Auteur Topic: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5  (gelezen 11862 keer)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #20 Gepost op: 23-09-2011, 10:18:55 »
Kwam Patricks aanvankelijke voorkeur om op Nic te stemmen niet eerder voort uit zijn eigen vermoeidheid waardoor hij Nics bedrijvigheid niet kon velen? Pas in tweede instantie, nadat Sacha hem benaderd had, zag hij wellicht wat tactisch voordeel, maar volgens mij was hij toch vooral gemotiveerd door irritatie.
Dan lijkt het mij toch verstandiger om, als er nog teamopdrachten komen waarbij je sterkste man van pas kan komen, voor Sylvia te stemmen. Zeker als de keuze voor Nic slechts op tijdelijke wreveligheid gefundeerd is.

Ik heb geen idee waar Patrick zich precies door liet leiden maar tactiek gooide hij al snel overboord getuige zijn gedachtegang over robinsonwaardigheid. Of het wijs zou zijn om Nicolas weg te stemmen is natuurlijk discutabel. Het hangt van veel factoren af: zijn de komende uitdagingen fysiek van aard, duurt het nog lang voordat de samensmelting begint, gaat Nicolas zijn eigen weg, blinkt hij al dan niet uit in individuele proeven, waar staan Jochem en Esther binnen het spel etc. Vanuit mijn luie stoel zou ik het risico wel durven nemen aangezien Jochem en Esther twee grote troefkaarten vormen, maar het blijft een beetje een sprong in het duister.

Citaat
Waarom zouden de dames met Sacha in zee willen gaan, had hij hen benaderd? Als ik (een van) hen was, zou ik meteen als (dames)front op Nicolas afgestapt zijn en hem Sacha's plannen kenbaar hebben gemaakt, om vervolgens af te spreken hem eruit te knikkeren. Beter 'n pact met je sterkste en ijverigste kandidaat (die onzeker over zijn positie is) dan met 'n nietsnut die loert met wie hij mee kan lopen, nietwaar?

Omdat Do overduidelijk aan de kant van Patrick en Sascha staat en zich niet zomaar tegen hen zou keren. Met drie stemmen zou Sylvia nog steeds worden weggestemd aangezien zij de vorige eilandraad twee stemmen kreeg. Bovendien acht ik het onverstandig om de onzekerheid van een alliantie met Nicolas te verkiezen boven de zekerheid van een alliantie met Sascha (hypothetisch gesproken), helemaal wanneer je zelf in de gevarenzone verkeert. Een greep naar de macht doen is verleidelijk maar als je positie binnen het spel zich er niet direct toe leent doe het dan geleidelijk.
« Laatst bewerkt op: 23-09-2011, 11:30:13 door Goyathlay »
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Sarita

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #21 Gepost op: 23-09-2011, 11:22:18 »
Ik vond het een leuke aflevering. Naar mijn gevoel was het echt Sascha die het complot initieerde en Patrick die er eigenlijk in mee ging zonder er echt over nagedacht te hebben. Later speelde zijn geweten op, wat ik juist mooi vond.
Omdat de afvallers naar de grot gaan vind ik de stemmingen niet zo heel spannend want je weet dat ze niet echt weggestemd worden maar dus naar de grot gaan.

Erg leuk dat Tanja het vol gehouden heeft in haar eentje en lijkt me grappig om haar en Sylvia volgende week samen te zien in de grot.

Vond het trouwens een beetje zielig toen niemand Nicolas eigenlijk wilde helpen met zijn vis idee. Dan zullen ze toch wel niet zo'n honger hebben.
Toen die meiden later terugkwamen met krabbetjes werd er ook niet echt enthousiast gereageerd.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #22 Gepost op: 23-09-2011, 11:38:50 »
dit was wel een super aflevering, jammer voor Sylvia...
Maar anne was echt ::oink::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #23 Gepost op: 23-09-2011, 12:36:22 »
Nou kon ik de vorige afleveringen gewoon online bekijken, maar nu doet die player het weer niet... weet iemand waarom?

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #24 Gepost op: 23-09-2011, 12:39:42 »
Apart dat ik hier nog nergens heb gelezen dat die proef oneerlijk was doordat er een achterlijn was. Zo zie ik dat althans. Zonder achterlijn zou Do ook "echt" aan de beurt zijn geweest en had kamp Zuid misschien wel niet gewonnen. Door de achterlijn én het feit dat Zuid de laatste poging mocht doen bleken ze nu wel héél erg in het voordeel te zijn. Uiteindelijk wonnen ze natuurlijk omdat Anne bij toeval de juiste techniek bleek te gebruiken, maar dat doet niet zo terzake. Feit is dat Noord eigenlijk één persoon niet of nauwelijks heeft kunnen gebruiken omdat Zuid het in het begin zo slecht deed. Oneerlijk.

Ik vind de proeven tot nu toe wel heel leuk, en ook deze proef vond ik mooi, maar die achterlijn vind ik eigenlijk wel een blunder.
« Laatst bewerkt op: 24-09-2011, 13:08:50 door Narya »

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #25 Gepost op: 24-09-2011, 02:28:01 »
Apart dat ik hier nog nergens heb gelezen dat die proef oneerlijk was doordat er een achterlijn was.

Dit in combinatie dat een ploeg wordt uitgeloot om als eerste te moeten. Het was zeker een nadeel, maar in het licht van hoe het ging zou ik zeggen dat kamp zuid toch terecht gewonnen heeft.

Het valt me ook op dat mensen zich te makkelijk naar de slachtbank laten leiden. Ik denk dat dit komt omdat deze mensen zo in elkaar steken (en vermoeid/hongerig zijn), maar het zou natuurlijk ook een klein beetje kunnen komen omdat ze weten dat je er toch nog niet uit ligt als je wordt weg gestemd.

Ik snap ook niet dat er niet wat geritseld wordt met de munten. Als je het vergelijkt met Survivor .. daar is menigmaal een HII van eigenaar verwisseld omdat dat tactisch beter uitkwam. Ik heb hier na aflevering 1 geen munt meer gezien en al helemaal geen fluister gehoord over het idee van munten doorspelen om je maatje/alliantie in leven te houden.

Ook ben ik wat teleurgesteld in Jochem. Als trouwe schaatsfan had ik meer van hem verwacht. Hij zei: ik had de verkeerde techniek .. maar dan had ik hem 2,5 minuten lang de verkeerde techniek willen zien uitvoeren ipv deze trieste vertoning.

Tanja in de grot was natuurlijk een verademing in vergelijking met haar voorgangers. Weinig geouwehoer en ze heeft beide boten al half in elkaar.

Aan de gesprekken die je hoort tijdens de proef verklappen ze al dat kamp zuid gaat winnen (hoe onwaarschijnlijk het ook lijkt op dat moment). Ondanks dat het een hele gave proef was (ik ben sowieso fan van waterproeven), heb ik toch liever dat ze de uitkomst niet van te voren spoileren.

Laatste opmerking: wat was dat gesprek van Evi op de eilandraad saai! Dat voegde echt helemaal niks toe. Ze moet maar eens kijken naar Jeff Probst op zijn goede momenten.

"Hey, jou ken ik. Jij bent toch Nicholas van de Pfafs? Nou dan is het nu tijd om te gaan stemmen"

« Laatst bewerkt op: 24-09-2011, 02:31:10 door Terloops »

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #26 Gepost op: 24-09-2011, 07:46:53 »
Vind het vreemd dat iedereen in kamp Zuid maar rondom de keuken hangt..Hebben die echt niks anders te doen..?

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #27 Gepost op: 24-09-2011, 11:09:37 »
Ze hebben een actual huis. Ze hebben de hele tijd honger. Ze hebben actually eten.  Ze hebben een keuken.... 1 +1 =

Daarnaast is het kampvuur wat mensen tijdens een normale editie hebben meestal het zwaartepunt. Hier bevindt het kampvuur zich in hun keuken.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #28 Gepost op: 24-09-2011, 12:00:00 »
Ik weiger te geloven dat ze op Zuid echt honger hebben. Ze hebben daar meer dan genoeg eten, ze vinden elke dag verse groente en fruit. Ze koken lekker uitgebreid. Hoe kan je dan honger hebben?
Op Noord is veel minder eten, en daar hebben ze ook nog geen lekkere bedjes en mooie huisjes.
Vind dat nog steeds zo belachelijk die hutjes.
Heeft niks meer met Robinson te maken.  ::oink::

Anne heeft voor mij nog steeds afgedaan dankzij haar gestook en geroddel. Een goede proef doet daar niks aan af voor mij. Van mij mag ze snel ophoepelen. Ze komt zo nep over.
Die proef daar snapte ik trouwens niks van toen Eddy hem uitlegde. Ik dacht dat je als eerste de bal bij de lijn van de ander moest brengen en dat het dan klaar was. Maar blijkbaar moest gewoon iedereen aan de beurt komen ofzo? Ik dacht dat Noord al gewonnen had met die bal aan de overkant, loopt die muts hem ineens helemaal terug. Snapte er niks van
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline New Flame

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #29 Gepost op: 27-09-2011, 20:07:50 »
Zeer fijne aflevering alweer! De proeven van dit jaar zijn tot nu toe echt fantastisch. Ik denk dat de proef uiteindelijk wel eerlijk is verlopen en Team Zuid had verdiend gewonnen. Al vanaf het begin gaat mijn voorkeur uit naar Team Zuid, ondanks de aanwezigheid van Anne. Ze had het natuurlijk wel onverwacht zeer goed gedaan bij de proef, maar ik vind haar ook te nep overkomen. Het was wel leuk om te zien dat een proef niet altijd bepaald wordt door steeds dezelfde mensen, bijvoorbeeld de sportieveling Ester en Jochem. Beiden waren ook niet zo aanwezig in het kamp. Ik vraag me af wat er nog op de eilandraden zou kunnen gebeuren, maar hoogstwaarschijnlijk zitten Nico, Kobe en Deborah wel veilig. 

Team Noord lijkt me niet meer zo hecht. Nicolas is gestegen qua sympathie en Sacha is gedaald. Patrick had eerst maar een flauwe reden om op Nicolas te stemmen en kwam hier gelukkig op terug. Het leek me wel duidelijk dat Sacha stiekem liever op Nicolas had gestemd en dat hij het jammer vond dat het complotje niet doorging. Ik denk dat Sylvia en Lauretta niet echt expliciet problemen hebben met Do, maar het klikt gewoon niet tussen hen, waardoor ik hun stemmen wel kan begrijpen. Lauretta zit volgens mij in een zeer goede positie nu. Als ze verliezen, zullen Do en Nicolas haar waarschijnlijk voorgaan op de eilandraad.

Ik ben blij dat er eindelijk iemand in de grot zit die het weet vol te houden. En Tanja heeft een groot doorzettingsvermogen (vuur maken, boten bouwen,...). Op zich verdiend zij nu al die plek in de samensmelting, boven de anderen die er terecht gaan komen. Ze is op een onverwachte en noodgedwongen manier eruit gestemd, ze heeft het langst in de grot geleefd en ze heeft al veel werk verricht aan de boten. Hoe zouden ze het iemand anders kunnen gunnen (indien er via een eilandraad gestemd gaat worden)?

Algemeen vind ik dit een sterke ER reeks met goede proeven.

Offline essie75

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #30 Gepost op: 27-09-2011, 21:08:53 »
Ik heb de aflevering nu weer gezien, ik vind het dit jaar een goede serie. Sterke kandidaten. Al veel intriges, leuk hoor.
Ik moest meteen aan Lydia en Deborah denken bij het voorstukje van Sylvia en Tanja, hoorde meteen al het nummer "meisjes op het strand" eronder. Hadden meer van jullie hetzelfde?
Die grot doet me denken aan de grot in de expeditie Strijd der titanen, met de duivelsgrot, was nog erger dan Gual. Dat is dit natuurlijk ook, al was in de vorige versies een duivelseiland maar voor 1 persoon (muv de mangrove ervaring van o.a. Mick, Ernestine en Klaar), en nu mag je er gewoon blijven totdat je een kans krijgt weer in de expeditie mee te doen.
Van mij mag Anne nog steeds naar huis, tjonge ben je dan een volwassen vrouw "ik heb geen specialiteit, ik wil dingen leren". How about you ask what to do and how to do it?