Auteur Topic: Wat had Regina voor jou mee mogen nemen?  (gelezen 6413 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Wat had Regina voor jou mee mogen nemen?
« Gepost op: 8-10-2010, 21:27:06 »
Ik heb me erg verbaasd deze aflevering over de inhoud van de koffers (alleen Antony had echt goed nagedacht volgens mij), over de teleurstelling van Dennis dat ie geen ipod kreeg, en over de keuze van Regina voor de slippers van John.

Wat had jij in je koffer zitten als je kandidaat was, en welk voorwerp had Regina dan voor jou moeten meenemen?

Om maar meteen af te trappen: ik zou denk ik gaan voor iets tegen regen/en of kou, dus een windjack of zoiets. Ik denk dat ik geen zeil in mijn rugtas zou hebben zitten zoals Antony, maar wel een matje of een hangmat.
Keep calm and eat chocolates!

Offline plotiemoos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat had Regina voor jou mee mogen nemen?
« Reactie #1 Gepost op: 8-10-2010, 22:06:53 »
Ik zou dus wel een zeil in mijn rugzak hebben, aangezien dat voor een droog onderkomen zorgt, die zou ik dus altijd meenemen, dan maar wat kleding minder bij me.
Verder zou ik altijd touw bij me hebben, net als een matje en een stevige vuilniszak (om kleding etc. droog te houden die je op dat moment niet aan hebt).
En een fleecetrui, vacuum gezogen, neemt dan minder ruimte in in de rugzak.
En goede schoenen en droge sokken.
Een een klein pakketje met een mes, vishaak, vislijn en watervaste lucifers, naald en draad.

De slippers meenemen voor John vond ik een wat minder briljante actie.... Je krijgt de hele tijd zand in je slippers en ook dat loopt niet fijn.

Verder zit ik me nog steeds af te vragen waarom een Ipod/Iphone. Heeft totaal geen overlevingsmeerwaarde. Dan zijn de slippers weer een betere actie, omdat je dan geen splinters oid in je voeten krijgt. Die geven dan toch meer bescherming.

Wat ik dan fijn zou hebben gevonden is een broek, twee maten kleiner als nu.... whahaha, vanwege het afvallen. maar daarentegen heb je dan ook weer een riem die uitkomst biedt....
Fietsen is gezond. Eet meer fiets.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat had Regina voor jou mee mogen nemen?
« Reactie #2 Gepost op: 8-10-2010, 22:14:46 »
1 ding mocht toch maar ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat had Regina voor jou mee mogen nemen?
« Reactie #3 Gepost op: 8-10-2010, 22:15:15 »
Verder zit ik me nog steeds af te vragen waarom een Ipod/Iphone. Heeft totaal geen overlevingsmeerwaarde.
Volgens mij zei één van de kandidaten dat hij foto's van vrouw en kinderen op zijn ipod had staan en daarom hoopte dat die meegenomen werd. Inderdaad geen overlevingswaarde, maar Sugar kreeg ook een foto.

Overigens zou ik denk totaal niet geven om dat soort memorabilia. Je zit daar in een compleet andere wereld en het lijkt me beter dat zo te houden. Ik snap ook nooit waarom mensen graag een proef willen winnen waarbij ze een dierbare even mogen spreken. Dat lijkt me juist verschrikkelijk. Ik zou me vreselijk opgelaten voelen. Maar goed dit was niet helemaal  ::ontopic:: geloof ik.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat had Regina voor jou mee mogen nemen?
« Reactie #4 Gepost op: 8-10-2010, 22:18:06 »
Sugar was die kandidaat die had foto's op zijn Iphone.

ik zou kiezen voor een windjack net als swifty

zoooo zijn we meteen weer ::ontopic::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat had Regina voor jou mee mogen nemen?
« Reactie #5 Gepost op: 8-10-2010, 22:34:24 »
Dennis zei muziek heel erg te missen, dat was zijn adem of zo. Daar kan ik me gewoon niets bij voorstellen, maar ja, ik zit ook niet zo in de muziek zoals hij...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat had Regina voor jou mee mogen nemen?
« Reactie #6 Gepost op: 9-10-2010, 01:32:49 »
Hebben ze zonnebrandmelk op het eiland? En een EHBO-doos? Zo niet, dan lijken dat me wel nuttige dingen.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat had Regina voor jou mee mogen nemen?
« Reactie #7 Gepost op: 9-10-2010, 10:26:43 »
Dat lijkt me toch wel? Ik zou toch echt niet zonder zonnebranccrème op een eiland gaan zitten. Ik verbrand al als de zon in Nederland 5 minuten schijnt, dus zonder zonnebrandcrème zou'een bezoekje aan zo'n eiland voor mij echt een langdurige hel zijn. En een EHBO doos lijkt me toch ook wel essentieel.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat had Regina voor jou mee mogen nemen?
« Reactie #8 Gepost op: 9-10-2010, 10:38:41 »
Net als anderen al eerder hadden genoemd, had Regina voor mij een windjack mee mogen nemen. En dekzeil zou zeker ook een alternatief zijn, maar als hij alleen het dak beschermd, kan er van opzij ook nog genoeg regen en wind naar binnen komen, dus doe maar dat windjack!
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat had Regina voor jou mee mogen nemen?
« Reactie #9 Gepost op: 9-10-2010, 16:45:18 »
Dennis zei muziek heel erg te missen, dat was zijn adem of zo. Daar kan ik me gewoon niets bij voorstellen, maar ja, ik zit ook niet zo in de muziek zoals hij...
Ik zou het me wel kunnen voostellen.
Als je muziek luistert heb je even een soort van break, wat afleiding.
En tegenwoordig hebben mensen hun hele leven op hun Iphone/Ipod.
Enige nadeel is dat je hier maar hooguit twee dagen/drie dagen van kan genieten.
Ik zou dan ook eerder iets wat handig is willen: windjack, iets dat je warm houd.
Een zeil zou ik denk ik niet zo snel aan denken om die mee te nemen.
Een foto van familie zou ook heel waardevol zijn.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat had Regina voor jou mee mogen nemen?
« Reactie #10 Gepost op: 13-10-2010, 02:31:16 »
En dekzeil zou zeker ook een alternatief zijn, maar als hij alleen het dak beschermd, kan er van opzij ook nog genoeg regen en wind naar binnen komen, dus doe maar dat windjack!

De zijkanten kan je veel makkelijker wind en waterdicht maken met takken en bladeren tegenover een dak.  ::trots::  en ze krijgen al poncho's dus een extra jas zou ik persoonlijk niet meenemen.

Mezelf kennende zou ik zelfs nog meer meenemen dan Antony  ;)

Een zeil, een rol grote vuilniszakken, een bobijntje touw, een snorkelsetje en nog enkele andere items zal men zeker in mijn koffer treffen moest ik met Expeditie Robinson meedoen. 
Een fijne ijzervijl lijkt in eerste instantie nutteloos voor de meeste mensen, maar dit is echter een heel nuttig item; daarmee krijg je veel makkelijker messen, machetes en bijlen terug scherp en als je weet hoe je hout moet harden, kan je zelfs een redelijk deftig mes uit hout mee maken...