Auteur Topic: Freddy de Kerpel [kandidaat - BE]  (gelezen 54513 keer)

Offline BramSko

  • Forumlid
Re: Freddy de Kerpel [heeft opgegeven]
« Reactie #80 Gepost op: 19-09-2011, 18:13:34 »
Freddy zat zich steeds op te trekken aan een tak van een boom, dus ik snap niet waarom er gezegd wordt dat hij "minder kracht" heeft. Nutteloos kracht verspillen (macho uithangen) en als hij zijn mannetje moet staan faalt hij (proeven / grot). Beetje jammer.
« Laatst bewerkt op: 19-09-2011, 18:15:13 door BramSko »

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Freddy de Kerpel [heeft opgegeven]
« Reactie #81 Gepost op: 19-09-2011, 19:23:07 »
Op mij kwam Freddy als een verwend jongetje over dat het spel niet meer leuk vond omdat hij aan het verliezen was en daarom maar besloot om er helemaal mee te stoppen.
Het lijkt me sterk dat hij er juist daarom maar helemaal mee stopte. Tijdens de vorige eilandraad gaf hij immers al aan de grot absoluut niet te zien zitten. Ik had daarom meer het idee dat hij dat besluit al veel eerder had genomen.

Verder zag hij volgens mij totaal niet in dat hij de groep met zijn besluit benadeelde. Hij deed me af en toe een beetje denken aan Sugar van vorig jaar. Een hele sympathieke gast, maar bij dit soort dingen missen ze gewoon een stukje inzicht of zo. Heel vreemd!
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Freddy de Kerpel [heeft opgegeven]
« Reactie #82 Gepost op: 19-09-2011, 20:53:48 »
Het lijkt me sterk dat hij er juist daarom maar helemaal mee stopte. Tijdens de vorige eilandraad gaf hij immers al aan de grot absoluut niet te zien zitten. Ik had daarom meer het idee dat hij dat besluit al veel eerder had genomen.

Mee eens, ik beweer ook niet dat hij ter plekke dat besluit heeft genomen. Het was vrij duidelijk dat Freddy min of meer had besloten dat de Expeditie voor hem zou eindigen op het moment dat hij weggestemd zou worden. En in plaats van te vechten voor zijn verblijf in de Expeditie en elke mogelijkheid die het spel biedt aan te grijpen was Freddy zichzelf al aan het indekken voor een mogelijke afwijzing. In dat daglicht zie ik ook zijn gesprek met Nicolas en zijn korte betoog tijdens de eilandraad (waarin hij de anderen bijna aanmoedigde om hem weg te stemmen), hij meende dat zijn dagen geteld waren en gaf het gevecht simpelweg op.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Freddy de Kerpel [heeft opgegeven]
« Reactie #83 Gepost op: 19-09-2011, 23:08:49 »
Ik ben het niet eens met Freddy's gedachtegang. Wat een egoïstische beslissing zeg, net zoals die van Stephanie tijdens het vorig seizoen. Opgeven, terwijl je WEET dat je team NOG iemand zal moeten wegstemmen als je dat doet.

Ik heb daar eigenlijk geen respect voor. Zo'n egoïstische beslissing vernietigt je eigen team. Allemaal omdat "het spel hoort te eindigen als je weggestemd wordt"  ::ohno:: ::niet-ok::

Arme Tanja  :\'(

Good effing riddance.
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline LaLoupe

  • Forumlid
  • ben een wolf zonder schaapskleren
Re: Freddy de Kerpel [heeft opgegeven]
« Reactie #84 Gepost op: 20-09-2011, 14:23:12 »
Natuurlijk mag je eruit wanneer je wil, maar één ieder die vrijwillig uit de Expeditie stapt drukt een negatieve stempel op het spel en mag daar zeker op afgerekend worden. Het is juist uitermate zwak om de verantwoordelijkheid van je af te schuiven en vervolgens te zoeken naar een passend excuus in de vorm van leeftijd, karaker of spelwendingen. Alsof dat een vrijbrief geeft om op enig moment te stoppen met de Expeditie. Ook oudere kandidaten met beperkte middelen kunnen de overwinning binnenslepen, dat heeft Marcel twee jaar terug wel bewezen (destijd was hij 52 jaar). Wat betreft de beelden: die hebben hier mijns inziens niet zoveel mee te maken. Feit blijft gewoon dat Freddy heeft opgegeven terwijl hij nog een redelijke kans maakte om de samensmelting te halen en daarmee heeft hij eigenhandig zijn deelname tot een mislukking gemaakt.

Ai, kijk eens naar je eigen onderschrift:
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."
en dat vind een mens die niet naar de grot wilt zwak en onverantwoordelijk.
Het is een SPEL, beste Goya en jij neemt dit spel veel te serieus. Serieuzer dan Freddy, vermoed ik.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Freddy de Kerpel [heeft opgegeven]
« Reactie #85 Gepost op: 20-09-2011, 14:54:18 »
Ai, kijk eens naar je eigen onderschrift:
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."
en dat vind een mens die niet naar de grot wilt zwak en onverantwoordelijk.
Het is een SPEL, beste Goya en jij neemt dit spel veel te serieus. Serieuzer dan Freddy, vermoed ik.

maar het is toch ook zwak? had hij maar niet mee moeten doen. Nu verpest ie het ook voor iemand anders ( in dit geval Tanja).
Als je meedoet moet je ook alles geven.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Freddy de Kerpel [heeft opgegeven]
« Reactie #86 Gepost op: 20-09-2011, 14:56:11 »
Ik heb de indruk dat om verschillende redenen ging:

Hij is ten eerste erg ijdel (kijk naar het filmpje van fear factor) en kan mentaal niet aan dat zijn lichaam aftakelt waar hij zijn leven lang heeft onderhouden.
Verder denk ik dat zich niet echt gewaardeerd voelde en de verwachtingen die hij voor zichzelf had opgelegd niet kon waarmaken wat nog eens voor een mentale klap heeft gezorgd.

Ik respecteer zijn keuze om het spel te verlaten nadat men hem heeft weggestemd, waarom moet je nog een dienst bewijzen aan een groep die je toch weg wil hebben?   Maar het is is wederom frustrerend te zien dat er iemand opgeeft omdat hij of zij de gebeurtenissen niet kan of wil relativeren.

Tactisch vind ik het van de anderen beetje een blunder. Freddy is geen proevenmonster en was van plan het spel open te spelen dus perfect om je eigen kansen te vergroten in de individuele fase van het spel indien je toch met een redelijk solide alliantie zit. Freddy geeft zich volledig tijdens de proeven en heeft fysiek nog altijd meer kracht dan Lauretta maar zij had al voor de expeditie begon contacten gelegd met de andere Nederlanders (zei ze zelf in aflevering 1)...


Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Freddy de Kerpel [heeft opgegeven]
« Reactie #87 Gepost op: 20-09-2011, 15:03:12 »
Ai, kijk eens naar je eigen onderschrift:
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."
en dat vind een mens die niet naar de grot wilt zwak en onverantwoordelijk.
Het is een SPEL, beste Goya en jij neemt dit spel veel te serieus. Serieuzer dan Freddy, vermoed ik.


Je springt werkelijk van de hak op tak. Juist doordat ik Expeditie Robinson als een sociaal spel zie kan ik alles makkelijk relativeren. Hetgeen ik op dit forum schrijf is dan ook overwegend in de context van het spel, jij probeert het uit die context te halen en er op die manier een andere betekenis aan te geven. Dat ik het spel serieuzer neem dan Freddy is zonneklaar, iemand die zo snel opgeeft neemt het spel namelijk totaal niet serieus. Wellicht vind jij zo’n instelling prima maar ik zie liever gemotiveerde kandidaten die elke kans om de Expeditie voort te zetten aangrijpen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Rowan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Freddy de Kerpel [heeft opgegeven]
« Reactie #88 Gepost op: 20-09-2011, 20:27:55 »
Misschien is Freddy net wel heel loyaal aan zijn team... hij was immers door Noord weggeplukt van Zuid, eigenlijk was Zuid dus 'zijn' team. Bovendien werd hij door Noord unaniem naar de grot gestemd. Lijkt me niet dat zoiets je loyaliteit ten opzichte van je nieuwe team versterkt.


Toen duidelijk werd dat er bij Noord nog iemand zou weg moeten, gaf hij dus, door niet terug te komen op de beslissing om op te geven, kamp Zuid een duwtje in de rug  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 20-09-2011, 20:34:10 door Rowan »

Offline LaLoupe

  • Forumlid
  • ben een wolf zonder schaapskleren
Re: Freddy de Kerpel [heeft opgegeven]
« Reactie #89 Gepost op: 20-09-2011, 20:30:53 »
Misschien is Freddy net wel heel loyaal aan zijn team... hij was immers door Noord weggeplukt van Zuid, eigenlijk was Noord dus 'zijn' team. Bovendien werd hij door Noord unaniem naar de grot gestemd. Lijkt me niet dat zoiets je loyaliteit ten opzichte van je nieuwe team versterkt.


Toen duidelijk werd dat er bij Noord nog iemand zou weg moeten, gaf hij dus, door niet terug te komen op de beslissing om op te geven, kamp Zuid een duwtje in de rug  ::tandpastasmiley::

Interessante observatie Rowan. Vind ik een goede had ik nog niet aan gedacht.

Offline LaLoupe

  • Forumlid
  • ben een wolf zonder schaapskleren
Re: Freddy de Kerpel [heeft opgegeven]
« Reactie #90 Gepost op: 20-09-2011, 20:35:10 »
maar het is toch ook zwak? had hij maar niet mee moeten doen. Nu verpest ie het ook voor iemand anders ( in dit geval Tanja).
Als je meedoet moet je ook alles geven.

Hij verpest het voor niemand. Hij maakt zijn eigen keuze, die kan voor de een vervelend en voor de ander positief zijn. Zoals Rowan hieronder zegt.
Verpesten is een groot woord. tanja krijgt hierdoor de kans om echt te bewijzen of ze dit kan. Die grot......het is waarschijnlijk het beste wat je kan overkomen in ER, alleen zijn in die grot want dán wordt er pas iets van je gevraagd: onverschrokkenheid misschien? Helemaal op jezelf vertrouwen..........dat is eçht een kans!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Freddy de Kerpel [heeft opgegeven]
« Reactie #91 Gepost op: 20-09-2011, 21:00:21 »
Hij verpest het voor niemand. Hij maakt zijn eigen keuze, die kan voor de een vervelend en voor de ander positief zijn. Zoals Rowan hieronder zegt.
Verpesten is een groot woord. tanja krijgt hierdoor de kans om echt te bewijzen of ze dit kan. Die grot......het is waarschijnlijk het beste wat je kan overkomen in ER, alleen zijn in die grot want dán wordt er pas iets van je gevraagd: onverschrokkenheid misschien? Helemaal op jezelf vertrouwen..........dat is eçht een kans!
nou in het voorstukje zien we Tanja er anders niet heel vrolijk bijzitten. Daarbij is het geen grotere kans. Want van alle afvallers in de grot mag er maar eentje weer terug! Ze zou het op het eiland veel beter hebben dus nu niet gaan bazelen dat de grot de echte kans is.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LaLoupe

  • Forumlid
  • ben een wolf zonder schaapskleren
Re: Freddy de Kerpel [heeft opgegeven]
« Reactie #92 Gepost op: 20-09-2011, 21:25:39 »
nou in het voorstukje zien we Tanja er anders niet heel vrolijk bijzitten. Daarbij is het geen grotere kans. Want van alle afvallers in de grot mag er maar eentje weer terug! Ze zou het op het eiland veel beter hebben dus nu niet gaan bazelen dat de grot de echte kans is.

Ik geloof niet dat je berijpt wat ik bedoel D*N. De grot is de beste kans voor jezelf. Je kunt jezelf testen, kijken of je onder dat soort 'vreselijke'omstandigheden kunt overleven en er iets van maken. Dat is toch de ultime Robinson: helemaal alleen op onbekend terrein.

Offline LaLoupe

  • Forumlid
  • ben een wolf zonder schaapskleren
Re: Freddy de Kerpel [heeft opgegeven]
« Reactie #93 Gepost op: 20-09-2011, 21:28:30 »
Je springt werkelijk van de hak op tak. Juist doordat ik Expeditie Robinson als een sociaal spel zie kan ik alles makkelijk relativeren. Hetgeen ik op dit forum schrijf is dan ook overwegend in de context van het spel, jij probeert het uit die context te halen en er op die manier een andere betekenis aan te geven. Dat ik het spel serieuzer neem dan Freddy is zonneklaar, iemand die zo snel opgeeft neemt het spel namelijk totaal niet serieus. Wellicht vind jij zo’n instelling prima maar ik zie liever gemotiveerde kandidaten die elke kans om de Expeditie voort te zetten aangrijpen.

Ach Chief, ik probeer helemaal niets dan je te laten zien hoe jij jouw citaat niet leeft!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Freddy de Kerpel [heeft opgegeven]
« Reactie #94 Gepost op: 20-09-2011, 21:32:08 »
Ik geloof niet dat je berijpt wat ik bedoel D*N. De grot is de beste kans voor jezelf. Je kunt jezelf testen, kijken of je onder dat soort 'vreselijke'omstandigheden kunt overleven en er iets van maken. Dat is toch de ultime Robinson: helemaal alleen op onbekend terrein.
Ja, zo denk jij nu voor de tv, maar als je daar echt heen moet is dat echt niet leuk. Ja als je het 'overleefd' dan heb je jezelf zeker bewezen, maar ik denk niet dat Tanja graag naar die grot wou.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Freddy de Kerpel [heeft opgegeven]
« Reactie #95 Gepost op: 20-09-2011, 21:35:49 »
overlevers van dat soort toestanden maken goeie kans op de eindoverwinning ::vergroot:: zie Ryan en Olga
Keep calm and eat chocolates!

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Freddy de Kerpel [heeft opgegeven]
« Reactie #96 Gepost op: 20-09-2011, 21:59:16 »
Ach Chief, ik probeer helemaal niets dan je te laten zien hoe jij jouw citaat niet leeft!

Dat doe je dan wel op een hele beroerde wijze daar mijn mening over de vrijwillige opgave van Freddy en het citaat dat ik op dit forum gebruik helemaal niks met elkaar te maken hebben. Het onderscheid tussen spel en realiteit is je vreemd? Ik praat over Freddy binnen de context van het spel, jij begint daarentegen nogal raadselachtige aannames te doen die volledig los staan van het spel.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Freddy de Kerpel [heeft opgegeven]
« Reactie #97 Gepost op: 20-09-2011, 22:00:52 »
overlevers van dat soort toestanden maken goeie kans op de eindoverwinning ::vergroot:: zie Ryan en Olga

Die kwamen toch rechtstreeks in de finale terecht en keerden niet ten tijde van de samensmelting terug in de Expeditie?
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Freddy de Kerpel [heeft opgegeven]
« Reactie #98 Gepost op: 20-09-2011, 22:06:01 »
nee dat is waar, maar toch
Keep calm and eat chocolates!

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Freddy de Kerpel [heeft opgegeven]
« Reactie #99 Gepost op: 21-09-2011, 06:49:29 »
Ik wil de beslissing van Freddy niet goedpraten, toch hierbij wat gedachten:
Freddy was een boxer, een individuele sport met als doel je tegenstander op z'n bakkes te slaan. Opgeven doe je in een match meteen, en niet na 12 uur..
Ik heb het gevoel dat Freddy in geen enkele team zich helemaal op zijn gemak voelde, mischien door het leeftijdsverschil..
Tenslotte: ik zou willen dat ik op mijn 62ste zo'n fysieke gestel zou hebben..  Freddy is eruit, het is goed zo.. :)