Auteur Topic: Aflevering 14, 2 december 20.30 uur: de grote finale  (gelezen 50082 keer)

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 14, 2 december 20.30 uur: de grote finale
« Reactie #20 Gepost op: 2-12-2010, 22:22:58 »
::jaja::

Hoewel Sebastiaan die Tatiana verslaat wel heel goed zou passen in deze slaapverwekkende ER.
En volgens mij is het probleem dat ze toch allemaal een te goede pr-training hebben gevolgd.

En het grote 'ons kent ons', of 'ons komt ooit ons nog wel eens tegen' gehalte, dus we kunnen niet te bot doen.

Mee eens. Hopelijk volgend jaar weer gewoon zonder BV/BNers.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14, 2 december 20.30 uur: de grote finale
« Reactie #21 Gepost op: 2-12-2010, 22:28:52 »
Zeer saaie finale.. En zeer onterecht dat ze via saaie stemmingen een winnaar kiezen.

Als een echte ER gewoon nog 1 grote proef. En daaruit komt de sterkste.

Vind het natuurlijk super dat Regina dit gewonnen heeft, bedoel op de molfandag 2008 was ze SUPER aardig en nam voor iedereen veel tijd. ::bravo::

Maar vond het een saaie finale.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14, 2 december 20.30 uur: de grote finale
« Reactie #22 Gepost op: 2-12-2010, 22:30:46 »
Ik vind de stemming een prima afsluiting. Ik heb alleen de laatste Eilandraad gemist, waarin de afgevallen kandidaten altijd nog een kritische vraag aan de finalisten mogen stellen.

Een proef is eigenlijk nooit helemaal 100% eerlijk. Hoe meer onderdelen een proef bevat (vuur maken, een puzzel, kracht, doorzettingsvermogen, etc) hoe eerlijker het wordt, maar de winnaar bepalen met alleen een proef past niet bij de rest van het programma, waar stemmingen juist altijd belangrijk zijn.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Forsythia

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14, 2 december 20.30 uur: de grote finale
« Reactie #23 Gepost op: 2-12-2010, 22:31:11 »
Hopelijk volgend jaar weer gewoon zonder BV/BNers.

Maakte Eddy niet de opmerking dat er volgend jaar weer een ER zou zijn met bekende Nederlanders en Vlamingen? :(

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14, 2 december 20.30 uur: de grote finale
« Reactie #24 Gepost op: 2-12-2010, 22:31:52 »
Ja, klopt, dus het is zeker weer met Bekende Figuren volgend jaar.
Keep calm and eat chocolates!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 14, 2 december 20.30 uur: de grote finale
« Reactie #25 Gepost op: 2-12-2010, 22:40:39 »
Goede winnares!  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::


Ik vind de stemming een prima afsluiting.

Ja, maar ik zou het wel leuker vinden als het op het eiland zelf plaatsvond! Nu is het een beetje mosterd na de maaltijd: maanden nadat ze op het eiland zijn geweest, kiezen ze nog even een winnaar. Dan zitten de kandidaten duidelijk niet meer in het spel en dat merk je aan hun reacties.
(en schrap die balkproef nou toch eens! die proef daarna is zoveel spectaculairder!!)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 14, 2 december 20.30 uur: de grote finale
« Reactie #26 Gepost op: 2-12-2010, 22:40:56 »
Een proef is eigenlijk nooit helemaal 100% eerlijk. Hoe meer onderdelen een proef bevat (vuur maken, een puzzel, kracht, doorzettingsvermogen, etc) hoe eerlijker het wordt, maar de winnaar bepalen met alleen een proef past niet bij de rest van het programma, waar stemmingen juist altijd belangrijk zijn.

Inderdaad, ik vind een proef als afsluiting zo’n anticlimax, met name de proeven van de afgelopen twee seizoenen. Een kandidaat die het gehele seizoen door middel van superieure tactieken en strategie heeft weten te domineren kan nu in theorie afvallen vanwege het onvermogen om een vuurkogel in een schaal met benzine te gooien. Zoals Regina al zei was de laatste proef min of meer een loterij, het had weinig te maken met vaardigheid. De kandidaten rotzooiden maar iets aan en hoopten dat de vuurkogel uiteindelijk wel een keer doel zou treffen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14, 2 december 20.30 uur: de grote finale
« Reactie #27 Gepost op: 2-12-2010, 22:42:48 »
het had weinig te maken met vaardigheid. De kandidaten rotzooiden maar iets aan en hoopten dat de vuurkogel uiteindelijk wel een keer doel zou treffen.
enigszins erg gechargeerd, dunkt me. Plus dat iets raken via een gooibeweging me toch een essentiele survival-vaardigheid lijkt.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Sarita

  • Forumlid
Re: Aflevering 14, 2 december 20.30 uur: de grote finale
« Reactie #28 Gepost op: 2-12-2010, 22:58:53 »
Ik hoopte echt dat Saar zou winnen maar tijdens het gooi gedeelte van de proef werd die kans wel erg klein. Daarna hoopte ik op Regina omdat ik het Sebastiaan echt niet gunde. Ik vond hem gewoon te arrogant.

Ik vond de stemming nog best spannend omdat ik bang was dat de Belgen toch op Tatiana zouden stemmen. Ben uiteindelijk blij met de uitslag.

Ik had al jaren geen ER gekeken en vond het wel een leuk seizoen om te volgen. Maar ik houd sowieso niet zo van complotten en zo.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Aflevering 14, 2 december 20.30 uur: de grote finale
« Reactie #29 Gepost op: 2-12-2010, 23:07:36 »
Oooh wat suf van me, Zsofi en Antony bedoelde ik natuurlijk ook ::schaam::
Ik wou al zeggen... Dat Antony op Tatiana stemde was overduidelijk in beeld te zien ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14, 2 december 20.30 uur: de grote finale
« Reactie #30 Gepost op: 2-12-2010, 23:08:50 »
Super dat Regina heeft gewonnen. Ik vreesde ook nog weer even voor een België vs. Nederland toen ik de stem van Antony zag, maar wat viel gelukkig mee. Verder was er niet heel veel aan. Deze aflevering was een beetje overbodig (hoewel sommige achter de schermen stukjes nog wel grappig waren). Beter volgende keer gewoon de stemming meteen achter de laatste 'echte' aflevering aan doen. Helaas is het volgende keer weer met bekende mensen.  ::niet-ok::

Ik vond het trouwens wel apart hoeveel nadruker op werd gelegd dat deze editie zo ontzettend zwaar was. Dat viel toch wel mee? Beestjes zijn er toch elk jaar? Regen hebben we toch ook wel eens eerder gezien? Het is mij niet opgevallen dat het zwaarder was dan andere jaren. De expeditie duurde nota bene korter. Misschien moest er de nadruk op gelegd worden dat de BN'ers en BV'ers toch echt een 'echte' expeditie erop hadden zitten.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 14, 2 december 20.30 uur: de grote finale
« Reactie #31 Gepost op: 2-12-2010, 23:09:47 »
Hmm, ik denk Martine en Antony... Maar Regina is een meer dan terechte winnares!

Denk ik ook. Of anders heel misschien Sugar.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 14, 2 december 20.30 uur: de grote finale
« Reactie #32 Gepost op: 2-12-2010, 23:12:33 »
Ik vond het trouwens wel apart hoeveel nadruker op werd gelegd dat deze editie zo ontzettend zwaar was. Dat viel toch wel mee? Beestjes zijn er toch elk jaar? Regen hebben we toch ook wel eens eerder gezien? Het is mij niet opgevallen dat het zwaarder was dan andere jaren. De expeditie duurde nota bene korter. Misschien moest er de nadruk op gelegd worden dat de BN'ers en BV'ers toch echt een 'echte' expeditie erop hadden zitten.
Ja, dat was inderdaad een beetje overdreven.
Ik ga komende zomer dat eiland waar ze zaten (Gaia) opzoeken. 8) Hopelijk regent het dan niet de hele tijd en krijg ik ook niet zoveel last van zandvlooien. :P
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 14, 2 december 20.30 uur: de grote finale
« Reactie #33 Gepost op: 2-12-2010, 23:19:13 »
enigszins erg gechargeerd, dunkt me. Plus dat iets raken via een gooibeweging me toch een essentiele survival-vaardigheid lijkt.

Nee hoor, ik vond het einde van de uitdaging echt ontzettend treurig. Je hebt toch gezien hoe wisselvallig Regina gooide en hoe vaak de vuurkogel van Sebastiaan rakelings langs de schaal ging? Een toevalstreffer kan het verschil maken. Zelfs als je geen idee hebt waar je eigenlijk mee bezig bent, totaal niet beschikt over een degelijke handoogcoördinatie en het inzicht ontbeert om rekening te houden met factoren als de wind kun je winnen door zo'n toevalstreffer.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 14, 2 december 20.30 uur: de grote finale
« Reactie #34 Gepost op: 2-12-2010, 23:25:17 »
Niet helemaal, want Saar kwam totaal niet in de buurt. Die had nog een dag kunnen doorgaan zonder wat te raken.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 14, 2 december 20.30 uur: de grote finale
« Reactie #35 Gepost op: 2-12-2010, 23:34:25 »
Niet helemaal, want Saar kwam totaal niet in de buurt. Die had nog een dag kunnen doorgaan zonder wat te raken.

Ik had anders niet raar opgekeken wanneer die vuurkogel van Saar opeens in de schaal was beland. Er is toch geen één of andere natuurwet die voorschrijft dat de vuurkogel niet in de schaal kan belanden wanneer je op goed geluk aan het gooien bent? Het is waarschijnlijker dat iemand met iets meer techniek wint maar toevalstreffers zijn niet uitgesloten.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14, 2 december 20.30 uur: de grote finale
« Reactie #36 Gepost op: 2-12-2010, 23:34:26 »
Ik hbe nog niemand erover gehoord..

Maar... Dat stroopwafel verhaal.. Zo grappig!!!! ::rofl::
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Shamrock

  • Forumlid
Re: Aflevering 14, 2 december 20.30 uur: de grote finale
« Reactie #37 Gepost op: 3-12-2010, 00:51:21 »
Zolang als ER bestaat, is er kritiek van fans op de finale. De finales waarbij kijkers zelf konden stemmen (incl. sms-actie voor een droomvakantie en bel-spel-miep) waren voor mij het dieptepunt. Er zijn al verschillende andere varianten voorbij gekomen, maar persoonlijk ben ik voorstander van het afsluiten van de expeditie op één van de eilanden zelf. Zo'n stemronde met de mensen van de samensmelting, 's avonds met fakkels, dat vind ik tot nog toe de mooiste afsluitingen. :)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14, 2 december 20.30 uur: de grote finale
« Reactie #38 Gepost op: 3-12-2010, 07:23:10 »
Zsofi stemde op Regina. Toen ze haar briefje ophield, was er heel even snel "gin" te zien.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 14, 2 december 20.30 uur: de grote finale
« Reactie #39 Gepost op: 3-12-2010, 07:24:30 »
Ik hbe nog niemand erover gehoord..

Maar... Dat stroopwafel verhaal.. Zo grappig!!!! ::rofl::
en dan maxim: Ja ehm... Die stroopwafels maakte het te makkelijk ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human