Auteur Topic: Aflevering 14- Donderdag 1 december- RTL 5- De finale!  (gelezen 40929 keer)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 14- Donderdag 1 december- RTL 5- De finale!
« Reactie #40 Gepost op: 1-12-2011, 22:21:52 »
Ik heb net de voorlaatste aflevering en de finale gekeken en de conclusie is: RIP Expeditie Robinson, de huidige formule staat op dit moment zo ver van zijn oorsprong af dat het programma eigenlijk een andere naam zou moeten krijgen. De juryfase en het bijbehorende eindoordeel van de juryleden is naar mijn mening de kern van Expeditie Robinson. Dit onderdeel maakt het spel zo intrigerend, zo onderscheidend, en dat onderdeel wordt schijnbaar vanuit het niets vervangen door een anticlimax van jewelste. Wie of wie is in staat om als eerste een toevalstreffer te maken met een onpraktische machine die brandende pijlen afschiet? Dat was dus Tanja Dexters, bij deze kroon ik Tanja Dexters tot kampioene 'pijltjes-schieten-op-een-onbewoond-eiland-2011'. Gefeliciteerd meid! Wat mij betreft heb je het spel echter niet gewonnen, maar enkel een waardeloos onderdeel van een proef.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14- Donderdag 1 december- RTL 5- De finale!
« Reactie #41 Gepost op: 1-12-2011, 22:23:35 »
Ik heb net de voorlaatste aflevering en de finale gekeken en de conclusie is: RIP Expeditie Robinson, de huidige formule staat op dit moment zo ver van zijn oorsprong af dat het programma eigenlijk een andere naam zou moeten krijgen. De juryfase en het bijbehorende eindoordeel van de juryleden is naar mijn mening de kern van Expeditie Robinson. Dit onderdeel maakt het spel zo intrigerend, zo onderscheidend, en dat onderdeel wordt schijnbaar vanuit het niets vervangen door een anticlimax van jewelste. Wie of wie is in staat om als eerste een toevalstreffer te maken met een onpraktische machine die brandende pijlen afschiet? Dat was dus Tanja Dexters, bij deze kroon ik Tanja Dexters tot kampioene 'pijltjes-schieten-op-een-onbewoond-eiland-2011'. Gefeliciteerd meid! Wat mij betreft heb je het spel echter niet gewonnen, maar enkel een waardeloos onderdeel van een proef.

Ik ben altijd zo blij met jou  ::bravo::

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14- Donderdag 1 december- RTL 5- De finale!
« Reactie #42 Gepost op: 1-12-2011, 22:25:00 »
Helaas kan ik niet anders dan het volledig met je eens zijn (weer) Goyathlay. Je weet het alleen (ook weer) veel mooier te zeggen dan ik...  ::bravo::

Maar ik liever gehad dat ik het deze keer oneens met je was :(
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14- Donderdag 1 december- RTL 5- De finale!
« Reactie #43 Gepost op: 1-12-2011, 22:25:53 »
Helaas kan ik niet anders dan het volledig met je eens zijn (weer) Goyathlay. Je weet het alleen (ook weer) veel mooier te zeggen dan ik...  ::bravo::

Haha! Ik heb precies hetzelfde met die Goyathlay  ::joehoe::

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14- Donderdag 1 december- RTL 5- De finale!
« Reactie #44 Gepost op: 1-12-2011, 22:28:25 »
Ik heb net de voorlaatste aflevering en de finale gekeken en de conclusie is: RIP Expeditie Robinson, de huidige formule staat op dit moment zo ver van zijn oorsprong af dat het programma eigenlijk een andere naam zou moeten krijgen. De juryfase en het bijbehorende eindoordeel van de juryleden is naar mijn mening de kern van Expeditie Robinson. Dit onderdeel maakt het spel zo intrigerend, zo onderscheidend, en dat onderdeel wordt schijnbaar vanuit het niets vervangen door een anticlimax van jewelste. Wie of wie is in staat om als eerste een toevalstreffer te maken met een onpraktische machine die brandende pijlen afschiet? Dat was dus Tanja Dexters, bij deze kroon ik Tanja Dexters tot kampioene 'pijltjes-schieten-op-een-onbewoond-eiland-2011'. Gefeliciteerd meid! Wat mij betreft heb je het spel echter niet gewonnen, maar enkel een waardeloos onderdeel van een proef.

Maar als ik je dus goed begrijp zou je datzelfde hebben gezegd indien Niko of Sacha in de roos hadden geschoten?


Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14- Donderdag 1 december- RTL 5- De finale!
« Reactie #45 Gepost op: 1-12-2011, 22:30:16 »
Maar als ik je dus goed begrijp zou je datzelfde hebben gezegd indien Niko of Sacha in de roos hadden geschoten?



Ha ha.. Dat typ ik net in het tanja-topic... Klopt! :)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 14- Donderdag 1 december- RTL 5- De finale!
« Reactie #46 Gepost op: 1-12-2011, 22:51:06 »
Maar als ik je dus goed begrijp zou je datzelfde hebben gezegd indien Niko of Sacha in de roos hadden geschoten?


Natuurlijk, anders zou ik wel erg hypocriet zijn. Dat betekent echter niet dat ik geen persoonlijke voorkeur heb. Het mooie aan de juryfase van het spel is echter dat het eindoordeel het gevolg is van de individuele beredenaties van de juryleden en derhalve altijd te rechtvaardigen/aanvaarden, zelfs als je favoriete kandidaat niet tot winnaar wordt uitgeroepen. Twisten over die keuzes en redenaties is prima maar uiteindelijk heeft de winnaar gedurende de Expeditie voldoende kandidaten (voormalige tegenstanders) achter zich weten te scharen en dat is bewonderenswaardig en het voornaamste doel van het spel. De winnares van vanavond heeft daarentegen enkel laten zien dat ze als eerste in staat was om een brandende pijl op een bewegend doelwit te schieten. Waarmee het doel van het spel is gereduceerd tot kleuterniveau. En om terug te komen op je oorspronkelijke vraag: ja,als Niko of Sascha de brandende pijl in de roos zou hebben geschoten dan was ik ook verbouwereerd geweest over deze verkrachting van de formule.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 14- Donderdag 1 december- RTL 5- De finale!
« Reactie #47 Gepost op: 1-12-2011, 22:53:19 »
en daarbij geeft het ons minder om over te discussiëren. Ik bedoel als je zo'n laatste eilandraad hebt als in 2008. Daar kan je uren over door disscusiëren. nu is het gewoon gefeliciteerd en tsja is er nog wat te zeggen over die andere mensen daar?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 14- Donderdag 1 december- RTL 5- De finale!
« Reactie #48 Gepost op: 1-12-2011, 22:53:40 »
Ik ben altijd zo blij met jou  ::bravo::

Helaas kan ik niet anders dan het volledig met je eens zijn (weer) Goyathlay. Je weet het alleen (ook weer) veel mooier te zeggen dan ik...  ::bravo::

Maar ik liever gehad dat ik het deze keer oneens met je was :(

Gelukkig tref ik hier nog wat medestanders aan, ik vind het namelijk ook erg jammer dat deze ingrepen hebben plaatsgevonden. Het lijkt wel alsof de charme van Expeditie Robinson steeds sneller begint te smelten.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Aikaturbo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14- Donderdag 1 december- RTL 5- De finale!
« Reactie #49 Gepost op: 1-12-2011, 22:54:02 »
Natuurlijk, (...) van de formule.

En toch, zelfs dan hadden Niko en Sascha niet kunnen winnen. Dat is alleen zo voor de mensen thuis, elke medekandidaat zou op de vrouw tussen de mannen, de vrouw die de grot heeft overleefd hebben gestemd.
New England? How do you call your foot? New Hand?

Offline Sarita

  • Forumlid
Re: Aflevering 14- Donderdag 1 december- RTL 5- De finale!
« Reactie #50 Gepost op: 1-12-2011, 22:58:39 »
De aflevering was saai en dan dat gerek tot ze de winnaar bekend maakten. Waarom niet iets eerder bekend maken en dan nog iets napraten? Ik had Niko's reactie nog wel willen horen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 14- Donderdag 1 december- RTL 5- De finale!
« Reactie #51 Gepost op: 1-12-2011, 23:00:14 »
en waarom de afvallers niet de vraag stellen: Wie wil jij dat er wint?
dat was nog wel interessant geweest ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14- Donderdag 1 december- RTL 5- De finale!
« Reactie #52 Gepost op: 1-12-2011, 23:06:33 »
En toch, zelfs dan hadden Niko en Sascha niet kunnen winnen. Dat is alleen zo voor de mensen thuis, elke medekandidaat zou op de vrouw tussen de mannen, de vrouw die de grot heeft overleefd hebben gestemd.

??? Hoezo?!?
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14- Donderdag 1 december- RTL 5- De finale!
« Reactie #53 Gepost op: 1-12-2011, 23:08:30 »
En toch, zelfs dan hadden Niko en Sascha niet kunnen winnen. Dat is alleen zo voor de mensen thuis, elke medekandidaat zou op de vrouw tussen de mannen, de vrouw die de grot heeft overleefd hebben gestemd.

Dat zou ik zo nog niet durven stellen. sascha was kansloos indien hij tegen Niko of Tanja uitkwam. ::jaja::

Niko vs Tanja had idd een thriller qua stemming kunnen opleveren met slechts 1 dat winst of verlies zou betekenen...  ::vergroot::

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 14- Donderdag 1 december- RTL 5- De finale!
« Reactie #54 Gepost op: 1-12-2011, 23:19:06 »

Niko vs Tanja had idd een thriller qua stemming kunnen opleveren met slechts 1 dat winst of verlies zou betekenen...  ::vergroot::

Ja dat denk ik ook. Lauretta, Patrick zouden op Tanja gestemd hebben. Sascha, Anne en Esther op Niko denk ik. Nicolas en Jochem vind ik moeilijk te peilen.


Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14- Donderdag 1 december- RTL 5- De finale!
« Reactie #55 Gepost op: 1-12-2011, 23:34:02 »
Ja dat denk ik ook. Lauretta, Patrick zouden op Tanja gestemd hebben. Sascha, Anne en Esther op Niko denk ik. Nicolas en Jochem vind ik moeilijk te peilen.




Nicolas voor Niko
Anne zou eerder voor Tanja gaan denk ik

Jochem is voor onder de bus gegooid door Niko maar uiteindelijk belogen, bedrogen en eruit gewipt door Tanja, dus Jochem zou in dat geval de beslissende stem in de hand hebben gehad.


Offline ej@n

  • Forumlid
Re: Aflevering 14- Donderdag 1 december- RTL 5- De finale!
« Reactie #56 Gepost op: 1-12-2011, 23:49:23 »
Idee voor 2012......16 kandidaten, 16 grotten....16 dagen alleen....Robinson was ook een tijd alleen....
Ik denk dat je dan een programma hebt wat twee afleveringen kent met twee keer 8 mensen die snel naar huis gaan...hoeft er ook geen finalespel gespeeld te worden waar geluk hebben een factor is of een eindjury die stemt wie het meest "Robinsonwaardig" is.....
Een eindjury is ook niet vrij van de gunfactor en wie het meest met wie op kan schieten....niet objectief dus...m.i. allemaal kul discussies.
De expeditie is een spel, en zoals bij elk spel is de factor geluk aanwezig. Om die factor te kunnen benutten moet er wel bij zijn op dat moment, simpel maar waar. Zelfde geldt voor een jury, ze kunnen pas op je stemmen als je er bij zit...schijnbaar ineens niet belangrijk hoe je er komt....lulletje lampekatoen kan dan winnen omdat het hem gegund wordt...
Niet kijken is ook een optie....

Ik heb me prima vermaakt weer dit jaar...kijk al uit naar volgend jaar....



Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14- Donderdag 1 december- RTL 5- De finale!
« Reactie #57 Gepost op: 2-12-2011, 00:17:59 »
Dodelijk saaie laatste aflevering en ben het uiteraard ook volledig eens met Goyathlay en de rest voor wat betreft de proef. Afgaande op het ontelbare aantal pijlen dat vooral Niko uiteindelijk heeft mogen schieten, kun je wel concluderen dat deze proef nóg meer op geluk gebaseerd was dan die finaleproeven van de afgelopen twee jaar (die gelukkig niet de winnaar bepaalden). De hele formule van ER wordt op deze manier om zeep geholpen. Alleen al daardoor was deze editie met afstand de slechtste tot nog toe.

Hopelijk wordt het volgend jaar beter. Ik zal dan ongetwijfeld weer kijken...  8)

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 14- Donderdag 1 december- RTL 5- De finale!
« Reactie #58 Gepost op: 2-12-2011, 00:20:40 »
Net pas de aflevering gezien...

Leuk voor Tanja dat ze gewonnen heeft, maar in mijn ogen was van de drie finalisten toch echt Niko de meest Robinson... Het werd ook maar weer even duidelijk hoe makkelijk Tanja door Deborah naar de samensmelting werd geleidt...

Mijn eerdere mening over het winnen van expeditie r. d.m.v. een proef is in wat bijgedraaid doordat het laatste onderdeel meer geluk is....


« Laatst bewerkt op: 2-12-2011, 00:22:33 door Emiel.B. »

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Aflevering 14- Donderdag 1 december- RTL 5- De finale!
« Reactie #59 Gepost op: 2-12-2011, 01:15:03 »
Ik heb net de voorlaatste aflevering en de finale gekeken en de conclusie is: RIP Expeditie Robinson, de huidige formule staat op dit moment zo ver van zijn oorsprong af dat het programma eigenlijk een andere naam zou moeten krijgen. De juryfase en het bijbehorende eindoordeel van de juryleden is naar mijn mening de kern van Expeditie Robinson. Dit onderdeel maakt het spel zo intrigerend, zo onderscheidend, en dat onderdeel wordt schijnbaar vanuit het niets vervangen door een anticlimax van jewelste. Wie of wie is in staat om als eerste een toevalstreffer te maken met een onpraktische machine die brandende pijlen afschiet? Dat was dus Tanja Dexters, bij deze kroon ik Tanja Dexters tot kampioene 'pijltjes-schieten-op-een-onbewoond-eiland-2011'. Gefeliciteerd meid! Wat mij betreft heb je het spel echter niet gewonnen, maar enkel een waardeloos onderdeel van een proef.

+1

Waardeloze finale.