Auteur Topic: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5  (gelezen 11861 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Gepost op: 22-09-2011, 18:03:34 »
De kampen zijn opnieuw verdeeld, de eerste mensen zijn zelfs afgehaakt... hoe zal de rest van de expeditie zich hieronder houden...?

Deel je verwondering en vragen in dit topic ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #1 Gepost op: 22-09-2011, 18:49:24 »
Kan niet live kijken vandaag. :(

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #2 Gepost op: 22-09-2011, 20:21:30 »
Deze foto is vandaag op de facebook pagina van ER2011 gezet dus kennelijk krijgen we weer een (heerlijke) waterproef!   ::tandpastasmiley::


Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #3 Gepost op: 22-09-2011, 20:33:44 »
Oh nice!

Ik kan de uitzending niet live zien...
weet iemand vanaf hoelaat ik hem op uitzending gemist kan kijken?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #4 Gepost op: 22-09-2011, 20:36:40 »
Oh nice!

Ik kan de uitzending niet live zien...
weet iemand vanaf hoelaat ik hem op uitzending gemist kan kijken?


Meestal staat het programma na 10 minuten wel online.
The sun came up and reality set in.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #5 Gepost op: 22-09-2011, 20:38:01 »
Meestal staat het programma na 10 minuten wel online.
Okee dankje! Dan ben ik hier nu weg voordat de spoilers komen ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Belgarath

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #6 Gepost op: 22-09-2011, 21:48:24 »
Tijd voor spoilers! :)

Leuke aflevering, respect voor Anne die door haar sterke prestatie bij de proef al het krediet terugwon wat ze van te voren kwijt was geraakt bij haar kampgenoten!

Ben ook blij dat Nicolas er niet uitgestemd is, zou een beetje een lullige reden zijn, omdat mensen zich eraan ergeren dat hij zo hard werkt...

Ook respect voor Tanya die het als enige voor elkaar kreeg vuur te maken in de grot, en ondanks dat zij het ook moeilijk had niet opgaf, en het volhield tot er een nieuwe afvaller kwam, wordt leuk om te zien hoe die twee zich samen vermaken in de grot!

Offline Martschout

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #7 Gepost op: 22-09-2011, 21:50:45 »
Was weer een zeer leuke aflevering!  ::tandpastasmiley::

De proef vond ik wel raar eerlijk gezegd.. Soms heb ik het gevoel dat het allemaal doorgestoken kaart is..
Maarja, het blijft een mooi programma.

En Tanja is echt een bikkel zeg ! Ik ben benieuwd hoe gezellig het volgende week zal zijn bij de grot :P

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #8 Gepost op: 22-09-2011, 21:54:41 »
Leuke aflevering, respect voor Anne die door haar sterke prestatie bij de proef al het krediet terugwon wat ze van te voren kwijt was geraakt bij haar kampgenoten!

Niet bij deze kijker anders. ::) Ik vind haar nog steeds een irritant persoon. :-X

Ze noemde zichzelf rustig en terughoudend. ::oink:: Wat een zelfkennis. ::ohno::

Wel veel respect voor Tanja. Ze is de eerste die vuur in de grot kreeg. En ondaks dat ze zichzelf rot voelt in die grot, geeft ze niet op. ::ok::
Geniet nooit met mate...

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #9 Gepost op: 22-09-2011, 21:59:41 »
Ik was, net als de meesten, niet bepaald gecharmeerd of onder de indruk van Anne,
maar wat 'n klasse, om zo, als 'zwakste vrouwtje', op persoonlijke titel de zege voor je team binnen te slepen, terwijl voor haar niemand die kist feitelijk 'n centimeter heeft kunnen verplaatsen.

Ben blij dat Patrick terug is gekomen van het plan Nic eruit te knikkeren.
De enige die hard zijn best doet terwijl de rest als 'n stel duffe konijnen op het strand hangt, en daarom irritant wordt gevonden.
Vraag me af hoe Sacha's positie zou zijn als hij niet het vriendje van Patrick was.

En eindelijk iemand die in de grot blijft, hehe.

Offline Belgarath

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #10 Gepost op: 22-09-2011, 22:01:12 »
@Test: Ik bedoel ook niet haar gedrag wat ze liet zien (dat was meer wat ik bedoelde met krediet verspelen), maar voor wat ze bij de proef liet zijn heb ik toch respect, dankzij haar wonnen ze vanuit een schijnbaar onoverbrugbare achterstand, mede omdat ze zo slim was om Nico ook te vertellen hoe het moest waardoor hij vrij gemakkelijk de overwinning binnen kon halen...

Los van haar gedrag in het kamp (waar ik ook weinig positiefs over zou kunnen zeggen) is dat toch een prestatie als je het mij vraagt...

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #11 Gepost op: 22-09-2011, 22:06:28 »
@Test: Ik bedoel ook niet haar gedrag wat ze liet zien (dat was meer wat ik bedoelde met krediet verspelen), maar voor wat ze bij de proef liet zijn heb ik toch respect, dankzij haar wonnen ze vanuit een schijnbaar onoverbrugbare achterstand, mede omdat ze zo slim was om Nico ook te vertellen hoe het moest waardoor hij vrij gemakkelijk de overwinning binnen kon halen...

Los van haar gedrag in het kamp (waar ik ook weinig positiefs over zou kunnen zeggen) is dat toch een prestatie als je het mij vraagt...

Als je het positief bekijkt, geef ik je gelijk. Als je het negatief bekijkt, kan je ook stellen dat ze blijkbaar (per toeval) de juiste techniek heeft gevonden om die koffer zo ver mogelijk te verslepen. Als anderen deze techniek ook hadden gebruikt, waren waarschijnlijk net zover gekomen, zo niet verder. Jochem had die koffer waarschijnlijk met deze techniek 3 eilanden verderop neergezet. ;D
Geniet nooit met mate...

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #12 Gepost op: 22-09-2011, 22:19:35 »
Als je het positief bekijkt, geef ik je gelijk. Als je het negatief bekijkt, kan je ook stellen dat ze blijkbaar (per toeval) de juiste techniek heeft gevonden om die koffer zo ver mogelijk te verslepen. Als anderen deze techniek ook hadden gebruikt, waren waarschijnlijk net zover gekomen, zo niet verder. Jochem had die koffer waarschijnlijk met deze techniek 3 eilanden verderop neergezet. ;D


Ja, als, als...
Dat deden ze dus niet en Jochem heeft hard gefaald.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #13 Gepost op: 22-09-2011, 22:23:23 »

Ja, als, als...
Dat deden ze dus niet en Jochem heeft hard gefaald.

Klopt, net al vele anderen. Tuurlijk heeft Anne het goed gedaan met die proef. Maar dat is wat mij betreft ook alles. Maakt niks goed van haar gedrag in haar kamp.
Geniet nooit met mate...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #14 Gepost op: 22-09-2011, 22:25:09 »
Leuke aflevering met een aardige proef. Ondanks dat Anne nog steeds irritant is in mijn ogen heeft ze het super gedaan! Jochem daarentegen was wel heel zwak.

Jammer dat Sylvia het veld heeft moeten ruimen, maar dat zat er al een beetje aan te komen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #15 Gepost op: 22-09-2011, 22:32:03 »
Klopt, net al vele anderen. Tuurlijk heeft Anne het goed gedaan met die proef. Maar dat is wat mij betreft ook alles. Maakt niks goed van haar gedrag in haar kamp.

Heb je helemaal gelijk in, en we moeten nog maar zien of ze nog eens zoiets kan flikken.
Maar voor nu ben ik wel onder de indruk, ze heeft het sowieso beter gedaan dan alle heren, met haar magere lichaam.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #16 Gepost op: 22-09-2011, 22:53:43 »
Anne had inderdaad de juiste tactiek om de kist te verplaatsen. Maar door haar gesmoes in het begin met Nico en Kobe, heeft ze bij mij echt alle krediet verspeeld.

Sylvia en Tanja volgende week in de grot: het lijkt erop dat zij zich samen wel kunnen vermaken ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #17 Gepost op: 22-09-2011, 23:17:54 »
Anne heeft me inderdaad verbaasd dat ze door de juiste tactiek te gebruiken,(en door te geven aan Nico), het team gered heeft..
Het gefluister met Nico in de hut deed me wat denken aan een biecht.. Ben nog steeds geen fan.
Sterk van Tanja, eerste om een blijvende vuur te maken, de eenzaamheid doorstaan, alle onderdelen naar beneden brengen én de boten bouwen..  Heel leuk voor haar dat Sylvia erbij komt.  Wordt zo te zien een gezellige boel.. ;D

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #18 Gepost op: 23-09-2011, 00:00:43 »
Kamp Noord heeft deze aflevering collectief gefaald waar het tactiek van de onderste plank betreft. Ik zat echt met verbazing te kijken naar alles wat zich afspeelde op kamp Noord nadat ze de immuniteitsproef hadden verloren. De besluiteloosheid was allesoverheersend: aan de ene kant wilde men het team sterk houden en aan de andere kant wilde men ook de eigen kansen vergroten. Het resultaat was een tactisch foutenfestival.

Sascha leek aanvankelijk de goede weg te zijn ingeslagen maar verprutste zijn eigen plan door Patrick te benaderen in plaats van Sylvia en Lauretta. Tip: als je één van de sterkere spelers wilt wegstemmen keer je dan tot wanhopige kandidaten die onderaan in de hiërarchie staan en vooral niet tot kandidaten die emotioneel van aard zijn en constant hun geweten raadplegen. De stemmen van Sylvia en Lauretta lagen voor het oprapen, Sascha had ze relatief makkelijk kunnen overtuigen daar het evident was dat er wederom één van de vrouwen geslachtofferd zou worden. Daarna hoefde Sascha er alleen nog maar voor te zorgen dat Nicolas op Do stemde en niet op Sylvia om vervolgens zijn plan te zien slagen.

Patrick overwoog even om een tactische zet te maken maar viel in de val van robinsonwaardigheid, een stokoud argument dat hardwerkende mannelijke deelnemers in een ver verleden bedacht hebben om andere kandidaten hun eigen spel te laten saboteren. En het werkt schijnbaar nog altijd! Patrick vond het uiteindelijk belangrijker om een robinsonwaardige kandidaat in het spel te houden dan zijn eigen positie te verbeteren. Daarbij onderschat hij natuurlijk het gevaar dat Nicolas vormt. Des te meer Nicolas een vreemdeling in kamp Noord begint te worden des te groter de kans dat hij zijn eigen weg zal gaan na de samensmelting.

Do en Sylvia waren zich bewust van het feit dat er een fysiek zwakkere vrouw weggestemd zou worden en dat ze derhalve in de gevarenzone verkeerden. In plaats van in te grijpen en te vechten voor hun plaats in de Expeditie keken ze echter rustig toe hoe de overige kandidaten een doelwit op hun rug aan het verven waren. Lauretta was relatief veilig maar deed evenwel niks om haar enige bondgenote te redden van de ondergang. Nicolas vreesde als eenzame Belg in een team vol Nederlanders ook voor zijn positie maar nam liever een bad tussen de bomen dan dat hij contact maakte met de overige deelnemers.

Bovenstaande is natuurlijk allemaal lichtelijk overdreven maar mijn punt is dat Sascha en Patrick tactisch aan het blunderen waren terwijl de overige kandidaten berustten in een mogelijk naderend einde. Kamp Noord ontbeert op dit moment tactisch inzicht én vechtlust. Ze mogen van geluk spreken dat kamp Zuid ook geen hechte eenheid vormt, mogelijk kunnen de banden met Jochem en Esther na de samensmelting nog hersteld worden.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Donderdag 22 september - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #19 Gepost op: 23-09-2011, 02:51:14 »
Kwam Patricks aanvankelijke voorkeur om op Nic te stemmen niet eerder voort uit zijn eigen vermoeidheid waardoor hij Nics bedrijvigheid niet kon velen? Pas in tweede instantie, nadat Sacha hem benaderd had, zag hij wellicht wat tactisch voordeel, maar volgens mij was hij toch vooral gemotiveerd door irritatie.
Dan lijkt het mij toch verstandiger om, als er nog teamopdrachten komen waarbij je sterkste man van pas kan komen, voor Sylvia te stemmen. Zeker als de keuze voor Nic slechts op tijdelijke wreveligheid gefundeerd is.

Waarom zouden de dames met Sacha in zee willen gaan, had hij hen benaderd? Als ik (een van) hen was, zou ik meteen als (dames)front op Nicolas afgestapt zijn en hem Sacha's plannen kenbaar hebben gemaakt, om vervolgens af te spreken hem eruit te knikkeren. Beter 'n pact met je sterkste en ijverigste kandidaat (die onzeker over zijn positie is) dan met 'n nietsnut die loert met wie hij mee kan lopen, nietwaar?