Auteur Topic: Volgend jaar waarschijnlijk weer VIPS  (gelezen 45675 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Volgend jaar waarschijnlijk weer VIPS
« Reactie #20 Gepost op: 2-12-2010, 22:31:39 »
Ik neem geen genoegen met geen ER of nog een kostelijke VIP-ER (waardoor de kwaliteit van de proeven opmerkelijk achteruit is gegaan)

Gewoon back to basics, power to the (non-famous) people...  ::jaja::

Offline mooneyeslinda

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
Re: Volgend jaar waarschijnlijk weer VIPS
« Reactie #21 Gepost op: 2-12-2010, 22:32:30 »
ik blijf wel kijken vermoed ik. beter wel er dan geen er!

vond er ook veel leuke momenten bij zitten.
leuke spelers, die toevallig redelijk bekend zijn.
robinson is weer geweldig dit jaar

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Volgend jaar waarschijnlijk weer VIPS
« Reactie #22 Gepost op: 2-12-2010, 22:33:02 »
Ik vind de vips prima... Ik heb me niet verveeld met dit seizoen hoor!

Liever VIPS dan geen ER!
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Volgend jaar waarschijnlijk weer VIPS
« Reactie #23 Gepost op: 2-12-2010, 22:33:25 »
Ik haak dan echt af, ik vond het maar saai. Ik ga Survivor kijken, dat vind ik veel spannender.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Volgend jaar waarschijnlijk weer VIPS
« Reactie #24 Gepost op: 2-12-2010, 22:34:33 »
Ja zo zie je, meningen kunnen verschillen. Ik denk dat de productie zich ook verkijkt op het aantal bekeken. Heel veel ER-fans blijven volhouden, maar zo saai als dit jaar? Dan gaan er echt wat afhaken, maar we'll see.  ::tandpastasmiley::

De belangrijkste graadmeter is toch het aantal kijkers en aangezien dit seizoen erg goed bekeken is kan ik me moeilijk voorstellen dat het meerendeel van de kijkers de afleveringen saai vond. Op de een of andere raadselachtige manier trekken de BN'ers en BV'ers meer kijkers en blijven die kijkers ook nog eens hangen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Volgend jaar waarschijnlijk weer VIPS
« Reactie #25 Gepost op: 2-12-2010, 22:38:27 »
De belangrijkste graadmeter is toch het aantal kijkers en aangezien dit seizoen erg goed bekeken is kan ik me moeilijk voorstellen dat het meerendeel van de kijkers de afleveringen saai vond. Op de een of andere raadselachtige manier trekken de BN'ers en BV'ers meer kijkers en blijven die kijkers ook nog eens hangen.
Maar Goyathlay, vond jij deze hele aflevering van ER dan spannend? Dus niet gesproken over de laatste 2 afleveringen. ;)

Natuurlijk begrijp ik dat ze als graadmeter het aantal bekeken per aflevering nemen, maar ik denk dat dit volgend jaar echt wel een verschil zal maken.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Volgend jaar waarschijnlijk weer VIPS
« Reactie #26 Gepost op: 2-12-2010, 22:46:50 »
Maar Goyathlay, vond jij deze hele aflevering van ER dan spannend? Dus niet gesproken over de laatste 2 afleveringen. ;)

Natuurlijk begrijp ik dat ze als graadmeter het aantal bekeken per aflevering nemen, maar ik denk dat dit volgend jaar echt wel een verschil zal maken.

Nee, nadat Sergio en Iwein eruit waren werd de Expeditie voor mij een stuk minder interessant. Doch wat ik probeerde duidelijk te maken is dat de productie waarschijnlijk weinig oog zal hebben voor de op- en aanmerkingen van fanatieke Robinson fans zolang de kijkcijfers goed zijn. De meeste fans (althans op het internet) klagen over het VIP-concept en de bijkomende saaiheid maar de kijkcijfers geven toch een ander beeld. Wellicht zijn we niet echt representatief voor het gehele kijkpubliek.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Volgend jaar waarschijnlijk weer VIPS
« Reactie #27 Gepost op: 2-12-2010, 22:50:35 »
Nee, nadat Sergio en Iwein eruit waren werd de Expeditie voor mij een stuk minder interessant. Doch wat ik probeerde duidelijk te maken is dat de productie waarschijnlijk weinig oog zal hebben voor de op- en aanmerkingen van fanatieke Robinson fans zolang de kijkcijfers goed zijn. De meeste fans (althans op het internet) klagen over het VIP-concept en de bijkomende saaiheid maar de kijkcijfers geven toch een ander beeld. Wellicht zijn we niet echt representatief voor het gehele kijkpubliek.

Ik denk als ze dit gaan doorzetten, ze zich nogal eens op de kijkcijfers kunnen vergissen, verder ben ik het zeker met je eens.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Volgend jaar waarschijnlijk weer VIPS
« Reactie #28 Gepost op: 2-12-2010, 22:58:00 »
De meeste fans (althans op het internet) klagen over het VIP-concept en de bijkomende saaiheid maar de kijkcijfers geven toch een ander beeld. Wellicht zijn we niet echt representatief voor het gehele kijkpubliek.

Zouden de kijkcijfers nu ook niet zijn omwille van nieuwsgierigheid?   Een bekende kop op z'n bek zien gaan door ontberingen gaan is natuurlijk veel leuker dan ze in een happy spelprogramma of muziekshow te zien.  ???  

De reeks sloeg nu een beetje aan maar ik betwijfel of een volgende vipreeks alsnog de nodige kijkers gaat trekken omdat het 'nieuwe van het vip-statuut nu in dit concept er een beetje uit is en niet echt de verwachtingen heeft ingelost.
Als ik kijk naar 71° Noord en deze reeks zie ik eigenlijk weinig verschil.  Eens een reality-vipreeks gezien, heb je ze eigenlijk allemaal een beetje gezien... enkel de reacties zijn feller tegenover onbekende mensen. ::vergroot::

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Volgend jaar waarschijnlijk weer VIPS
« Reactie #29 Gepost op: 2-12-2010, 23:00:00 »
Ik denk als ze dit gaan doorzetten, ze zich nogal eens op de kijkcijfers kunnen vergissen, verder ben ik het zeker met je eens.

Het zal mijns inziens voor een groot deel afhangen van de BN'ers en BV'ers die ze kunnen strikken voor de Expeditie, daar valt of staat de Expeditie mee. Deze groep had heel veel potentie maar doordat een aantal topkarakters vroegtijdig het veld moest ruimen doofde de Expedtie als een nachtkaars.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Volgend jaar waarschijnlijk weer VIPS
« Reactie #30 Gepost op: 2-12-2010, 23:04:14 »
Zouden de kijkcijfers nu ook niet zijn omwille van nieuwsgierigheid?   Een bekende kop op z'n bek zien gaan door ontberingen gaan is natuurlijk veel leuker dan ze in een happy spelprogramma of muziekshow te zien.  ???  

Ik denk zeker dat de nieuwsgierigheid van mensen van invloed is geweest op de vrij hoge kijkcijfers, de zaak is natuurlijk om die nieuwsgierige kijkers om te zetten in vaste volgers. Hetgeen ook volgend seizoen weer een uitdaging zal zijn. Lopen er in België nog meer interessante bekende figuren zoals Sergio en Iwein rond?
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Volgend jaar waarschijnlijk weer VIPS
« Reactie #31 Gepost op: 2-12-2010, 23:08:40 »
Lopen er in België nog meer interessante bekende figuren zoals Sergio en Iwein rond?

Toch een paar maar ik betwijfel of deze mee zouden doen.

Als er nog een bekende koppen editie komt mogen ze er ineens een NL-VIPS only van maken.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Volgend jaar waarschijnlijk weer VIPS
« Reactie #32 Gepost op: 2-12-2010, 23:13:25 »
Ik vind ook: beter een vips editie dan geen editie. Hoewel ik 't ook liever met onbekende mensen zie. Het ligt natuurlijk ook aan de personen die meedoen, of het interessant is of niet. Aan het begin was het helemaal geen saaie editie. Maar alle spraakmakende figuren werden er zo snel mogelijk uitgestemd, daarna werd het pas saai. Ik zou niet weten waarom dat volgend jaar ook zo zou moeten zijn. Het ligt maar net aan de tactiek van de mensen die meedoen.


Offline Shamrock

  • Forumlid
Re: Volgend jaar waarschijnlijk weer VIPS
« Reactie #33 Gepost op: 3-12-2010, 00:23:43 »
Ik denk zeker dat de nieuwsgierigheid van mensen van invloed is geweest op de vrij hoge kijkcijfers, de zaak is natuurlijk om die nieuwsgierige kijkers om te zetten in vaste volgers. Hetgeen ook volgend seizoen weer een uitdaging zal zijn. Lopen er in België nog meer interessante bekende figuren zoals Sergio en Iwein rond?
Je kan mij niet wijsmaken dat kijkcijfers 14 afleveringen lang hoog blijven uitsluitend door nieuwsgierigheid naar kandidaten. Als het programma mensen niet aanspreekt, haken kijkers over het algemeen al snel af.

ER heeft het dit seizoen echt heel aardig gedaan gezien de kijkcijfers. Los van alle sport- en actualiteitenprogramma's en nieuwsuitzendingen (die traditioneel hoog scoren), staat ER de afgelopen maanden in de top 25 van de best bekeken programma's. Hiermee eindigt het boven gerenommeerde programma's als Koefnoen, DWDD, Blik op de Weg en RTL Boulevard.

Logisch dat RTL ervoor kiest om ook volgend seizoen voor eenzelfde VIP-formule te gaan. Maar zoals ik een aantal weken terug al schreef, is dit wat mij betreft de doodsteek voor ER. Niet alleen voor het originele concept, maar ook voor het voortbestaan van het programma. Omwille van kijkcijfers kan je niet meer terug naar de oude opzet met de Henk en Ingrids van deze wereld. De kijkcijfers zijn op hun beurt afhankelijk van de selectie van VIP's. Ik ben bang dat je niet tot in het einde van dagen interessante BN-ers en BB-ers kan strikken voor een aantal weken afzien op een eiland, zoals dat met het relatief gemakkelijke WIDM? wel kan.
« Laatst bewerkt op: 3-12-2010, 00:32:34 door Shamrock »

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Volgend jaar waarschijnlijk weer VIPS
« Reactie #34 Gepost op: 3-12-2010, 08:50:10 »
Zoals ik in een ander topic al zei:

Balen. Dan krijgen we dus volgend jaar weer een club mensen waarvan een groot deel elkaar al kent en die vooral bezig zijn elkaar te vriend te houden.

Dat wordt dus weer flink shoppen in het deelnemersbestand van Wie is de mol want het zijn steeds dezelfde figuren die aan zulke dingen meedoen. Zo denk ik bijvoorbeeld dat die Dennis (achternaam weet ik niet eens) volgend jaar wel mee zal doen.

Lijkt me moeilijk om weer een aantal échte VIPs mee te laten doen, dit jaar waren er toch ook al een aantal bij van mensen die B- of C-garnituur waren. In Vlaanderen lijkt me dat probleem nog groter.

edit: ik bedoel dus niet de Dennis die dit jaar al meedeed.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Volgend jaar waarschijnlijk weer VIPS
« Reactie #35 Gepost op: 3-12-2010, 08:54:29 »

Lijkt me moeilijk om weer een aantal échte VIPs mee te laten doen, dit jaar waren er toch ook al een aantal bij van mensen die B- of C-garnituur waren. In Vlaanderen lijkt me dat probleem nog groter.
Of het A, B of C is, maakt mij helemaal niet uit. Alsof ER boeiender wordt met A-categorie. Nee zelfs liever d, e of f. Want dan zijn het gewoon onbekende mensen en dat geeft, in elk geval voor mij, veel boeiender ER.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Volgend jaar waarschijnlijk weer VIPS
« Reactie #36 Gepost op: 3-12-2010, 09:23:50 »
Beter vips dan niks, maar ik vind het wel heel jammer. Wel een volkomen begrijpelijke keuze op basis van de kijkcijfers, maar ik zie veel liever onbekenden. Maar met bekende koppen is de drempel een stuk lager om te gaan kijken en zul je bovendien ook veel sneller hier en daar een losse aflevering meepakken, omdat je nu eenmaal veel minder mensen hoeft te leren kennen.

Het begin was goed dit jaar, maar eigenlijk kwam de klad er al snel in. Uiteindelijk een van de saaiste ER-jaargangen die ik me kan herinneren, zo niet dé saaiste.

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Volgend jaar waarschijnlijk weer VIPS
« Reactie #37 Gepost op: 3-12-2010, 09:27:21 »
 
Logisch dat RTL ervoor kiest om ook volgend seizoen voor eenzelfde VIP-formule te gaan. Maar zoals ik een aantal weken terug al schreef, is dit wat mij betreft de doodsteek voor ER. Niet alleen voor het originele concept, maar ook voor het voortbestaan van het programma. Omwille van kijkcijfers kan je niet meer terug naar de oude opzet met de Henk en Ingrids van deze wereld. De kijkcijfers zijn op hun beurt afhankelijk van de selectie van VIP's. Ik ben bang dat je niet tot in het einde van dagen interessante BN-ers en BB-ers kan strikken voor een aantal weken afzien op een eiland, zoals dat met het relatief gemakkelijke WIDM? wel kan.
[/quote]

Nou, toen ik "alles" in deze topic las dacht ik daar kan ik niet veel aan toevoegen!
Maar toen ik bovenstaande las dacht ik : jep dat klopt!!! ze gaan voor safe en dat is jammer.
'k Keek dit jaar wel eens maar niet geregeld en dat zal komend jaar weer zo zijn. Jammer, jammer en en nog eens jammer!!!! Waar zijn die avonden gebleven dat je er voor ging zitten en andere zaken opzij zette. Bedenk toch weer eens een nieuwe formule, Peking Express en Expeditie Robinson in elkaar over laten gaan en daar een mooi format voor maken!!!!
Ik wil wel meedoen!!!
grtz rinck

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Volgend jaar waarschijnlijk weer VIPS
« Reactie #38 Gepost op: 3-12-2010, 09:30:09 »
Je kan mij niet wijsmaken dat kijkcijfers 14 afleveringen lang hoog blijven uitsluitend door nieuwsgierigheid naar kandidaten. Als het programma mensen niet aanspreekt, haken kijkers over het algemeen al snel af.

Van invloed op staat in mijn universum niet gelijk aan 'uitsluitend door'. Ik denk dat de BN’ers en BV’ers eenvoudigweg veel meer nieuwsgierige kijkers lokken dan doorsnee deelnemers. Daarna is het natuurlijk wel de kunst om de kijkers vast te houden met boeiende televisie. Hetgeen ze dit seizoen voor de samensmelting gelukt is, nadien daalden de kijkcijfers een beetje omdat alle spraakmakende figuren weg waren.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Volgend jaar waarschijnlijk weer VIPS
« Reactie #39 Gepost op: 3-12-2010, 09:42:46 »
Citaat
... in iedergeval krijgen de VIPS geen VIP behandeling!!

Dit is gelul natuurlijk want speciaal voor de VIPS is de expeditie al behoorlijk ingekort.