Als ik op Tatjana stem, gaat zij er misschien uit en dat vind ik zielig. Weet je wat? Ik stem op Nienke, want die gaat er toch niet uit en dan ben ik niet de Boeman. Martine wil graag voor iedereen zorgen en door iedereen aardig gevonden worden. En dit komt er nou van, van dat aardige gedoe  >:D

Wat me trouwens opviel;. Bij de stemming pakte Evi het laatste briefje en zei ze, we weten zo wie van de twee er uit moet (ofzoiets). Maar het had natuurlijk ook gekunt dat op het laatste briefje Tatjana had gestaan en dan had je 3 mensen met 2 stemmen gehad. Of zou dan ook Iwein er uit gemoeten hebben, wegens eerdere stemmen? 
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 donderdag 7 oktober 20.30
« Reactie #26 Gepost op: 8-10-2010, 14:03:34 »
Wat me trouwens opviel;. Bij de stemming pakte Evi het laatste briefje en zei ze, we weten zo wie van de twee er uit moet (ofzoiets). Maar het had natuurlijk ook gekunt dat op het laatste briefje Tatjana had gestaan en dan had je 3 mensen met 2 stemmen gehad. Of zou dan ook Iwein er uit gemoeten hebben, wegens eerdere stemmen? 


Inderdaad, maar we hebben in de laatste 2 afleveringen kunnen aanschouwen dat de regels er toch niet zo toe doen dus er zal dan wel een flexibele oplossing gevonden worden ;)!

Briefjes pakken zal wel gescript zijn om het nog wat spannend in beeld te kunnen brengen, ze had ook 3x achter elkaar Nienke (2x Nienke en 1x Niecke) kunnen voorlezen maar daar is vrij weinig aan.
« Laatst bewerkt op: 8-10-2010, 14:05:34 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 6 donderdag 7 oktober 20.30
« Reactie #27 Gepost op: 8-10-2010, 15:59:25 »
Inderdaad, maar we hebben in de laatste 2 afleveringen kunnen aanschouwen dat de regels er toch niet zo toe doen dus er zal dan wel een flexibele oplossing gevonden worden ;)!

Briefjes pakken zal wel gescript zijn om het nog wat spannend in beeld te kunnen brengen, ze had ook 3x achter elkaar Nienke (2x Nienke en 1x Niecke) kunnen voorlezen maar daar is vrij weinig aan.
Daar geloof ik ook wel in.
Dat zoeken ze volgens mij altijd van tevoren uit.
Alle briefjes komen eerst voor de camera voordat ze de urn ingaan.
Alleen om de spanning erin te houden zien wij niet alle briefjes.
dan zoekt evi de briefjes eruit zodat het spannend wordt.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 donderdag 7 oktober 20.30
« Reactie #28 Gepost op: 8-10-2010, 16:08:46 »
dan zoekt evi de briefjes eruit zodat het spannend wordt.

Ik dacht me te herinneren ooit gelezen te hebben dat deze op volgorde werden gelegd...

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 6 donderdag 7 oktober 20.30
« Reactie #29 Gepost op: 8-10-2010, 16:27:25 »
Ik dacht me te herinneren ooit gelezen te hebben dat deze op volgorde werden gelegd...
Dat kan natuurlijk ook ::tandpastasmiley::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 6 donderdag 7 oktober 20.30
« Reactie #30 Gepost op: 8-10-2010, 17:11:41 »
Het was zeker een aardige aflevering, alleen de proef was maar zozo... En waarom laten ze de proef niet wat later in het programma zien... Trouwens, John was bij de proef opvallend bezig, maar helaas zijn we niet 100% zeker of hij vals heeft gespeeld. Het is immers wel degelijk mogelijk om geblindoekt in een kaarsrechte lijn te lopen... Het meest opvallende was wat mij betreft hoe makkelijk hij de totem op tafel zette...

Bij de stemming was het jammer dat  Martine op Nienke stemde... Het zou naïviteit kunnen zijn, maar ik had soms net het idee, alsof ze maarnet een lachje kon onderdrukken...
Ich bin ein Bärliner!

Offline essie75

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 donderdag 7 oktober 20.30
« Reactie #31 Gepost op: 8-10-2010, 19:07:54 »
Met verbazing heb ik naar de proef gekeken en naar de aflevering.
jeetje wat een valsspelers bij dat ene kamp.
En wat een ondankbaren voor wat Regina dan meeneemt.
Maar ja, wie neemt er dan ook 3 truien en een paar slippers mee.

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 donderdag 7 oktober 20.30
« Reactie #32 Gepost op: 8-10-2010, 22:45:28 »
Het was zeker een aardige aflevering, alleen de proef was maar zozo... En waarom laten ze de proef niet wat later in het programma zien... Trouwens, John was bij de proef opvallend bezig, maar helaas zijn we niet 100% zeker of hij vals heeft gespeeld. Het is immers wel degelijk mogelijk om geblindoekt in een kaarsrechte lijn te lopen... Het meest opvallende was wat mij betreft hoe makkelijk hij de totem op tafel zette...

Bij de stemming was het jammer dat  Martine op Nienke stemde... Het zou naïviteit kunnen zijn, maar ik had soms net het idee, alsof ze maarnet een lachje kon onderdrukken...

Mee eens, ik twijfel aan de intenties van Martine.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 6 donderdag 7 oktober 20.30
« Reactie #33 Gepost op: 9-10-2010, 10:35:21 »
jeetje wat een valsspelers bij dat ene kamp.
Valsspelers? Als ik er al eentje heb gezien, dan is het toch alleen maar John geweest, de rest heeft zeker niet vals gespeeld...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 donderdag 7 oktober 20.30
« Reactie #34 Gepost op: 9-10-2010, 11:59:26 »
mwah, ik had de indruk dat ook Dennis meer zag dan Sebastiaan bijvoorbeeld...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 6 donderdag 7 oktober 20.30
« Reactie #35 Gepost op: 9-10-2010, 13:01:42 »
en iwein zei nog dat hij zo lang stil kon staan..... en toch was die er zo bij ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline ShakaZulu

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 donderdag 7 oktober 20.30
« Reactie #36 Gepost op: 9-10-2010, 22:56:16 »
Valsspelen?? Meen begrepen te hebben dat de hele expeditie een spel is en je van allerlei geboden voordeeltjes gebruik moet maken. Die blinddoek van John was breed genoeg om er niet onderdoor of bovenlangs te kunnen kijken. Waarschijnlijk was die stof niet dik genoeg.

En Martine kan door stem op Nienke nu op steun van twee Belgen rekenen en komt er richting de Nederlanders nog goed mee weg ook. Al met al wel vooropgezet plan van haar en de twee landgenoten. Maar, dat hoort ook bij het spel.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 donderdag 7 oktober 20.30
« Reactie #37 Gepost op: 10-10-2010, 17:12:40 »
ja, het is maar een spel. ik zou denk ook valsspelen als het dan zo zou zijn dat ik nog een paar dagen mag blijven.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 donderdag 7 oktober 20.30
« Reactie #38 Gepost op: 11-10-2010, 11:54:23 »
Briefjes pakken zal wel gescript zijn om het nog wat spannend in beeld te kunnen brengen.

Duh, is toch doodlogisch.
Nog even niks.

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 donderdag 7 oktober 20.30
« Reactie #39 Gepost op: 11-10-2010, 23:29:58 »
Daar geloof ik ook wel in.
Dat zoeken ze volgens mij altijd van tevoren uit.
Alle briefjes komen eerst voor de camera voordat ze de urn ingaan.
Alleen om de spanning erin te houden zien wij niet alle briefjes.
dan zoekt evi de briefjes eruit zodat het spannend wordt.

Ik vraag me alleen af of iedere deelnemer zijn of haar stem altijd voor de camera moet motiveren...

Weet iemand dat?