Auteur Topic: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5  (gelezen 22608 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #20 Gepost op: 24-11-2011, 23:42:40 »
Ik denk niet dat Sasha wint, ze proberen ons gewoon op het verkeerde been te zetten. Vorig jaar hetzelfde met Saar.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #21 Gepost op: 24-11-2011, 23:43:42 »
Kelere, wat een spannende aflevering, en hij eindigt op een cliff-hanger. We hebben iets om naar uit te kijken volgende week.. ;)
Ik zou het geweldig vinden als de eerste de beste pijl van Sascha raak is.. ::tandpastasmiley::   Is toch mijn favoriet..

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #22 Gepost op: 25-11-2011, 09:01:12 »
NEE! Hoe kunnen ze dat doen?! De winnaar bepalen door een proef? Dat haalt het hele element van strategisch spelen onderuit! Zakt ER nog dieper.. ik dacht dat dat niet kon  ::ohno::

En die munten... nee..

Jammer!
Inderdaad zeg. wat een bagger. geen stemming, dus je hoeft niemand te vriend te houden. En die munten... Bah bah bah.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline pipi langkous

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #23 Gepost op: 25-11-2011, 09:14:51 »
Tsjonge, jonge,
wat een gedoe zeg. Boeiend wel dat zonder die munten Tanja en Nico dus geen finale hadden gespeeld.... Lastig voor Tanja dat het zo een enorm fysieke proef was, knap dat ze toch kans zag de mannen goed bij te houden.
Maarre.... eigenlijk was er maar 1 Robinson; Nicola! En die is al weer ff foetsie als consequentie van al dat gekonkel. Kennelijk is smoezen en plannen smeden en roddelen een 'Robinson-ding', ik denk dat Robinson alleen maar bezig was met overleven en dat hebben we nu bar weinig gezien. Alhoewel... Tanja daar een knap staaltje van liet zien in die grot. Dat was een heftige ervaring, fysiek en mentaal. Later gaat ze ook plannen smeden maar dit was zo te zien de enige manir om deze serie te 'overleven', dus okay dan....
Ik ben voor Tanja!! (zo zonder Nicola)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #24 Gepost op: 25-11-2011, 14:40:11 »
Wat een aflevering. Eerst die (gedeeltelijk) belachelijke stemming aan het begin. En dat dan vooral vanwege die mogelijkheid munten in te zetten. Maar goed, verder was het een leuke aflevering met (helaas) het afvallen van Patrick. De finaleproef was zeer interessant. Ik ben benieuwd wie de winnaar zal gaan worden. (Al is het wel jammer, zoals al door meerderen gezegd, dat er geen finale eilandraad is...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #25 Gepost op: 25-11-2011, 15:13:27 »
Robinson hoef je ook niet worden omdat anderen je het maar gunnen... maar omdat je een robison bent! Terecht dus eindelijk zonder stemming!


Zeer spannende finale ronde zeg!!! Pffttt....

Ik hoop dat NIko toch raak schiet!

Tanja moet het zeker niet worden, want dat heeft ze niet verdiend.... daarom lag ze er ook als 1 van de eersten uit....

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #26 Gepost op: 25-11-2011, 15:21:16 »
Robinson hoef je ook niet worden omdat anderen je het maar gunnen... maar omdat je een robison bent! Terecht dus eindelijk zonder stemming!

--

Tanja moet het zeker niet worden, want dat heeft ze niet verdiend.... daarom lag ze er ook als 1 van de eersten uit....

Ze lag er toen denk ik eerder uit omdat ze zich in een kamp vol Nederlanders bevond, die onderling meer met elkaar hadden dan met Vlaming Tanja. Wat dus ook aangeeft hoe belangrijk het sociale aspect en de 'gunfactor' wel degelijk zijn.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #27 Gepost op: 25-11-2011, 16:16:34 »
Ze lag er toen denk ik eerder uit omdat ze zich in een kamp vol Nederlanders bevond, die onderling meer met elkaar hadden dan met Vlaming Tanja. Wat dus ook aangeeft hoe belangrijk het sociale aspect en de 'gunfactor' wel degelijk zijn.

Kennelijk, dat blijkt ook wel uit het feit dat sommigen hier Sascha als winnaar verkiezen terwijl de beste, brave man niets maar dan ook heeeeeeelemaal niets heeft gepresteerd in al die weken.

Offline Da Wizz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #28 Gepost op: 25-11-2011, 16:31:18 »
Hoewel de proef wel spannend is, vind ik het jammer dat de winnaar van het spel ook bepaald wordt door die proef. Niet alleen omdat de winnaar op puur geluk gaat winnen (zoals we zagen maakte de enorme voorsprong van Niko uiteindelijk niks uit en staat iedereen weer gelijk), maar ook omdat een Robinson zo'n subjectief begrip is, dus is het meer logisch als een groep mensen bepaalt wie er een echte Robinson is.
Het maakt nu helemaal niet uit wat Tanja, Niko en Sascha het hele spel hebben gedaan, want het hangt toch alleen maar af van deze proef. Of ze sociaal waren, hard werkten op het eiland, veel vis vingen, een goede strategie hadden, enz. heeft nu totaal geen betekenis meer.  :-\\

Persoonlijk lijkt het me ook wat sfeervoller als de winnaar bekroond wordt omringd door meerdere medespelers dan net na het winnen van een proef waarbij slechts twee medespelers aanwezig zijn.  :P

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #29 Gepost op: 25-11-2011, 16:37:50 »
Citaat
Het maakt nu helemaal niet uit wat Tanja, Niko en Sascha het hele spel hebben gedaan, want het hangt toch alleen maar af van deze proef. Of ze sociaal waren, hard werkten op het eiland, veel vis vingen, een goede strategie hadden, enz. heeft nu totaal geen betekenis meer

Dat maakt wel degleijk uit, want dat bepaalt je voortgang in het gehele spel...

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #30 Gepost op: 25-11-2011, 16:57:23 »
Ze hadden eigelijk het laatste onderdeel (schieten) weg moeten laten... al hoewel dat maakt het wel spannend natuurlijk.... maar dan had je gewoon wie het 1st binnen is die ook de beste is....

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #31 Gepost op: 25-11-2011, 20:37:01 »
Ze hadden eigelijk het laatste onderdeel (schieten) weg moeten laten... al hoewel dat maakt het wel spannend natuurlijk.... maar dan had je gewoon wie het 1st binnen is die ook de beste is....

Dat argument snijdt natuurlijk geen hout. Dan was de puzzel het laatste onderdeel en daar valt dan hetzelfde over te zeggen. Als ze gewoon beter zijn in schieten en rustiger de tijd nemen was er vast al wel eerder raak geschoten, maar Nico verzuimt raak te schieten en laat zo zijn voorsprong schieten.

Verder was het trouwens een geweldige aflevering. Ik vond het niet zo erg dat de munten positieve stemmen waren (wel een leuke twist), ze hebben ze niet voor niets opgespaard toch. Als Patrick bij de eerste opdracht van dit seizoen wat slimmer was geweest om munten te verzamelen had hij die nu ook in kunnen zetten, maar ja hij had ze niet.

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #32 Gepost op: 25-11-2011, 23:56:29 »
Wow, net de aflevering bekeken, wat een temenens spannende finale!

Respect voor Tanja om zo te blijven vechten, zo ver zat ze nu ook weer niet achter Niko aan. Geweldig toch hoe ze daar zoals ze zelf zei, de knop 'Robinson' omdraaide. Een echte winnaarsmentaliteit, en ze presteerde best wel goed t.o.v. de vorige eerste keren.

Verder heb ik mij redelijk veel geërgerd aan Niko die zich al meteen de winnaar waande van bij het begin van de proef! Maar hij heeft dertig dagen geen Playstation gespeeld dus zal hij wel niet winnen. Man zeg, wat is me dat weer voor een flauw excuus. ::rofl::

Voor Sascha zou het natuurlijk geweldig zijn om van de eerste keer raak te schieten, maar ikzelf zie dat liever niet gebeuren, dat soort van beginnersgeluk. Zou ik een onterechte winnaar vinden, de hele tijd achterliggen en dan pief poef paf de eerste pijl raak.

Dat gezegd zijnde heb ik er toch wel mijn bedenkingen bij om op deze manier de winnaar te bepalen. Weet het niet zeker, maar dit is toch de eerste keer dat ze het zo doen of niet? Ik vind het een te grote prijs om het zomaar weg te geven aan de winnaar van een spel. Die jurystemming hoort gewoon bij het programma,

Over Patrick kan ik kort zijn: He had it coming! ::trots:: En heb je dat ooit meegemaakt, ze stonden op de balk met hun hele garderobe, zelfs met hun sportschoenen aan. Zo raar, nog zoiets wat nog nooit is voorgekomen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #33 Gepost op: 25-11-2011, 23:58:04 »
ik denk dat die garderobe misschien met muggen te maken had ?
Ze hadden een trui er bij aan getrokken in vergelijking met de eilandraad.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #34 Gepost op: 26-11-2011, 01:47:21 »
De schoenen zijn denk ik geleverd door ER..
Niko vond ik nogal gespannen, erg gefocust op de volgende dag. Hij had liever Tanja er niet bij gehad..
Tanja had hem liever ook niet erbij, erg sterk en teveel gestresst om te genieten van het moment..
Dat Sascha erbij kwam was een verademing (Patrick was ook goed geweest). Konden ze eindelijk genieten dat ze in de finale zaten.. :)

Wel leuk trouwens dat we volgende keer ook weer alle kandidaten terugzien.. :)

Offline pipi langkous

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #35 Gepost op: 26-11-2011, 12:03:35 »
Niko is wat mij betreft een vervelende egotripper, hij hoeft niet te winnen. Met z'n plannetjes en ideeen over een 'B Robinson finale'  en ík wil een A finale'! Man, wat doe jij er zelf dan in?. En een beetje uit zijn plaat gaan als anderen ook plannetjes hebben, zielepiet..... Die gozer kan niet tegen zijn verlies, dat wordt nog wat als ie inderdaad niet wint. Zou hij zichzelf dan weer zo te kijk zetten met een compleet irreeele scheldpartij?
Hij zou in de leer kunnen bij Jochem ; die had stijl, nam het als een echte vent sportief op, kon lachen om zichzelf en verweet niemand iets.

Inderdaad, Sacha heeft (zo voor de camera) geen R..  gepresteerd, dus ook geen echte Robinson, maar wel een prettiger mens en dat is ook wat waard. Maarre... na die Grot blijf ik Tanja fan  ::feest:: (zie eerdere postings).

Wat is die volgende uitzening nog lang wachten zeg!

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #36 Gepost op: 26-11-2011, 23:58:58 »
ik denk dat die garderobe misschien met muggen te maken had ?
Ze hadden een trui er bij aan getrokken in vergelijking met de eilandraad.

Serieus, voor een kwartier? Wat een waardige Robinsons! ::) Die moeten toch wel tegen een paar muggen kunnen. ;)

Denk dat het meer met kou te maken had of zo? Bovendien lijkt me dat je met zo'n hoop kleren aan minder stabiel staat. Vroeger stonden ze precies een pak steviger op die balk. Maar met schoenen aan leek het me ook niet echt makkelijker, 't is dus misschien toch beter om zo min mogelijk ballast mee te dragen zodat je je wat vrijer voelt op die balk.

Grappig wel dat Patrick net hierop trainde en er bij het wegnemen van een ervan er meteen aftuimelt. Weer het zoveelste bewijs dat je daar eigenlijk niet op kunt trainen. Je weet nooit hoe je fysieke en mentale toestand is op dat moment. En thuis is het natuurlijk makkelijk, dan voel je je nog opperbest, genoeg gegeten en niemand die vlak voor je op die balk staat te trappen.
« Laatst bewerkt op: 27-11-2011, 00:00:33 door feniks »

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #37 Gepost op: 27-11-2011, 02:11:39 »
Volgens mij is Niko aardig door zijn pijlvoorraad aan 't raken..
Als ze op zijn mogen de anderen mischien eerst hun pijlen opmaken voor ze weer aangevuld worden.. ;)

Ben wel benieuwd hoe die roos heen-en-weer bewogen werd.. Af en toe een zetje?  Magnetisch?  Radiografisch?
« Laatst bewerkt op: 27-11-2011, 05:55:17 door tarzanneke »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #38 Gepost op: 27-11-2011, 09:32:28 »
Volgens mij is Niko aardig door zijn pijlvoorraad aan 't raken..
Als ze op zijn mogen de anderen mischien eerst hun pijlen opmaken voor ze weer aangevuld worden.. ;)

Ben wel benieuwd hoe die roos heen-en-weer bewogen werd.. Af en toe een zetje?  Magnetisch?  Radiografisch?

Volgens mij werd die aangeslingerd toen Nico begon. Vervolgens ging de roos steeds langzamer, en op het einde van de aflevering stond die al bijna stil... (Waardoor het steeds makkelijker zou moeten worden.)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #39 Gepost op: 28-11-2011, 17:00:16 »
Men heeft vandaag de fotoset van afl. 13 op facebook geplaatst   :

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.292390600795478.76087.248000891901116&type=1