Auteur Topic: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5  (gelezen 22604 keer)

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #40 Gepost op: 29-11-2011, 11:08:47 »
Wow, wat een leuke spannende aflevering! ;D
De winnaar bepalen door een proef i.p.v. een eilandraad ::ohno:: De proef is wel heel spannend, maar het mocht voor mij toch ook gewoon met een stemming gebeuren.
En die munten die Tanja & Nico nog konden inzetten voor positieve stemmen ::ohno:: dat vond ik echt helemaal niets. >:(

Ben benieuwd wie zal gaan raakschieten. Ik denk Sascha of Tanja. Zou wel grappig zijn: Sascha die nooit een proef wist te winnen en dan z'n eerste pijl afschiet dat die meteen raak is. :P Al hoop ik eigenlijk dat Tanja, wint. Da's beter voor m'n pool :P ;)
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

I-love-paars

  • Gast
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #41 Gepost op: 29-11-2011, 17:46:42 »
Robinson hoef je ook niet worden omdat anderen je het maar gunnen... maar omdat je een robison bent! Terecht dus eindelijk zonder stemming!


Zeer spannende finale ronde zeg!!! Pffttt....

Ik hoop dat NIko toch raak schiet!

Tanja moet het zeker niet worden, want dat heeft ze niet verdiend.... daarom lag ze er ook als 1 van de eersten uit....

Ze is inderdaad naar de grot moeten gaan.
Maar als de grot er niet was geweest, lag Freddy uit het spel. (Want voor een grot weigerde hij).
Pas nadat hij weigerde moest Tanja naar de grot gaan. Had Freddy niet geweigerd of was er geen grot geweest dan was het spel helemaal anders gelopen voor Tanja. Ze verdiende het echt wel en had gewoon nog geen kans gehad om haar te 'bewijzen'. En dat de meerderheid van het kamp Nederlanders waren, zal ook in haar nadeel gespeeld hebben. (Eerst freddy kiezen en dan Tanja)

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #42 Gepost op: 29-11-2011, 18:18:28 »
Eigenlijk zou dit programma gewoon niet (meer) Expeditie Robinson moeten heten. Worden sommige mensen ten minste niet meer verward met de gedachte dat de winnaar iemand moet zijn die het beste voor voedsel kan zorgen of het sterkst moet zijn (in spellen).
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #43 Gepost op: 29-11-2011, 18:20:38 »
Wow, wat een leuke spannende aflevering! ;D
De winnaar bepalen door een proef i.p.v. een eilandraad ::ohno:: De proef is wel heel spannend, maar het mocht voor mij toch ook gewoon met een stemming gebeuren.
En die munten die Tanja & Nico nog konden inzetten voor positieve stemmen ::ohno:: dat vond ik echt helemaal niets. >:(

Ben benieuwd wie zal gaan raakschieten. Ik denk Sascha of Tanja. Zou wel grappig zijn: Sascha die nooit een proef wist te winnen en dan z'n eerste pijl afschiet dat die meteen raak is. :P Al hoop ik eigenlijk dat Tanja, wint. Da's beter voor m'n pool :P ;)

Volledig met alles eens.

Als ik Tanja, Patrick of Sascha was, zou ik verbouwereerd zijn, omdat Niko een STUK sterker is dan die drie en de proef bovendien enorm fysiek van aard is O___O Complete Bullshit.

Ik moet wel toegeven... toen het bleek dat door de munten de Stemming GEEN ENKEL effect meer had op de finaleplaatsen bestierf ik het haast van het lachen. Wat een farce.  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 29-11-2011, 19:35:47 door Lexxan »
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #44 Gepost op: 29-11-2011, 19:24:13 »
toen het bleek dat de immuniteitsmunten GEEN ENKEL effect hadden op de stemming bestierf ik het haast van het lachen. Wat een farce.  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Hoe kom je daar nu bij?  De munten hadden een enorm effect.
Zonder munten waren Sascha en Patrick de finalisten geweest, en hadden Tanja en Niko op de evenwichtsbalk moeten strijden.. :)

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #45 Gepost op: 29-11-2011, 19:34:51 »
Oeps. Ik bedoelde eigenlijk het omgekeerde: Door de munten had de stemming geen effect meer.
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #46 Gepost op: 29-11-2011, 19:39:52 »
Ik had liever gezien dat met deze proef 1 van de drie afviel... En dan tussen de laatste twee gekozen werd op de laatste eilandraad terplekke op het eiland en beoordeeld door de ex-deelnemers en zonder munten en die onzin...

Belachelijk ook dat degenen die de vorige eilanraad wonnen nu net degenen waren die geen enkele stem gekregen hadden... Imho dan :)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #47 Gepost op: 29-11-2011, 23:50:18 »
Ben er zelf ook niet te spreken over de laatste eilandraad en het beslissen van de winnaar door een proef. Het sociale aspect van de finale hebben ze gewoonweg hierdoor zomaar naar de vuilbak verwezen. Niet te begrijpen.

En die munten in de finale, de regels zouden eerder moeten zijn dat je ze kan gebruiken bij elke reguliere eilandraad, maar wanneer je positieve stemmen kan gaan kopen om aan je plaats in de finale bij wijze van spreke te 'kopen', dan raak je toch zwaar aan de eerlijkheid van het spel. Alweer niet te begrijpen waarom de productie in Robinsons naam :P zo'n vreemde keuzes heeft gemaakt?!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #48 Gepost op: 30-11-2011, 00:50:59 »
Belachelijk ook dat degenen die de vorige eilanraad wonnen nu net degenen waren die geen enkele stem gekregen hadden... Imho dan :)

Het laat ook zien wat de gunfactor en dankbaarheid is tegenover de Belgen terwijl ze beiden toch mee op beloning zijn mogen gaan... en Sascha in het bijzonder die door Niko nog überhaupt nog in de expeditie zit.
« Laatst bewerkt op: 30-11-2011, 01:07:34 door reaver »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #49 Gepost op: 30-11-2011, 10:34:57 »
Ze is inderdaad naar de grot moeten gaan.
Maar als de grot er niet was geweest, lag Freddy uit het spel. (Want voor een grot weigerde hij).
Pas nadat hij weigerde moest Tanja naar de grot gaan. Had Freddy niet geweigerd of was er geen grot geweest dan was het spel helemaal anders gelopen voor Tanja. Ze verdiende het echt wel en had gewoon nog geen kans gehad om haar te 'bewijzen'. En dat de meerderheid van het kamp Nederlanders waren, zal ook in haar nadeel gespeeld hebben. (Eerst freddy kiezen en dan Tanja)
Zonder grot had ze er zeker langer in gezeten. Echter, dan had ze er bij een eventuele volgende nederlaag of uitgelegen of ze had munten in moeten zetten. Juist die munten die haar in de finale hebben gebracht...
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #50 Gepost op: 30-11-2011, 14:55:05 »
Zonder grot had ze er zeker langer in gezeten. Echter, dan had ze er bij een eventuele volgende nederlaag of uitgelegen of ze had munten in moeten zetten. Juist die munten die haar in de finale hebben gebracht...
dat is ook niet waar want het was de afleveringen daarna al duidelijk wie er  zouden gaan. Do gaf op dus geen munten. dus er blijft slechts de eilandraad met Sylvia over.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Aflevering 13 - Donderdag 24 november 2011 - RTL 5
« Reactie #51 Gepost op: 30-11-2011, 20:23:32 »
Sylvia had geen munten. Dus, theoretisch gezien, heeft Tanja een voordel als het tot nog een eilandraad komt.


Bovendien, Sylvia vertrok VOOR Do, dus de kans is dat, zonder Tanja die wegvalt, dat Sylvia nog steeds weggestemd wordt op de volgende eilandraad, gevolgd door Do op diegene daarna. Dan hang het af of Patrick/Sascha/Lauretta Nicolas of Tanja willen wegstemmen. Aangezien Tanja munten heeft en Nicolas duidelijk geen, is het naar mijn mening duidelijk op wie ze gaan stemmen om zichzelf in het spel te houden.

Dus, als Freddy NIET opgaf, is de kans dat Tanja de samensmelting haalt zonder weggestemd te worden erg groot, en de kans dat ze de Finale haalt is ietjes kleiner omdat ze waarschijnlijk een paar munten ingezet zou hebben. Ze had waarschijnlijk de balkproef moeten doen, en er is een goede kans dat ze die ook (samen met Sascha) wint tegen.

Dus, grot of niet, er verandert weinig aan Tanja's spel.

HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*