Auteur Topic: Expeditie Robinson in de media  (gelezen 122691 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #60 Gepost op: 22-03-2013, 22:26:20 »
doen ze het met BF'ers of is het een onbekende?

Maar is inderdaad heel triest :(
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #61 Gepost op: 23-03-2013, 00:40:11 »
Onbekende Fransen.

Verschrikkelijk zeg. :(
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #62 Gepost op: 23-03-2013, 00:45:43 »
Wat een naar bericht :(
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #63 Gepost op: 23-03-2013, 11:14:53 »
Vreselijk ::oink::
 :-[
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #64 Gepost op: 23-03-2013, 15:05:55 »
Wat een vreselijk bericht...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #65 Gepost op: 23-03-2013, 15:25:45 »
Vreselijk  :-[
Hoe kan zoiets gebeuren  ::oink::
Vreselijk  ::ohno::

Offline Toupeira

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #66 Gepost op: 23-03-2013, 15:59:28 »
Verschrikkelijk :(
Als ik het goed begrijp had het niets met het spel te maken? Het was dag 1.
Dat scheelt dan toch voor de makers. Wat het drama niet verkleint, maar toch.

Offline klimmer

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #67 Gepost op: 24-03-2013, 12:57:43 »
Vreselijk, echt vreselijk triest nieuws, in het volgende bericht is wat meer informatie:

Citaat
De Franse tv-zender TF1 stopt met Koh Lanta, een populair tv-programma dat veel wegheeft van Expeditie Robinson. Het besluit werd genomen nadat tijdens de eerste opname van het nieuwe seizoen in Cambodja een 25-jarige kandidaat overleed aan een hartaanval na een wedstrijdje touwtrekken.

Met gemiddelde van meer dan 7 miljoen kijkers per aflevering is Koh Lanta een van de populairste programma's op de Franse tv. Het is voorlopig onduidelijk of het zal terugkeren.

Koh Lanta, vernoemd naar een paradijselijk Thais eiland, was in Frankrijk uitgegroeid tot een ware klassieker. Het was intussen toe aan zijn zestiende seizoen.

Touwtrekken
De omgekomen kandidaat, de 25-jarige Gérald Babin, was afkomstig van het eiland Martinique en woonde in Villejuif nabij Parijs. De fysiek ijzersterke avonturier zeeg neer in het zand na een potje touwtrekken. Hij klaagde over hevige krampen in armen en benen en werd ijlings afgevoerd.

Op weg naar het ziekenhuis kreeg hij een paar maal een hartstilstand. Hij overleed na enkele reanimatiepogingen.

Stilgelegd
Nadat zijn familie op de hoogte was gebracht, werd zijn stoffelijk overschot overgebracht naar Phnom Penh, de hoofdstad van Cambodja, en vervolgens gerepatrieerd naar Frankrijk. De opnames werden definitief stilgelegd. De overgebleven kandidaten en de opname-crew zullen een dezer dagen naar huis terugkeren.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/5601/TV-Radio/article/detail/3414512/2013/03/24/Franse-Expeditie-Robinson-gestaakt-na-dood-kandidaat.dhtml

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #68 Gepost op: 24-03-2013, 22:35:53 »
Poehee, wat een triest verhaal.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #69 Gepost op: 26-03-2013, 11:39:41 »
Het lijkt mij een vreselijke samenloop van omstandigheden. Als dit al bij een wedstrijdje touwtrekken kon gebeuren, dan was het dus wachten tot de hartaanval zou toeslaan.

Mijns inziens zou het volkomen van de zotte zijn om het hele programma te schrappen (dit seizoen snap ik uiteraard wel).
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #70 Gepost op: 26-03-2013, 13:02:01 »
Het lijkt mij een vreselijke samenloop van omstandigheden. Als dit al bij een wedstrijdje touwtrekken kon gebeuren, dan was het dus wachten tot de hartaanval zou toeslaan.

Mijns inziens zou het volkomen van de zotte zijn om het hele programma te schrappen (dit seizoen snap ik uiteraard wel).

Mee eens hoor, programma loopt al 15 jaar zonder enig incident, dit had met iedere inspanning thuis, tijdens het sporten of op het werk kunnen gebeuren, ze zouden wel iedereen van te voren medisch kunnen checken om dit te voorkomen maar ik zie hierin geen aanleiding om nu maar meteen helemaal met het programma te stoppen.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #71 Gepost op: 26-03-2013, 21:43:11 »
Even een adempauze voor de makers (en de deelnemers) lijkt me echt niet zo verkeerd.
Lijkt me een hele akelige ervaring om zoiets van dichtbij mee te maken.

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #72 Gepost op: 26-03-2013, 22:22:44 »
Even een adempauze voor de makers (en de deelnemers) lijkt me echt niet zo verkeerd.
Lijkt me een hele akelige ervaring om zoiets van dichtbij mee te maken.



Ben ik helemaal met je eens hoor. Dat ze het seizoen schrappen vind ik ook meer dan begrijpelijk. Maar ik meende te lezen dat ze het hele programma willen schrappen en dat vind ik persoonlijk wat overdreven om deze reden...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #73 Gepost op: 1-04-2013, 22:33:58 »
Nu heeft de arts van de Franse variant er zelf een eind aan gemaakt.

artikel

 :o

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #74 Gepost op: 1-04-2013, 23:02:58 »
en dat is dus nu wel het einde van het programma.

Jeetje wat  tragisch :(
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #75 Gepost op: 1-04-2013, 23:04:57 »
Inderdaad, heel erg triest :(.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #76 Gepost op: 2-04-2013, 13:15:17 »
Triest...

Ik blijf er echter bij dat ook dit weer, los staat van het programma en ik zie nog steeds geen reden om het HELE programma te schrappen (behoudens dit seizoen).


Als ik het goed begrijp heeft de arts zelfmoord gepleegd na, in zijn ogen, onheuse bejegening door de media. (het zullen wel weer van die zogenaamde experts geweest zijn die opeens menen alles te weten en mensen te moeten veroordelen in de landelijke pers met onvoldoende/incorrecte feiten en losse meningen). Overigens heb ik wel mijn bedenkingen over de achtergronden van deze suïcide... maar dat is een discussie die hier verder niet gevoerd hoeft te worden.
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #77 Gepost op: 2-04-2013, 14:04:18 »
Er mogen nog zoveel testen gedaan worden, als arts weet je niet hoe een kandidaat gaat reageren in een bepaald klimaat. 

De selectieproeven ter plekke houden heeft ook geen zin want dan kost nog meer geld, en denk daarom dat ze hier over gestapt zijn op de vips. Wat ze uitsparen qua geld en tijd van de selecties kunnen ze geven aan de vips. Gaan ze over hun budget dan is er nog de optie om een goedkopere presentator uit de ex-kandidaten-vijver te vissen...

Offline klimmer

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #78 Gepost op: 27-04-2013, 10:50:32 »
Totaal wat anders:
ik heb begrepen dat het in Vlaanderen inderdaad nog niet 100% zeker is dat het volgende seizoen weer op TV komt.  Men is "er mee bezig" en "kan nu nog geen uitspraken doen".

Hoewel het dus nog niet helemaal duidelijk is of in België een nieuw seizoen komt, komt Evi sowieso wel in een nieuw seizoen.

Citaat
Op 2BE was ze vorig jaar te zien in de zevende editie van Expeditie Robinson, een afvallingsrace op een exotisch eiland met bekende Vlamingen en Nederlanders. Dit jaar wordt de achtste editie opgenomen, opnieuw met Evi.
bron: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130426_00558101

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #79 Gepost op: 27-04-2013, 11:04:52 »
vreemd hoor, in het artikel is sprake van de zevende serie, en de achtste wordt opgenomen.....


Is er een foutje gemaakt met het aantal, of hebben ze ergens een oude tekst vandaan geplukt?