Auteur Topic: Freddy de Kerpel [kandidaat - BE]  (gelezen 54347 keer)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Freddy de Kerpel [Kandidaat - kamp zuid]
« Reactie #60 Gepost op: 15-09-2011, 23:35:30 »
Jammer, ook ik kan er maar 1 omschrijving voor geven: in de steek laten.


Twee jaar geleden was er Marcel, die ook niet meer de jongste was, maar die sluwe vos won het spelletje wel.

Ga dan niet rondbazuinen dat er met jou rekening gehouden moet worden, ondanks je leeftijd. Eddy confronteerde hem er meesterlijk mee, hield hem een spiegel voor, en liet hem op die manier merken dat ie een van zijn lampgenoten direct ermee benadeelde.

Hij kreeg nog de kans om een kampgenoot te sparen op deze manier, maar hij deed het niet. Dat vond ik het zwakste in zijn besluit.

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Freddy de Kerpel [Kandidaat - kamp zuid]
« Reactie #61 Gepost op: 15-09-2011, 23:59:47 »
Was wel blij (volgens mij als enige) dat ze opnieuw moesten stemmen,
dit was naar mijn mening de spannendste stemming tot nu toe.

Sluit ik me helemaal bij aan, eindelijk die gezelligheid en harmonie er hopelijk een beetje uit!

Ik vind het wel jammer dat hij eruit is, aan de 1ne kant wel een laffe manier maar aan de andere kant ook laf van het andere team om meteen een nieuwkomer eruit te stemmen...

Offline Delphin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Freddy de Kerpel [Kandidaat - kamp zuid]
« Reactie #62 Gepost op: 16-09-2011, 00:59:11 »
Ik vond het echt een dick move van Freddy, zeer zwak en egocentrisch dat hij zijn kampgenoten niet de kans gunde om de volgende proef te winnen.
Oneerlijk dat Tanja hiervan de dupe werd.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Freddy de Kerpel [Kandidaat - kamp zuid]
« Reactie #63 Gepost op: 16-09-2011, 02:30:07 »
Ik denk dat Freddy niet de mogelijke consequentie vooruitgezien heeft van het aankondigen van zijn vertrek op de eilandraad..
Het lijkt me niet dat het zijn bedoeling was om een tweede stemronde te veroorzaken..
Maar toch, zijn reactie op zijn opgeven was veelzeggend.."Na mij kan de volgende toch hetzelfde doen?"  Ja, zo lust ik er ook wel een paar.. ::)
« Laatst bewerkt op: 16-09-2011, 05:37:58 door tarzanneke »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Freddy de Kerpel [Kandidaat - kamp zuid]
« Reactie #64 Gepost op: 16-09-2011, 04:29:38 »
 ::ohno:: dit kan toch niet, arme Tanja moet nu naar de grot toe....
Freddy stelt zwaar teleur :(
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Freddy de Kerpel [Kandidaat - kamp zuid]
« Reactie #65 Gepost op: 16-09-2011, 05:29:13 »
Mee eens..Als je meedoet aan de expeditie weet je dat je soms voor onaangename verrassingen kunt staan, zoals op een afgelegen plek komen te zitten..
Het is geen gezelligheids-tripje.. ;)
« Laatst bewerkt op: 16-09-2011, 05:59:16 door tarzanneke »

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Freddy de Kerpel [Kandidaat - kamp zuid]
« Reactie #66 Gepost op: 16-09-2011, 11:07:30 »
Vreemde beslissing van hem. Hij (b)lijkt me een erg rechtlijnige man; heeft hij eenmaal een beslissing genomen (dat de grot niets voor hem is) dan laat hij zich niet meer ompraten. Waarschijnlijk is hij juist trots op deze beslissing, omdat hij vindt dat hij zijn eigen principes trouw is gebleven. Pachtige psychologie van de kouwe grond, nietwaar  ;D
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Freddy de Kerpel [Kandidaat - kamp zuid]
« Reactie #67 Gepost op: 16-09-2011, 11:09:51 »
Oh, ik wilde ook nog even dit ter verdediging van hem schrijven. Een aantal van jullie zeggen: al had hij het maar een paar uur gedaan en dan opgegeven. Ik denk niet dat hij wist/besefte dat die mogelijkheid er was. Naar zijn gevoel kan een keuze voor de grot ook een definitieve keuze geweest zijn.
Wíj hebben wel gezien hoe gemakkelijk het is om op te geven (spulletjes pakken en weglopen), maar dat weten de kandidaten natuurlijk niet.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Freddy de Kerpel [Kandidaat - kamp zuid]
« Reactie #68 Gepost op: 16-09-2011, 11:57:55 »
Maar toch, zijn reactie op zijn opgeven was veelzeggend.."Na mij kan de volgende toch hetzelfde doen?"  Ja, zo lust ik er ook wel een paar.. ::)
dat zou wel het mooiste geweest zijn; je niet laten piepelen door de productie, je gewoon één voor één laten wegstemmen, kijken wie de macht heeft, productieteam of de spelers ::tandpastasmiley::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline popcorn

  • Forumlid
Re: Freddy de Kerpel [Kandidaat - kamp zuid]
« Reactie #69 Gepost op: 16-09-2011, 12:11:04 »
Ik denk dat Freddy niet de mogelijke consequentie vooruitgezien heeft van het aankondigen van zijn vertrek op de eilandraad..
Het lijkt me niet dat het zijn bedoeling was om een tweede stemronde te veroorzaken..
Maar toch, zijn reactie op zijn opgeven was veelzeggend.."Na mij kan de volgende toch hetzelfde doen?"  Ja, zo lust ik er ook wel een paar.. ::)

Hij had die 2de stemming wel degelijk kunnen tegenhouden. Ga gewoon naar de grot en haak daar pas af als je niet verder wilt. Heeft de vorige dame ook gedaan en er niemand mee benadeeld. Hooguit dat de volgende grotbewoner ook in haar/zijn eentje moet beginnen. Nog even, inderdaad, en er hoeft nog maar 1 boot in elkaar gezet te worden. Vind het niet kunnen dat mensen gewoon kunnnen weigeren, waarom doe je dan mee?

Offline popcorn

  • Forumlid
Re: Freddy de Kerpel [Kandidaat - kamp zuid]
« Reactie #70 Gepost op: 16-09-2011, 12:13:32 »
Oh, ik wilde ook nog even dit ter verdediging van hem schrijven. Een aantal van jullie zeggen: al had hij het maar een paar uur gedaan en dan opgegeven. Ik denk niet dat hij wist/besefte dat die mogelijkheid er was. Naar zijn gevoel kan een keuze voor de grot ook een definitieve keuze geweest zijn.
Wíj hebben wel gezien hoe gemakkelijk het is om op te geven (spulletjes pakken en weglopen), maar dat weten de kandidaten natuurlijk niet.

De vorige grotbewoner wist toch ook dat zij gewoon weg kon lopen? Nee, Freddie was een leuke gast, maar wel een beetje simpel vind ik.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Freddy de Kerpel [heeft opgegeven]
« Reactie #71 Gepost op: 16-09-2011, 21:01:02 »
Enerzijds is het jammer dat hij niet even een uurtje de grot inwilde, maar anderzijds was hij wel standvastig, en dat is wel positief.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Freddy de Kerpel [heeft opgegeven]
« Reactie #72 Gepost op: 16-09-2011, 23:58:33 »
Ik verbaas me ook dat hij niet gewoon naar de grot ging en na 10 minuten op gaf. Nu ver****t hij zijn team... 2 man minder ineens!

Offline DeDenker

  • Forumlid
Re: Freddy de Kerpel [heeft opgegeven]
« Reactie #73 Gepost op: 17-09-2011, 00:10:35 »
Enerzijds is het jammer dat hij niet even een uurtje de grot inwilde, maar anderzijds was hij wel standvastig, en dat is wel positief.

Precies, niet roepen ik doe zus en zo en dan het tegenovergestelde doen. Dan ben je totaal niet geloofwaardig meer! Hij heeft er goed aan gedaan. Want van alle kandidaten zag je hem al heel snel verzwakken.

Freddy RESPECT!!

Offline Delphin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Freddy de Kerpel [heeft opgegeven]
« Reactie #74 Gepost op: 17-09-2011, 01:15:27 »
Ik verbaas me ook dat hij niet gewoon naar de grot ging en na 10 minuten op gaf. Nu ver****t hij zijn team... 2 man minder ineens!

Het leek hem niet echt te boeien, volgens mij dacht hij ''ik heb veel spieren, dus ik win dit wel ff'' alleen het viel hem vies tegen, dus dan maar gaan zeuren en opgeven omdat je naar de grot moet, kinderachtig!

Ik vind trouwens dat ze voortaan een soort contract moeten tekenen dat als ze opgeven het geldbedrag niet uitbetaald krijgen, want het is jammer om te zien dat het format verpest wordt door quitters.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Freddy de Kerpel [heeft opgegeven]
« Reactie #75 Gepost op: 17-09-2011, 02:35:18 »
Ik hoop dat 'ie er snel uitgaat. Kandidaten die gaan voor 'een open spel' zijn niet interessant.

Dat was te verwachten. Wat een loser zeg.

Offline LaLoupe

  • Forumlid
  • ben een wolf zonder schaapskleren
Re: Freddy de Kerpel [heeft opgegeven]
« Reactie #76 Gepost op: 17-09-2011, 11:48:09 »
Zoals de meerderheid van het forum denkt zo zullen ook de expeditieleden denken.
Groepsdenken waarbij het individu erop wordt aangekeken dat hij een beslissing neemt die gevolgen heeft voor de groep. Zijn individuele besluit wordt dus niet gewaardeerd.
In een groep mag je vooral niet aan jezelf denken terwijl je door diezelfde groep als een outcast wordt beschouwd (= wegstemmen).
Expeditie Robinson laat groepsgedrag in het klein zien. In de echte wereld gaat het er ook zo aan toe.

Freddy mag zijn wie hij wilt. Beslissen wat hij wilt, doen wat hij wilt. Het heeft konsekwenties dat wel.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Freddy de Kerpel [heeft opgegeven]
« Reactie #77 Gepost op: 18-09-2011, 14:57:08 »
Zoals de meerderheid van het forum denkt zo zullen ook de expeditieleden denken.
Groepsdenken waarbij het individu erop wordt aangekeken dat hij een beslissing neemt die gevolgen heeft voor de groep. Zijn individuele besluit wordt dus niet gewaardeerd.
In een groep mag je vooral niet aan jezelf denken terwijl je door diezelfde groep als een outcast wordt beschouwd (= wegstemmen).
Expeditie Robinson laat groepsgedrag in het klein zien. In de echte wereld gaat het er ook zo aan toe.

Freddy mag zijn wie hij wilt. Beslissen wat hij wilt, doen wat hij wilt. Het heeft konsekwenties dat wel.

Zijn besluit wordt niet gewaardeerd omdat hij (in tegenstelling tot wat hij zelf denkt) niet standvastig is maar juist terugkomt op een eerder genomen besluit. Freddy heeft ingestemd met de Expeditie en tevens met de regels van de productie. De laatste eilandraad stond hij aan de verliezende kant en werd hij naar de grot gestuurd: voor Freddy een reden om terug te komen op zijn eerdere besluit en te stoppen met de Expeditie. Dat hij daarmee indirect anderen benadeeld is betreurenswaardig maar ook de productie aan te rekenen. Op mij kwam Freddy als een verwend jongetje over die het spel niet meer leuk vond omdat hij aan het verliezen was en daarom maar besloot om er helemaal mee te stoppen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline LaLoupe

  • Forumlid
  • ben een wolf zonder schaapskleren
Re: Freddy de Kerpel [heeft opgegeven]
« Reactie #78 Gepost op: 19-09-2011, 13:29:03 »
Zijn besluit wordt niet gewaardeerd omdat hij (in tegenstelling tot wat hij zelf denkt) niet standvastig is maar juist terugkomt op een eerder genomen besluit. Freddy heeft ingestemd met de Expeditie en tevens met de regels van de productie. De laatste eilandraad stond hij aan de verliezende kant en werd hij naar de grot gestuurd: voor Freddy een reden om terug te komen op zijn eerdere besluit en te stoppen met de Expeditie. Dat hij daarmee indirect anderen benadeeld is betreurenswaardig maar ook de productie aan te rekenen. Op mij kwam Freddy als een verwend jongetje over die het spel niet meer leuk vond omdat hij aan het verliezen was en daarom maar besloot om er helemaal mee te stoppen.

Ik ben het met bovenstaande helemaal niet eens. In de expeditie mag je eruit wanneer je wilt. je ziet dat iedereen een andere perceptie heeft over kanditaten. Op mij kwam hij helemaal niet over als een verwend jongetje maar als een senior die al bij voorbaat wéét (omdat hij senior is) dat hij minder kansen heeft dan de jonge mensen juist omdat hij senior is. Aansluiting vinden bij een nieuwe groep is voor een senior nog moeilijker dan een junior. Freddy leek me geen prater zoals zoveel andere, en praten is ook een manier om aansluiting te vinden.  Hij had alles tegen: nieuwe groep, minder kracht, geen prater en last but not least een senoir. En dan afgrekend worden op zijn individuele besluit is een beetje min!
Bovendien mag je nooit vergeten dat de beelden die getoond worden op de TV, niet de volledige waarheid is maar een keuzemoment van producers die spannende TV willen maken.
« Laatst bewerkt op: 19-09-2011, 13:30:42 door LaLoupe »

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Freddy de Kerpel [heeft opgegeven]
« Reactie #79 Gepost op: 19-09-2011, 14:42:16 »
Ik ben het met bovenstaande helemaal niet eens. In de expeditie mag je eruit wanneer je wilt. je ziet dat iedereen een andere perceptie heeft over kanditaten. Op mij kwam hij helemaal niet over als een verwend jongetje maar als een senior die al bij voorbaat wéét (omdat hij senior is) dat hij minder kansen heeft dan de jonge mensen juist omdat hij senior is. Aansluiting vinden bij een nieuwe groep is voor een senior nog moeilijker dan een junior. Freddy leek me geen prater zoals zoveel andere, en praten is ook een manier om aansluiting te vinden.  Hij had alles tegen: nieuwe groep, minder kracht, geen prater en last but not least een senoir. En dan afgrekend worden op zijn individuele besluit is een beetje min!
Bovendien mag je nooit vergeten dat de beelden die getoond worden op de TV, niet de volledige waarheid is maar een keuzemoment van producers die spannende TV willen maken.

Natuurlijk mag je eruit wanneer je wil, maar één ieder die vrijwillig uit de Expeditie stapt drukt een negatieve stempel op het spel en mag daar zeker op afgerekend worden. Het is juist uitermate zwak om de verantwoordelijkheid van je af te schuiven en vervolgens te zoeken naar een passend excuus in de vorm van leeftijd, karaker of spelwendingen. Alsof dat een vrijbrief geeft om op enig moment te stoppen met de Expeditie. Ook oudere kandidaten met beperkte middelen kunnen de overwinning binnenslepen, dat heeft Marcel twee jaar terug wel bewezen (destijd was hij 52 jaar). Wat betreft de beelden: die hebben hier mijns inziens niet zoveel mee te maken. Feit blijft gewoon dat Freddy heeft opgegeven terwijl hij nog een redelijke kans maakte om de samensmelting te halen en daarmee heeft hij eigenhandig zijn deelname tot een mislukking gemaakt.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."