Auteur Topic: Aflevering 12 - Donderdag 17 november 2011 - RTL 5  (gelezen 17777 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 12 - Donderdag 17 november 2011 - RTL 5
« Reactie #40 Gepost op: 17-11-2011, 22:10:15 »

Volgens mij gaat het vooral om je tweede reden. Of je nou sterke kandidaten in het begin of aan het eind weg stemt.. is gewoon hetzelfde. Niks lafs aan want het is dezelfde reden!
Nouja Tanja speelt het ook gewoon beter :P. Ik bedoel bijna alle plannetjes van Niko zijn mislukt en die van Tanja tot nu toe bijna allemaal gelukt. ( alleen sasha wegstemmen niet).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - Donderdag 17 november 2011 - RTL 5
« Reactie #41 Gepost op: 17-11-2011, 22:12:35 »
Nouja Tanja speelt het ook gewoon beter :P. Ik bedoel bijna alle plannetjes van Niko zijn mislukt en die van Tanja tot nu toe bijna allemaal gelukt. ( alleen sasha wegstemmen niet).


Die is volgende week aan de beurt natuurlijk  ::vergroot::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 12 - Donderdag 17 november 2011 - RTL 5
« Reactie #42 Gepost op: 17-11-2011, 22:15:18 »
Over de aflevering:

Leuke doordacht proef

Jammer dat het tussen niko en die tanja goed is

jammer dat er verder geen pittige discussies of ruzies waren

en jammer dat tanja die munt heeft... die had wel naar Sascha ofzo gemogen....



100% eens
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 12 - Donderdag 17 november 2011 - RTL 5
« Reactie #43 Gepost op: 17-11-2011, 22:15:27 »
Die is volgende week aan de beurt natuurlijk  ::vergroot::
Dat denk ik wel ::jaja::. Maar dat gaat liggen aan de regels. Houd Niko zijn immuniteit? Mogen er munten ingezet worden? en wie gaat ze inzetten?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 - Donderdag 17 november 2011 - RTL 5
« Reactie #44 Gepost op: 18-11-2011, 09:09:12 »

Volgens mij gaat het vooral om je tweede reden. Of je nou sterke kandidaten in het begin of aan het eind weg stemt.. is gewoon hetzelfde.
Het komt toch vaker voor dat men pas aan het eind de sterke kandidaten wegstemt. Dat heeft vooral te maken met het feit dat het in het begin groepsproeven zijn. Het lijkt me dat er wel een verschil is tussen het wegstemmen van sterke spelers in het begin of aan het eind. Zoals D*N zei, in het begin is gewoon ronduit dom.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 - Donderdag 17 november 2011 - RTL 5
« Reactie #45 Gepost op: 18-11-2011, 10:22:48 »

Volgens mij gaat het vooral om je tweede reden. Of je nou sterke kandidaten in het begin of aan het eind weg stemt.. is gewoon hetzelfde. Niks lafs aan want het is dezelfde reden!
Maar het punt is juist dat er nu eigenlijk alleen nog maar sterke kanidaten zijn! Wie zou volgens jou dan de zwakke kandidaat moeten zijn waar ze allemaal op moeten stemmen? Ik vind Sascha en Jochem op één lijn staan; de één fysiek sterker, de ander sociaal.


en jammer dat tanja die munt heeft... die had wel naar Sascha ofzo gemogen....
Voor het spel was het leuker geweest als die naar een ander was gegaan (net zoals het voor het spel leuker was geweest als niet Nico, maar bijvoorbeeld Sascha de immuniteit had gewonnen). Maar Tanja ging nog een keer zoeken en Sascha niet en dat zegt natuurlijk wel iets over hoe ze zijn of hoe ze zich in het spel gedragen. Tanja heeft hem dus wel eerlijk verdient.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 - Donderdag 17 november 2011 - RTL 5
« Reactie #46 Gepost op: 18-11-2011, 12:25:23 »
Dat denk ik wel ::jaja::. Maar dat gaat liggen aan de regels. Houd Niko zijn immuniteit? Mogen er munten ingezet worden? en wie gaat ze inzetten?

Hoop enkel dat men de munten niet gaan inruilen voor extra stemmen voor een finale-stemming zoals bij Rita 2 jaar geleden.

Tanja was tenslotte weggestemd en mocht alsnog haar munten behouden en heeft zo toch wel een voordeel opgebouwd tegenover mensen die in de tijd dat zij in de grot zat, hun munten wel hebben aangesproken om in het spel te blijven...
« Laatst bewerkt op: 18-11-2011, 17:42:07 door reaver »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 12 - Donderdag 17 november 2011 - RTL 5
« Reactie #47 Gepost op: 18-11-2011, 15:09:46 »
Hoop enkel dat men de munten niet gaan inruilen voor extra stemmen voor een finalis-tstemming zoals bij Rita 2 jaar geleden.
Het ziet er nu naar uit dat ze de munten in de finale ook mogen gebruiken want anders hadden ze die wel allemaal ingezet. Maar ik ben het met je eens dat ik ook hoop dat ze die munten niet voor de finalestemming gaan gebruiken.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 12 - Donderdag 17 november 2011 - RTL 5
« Reactie #48 Gepost op: 18-11-2011, 17:51:39 »
Mooie proef, tactische winnaar, (on)verwachte afvaller... Jammer dat Jochem eruit ligt, maar zoals hij zelf al zei: hij was er vol ingetrapt. Jammer dat Tanja nog zoveel munten heeft, maar goed, gebeurd is gebeurd...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 - Donderdag 17 november 2011 - RTL 5
« Reactie #49 Gepost op: 18-11-2011, 19:46:02 »
Ik hoop eigenlijk dat die munten niet meer zijn in te zetten als er geen eilandraden meer zijn. Ben het er ook mee eens dat Tanja een voordeel heeft omdat ze een hoop eilandraden gemist heeft.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 12 - Donderdag 17 november 2011 - RTL 5
« Reactie #50 Gepost op: 18-11-2011, 20:31:28 »
Ik hoop eigenlijk dat die munten niet meer zijn in te zetten als er geen eilandraden meer zijn. Ben het er ook mee eens dat Tanja een voordeel heeft omdat ze een hoop eilandraden gemist heeft.
dat valt eigenlijk heel erg mee. Kamp noord moest nadat Tanja was weggestemd nog 2 keer naar de eilandraad waarvan één eilandraad Do opgaf ( en dus sowieso niemand munten in zou zetten). Dus het is maar één eilandraad die ze heeft gemist.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 - Donderdag 17 november 2011 - RTL 5
« Reactie #51 Gepost op: 18-11-2011, 21:41:21 »
Slim van ER om de aanwijzingen voor het vinden van de munt op winnaarseiland in begraven koffertjes te stoppen..
Logisch dat Niko dacht dat de munt dan ook wel ergens in het zand zou zitten.. Het kwam niet in hem op om even om zich heen te kijken, terwijl de munt hem zowat in zijn kont beet..  ;D
« Laatst bewerkt op: 18-11-2011, 22:38:37 door tarzanneke »

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 12 - Donderdag 17 november 2011 - RTL 5
« Reactie #52 Gepost op: 18-11-2011, 23:54:38 »
Vanavond pas de aflevering gezien. Wat een verrassing dat Jochem toch nog unaniem is weggestemd. Heeft alles te maken met Patrick, jammer dat Tanja zijn vuil werk opknapt. Zoiets is toch niet te geloven, het heeft niet lang geduurd of Patrick irriteert zich nog maar eens mateloos aan een ander. Een vreselijke houding vind ik dat. Sociaal al evenmin. ::ohno::

Tanja had beter Patrick en Sascha uit mekaar getrokken. En ik begrijp in de verste verte niet waarom Jochem niet zelf het initiatief heeft genomen om een complot te smeden. Hij moet toch in de gaten hebben gehad dat de anderen hem helaas als 'the odd one out' bestempelden. In deze fase van het spel moet je soms afstappen van die afwachtende houding. Zo'n situatie valt altijd nog om te draaien, je moet er alleen wat extra moeite voor doen. Het is me een raadsel waarom Sascha en Patrick altijd maar het voordeel van de twijfel krijgen van velen hier want wat hebben zij al gepresteerd? Persoonlijk vond ik Jochem in zowat alles straffer naar voor komen, jammer dat er op zo'n lelijke manier misbruik werd gemaakt van zijn goedgelovigheid.

Btw, de proef bewees nog maar eens dat als je de gelegenheid krijgt om te 'cheaten', Niko & vast nog een paar van de anderen (Sascha maakte aanstalten om ook voor die bak te gaan) die kans met beide handen zullen grijpen. Altijd interessant om te zien welke kant iemand kiest  k wanneer geplaatst voor zo'n moreel dilemma. Benieuwd wie er had gewonnen als ze allemaal achter hun eigen bak moesten blijven staan.

Ook vond ik dat van alle vijf overblijvers enkel Niko, Tanja en Jochem een ietwat plausibele motivatie opgaven waarom ze verdienen om hier te zitten. De motivatie van Sascha en Patrick (eigenlijk geen, want hij deed niet eens moeite om iets degelijks te formuleren) was ronduit zwak.
« Laatst bewerkt op: 19-11-2011, 00:02:18 door feniks »

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 - Donderdag 17 november 2011 - RTL 5
« Reactie #53 Gepost op: 19-11-2011, 01:08:37 »
Ik ben benieuwd waarvoor de moeten gaan stemmen de volgende aflevering. Want als ze er meteen nog iemand uit moet stemmen dan vrees ik voor Sasha. Tenminste, als Tanja en Niko hun munten nog mogen gebruiken. Zo niet dan vrees ik voor Niko.

Maar ik denk eigenlijk niet dat ze er meteen weer iemand uit moeten stemmen. Ik denk dat ze moeten stemmen op iemand die juist een voordeel wel of niet krijgt met de laatste proef..
There's no show like a reality show ;)

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - Donderdag 17 november 2011 - RTL 5
« Reactie #54 Gepost op: 19-11-2011, 08:49:11 »
Ik ben benieuwd waarvoor de moeten gaan stemmen de volgende aflevering. Want als ze er meteen nog iemand uit moet stemmen dan vrees ik voor Sasha. Tenminste, als Tanja en Niko hun munten nog mogen gebruiken. Zo niet dan vrees ik voor Niko.

Maar ik denk eigenlijk niet dat ze er meteen weer iemand uit moeten stemmen. Ik denk dat ze moeten stemmen op iemand die juist een voordeel wel of niet krijgt met de laatste proef..
Of ze moeten gewoon voor de eerste finalist stemmen.
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 12 - Donderdag 17 november 2011 - RTL 5
« Reactie #55 Gepost op: 19-11-2011, 12:00:59 »
Of ze moeten gewoon voor de eerste finalist stemmen.
dat zou stom zijn, want dan krijgen we maar 1 finaleproef :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 12 - Donderdag 17 november 2011 - RTL 5
« Reactie #56 Gepost op: 19-11-2011, 12:30:53 »
Mijn conclusie na het zien van de aflevering:

* Jochem is er met grote ogen ingetuimd
* Tanja speelt het spel heel slim en maakt goed gebruik van haar charmes
* Patrick is een koele kikker, die precies weet wat hij moet doen en wie hij moet bewerken om te winnen.
* Sascha speelt slim door de underdog positie in te nemen. Hij is bij geen enkel conflict betrokken.
* Niko snapt het spel en is erg gedreven om te winnen. Zoals hij dat hele strand om heeft geploegd. Toch is dat ook een kern van hoe hij in elkaar zit in mijn ogen. Hij denkt te simpel, ik ben bang dat dat zijn ondergang is.

Nog 2 afleveringen als ik goed ben geïnformeerd.
Dan denk ik volgende week beginnen met stemmen op degene die al in de finale mag komen. Daarna terug naar het eiland met z'n vieren en tot slot de finale proef. Die eindigt met een cliffhanger waar we dan over twee weken het einde van zullen zien.  De laatste valt af en wordt vierde in ER. De nummer 1 en 2 en degene die door de eilandraad de finale ingestemd is komen dan in een stemronde terecht met alle deelnemers waarbij de winnaar van de finale proef een positieve stem extra krijgt.

Maar ja, ik zeg ook maar wat ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 - Donderdag 17 november 2011 - RTL 5
« Reactie #57 Gepost op: 19-11-2011, 23:39:30 »
En ik begrijp in de verste verte niet waarom Jochem niet zelf het initiatief heeft genomen om een complot te smeden. Hij moet toch in de gaten hebben gehad dat de anderen hem helaas als 'the odd one out' bestempelden. In deze fase van het spel moet je soms afstappen van die afwachtende houding. Zo'n situatie valt altijd nog om te draaien, je moet er alleen wat extra moeite voor doen.

Dat snap ik ook niet. Als hij nou naar Sascha was gestapt met zijn verhaal dat hij wist dat ze allebei in de gevarenzone verkeerden, dan hadden ze hun stemmen kunnen bundelen. Sascha zal toch ook wel beseffen dat hij nu waarschijnlijk de volgende is? Hadden ze samen Tanja weggestemd, (zie ik het goed dat als ze samen op Tanja hadden gestemd het een gelijkspel tussen Jochem en Tanja zou zijn geworden?), dan was de volgende ronde veel onvoorspelbaarder geweest.
Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat het nu welhaast zeker is dat Sacha moet vertrekken (maar ik vul hem wel in bij mijn pool ;D)

Btw, de proef bewees nog maar eens dat als je de gelegenheid krijgt om te 'cheaten', Niko & vast nog een paar van de anderen (Sascha maakte aanstalten om ook voor die bak te gaan) die kans met beide handen zullen grijpen. Altijd interessant om te zien welke kant iemand kiest  k wanneer geplaatst voor zo'n moreel dilemma. Benieuwd wie er had gewonnen als ze allemaal achter hun eigen bak moesten blijven staan.
Ik vind het raar dat jij het hebt over cheaten . Weliswaar tussen aanhalingstekens, maar toch. Get hoorde gewoon bij de spelregels en ik zie dus absoluut geen moreel dilemma. Het verbaasde mij juist dat ze allemaal meteen volop gingen rennen en ploeteren. Ik zou denk eerst eens rustig gaan zitten kijken hoe de anderen het doen en wat de juiste tactiek is en hoe snel dat emmertje nou precies stijgt en natuurlijk wie de eerste is bij wie het plankje valt en ondertussen mijn krachten sparen.

Als er dan een stuk of wat stokken staan dan zou ik ook eens gaan kijken of het me lukt om zo een stokje op te vissen. Je loopt natuurlijk wel kans dat meer mensen het spel dan op die manier gaan spelen en dat wordt het wel heel saai  :P
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 12 - Donderdag 17 november 2011 - RTL 5
« Reactie #58 Gepost op: 19-11-2011, 23:58:18 »
Ja, natuurlijk hoorde dat bij het spel. Moreel dilemma bedoelde ik eerder in de zin van ... ga ik het spel zo spelen of niet? Je kan ook voor jezelf uitmaken dat je het spel niet zo gaat spelen, al is het maar bv. om iedereen te vriend te houden. Nu bleven er toch wrange gevoelens achter omdat Niko op deze manier heeft gewonnen. Ik kan me inbeelden dat het ook wel zuur is om zo te winnen én verliezen zoals in het geval van Patrick (al had hij ongetwijfeld hetzelfde gedaan in Niko's plaats). Maar je hebt gelijk, het is iedereens recht om die kans te benutten, niet echt 'cheaten' maar toch je kansen vergroten ten koste van het werk van een ander. Zou wel eens willen weten hoe Niko een dergelijke strategische keuze had verdragen van een ander.
« Laatst bewerkt op: 20-11-2011, 00:04:58 door feniks »

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 - Donderdag 17 november 2011 - RTL 5
« Reactie #59 Gepost op: 20-11-2011, 00:27:28 »
Als hij nou naar Sascha was gestapt met zijn verhaal dat hij wist dat ze allebei in de gevarenzone verkeerden, dan hadden ze hun stemmen kunnen bundelen. Sascha zal toch ook wel beseffen dat hij nu waarschijnlijk de volgende is? Hadden ze samen Tanja weggestemd, (zie ik het goed dat als ze samen op Tanja hadden gestemd het een gelijkspel tussen Jochem en Tanja zou zijn geworden?), dan was de volgende ronde veel onvoorspelbaarder geweest.

Inderdaad, als Jochem en Sascha op Tanja hadden gestemd was het 2-2 geweest, en dan had Tanja eruit gelegen..
Een beetje dom van Jochem om Tanja om haar blauwe ogen te vertrouwen. Hij had beter even met Sas kunnen overleggen..  :)
« Laatst bewerkt op: 20-11-2011, 00:51:37 door tarzanneke »