Auteur Topic: Wat zou jouw tacktiek zijn?  (gelezen 3109 keer)

Offline klimmer

  • Forumlid
Wat zou jouw tacktiek zijn?
« Gepost op: 5-09-2011, 18:50:00 »
Ik kon een topic zoals deze niet vinden dus maak ik er zelf eentje ::tandpastasmiley::

Stel, jij doet mee aan ER, hoe ga jij dan zo ver mogelijk raken in het spel?
Welke tacktieken zou jij allemaal gebruiken om zo ver mogelijk te raken?


Wat zou mijn tacktiek zijn:

Ik zou denk ik de eerste paar dagen proberen tot de ''middenmoot'' te behoren, en hard werken, om zo de eerste week ongeveer geen doelwit te worden.
En wanneer de groep een beetje kleiner wordt een persson waarvan ik verwacht dat die er binnen 2 eilandraden eruit ligt, te laten weten dat als ik zijn/haar naam hoor als mogelijk doelwit, dat te laten weten.
Dan zou ik daarna proberen met diegene die er dan op de komende eilandraad veel kans heeft om eruit gestemd te worden een kans aanbieden om een stemronde verder te komen, door eenmalig een stemafspraak te maken, samen met diegene waarvoor ik een oogje in het zeil houd,
dat wel alleen als ik heel zeker bent dat dit gaat lukken. En dan als de mogelijkheid er is, een sterkere speler, of iemand die veel macht heeft in mijn kamp eruit stemmen.
Ook zou ik net na de eerste week of begin tweede week iets van mijn eigen spullen verstopppen, omdat ze mijzelf nooit zullen verdenken, dan zou ik wel proberen de geruchten, over diegene die iets van mij heeft verstopt proberen te sturen naar een concurent.
Want dan heeft diegene een grotere kans om eruit te worden gestemd.

vervolgens zou ik samen met mij weer op de vlakte houden maar wel proberen een sterkere band proberen te krijgen met de spelers waarvan ik verwacht die die er nog wel eens snel uit gestemd zouden kunnen worden, zodat als de tijd daar is die weer een ''kans'' te bieden om verder te komen.

Deze strategie zou ik proberen te behouden ook na de samensmelting.
Aangezien er dan een paar zwakkere spelers zijn, heb ik zelf meer kans op de immuniteit, en kan ik proberen de sterkere er uit te spelen, of diegene die het niet zo goed met mij voorhebben. Toch zou ik er wel voor proberen te zorgen dat iedereen ongeveer even sterk is , want als ikzelf heel veel sterken ben, ben ik zelf een doelwit. Daarom zou ik mijzelf misschien iets zwakker voor te doen dan ik ben, als dat nodig is.
Maar als er toch een paar hele sterke bijzitten zou ik misschien wel eten verstoppen en zelf opeten als ik de kans heb, zodat de anderen dusdanig verzwakt zijn dat ikzelf een betere kans hebt in de opdrachten.


Dat zou mijn tacktiek zijn, tenminste dat zou ik proberen als tacktiek te hebben, hoewel het natuurlijk makkelijk is gezegd als je zelf thuis zit met genoeg eten etc.

So now let the discussion begin!

Offline B.O.A.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond
Re: Wat zou jouw tacktiek zijn?
« Reactie #1 Gepost op: 6-09-2011, 15:34:33 »
Ik heb op dit forum al eerder aangegeven dat m.i. de perfecte kandidaat in het begin nuttig is (vuur maken, vissen vangen e.d.) maar niet te nadrukkelijk aanwezig is in de discussies. Teveel je mening geven / doordrukken wekt irritaties op.

Verder zou ik proberen met alle anderen op het eiland gesprekken aan te knopen om te kijken waar het klikt / waar medestanders te vinden zijn.

Stemafspraken e.d zouden in eerste instantie niet van mij af komen, mogelijk zou ik me wel aansluiten bij zo'n afspraak.

Eigen spullen verbergen om iemand anders te kloten vind ik zelf net ff te ver gaan. En het stelen van voedsel is in mijn ogen taboe. Ik heb me al eerder eens geërgerd aan die 2 dames die rijst gestolen hadden die daardoor bedierf (als mijn geheugen tenminste nog goed is).

Na de samensmelting zou ik ook gesprekken aan proberen te gaan met de mensen van het andere team, maar dit niet te nadrukkelijk doen om door mijn eigen team niet als verrader te worden gezien.

Belangrijk is het kunnen "lezen" van de onderhuidse spanningen om zo te bepalen wie waarschijnlijk wordt weggestemd / zodat ik daarin mee kan gaan of een verrassing uit mijn hoge hoed zou kunnen toveren.

Daarnaast is het ontzettend belangrijk om de winsten die te behalen zijn (zoals wie er mee mag naar een hotel / etentje e.d.) wijs te verdelen.

En als laatste mijn familie bannen uit mijn gedachten, foto's brieven, telefoontjes e.d. maken je (emotioneel) zwakker.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jouw tacktiek zijn?
« Reactie #2 Gepost op: 6-09-2011, 23:46:16 »
Ik denk dat strategie en tactieken vooral aanpasbaar moeten zijn naargelang de situaties, omstandigheden en de mensen waar je het spel mee speelt.

Niet te veel in je kaarten laten kijken qua kennis en ervaring van zaken maar op je eigen ritme zorgen dat de dagdagelijkse taken rond geraken zonder iemand op de tenen te trappen.

Fysiek en mentaal je voorbereiden is volgens mij ook een must alsook snel kunnen relatieven en ad rem oplossingen zoeken voor kleine probleempjes om het "camplife" aangenamer te maken...

Spanningen kunnen lezen is een absolute meerwaarde maar de mensen zelf zelfs nog meer.

Zaken verstoppen op beetje druk op de ketel te zetten om zelf het doelwit van je af te houden? Waarom niet het is tenslotte geen spel voor watjes en de minst creatieve mensen en mensen die bepaalde zaken niet snel kunnen relativeren vallen hiermee voor 80% door de mand...


Offline Tus

  • Forumlid
Re: Wat zou jouw tacktiek zijn?
« Reactie #3 Gepost op: 7-09-2011, 12:37:56 »
Het ligt helemaal aan je positie denk ik. Hoe goed ben je sociaal, in het kamp en met proeven?

Maar ik kan me wel vinden in de woorden van bovenstaande personen. Regel 1 is sowieso; steek nooit je hoofd boven het maaiveld uit.

Offline DeDenker

  • Forumlid
Re: Wat zou jouw tacktiek zijn?
« Reactie #4 Gepost op: 17-09-2011, 00:17:04 »
Vooral mezelf blijven op de achtergrond en inspringen daar waar het nodig is. En niet meegaan met complotjes.