Poll

Wie word de ultieme winnaar dit seizoen?

Regina
8 (19%)
Saar
10 (23.8%)
Sebastiaan
11 (26.2%)
Tatiana
13 (31%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Wie word de Winnaar van Expeditie Robinson 2010?  (gelezen 55355 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie word de Winnaar van Expeditie Robinson 2010?
« Reactie #60 Gepost op: 30-11-2010, 20:02:53 »
Voor mij mag Tatiana winnen, ze heeft het meeste tegenwind gekregen mede dankzij Sebas en Martine die de aandacht van zichzelf wilde schuiven voor een stemming...  Dat het een landenstrijd gaat worden, geloof ik niet al betwijfel ik sterk 2 afgevallen finalisten voor Tatiana zullen stemmen..  ook heeft ze geen enkele luxeprijs mogen ervaren uitgez. de doucheprijs van Antony die hij gedeeld heeft met iedereen en daarna met een duel bedankt werd.

Ik hoor ook dat Tatiana veel geluk heeft gehad om te komen waar ze staat maar de meesten vergeten wel dat de 3 Nederlanders die nu de finaleproef moeten spelen ook het geluk hebben gehad dat ze door de mazen van het net zijn geglipt omdat Iwein  bij een proef direct moest vertrekken en Antony de ballen niet had om Iwein z'n strategie door te zetten. 

Sebas heeft imo een veel te makkelijk parcours gehad zonder enige vorm van tegenwind waardoor hij misschien afgerekend kan worden indien hij tegen Tatiana staat.  Zelf heeft hij niet al te veel  op eigen initiatief gepresteerd, bij de proeven werd hij door anderen nooit buiten spel gezet of werd zijn proef bemoeilijkt.  Op het laatste was het ook enkel meer commanderen dan zelf een poot uitsteken.  Zijn tactiek om mannen eruit te werken waardoor hij als enige overbleef doet me ook beetje denken aan Richard al had die een heel ander social gameplay (die buiten vuur maken en vieze dingen doorslikken ook niet echt een proeventijger was)  Ook heb ik Sebas kunnen betrappen op enkele tegenstrijdige acties. (Antony de hemel inprijzen dat hij dit verdiende te winnen met de hang proef, gezeik over de sterkste doorgaan en toch op hem stemmen, vertellen dat hij vanaf het begin op Tatiana stemde maar heeft wel het complot tegen Frans in gang gezet,...)

Saar is favoriet van vele maar voor mij was ze gewoonweg de irritatiefactor van deze expeditie: haar gezeur om eerlijk en oneerlijk, emotioneel gedoe omdat sebas haar geen brief gunde, ze de meeste zandzakken kreeg en omdat ze 3 stemmen kreeg en toch niet naar het duel moest, haar (overdreven) enthousiast geschreeuw,... dat hoeft voor mij allemaal niet.

Regina speelde volgens mij het beste spel van allemaal; al heeft ze imo niet echt een slimme keuze gemaakt om Saar mee te nemen op resortprijs waar ze zich volgepropt hebben met eten en daarna beiden nog eens mee de voeten onder de eettafel schoven op de eilanden.. 

Dit laatste zou voor mij zou dit ook al een reden zijn waardoor zij of Saar de duimen zouden moeten leggen tegenover Tatiana.   


Kortom ik geef Tatiana een goede kans tegenover alle 3
« Laatst bewerkt op: 1-12-2010, 06:59:24 door reaver »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie word de Winnaar van Expeditie Robinson 2010?
« Reactie #61 Gepost op: 30-11-2010, 21:39:59 »
Martine en Anthony zijn heel misschien de enige die op Tatiana zullen stemmen. ;')
En dan vergeet je zomaar Iwein... ::rofl::
Ich bin ein Bärliner!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wie word de Winnaar van Expeditie Robinson 2010?
« Reactie #62 Gepost op: 30-11-2010, 21:51:47 »
En dan vergeet je zomaar Iwein... ::rofl::
die heeft de samensmelting niet gehaald
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie word de Winnaar van Expeditie Robinson 2010?
« Reactie #63 Gepost op: 30-11-2010, 22:25:25 »
Mogen degenen die de samensmelting niet hebben gehaald dan niet stemmen?
Ich bin ein Bärliner!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wie word de Winnaar van Expeditie Robinson 2010?
« Reactie #64 Gepost op: 30-11-2010, 22:29:31 »
Mogen degenen die de samensmelting niet hebben gehaald dan niet stemmen?
meestal niet, de andere kandidaten kennen namelijk niet beide finalisten ;)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie word de Winnaar van Expeditie Robinson 2010?
« Reactie #65 Gepost op: 30-11-2010, 22:38:32 »
Daar heb je natuurlijk gelijk in en ik hoop dat het ook werkelijk klopt...
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie word de Winnaar van Expeditie Robinson 2010?
« Reactie #66 Gepost op: 30-11-2010, 22:39:59 »
Daar heb je natuurlijk gelijk in en ik hoop dat het ook werkelijk klopt...

het zou gewoon lelijk zijn als bijvoorbeeld Stephanie zou mogen stemmen ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie word de Winnaar van Expeditie Robinson 2010?
« Reactie #67 Gepost op: 30-11-2010, 22:47:22 »
Tja, zij was inderdaad niet meer dan beeld'vulling'... ::rofl::
Ich bin ein Bärliner!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie word de Winnaar van Expeditie Robinson 2010?
« Reactie #68 Gepost op: 1-12-2010, 02:10:14 »
Mogen degenen die de samensmelting niet hebben gehaald dan niet stemmen?

Evi of Eddy hebben ook niets verteld vanaf wie de jury is (bij de Amerikaanse variant krijgen we dat wel te horen)

Het zou me niet verwonderen dat ze iedereen laten stemmen of vanaf het afzonderingseiland --> Dennis en John of vanaf de samensmeltingsproef --> Iwein

Ik geef Tatiana 60 tot 70% kans tegen eender wie van de 3 Nederlanders. 

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie word de Winnaar van Expeditie Robinson 2010?
« Reactie #69 Gepost op: 1-12-2010, 09:14:10 »
Ik geef Tatiana 60 tot 70% kans tegen eender wie van de 3 Nederlanders. 
Waar baseer jij dat op? Dat is wat mij betreft in de serie niet zo naar voren gekomen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie word de Winnaar van Expeditie Robinson 2010?
« Reactie #70 Gepost op: 1-12-2010, 10:08:35 »
Dat heeft reaver hier al uitgelegd ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: Wie word de Winnaar van Expeditie Robinson 2010?
« Reactie #71 Gepost op: 1-12-2010, 10:22:52 »


Ik geef Tatiana 60 tot 70% kans tegen eender wie van de 3 Nederlanders. 
Hij kan wel uitleggen waarom hij vindt dat zij het verdient, maar dat betekent nog niet dat de medekandidaten dat ook vinden.....ik voorspel dat Tatjana niet gaat winnen. Ze zullen niet iedere kandidaat van de hele expeditie even zwaar laten stemmen. Het zou toch belachelijk zijn als Stephanie´s stem even zwaar telt als bv Anthony. Ik heb gelukkig wel genoeg vertrouwen in bv Martine dat zij niet zomaar chauvinistisch zal stemmen, ook Sugar schat ik daar niet op in.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie word de Winnaar van Expeditie Robinson 2010?
« Reactie #72 Gepost op: 1-12-2010, 10:45:16 »
Hij kan wel uitleggen waarom hij vindt dat zij het verdient, maar dat betekent nog niet dat de medekandidaten dat ook vinden.....ik voorspel dat Tatjana niet gaat winnen. Ze zullen niet iedere kandidaat van de hele expeditie even zwaar laten stemmen. Het zou toch belachelijk zijn als Stephanie´s stem even zwaar telt als bv Anthony. Ik heb gelukkig wel genoeg vertrouwen in bv Martine dat zij niet zomaar chauvinistisch zal stemmen, ook Sugar schat ik daar niet op in.
Dat bedoelde ik ook... Reaver zegt wel mooi waarom hij vindt dat Tatiana zal gaan winnen, maar ik heb geen 'bewijzen' of 'aanwijzingen' kunnen lezen waaruit duidelijk wordt dat de kandidaten vinden dat Tatiana zou moeten winnen.

En een aanvulling op de op zich aardige redenering van Reaver: Tatiana was voor mij een echte irritatiefactor... Zo irritant als zij bleef doorpraten nadat ze een proef had gewonnen. Zij vond zich zo sterk... Bij iedere proef werd die ene gewonnen proef weer door haar aangehaald. Zelfs bij proeven waar ze bijna weggevaagd was bleef ze volhouden dat het niet terecht was en dat zij zo'n sterke speelster was... Dit kan dan weer in haar nadeel gaan werken...

Maar ja, we zullen het allemaal donderdag wel zien!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Wie word de Winnaar van Expeditie Robinson 2010?
« Reactie #73 Gepost op: 1-12-2010, 11:31:19 »
Tatiana heeft vijf individuele proeven gewonnen, dat geeft haar toch wel enig recht van spreken. In hoeverre deze reeks van overwinningen iets zegt over Tatiana, de proeven zelf of haar tegenstanders staat natuurlijk wel ter discussie. Ik denk overigens dat Tatiana de grootste kans maakt om te winnen wanneer Sebastiaan de tweede finalist wordt. Vanaf de samensmelting is Sebastiaan namelijk niet meer echt nadrukkelijk positief in beeld gekomen. Zijn privé-biechten, waarin hij diverse keren toegaf zich bewust als een allemansvriend te profileren, kunnen hem wel eens stemmen gaan kosten. Daarnaast kende zijn weg naar de finale de minste obstakels. En alhoewel ik dat wijt aan zijn strategie denk ik niet dat de juryleden dat op die manier zullen bekijken. Verder denk ik dat Tatiana in een tweestrijd met Sebastiaan redelijke kansen maakt op het verwerven van de stemmen van Saar en Regina. Als Tatiana echter tegenover Saar of Regina komt te staan zal ze hoogstwaarschijnlijk niet de stemmen krijgen van Sebastiaan en Saar/Regina.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie word de Winnaar van Expeditie Robinson 2010?
« Reactie #74 Gepost op: 1-12-2010, 12:27:45 »
Vind je het erg als ik die afval-proeven niet meetel? Want de laatste 2 maal heeft ze ze ook nog eens gedeeld gewonnen, en daarbij deed niet iedereen aan die opdrachten mee, dus omdat een individuele opdracht te noemen gaat mij te ver.
Ich bin ein Bärliner!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie word de Winnaar van Expeditie Robinson 2010?
« Reactie #75 Gepost op: 1-12-2010, 12:46:09 »
Mooie aanvulling Goyathlay.

Dat bedoelde ik ook... Reaver zegt wel mooi waarom hij vindt dat Tatiana zal gaan winnen, maar ik heb geen 'bewijzen' of 'aanwijzingen' kunnen lezen waaruit duidelijk wordt dat de kandidaten vinden dat Tatiana zou moeten winnen.

Wat andere kandidaten van haar vinden zullen we idd donderdag pas zien.  Ik ga voort op de zaken die ik te zien krijg die volgens mij de 3 Nederlanders een stem kan kosten.  Ook hou ik rekening met vorige reeksen; waar vaak mensen die een luxeprijs hebben gewonnen of erin mochten delen vaak niet de winnende finalist zijn.  De winst van een finaleplaats door de balkproef trek ik een beetje in twijfel.

Ik baseer die 60% op die 2 stemmen die ze hoogstwaarschijnlijk niet zal krijgen van de overige 2 personen.

Tatiana is ook diegene die in de expeditie het meeste is gegroeid maar die groei werd telkens bemoeilijkt door de negatieve propaganda van Sebas ::vergroot::

Ik las ook dat ze de situatie beetje aan zichzelf te danken had door haar lui zijn of het feit dat ze goed kon slapen...   Persoonlijk vind ik dit een positieve eigenschap als survivalist.  Ze luisterde naar haar lichaam: wanneer het moest rusten ging ze rusten. Het feit dat ze overal goed door kon slapen en als negatief wordt gezien interpreteer ik ook een beetje als jaloezie van de anderen omdat ze 's nachts vaak niet konden slapen.  Ik weet niet hoeveel mensen hier effectief in een Aziatisch tropisch klimaat tijdens het regenseizoen hebben bezocht, maar uit ondervinding op toeristisch vlak weet ik dat heel veel mensen onderschatten hoe deze omstandigheden een lichaam onder druk kunnen zetten, laat staan bij de ontbering van een expeditie...  Doorgaan bij slaaptekort & vermoeidheid heeft Maxim ook de kop gekost.  

Ze heeft sinds het vertrek van Iwein steeds alleen gestaan... ok Saar en Regina hebben haar getroost maar ze waren ook de enige op het eiland.  Tatiana was hen ook dankbaar, ook door een oplossing te bieden op haar te stemmen ondanks ze naar het duel moest zijn voor mij een motivatie dat ze niet altijd aan zichzelf denkt.  Saar kon dit ook doen maar helaas... (werd ergens ook door Evi afgeraden, wat ergens wel jammer was)  

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie word de Winnaar van Expeditie Robinson 2010?
« Reactie #76 Gepost op: 1-12-2010, 13:38:38 »
Ze zullen niet iedere kandidaat van de hele expeditie even zwaar laten stemmen. Het zou toch belachelijk zijn als Stephanie´s stem even zwaar telt als bv Anthony.

Ik weet niet hoe lang jij Expeditie Robinson kijkt maar het is bij mijn weten nog niet voorgevallen dat een kandidaat meer dan 1 stem heeft kunnen geven aan iemand anders bij de finale (met uitzondering van 2005 met het 'spaarsysteem' waar de stemmen op het einde voor zichzelf ingezet konden worden ::niet-ok::), er zijn wel al een paar kantlijnen overschreden door invloed van sms-voting (2005-2006) en de 81(?) ex-deelnemers in 2008

Ik heb gelukkig wel genoeg vertrouwen in bv Martine dat zij niet zomaar chauvinistisch zal stemmen, ook Sugar schat ik daar niet op in.

Wat is er mis om steun te betuigen op een landgenoot?  Je doet net of het een vieze ziekte is... ???  Vorig jaar stemden de mannen op de mannen en de vrouwen op de vrouwen... als je echt wil kan je op alles een label plakken. 

Offline sjimmie

  • Forumlid
Re: Wie word de Winnaar van Expeditie Robinson 2010?
« Reactie #77 Gepost op: 1-12-2010, 15:47:23 »
Ik weet niet hoe lang jij Expeditie Robinson kijkt maar het is bij mijn weten nog niet voorgevallen dat een kandidaat meer dan 1 stem heeft kunnen geven aan iemand anders bij de finale (met uitzondering van 2005 met het 'spaarsysteem' waar de stemmen op het einde voor zichzelf ingezet konden worden ::niet-ok::), er zijn wel al een paar kantlijnen overschreden door invloed van sms-voting (2005-2006) en de 81(?) ex-deelnemers in 2008

Wat is er mis om steun te betuigen op een landgenoot?  Je doet net of het een vieze ziekte is... ???  Vorig jaar stemden de mannen op de mannen en de vrouwen op de vrouwen... als je echt wil kan je op alles een label plakken. 

Ik heb 5 seizoenen ER gezien. In mijn herinnering stemmen de samensmelters. Het feit dat iedereen bij de finale aanwezig is, betekent nog niet dat iedereen een even zware stem krijgt.

Wat daar  mis aan is is dat wat mij betreft ER totaal niet meer leuk is als het een Belgie-Nederland strijd is, daar is denk ik genoeg over gepost op dit forum. Er zijn deze editie  meer dan genoeg belgische en nederlandse labels geplakt. Ik schat niet dat iedere deelnemer daar aan mee wil doen, en dat hoop ik ook. Niet iedereen bewondert de Sergio en Iwein tactieken.....niks kunnen behalve je tegen mensen van je buurland afzetten.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie word de Winnaar van Expeditie Robinson 2010?
« Reactie #78 Gepost op: 1-12-2010, 18:15:19 »
...niks kunnen behalve je tegen mensen van je buurland afzetten.

hmm weeral een mooi label.   :-\\

Ik ga er toch vanuit dat Tatiana verdiend haar finaleplaats heeft gehaald en als je dan insinueert dat de Belgen die daarvoor sympathie hebben zich van hun chauvinistische kant laten zien vind ik dat wel een beetje kort door de bocht...


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie word de Winnaar van Expeditie Robinson 2010?
« Reactie #79 Gepost op: 2-12-2010, 08:00:35 »
hmm weeral een mooi label.   :-\\

Ik ga er toch vanuit dat Tatiana verdiend haar finaleplaats heeft gehaald en als je dan insinueert dat de Belgen die daarvoor sympathie hebben zich van hun chauvinistische kant laten zien vind ik dat wel een beetje kort door de bocht...


Het zou best zijn dat onze zuiderburen chauvinistisch zijn voor Tatiana; maar je mag er ook vanuit gaan dat de Nederlanders hun chauvinistische kant kunnen laten zien... Om het alleen over de Belgen te zeggen is dus onzin... en zoals Reaver zei: kort door de bocht...
Ich bin ein Bärliner!