Auteur Topic: Aflevering 6 - Donderdag 6 oktober - 20.30 uur - RTL5  (gelezen 12296 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - Donderdag 6 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #20 Gepost op: 7-10-2011, 09:34:55 »
Die eilandraad staat toch gewoon genoemd in de brief voor de afvallers. Die gaan met de boot naar de eilandraad waar ze immuniteit krijgen. Dus die eilandraad vindt pas plaats na de proef. Waarschijnlijk wordt dan meteen de eerste echte afvaller gekozen ofzo. We zullen het zien.  :P

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 6 - Donderdag 6 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #21 Gepost op: 7-10-2011, 09:48:26 »
Die eilandraad staat toch gewoon genoemd in de brief voor de afvallers. Die gaan met de boot naar de eilandraad waar ze immuniteit krijgen. Dus die eilandraad vindt pas plaats na de proef. Waarschijnlijk wordt dan meteen de eerste echte afvaller gekozen ofzo. We zullen het zien.  :P
Sowieso zal de winnaar van de proef bij de rest worden gevoegd, maar verder ben ik wel benieuwd wat die kistjes zullen gaan betekenen! Maar zoals je al zei: we zullen zien! ::ok::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - Donderdag 6 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #22 Gepost op: 7-10-2011, 09:53:18 »
Wel jammer dat Nicolas er niet uitgestemd is, want dan had Deborah Nicolas tegengehouden zodat Tanja kon winnen. Dat had ik wel willen zien.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - Donderdag 6 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #23 Gepost op: 7-10-2011, 12:23:11 »
Pfff en alweer iemand die opgeeft ::oink::,

Als je mentaal sterk genoeg bent om niet op te geven dan haal je gewoon de samensmelting.
Dat zie je nu bijvoorbeeld aan een Lauretta want zij lijkt werkelijk in niks op een robinson.

De enige 2 die in mijn ogen een Robinson titel verdienen zijn Tanja en Nicolas.
De rest is drukker met niks doen, klagen of amateuristische complotjes maken.

Ik hoop zo dat dit het laatste seizoen is met BN'ers en BV'ers ::zwaai::

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - Donderdag 6 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #24 Gepost op: 7-10-2011, 13:08:50 »
Een mooie aflevering.. :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 6 - Donderdag 6 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #25 Gepost op: 7-10-2011, 13:16:03 »
Wel jammer dat Nicolas er niet uitgestemd is, want dan had Deborah Nicolas tegengehouden zodat Tanja kon winnen. Dat had ik wel willen zien.
::rofl:: ik denk dat dat wel geniale tv zou zijn geweest ja ::rofl::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Aflevering 6 - Donderdag 6 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #26 Gepost op: 7-10-2011, 15:20:53 »
Het lijkt er steeds meer op dat de meeste kandidaten meedoen ten  faveure van zichzelf . eigen grenzen opzoeken en zo die blijkbaar al snel bereikt zijn.  Interessanter vond ik de strijd tegen de honger en de elementen, creativiteit in bouwen, voedsel vinden en proberen zo ver mogelijk in het spel te komen. Die drive heb ik maar bij weinigen gezien.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - Donderdag 6 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #27 Gepost op: 7-10-2011, 17:44:42 »
Ik heb zo het gevoel dat er nog twee mensen aan de strijd mee zullen moeten doen. Er volgt immers nóg een eilandraad, waarvoor ook het gele team moest komen opdraven. Ieder team mag er misschien één van de anderen wegstemmen ofzo?

Ik hoop dat het zoiets wordt, want nu vind ik het erg jammer voor de programmamakers dat die grot - en die race om immuniteit die eruit moest komen - zo'n enorm fiasco is geworden. Ik vond het erg goed bedacht, maar helaas lijken de grenzen van de gemiddelde deelnemer elk jaar weer ietsje eerder te zijn bereikt dan het jaar ervoor...

Ook nu leverde dat weer een supersaaie aflevering op. Terwijl de ingrediënten voor iets moois wel degelijk aanwezig waren. Zo was de proef weer erg goed bedacht, al vind ik het jammer als dit straks alles blijkt te zijn wat we dit jaar te zien krijgen van "de eetproef".

Hoe dan ook, wij als kijkers snakken inmiddels ook naar de samensmelting, dat is één ding dat zeker is.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 6 - Donderdag 6 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #28 Gepost op: 7-10-2011, 18:05:31 »
Zo was de proef weer erg goed bedacht, al vind ik het jammer als dit straks alles blijkt te zijn wat we dit jaar te zien krijgen van "de eetproef".
Vond ik ook! Erg jammer dat het niet zo'n eetproef als bijvoorbeeld vorig jaar was... dit was nogal slapjes :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline sylvana81

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - Donderdag 6 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #29 Gepost op: 7-10-2011, 18:42:46 »
Vond ik ook! Erg jammer dat het niet zo'n eetproef als bijvoorbeeld vorig jaar was... dit was nogal slapjes :P

Ik miste dat er nu 1 proef was, en de afgelopen jaren waren er altijd 2 proeven (1 wat je kon vinden voor de groep)

Offline billie turf

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - Donderdag 6 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #30 Gepost op: 8-10-2011, 01:05:08 »
Nou bedankt Do voor de saaie eilandraad ::niet-ok::
Als het zo doorgaat ga IK het ook opgeven.

Jaaa, de honger en verveling zullen ongetwijfeld tergend zijn, maar dat weten ze nou toch onderhand wel?
Dat hebben ze al in tig andere shows kunnen zien.
En dan TOCH zichzelf voor zoiets opgeven, dat begrijp ik niet.
Als iemand ziek wordt, OK. Maar ik kan me ook nog ER's herinneren waar zieke kandidaten bijna van het eiland afgesleurd moesten worden omdat ze eigenlijk toch door wilden gaan.

En de "moerasketiers" zaten nou ook niet bepaald in een riante omgeving.
Dus al dat gezeur over die grot moet maar eens klaar zijn.

Mochten de makers van ER dit lezen:
Alsjeblieft: GEEN celebrities meer!!!
Ik wil echte, fanatieke kandidaten!!

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - Donderdag 6 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #31 Gepost op: 8-10-2011, 01:31:08 »
Al dat opgeven komt omdat het BNers zijn, het bedrag dat ze kunnen winnen is nauwelijks een motivatie en ze doen het vooral om weer in beeld te zijn en als het dan tegen blijkt te vallen geven ze op.

Eens met iedereen dat ze via commentaar steeds weer spoilen wie er zal gaan winnen.

Patrick is gewoon een vieze rat. Op zich allemaal geoorloofd in ER maar hij doet zich richting Do voor als een echte vriend en dan maak je toch wel wat kapot als ze dit zo allemaal terug ziet.

Het leek appeltje eitje voor Tanja en iedereen zou het haar ook wel gunnen, behalve de 2 mensen die potentieel nog worden weggestemd. Stel dat die 2 Nicolas en Jochem zijn. Ik heb het idee dat zij sterker zijn op dit moment dan Tanja.

Ik vond het op zich een goede teamproef, aangezien ieder team iemand kon opstellen op elk onderdeel die zij dachten dat daar het beste was voor hun team. En dat kamp noord niet tijdens de andere proeven al had nagedacht over de getallenpuzzel is wel wat amateuristisch. Het vreemde vond ik wel dat ze wel wisten dat de 5 in het midden moest maar daarna geen clue meer hadden.

Ik snap ook niet helemaal waarom de presentators van ER er zo trots op zijn dat ze onvoorspelbaar zijn. Soms is het vorspelbare antwoord ook het meest voldoening gevende antwoord. Bijv. dat Tanja de samensmelting haalt en niet een Jochem of Nicolas omdat er zonodig nog een extra eilandraad moet komen.

Trouwens, stel dat ze zeggen: Je mag op iemand van het andere kamp stemmen maar ook op je eigen teamleden. In dat geval zouden Kobe en Nico tactisch op hun eigen teamlid Jochem kunnen stemmen en zich daarmee misschien wel veilig stellen.


Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - Donderdag 6 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #32 Gepost op: 8-10-2011, 10:37:41 »
Hmm zou het niet het meest logisch zijn als:

De huidige holbewoners eerst even hun proef doen en dat de winnaar naar de eilandraad komt met de code. Ze gaven immers aan dat de laatste afvaller met instructies zou komen. Do werd de instructies gegegeven, dus zij is de laatste die naar de grot gaat.

De winnaar komt terug met een code en immuniteit. Voor de eerste volgende eilandraad heeft de winnende holbewoner immuniteit. En daarna is de samensmelting?

De vraag is alleen wat er in die kist zit... iemand suggesties?

Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze nog een eilandraad doen met die extra persoon erbij, omdat er dan iemand zou afvallen voor de samensmelting maar geen kans krijgt via de grot terug te komen. Als ze dat wel doen dan zeggen ze gewoon nu is de samensmelting en gaan ze meteen stemmen. Wel lullig voor de persoon of personen die dan worden weggestemd.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - Donderdag 6 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #33 Gepost op: 8-10-2011, 12:31:45 »
Patrick is gewoon een vieze rat. Op zich allemaal geoorloofd in ER maar hij doet zich richting Do voor als een echte vriend en dan maak je toch wel wat kapot als ze dit zo allemaal terug ziet.

Ik snap echt niet wat je hiermee bedoelt. Patrick heeft zich op mijn tv nergens negatief uitgelaten over Do.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - Donderdag 6 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #34 Gepost op: 8-10-2011, 12:55:38 »
Op zich is het niet ongunstig voor Tanja dat Do erbij komt. Als Kobe erbij was gekomen had Deborah meer in tweestrijd gezeten..
Ik denk niet dat Do enorm gaat strijden in de laatste proef, en ik denk dat Deborah het echt meent dat ze Tanja graag in de samensmelting wil zien gaan ten koste van zichzelf..  :)

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - Donderdag 6 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #35 Gepost op: 8-10-2011, 15:27:09 »
Do wil echt naar huis, maar dit past niet in Patrick zijn plaatje. Hij blijft net zolang zijn 'vriendin' bespelen totdat ze doet wat hij wil.
Dat vond ik niet bepaald netjes.

Uit speltechnisch opzicht was dit wel slim, maar dan moet je je niet voordoen als vriend. Of je besluit natuurlijk dat dat je niet kan schelen.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - Donderdag 6 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #36 Gepost op: 8-10-2011, 16:34:47 »
Do wil echt naar huis, maar dit past niet in Patrick zijn plaatje. Hij blijft net zolang zijn 'vriendin' bespelen totdat ze doet wat hij wil.
Dat vond ik niet bepaald netjes.
??? Ik heb nergens gemerkt dat het zijn 'vriendin' is en niet gewoon vriendin, zonder die aanhalingstekens. Waar leidt je dat vanaf?
« Laatst bewerkt op: 8-10-2011, 18:22:43 door Schulz »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - Donderdag 6 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #37 Gepost op: 8-10-2011, 16:36:51 »
Do wil echt naar huis, maar dit past niet in Patrick zijn plaatje. Hij blijft net zolang zijn 'vriendin' bespelen totdat ze doet wat hij wil.
Dat vond ik niet bepaald netjes.

Uit speltechnisch opzicht was dit wel slim, maar dan moet je je niet voordoen als vriend. Of je besluit natuurlijk dat dat je niet kan schelen.
Ik vond het wel netjes hoor hoe hij dat deed. Tuurlijk probeer je iemand een beetje te pushen, maar ik vond dat hij daar niet te ver in ging.

Ik vind het vooral jammer dat Deborah ging zeggen dat ze de volgende afvaller ging saboteren tijdens de proef, dat vind ik een beetje laag. Als je wilt dat Tanja wint dan help je haar, maar je gaat niet een ander tegenwerken.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - Donderdag 6 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #38 Gepost op: 8-10-2011, 16:44:19 »
Ik vond het ook wel mooi hoe Patrick Do probeerde op te monteren..
En Deborah met haar sabotage zal wel meevallen, meer bedoeld als een uiting van solidariteit denk ik..
Als ze iemand op de trap laat struikelen of een gaatje in iemands boot maakt, zal ER wel ingrijpen..  :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 6 - Donderdag 6 oktober - 20.30 uur - RTL5
« Reactie #39 Gepost op: 8-10-2011, 17:31:38 »
ik denk ook dat deborah het als een grapje bedoelde en er niet serieus in zou handelen. Patrick deed het met do gewoon netjes. Ik bedoel hij zei er zelfs bij dat het eigen belang was dat hij haar probeerde over te halen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human