Auteur Topic: Hoe kijken we terug op ER 2011  (gelezen 12558 keer)

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Hoe kijken we terug op ER 2011
« Gepost op: 2-12-2011, 00:34:10 »
Er is al een topic over ER 2011, maar dat is een algmeen topic waar diverse items aan bod komen...

Hoe kijken jullie terug op ER 2011?


Ik vond het kort samengevat een leuk seizoen om naar te kijken, verschillende types kandidaten, goede proeven etc...

Wat ik wel jammer vond is dat het vaak te gezellig was en dat de kandidaten elkaar te veel gunden. Het mag juist wat heftiger mijn inziens...

iniedergeval ik keek elke dag uit daar de komende aflvering! Een goed seizoen!



Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Hoe kijken we terug op ER 2011
« Reactie #1 Gepost op: 2-12-2011, 00:36:29 »
Goed seizoen.

wel moeten sommige proeven iets beter uitgewerkt worden en hoop ik op wat meer variatie in de proeven. 2 proeven per aflevering zou ook veel beter zijn.

teveel opgevers hebben we ook gehad, laat mij meedoen ::).

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Hoe kijken we terug op ER 2011
« Reactie #2 Gepost op: 2-12-2011, 00:42:32 »
Ik vond het helemaal geen goed seizoen. Sinds bekende Nederlanders en Vlamingen meedoen, is het een aflopende zaak lijkt het wel.
Niemand is meer echt geïnteresseerd, het is maar heel tam allemaal, maar goed dat vind ik.

Offline Jeroen72

  • Forumlid
Re: Hoe kijken we terug op ER 2011
« Reactie #3 Gepost op: 2-12-2011, 08:18:00 »
Een zeer slecht seizoen:

Nietszeggende, onsympathieke en ongeinteresseerde kandidaten, veel te veel luxe, matige proeven en een dodelijk saaie finale.

Uiteindelijk kon het mij amper nog boeien.

Overduidelijk het slechtste seizoen ooit met een aandachtstrekster als onterechte winnares.
« Laatst bewerkt op: 2-12-2011, 08:31:45 door Jeroen72 »

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Hoe kijken we terug op ER 2011
« Reactie #4 Gepost op: 2-12-2011, 08:44:32 »
Hear hear, het is i.t.t. De eerste seizoenen niet boeiend meer. Het echte overleven is ten faveure van de bekende deelnemers er uit gehaald, te weinig proeven.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe kijken we terug op ER 2011
« Reactie #5 Gepost op: 2-12-2011, 09:05:55 »
Helaas vond ik het ook één van de slechtste seizoenen.

De redenen zijn al allemaal genoemd hier.
De BN-ers kunnen me niet boeien (ik vond één van de aantrekkelijke zaken aan E.R. vroeger nu net dat je mensen gaandeweg de expeditie steeds beter leerde kennen (tv-technisch dan hè)., véééél te veel luxe (ze hadden zelfs huisjes dit jaar!), de eilandraden werden door die overvloed aan munten mijns inziens ook steeds minder spannend (met als dieptepunt de laatste eilandraad waar mensen 'wonnen' puur en alleen dankzij een paar munten), enorm ongeïnteresseerde (en veelal nietszeggende inderdaad) kandidaten (enkele uitzonderingen daargelaten), de desinteresse in écht overleven straalde er echt af dit jaar (die grot, hoewel in basis best een goed idee alla mangrove indertijd, werd door de kandidaten echt zodanig verkl*&t dat het niet leuk meer was), de winnaar die uiteindelijk door puur geluk wordt bepaald in een laatste proef (en nu ik eraan denk is met die laatste eilandraad en alleen die proef het hele sociale deel van de finale verwijderd, hetgeen ik nu net het meest interessant vond)... en die finale... ik dacht dat het niet erger kon, maar dit was de meest dodelijk saaie finale die ik ooit gezien heb! en eigenlijk kan ik zo nog wel even doorgaan...
Het enige dat ik wel leuk vond, was het grootste deel van de proeven.

Ik baal hier enorm van. Vroeger was dit een programma waar ik thuis voor bleef, waar ik echt een week op zat te wachten en er dan eens goed voor ging zitten.

Dit jaar... tja... ik ben tussendoor drie weken weg geweest, heb ER niet gemist en die drie weken alleen maar terug gekeken omdat iemand anders dat graag wilde. De finale heb ik op de achtergrond gevolgd terwijl ik aan het opruimen was...

De opkomst op dit forum dit jaar (en de afgelopen jaren) zegt ook genoeg, steeds minder mensen (lijkt het).

weg met die BN/BV-ers en back to basics! Het zal wel niet gaan gebeuren... E.R. lijkt een aflopende zaak :(
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Hoe kijken we terug op ER 2011
« Reactie #6 Gepost op: 2-12-2011, 10:23:03 »
Een zeer slecht seizoen:

Nietszeggende, onsympathieke en ongeinteresseerde kandidaten, veel te veel luxe, matige proeven en een dodelijk saaie finale.

Uiteindelijk kon het mij amper nog boeien.

Overduidelijk het slechtste seizoen ooit met een aandachtstrekster als onterechte winnares.

maar die 'aandachtstrekkende' winnares heeft er wel voor gezorgt dat het nog een beetje interessant was ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe kijken we terug op ER 2011
« Reactie #7 Gepost op: 2-12-2011, 10:26:25 »
Een aardig seizoen met de nodige complotten en een geweldige winnaar.
Nog even niks.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe kijken we terug op ER 2011
« Reactie #8 Gepost op: 2-12-2011, 11:06:12 »
maar die 'aandachtstrekkende' winnares heeft er wel voor gezorgt dat het nog een beetje interessant was ::jaja::

Je hoeft natuurlijk (wat mij betreft) Tanja niet óveral en cóntinue te verdedigen D*N. je mening hierin lijkt me al hartstikke duidelijk.

Je brengt dit als een waarheid, maar het is slechts een mening, JIJ vindt dat zij ervoor zorgde dat het een beetje interessant was... en sommigen zijn het met je eens. Andere mensen (waaronder ik) zijn het totaal met je oneens. Argumenten zijn van weerszijden in overvloed al gegeven.

Ieder heeft zijn mening, misschien is het tijd om te accepteren dat er hier ook mensen zijn die Tanja niet als positief zien, maar gelukkig ook mensen die haar wel als heel leuk en terechte winnaar zien. :)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Hoe kijken we terug op ER 2011
« Reactie #9 Gepost op: 2-12-2011, 11:15:24 »
Een zeer matig seizoen. De opdrachten waren veelal wel leuk, maar waarom geen tweede opdracht om luxe te verdienen, in plaats van de veel te grote luxe van dit jaar. De deelnemers waren dit jaar ook regelmatig veel te saai. En dan het aantal opgevers... Jammer, jammer... Enook die munten hebben dit seizoen geen goed gedaan; ze waren veel te invloedrijk op dit seizoen geweest.

Als ik trouwens zou moeten kiezen tussen vorig en dit seizoen met VIP's zou ik zonder twijfel gaan voor vorig seizoen. Dit seizoen was werkelijk veel te weinig Robinson en te veel luxeresort...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe kijken we terug op ER 2011
« Reactie #10 Gepost op: 2-12-2011, 11:45:54 »
Helaas vond ik het ook één van de slechtste seizoenen.

De redenen zijn al allemaal genoemd hier.
De BN-ers kunnen me niet boeien (ik vond één van de aantrekkelijke zaken aan E.R. vroeger nu net dat je mensen gaandeweg de expeditie steeds beter leerde kennen (tv-technisch dan hè)., véééél te veel luxe (ze hadden zelfs huisjes dit jaar!), de eilandraden werden door die overvloed aan munten mijns inziens ook steeds minder spannend (met als dieptepunt de laatste eilandraad waar mensen 'wonnen' puur en alleen dankzij een paar munten), enorm ongeïnteresseerde (en veelal nietszeggende inderdaad) kandidaten (enkele uitzonderingen daargelaten), de desinteresse in écht overleven straalde er echt af dit jaar (die grot, hoewel in basis best een goed idee alla mangrove indertijd, werd door de kandidaten echt zodanig verkl*&t dat het niet leuk meer was), de winnaar die uiteindelijk door puur geluk wordt bepaald in een laatste proef (en nu ik eraan denk is met die laatste eilandraad en alleen die proef het hele sociale deel van de finale verwijderd, hetgeen ik nu net het meest interessant vond)... en die finale... ik dacht dat het niet erger kon, maar dit was de meest dodelijk saaie finale die ik ooit gezien heb! en eigenlijk kan ik zo nog wel even doorgaan...
Het enige dat ik wel leuk vond, was het grootste deel van de proeven.

Ik baal hier enorm van. Vroeger was dit een programma waar ik thuis voor bleef, waar ik echt een week op zat te wachten en er dan eens goed voor ging zitten.

Dit jaar... tja... ik ben tussendoor drie weken weg geweest, heb ER niet gemist en die drie weken alleen maar terug gekeken omdat iemand anders dat graag wilde. De finale heb ik op de achtergrond gevolgd terwijl ik aan het opruimen was...

De opkomst op dit forum dit jaar (en de afgelopen jaren) zegt ook genoeg, steeds minder mensen (lijkt het).

weg met die BN/BV-ers en back to basics! Het zal wel niet gaan gebeuren... E.R. lijkt een aflopende zaak :(
De Dwaas zegt het weer zoals het is. Helemaal mee eens.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Mr. Molska

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voorheen KaMol.
Re: Hoe kijken we terug op ER 2011
« Reactie #11 Gepost op: 2-12-2011, 13:13:03 »
Ik vond dit het meest saaie seizoen van alle seizoenen die ik gezien heb.
Veel te veel luxe, het leek wel een soort paradijs: 'Ga op vakantie op een onbewoond eiland met allemaal lekker eten en veel luxe, nu te boeken'..

Ik hoop op een betere screening, want dit is echt echt niks!
Expeditie Peking Mol-Boyard. Ik zeg ja.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Hoe kijken we terug op ER 2011
« Reactie #12 Gepost op: 2-12-2011, 13:46:16 »
Ik ben het ook helemaal met Dwaas eens !

Ben nu voor de grap even strijd der titanen aan het terugkijken, en als je dat vergelijkt met nu.... Wereld van verschil !
You'll never walk alone

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Hoe kijken we terug op ER 2011
« Reactie #13 Gepost op: 2-12-2011, 17:51:00 »
Een aardig seizoen met de nodige complotten en een geweldige winnaar.

Idd. Ik vond dit seizoen eigenlijk best wel meevallen. (ook als Niko of Sascha gewonnen had trouwens. Tanja die wint heeft weinig weerslag om hoeveel ik het seizoen eigenlijk mag ^__^)

Om eerlijk te zijn... ondanks dat die BVs niet goed aanvoelen binnen het format, had ik ER12 en ER13 een STUK liever dan de laatste drie seizoenen met "onbekenden". ER10 (2008) is naar mijn mening nog steeds het allerslechtste seizoen ooit.
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline klimmer

  • Forumlid
Re: Hoe kijken we terug op ER 2011
« Reactie #14 Gepost op: 3-12-2011, 11:32:43 »
persoonlijk vond ik de kanditaten van dit jaar beter dan die van vorig jaar .
Ik vond vorig seizoen nog slechter dan dit jaar.
Ik vond dat er te veel luxe was en te weinig proeven en ook een paar stomme proeven (worst in plakjes snijden).
Maar wat mij vooral ittiteerde is dat de kanditaten zich zo gemaakt gedroegen (met uitzondering van een enkeling), alsof ze een status hadden hoog te houden. Dat is gelijk wat ik zo vervelend vind met die ''bekende'' koppen, ze zullen nooit echt laten gaan en enorme ruzie maken etc.

Maar al met al vond het ik een beter seizoen dan vorig jaar en heb ik er toch nog wel van kunnen genieten.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Hoe kijken we terug op ER 2011
« Reactie #15 Gepost op: 3-12-2011, 14:12:00 »
Ik moet zeggen dat ik dit seizoen nou niet echt heel boeiend vond. Het staat dan ook erg laag als ik de seizoenen rank.

2003 ( Geweldige deelnemers met Bjorn, Robin, Ilona, Ryan, Judge)
2000 ( Vanwege het onbekende voor ons als kijker en ook de deelnemers. Je zag ze ook nog echt genieten)
2004 ( Leuk seizoen met Frank, Mick, Marjolein. Smetje was wel dat er 5 terugkeerde uit de mangrove)
2002 ( Leuk seizoen alleen had Olivier moeten winnen ipv Derek)
2005 ( Ook een aardig seizoen, Marnix een goede winnaar. Alleen John en Carl brrrr)
2009 ( Rommelig begin met al die vrouwen en die jungletocht. Slot geniaal met verrassende Marcel)
2001 ( Vinden mensen vast een goed seizoen maar ik kan slecht tegen Jennifer en Pieter)
2010 ( Matig seizoen, wel verrassend verloop van het spel, onverwachte afvallers etc.)
SDT 2006 ( zoiets kan alleen maar tegenvallen. Wel leuk dat Ryan van ze won)
2011 ( Grot totaal mislukt en zulke slechte motivatie bij veel deelnemers)
2006 ( Erg saaie deelnemers, stom met dat afvallerseiland en ik was absoluut niet voor Olga)
2007 ( Veel te veel mensen en totaal geen binding met de laatste kandidaten. Verder won Vinny altijd)
2008 ( Zo voorspelbaar doordat Hans en Yin alles bepaalde. Hiu kwan en sharon kwamen te laat tot inkeer helaas. Daarnaast vond ik Hans en Yin zo onsymphatiek)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Hoe kijken we terug op ER 2011
« Reactie #16 Gepost op: 3-12-2011, 14:22:20 »
Ik ben na enkele afleveringen kijken, afgehaakt. Heb af en toe nog wel een fragment gezien, mar het kon me niet boeien.

Waar dit aan ligt? Ik denk dat het voor een groot deel hierboven al onder woorden gebracht is: teveel luxe, en  een mislukt ''grotten-concept''.

Wat voor mij de deur dicht deed, nagenoeg meteen al: een kandidaat die door de stemming verwezen wordt naar de grot, en daaruit de conclusie trekt dat ie het spel maar beter kan verlaten.

Ook hij (Freddy) heeft de spelregels gelezen, en had toen de mogelijkheid om hier iets van te zeggen. Als je dat niet doet, stem je er stilzwijgend mee in.

Door zijn afhaken benadeelde hij een medekandidaat.

Offline dennisER

  • Forumlid
Re: Hoe kijken we terug op ER 2011
« Reactie #17 Gepost op: 6-12-2011, 21:18:39 »
Net als de andere medeforumers sluit ik me aan dat ik dit seizoen echt waardeloos vind. Wederom weer snelle afvallers, die het bijltje snel er bij neer hebben gelegd ( al dan niet gedwongen). Ik verbaas me elk jaar weer dat de productie met trucjes komt, die totaal mislukken. Kijk nu naar bijvoorbeeld de grot. Het had een geweldige vondst kunnen zijn, maar de uitwerking ervan bleek uit. Zeker als het bestaan van de grot voor de kandidaten niet gelijk bij het begin werd bekend gemaakt.  Hetzelfde geldt voor de bepaling van de winnaar. Het winnen van de laatste proef. Sorry hoor, maar door dit wordt het gehele concept van ER onderuit gehaald. De bepaling van de winnaar door de eilandraad was juist de kracht van Expeditie Robinson.

Vorig jaar zijn ze daar ook de mist ingegaan door de winnaar ( Regina)  pas te laten bepalen, nadat de hele reeks op tv is geweest.

In 2009 hebben ze dat ook onderuit gehaald door eilandraad niet meer als een echte beslissende factor te laten gelden. Dit kwam omdat de deelnemers met de meeste stemmen een eliminatieproef tegen elkaar moesten spellen. Ben daarom ook blij dat de balletjes dit jaar achterwege zijn gelaten. Ook de blijvende Immuniteit van Marina was van de start gedoemd om te mislukken. Wie stemt er in de finale op iemand die nooit in gevaar is geweest?

Iedereen roept hier dat ze 2008 een verschrikkelijk jaar vonden, terwijl dat jaar juist nog het dichst bij mij staat zoals ik ER graag wil zien. Gekonkel tussen de deelnemers en de complotten. Jammer dat er in dat jaar weinig tegengas is gekomen van de andere deelnemers. Jammerlijk dat de immuniteitsmunt in verkeerde handen was gevallen, anders had het een mooie toevoeging kunnen zijn gedurende het spel. In elk geval een jaar met potentie, in mijn ogen.
 
Afgaan op de reacties hier kunnen we wel veronderstellen dat ER niet meer ER is, van wat het is geweest. Wat ik zelf nog het meest jammere vind, en ik hoor daar niet echt iemand over is, dat het feit dat er nu bekenden mensen aan mee doen, de droom om zelf mee te doen is verdwenen. Ondanks dat ik op de laatste seizoen met onbekenden mensen wat kritiek heb, bleef het toch fascinerend om te kijken, omdat het de droom voedde om zelf ooit eens te kunnen deelnemen. Ik kan me van de andere jaren ook herinneren op het forum dat er in de maanden dec/jan al druk werd gepraat over hoe het deelnemingsformulier in te vullen. De maanden februari/maart was dan weer spannend aangezien ze toen de selecties hielden, en na afloop van de expeditie was het met spanning wachten op mogelijke spoilers en eerste beelden van de expeditie zelf.

Sinds 2010 is dat verdwenen en vandaar ook dat ik nog met weinig plezier meer kijk naar ER. Mocht er ooit weer eens een editie komen met onbekenden mensen, wie weet dat ik dan van gedachten verander  ::trots::

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe kijken we terug op ER 2011
« Reactie #18 Gepost op: 7-12-2011, 23:07:44 »
Persoonlijk vond ik dit toch ook een minder seizoen.

De meeste proeven vond ik nog wel leuk, al had ik ook liever 2 proeven per aflevering gehad.

De grot was goed bedacht, en kon zeker leuk geworden zijn, maar door alle opgevers was er weinig aan.

Maar ik ben toch nog wel benieuwd naar het seizoen van 2012. Als een aantal dingen inderdaad beter uitgewerkt worden, wordt het hopelijk weer beter.
Ik vind ook dat ze inderdaad terug moeten naar "back to basics". Mochten ze dit in 2012 doen, zouden we sowieso al een beter seizoen krijgen denk ik.
Verder had ik ook zoals zovele hier liever weer onbekende mensen gehad, dat zou het toch ook opnieuw interessanter maken denk ik...
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe kijken we terug op ER 2011
« Reactie #19 Gepost op: 12-12-2011, 23:44:42 »
Ik vind het behoud van munten na wegstemming naar de grot toch het de grootste blooper dat de productie heeft kunnen doen.

Ze konden op z'n minst vragen of er nog interesse was om terug in de spel te komen zoals bij de mangrove van 2004 maar met voorwaarde dat men minstens 1 munt voor moest afgeven, iemand zonder munten heeft dus eigenlijk geen recht op herkansing en voor mensen die eruit gestemd zijn ondanks het inzetten van hun munten kan er nog een uitzondering gemaakt worden...

Indien Tanja de finale bereikt zou hebben op een manier dat Ryan dit gedaan heeft in DSTD dan had ik er een zekere gunfactor op kunnen plakken maar dit voelde meer aan dat bijna heel de expeditie in haar voordeel werd gezet (ook als is het niet zo, zo komt het over))