Auteur Topic: Evi & Dennis [Presentatieduo]  (gelezen 75957 keer)

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Evi & Dennis [Presentatieduo]
« Reactie #60 Gepost op: 2-11-2013, 02:02:01 »
Opgevers heb ik bij ER altijd vreselijk gevonden

Oh. Ik heb altijd het idee dat ik geen idee heb hoe ikzelf zou functioneren daar en wat ik zou doen. Maar het is natuurlijk altijd makkelijk oordelen vanaf de bank met je bakje chips onder handbereik.

Ik vind Dennis het heel leuk doen eigenlijk. Vind hem als presentator eigenlijk leuker dan als deelnemer. Hoewel.... als mol was hij geweldig.
Evi heeft voor mij wel een kleine irritatiefactor, maar doet het verder ook prima.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Evi & Dennis [Presentatieduo]
« Reactie #61 Gepost op: 2-11-2013, 22:53:01 »
Wat is die Dennis toch een lulletje rozenwater. Zoals nu ook weer met die eilandraad. Charisma: nul komma niks.
"En nu gaan we weer even serieus doen" Faal!

Wel een compliment voor het omdraaien van de briefjes, goedzo Dennis je leert het wel!  ::ok::

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Evi & Dennis [Presentatieduo]
« Reactie #62 Gepost op: 3-11-2013, 00:11:31 »
Ik vraag me af dat als Dennis niet had opgegeven of iedereen ook zo negatief over hem is.
Ik krijg het idee alsof de mening over hem gewoon een vooraf ingekleurd beeld is.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Evi & Dennis [Presentatieduo]
« Reactie #63 Gepost op: 3-11-2013, 12:06:52 »
Ik vraag me af dat als Dennis niet had opgegeven of iedereen ook zo negatief over hem is.
Ik krijg het idee alsof de mening over hem gewoon een vooraf ingekleurd beeld is.

Zijn rol als presentator wordt met de kennis van zijn voormalige kandidaatschap bezien, daar is geen ontkomen aan. Dat is wellicht niet altijd even eerlijk maar wel vrij logisch als je de werking van het horn-effect in ogenschouw neemt.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Evi & Dennis [Presentatieduo]
« Reactie #64 Gepost op: 3-11-2013, 12:34:28 »
Precies. Als volgend jaar Terror Jaap meedoet vraag ik me ook af wanneer hij van bovenin een palmboom emmers poep naar beneden gaat gooien (nou ja, niet van bovenin een boom).

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Evi & Dennis [Presentatieduo]
« Reactie #65 Gepost op: 3-11-2013, 13:57:44 »
maar wel vrij logisch als je de werking van het horn-effect in ogenschouw neemt.
En dat is in begrijpbaar Nederlands?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Evi & Dennis [Presentatieduo]
« Reactie #66 Gepost op: 3-11-2013, 14:59:06 »
En dat is in begrijpbaar Nederlands?

De neiging van ons allen om ons oordeel over een persoon buitenproportioneel negatief te laten beïnvloeden op het moment dat we één negatief aspect zien bij de betreffende persoon (in het geval van Dennis: opgeven tijdens de Expeditie). Er is ook een tegengesteld effect dat bekend staat als het halo-effect. Daarbij ziet men één positieve kwaliteit waardoor de neiging ontstaat om direct ook andere positieve kwaliteiten aan de persoon toe te schrijven.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Evi & Dennis [Presentatieduo]
« Reactie #67 Gepost op: 3-11-2013, 15:03:59 »
En dat is in begrijpbaar Nederlands?

Je eigenlijk een beetje blindstaren op dat ene deel van iemand dat je negatief vind, en daar je algehele oordeel over diegene door laten beïnvloeden. In een spel als deze gebeurd dat natuurlijk continu, omdat we slechts weinig mee krijgen en dus weinig anders kunnen doen dan ons blindstaren op die dingen die we wel zien. Bijvoorbeeld, Geraldine is op mijn lijstje van favoriete robinsons gedaald, simpelweg omdat ik vind dat ze de vorige aflevering dom met haar stem is omgegaan ... licht horneffect. Geza vind ik een eikel, door de manier waarop wij te zien krijgen hoe hij het spel speelt ... sterk horneffect

Edit: en dan inderdaad het halo effect dat Goyathlay noemt. Dat beïnvloed op dit forum sterk de meningen over bijvoorbeeld Zimra. Het enige wat ze gedaan heeft is koude worst naar binnen duwen en iedereen vind het fantastisch.
« Laatst bewerkt op: 3-11-2013, 15:49:34 door Dannyboy »

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Evi & Dennis [Presentatieduo]
« Reactie #68 Gepost op: 3-11-2013, 15:06:28 »
Je eigenlijk een beetje blindstaren op dat ene deel van iemand dat je negatief vind, en daar je algehele oordeel over diegene door laten beïnvloeden. In een spel als deze gebeurd dat natuurlijk continu, omdat we slechts weinig mee krijgen en dus weinig anders kunnen doen dan ons blindstaren op die dingen die we wel zien. Bijvoorbeeld, Geraldine is op mijn lijstje van favoriete robinsons gedaald, simpelweg omdat ik vind dat ze de vorige afdeling dom met haar stem is omgegaan ... licht horneffect. Geza vind ik een eikel, door de manier waarop wij te zien krijgen hoe hij het spel speelt ... sterk horneffect

 ::jaja:: Jezelf bewust zijn van die valkuilen maakt het gelukkig wel gemakkelijk om je eigen reacties en die van anderen te relativeren.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Evi & Dennis [Presentatieduo]
« Reactie #69 Gepost op: 3-11-2013, 15:11:10 »
Zeker. Zelf ben ik een erg koppig persoon, en dus erg gevoelig voor dit tweespan van effecten. Zeker op forums, waar je enkel geschreven tekst hebt om je meningen te delen.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Evi & Dennis [Presentatieduo]
« Reactie #70 Gepost op: 3-11-2013, 15:34:01 »
ook zonder achtergrondkennis is relativeren een optie..
er was eens......

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Evi & Dennis [Presentatieduo]
« Reactie #71 Gepost op: 3-11-2013, 19:43:25 »
Proberen om zonder voorkeur des persoons naar te kijken. Dus geen favorieten.

Niet letten op mannetje of vrouwtje, leuk of niet leuk, aantrekkelijk of lelijk, enz. Gewoon alleen focussen op strategie, tactiek & groepsdynamiek

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Evi & Dennis [Presentatieduo]
« Reactie #72 Gepost op: 3-11-2013, 19:47:03 »
is niet makkelijk Brinta :)

er was eens......

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Evi & Dennis [Presentatieduo]
« Reactie #73 Gepost op: 4-11-2013, 10:07:56 »
Zeker. Zelf ben ik een erg koppig persoon, en dus erg gevoelig voor dit tweespan van effecten. Zeker op forums, waar je enkel geschreven tekst hebt om je meningen te delen.

Ik denk dat mensen ook positief zijn over Zimra vanwege mensen als Freddy, Do, Deborah, Katerine, John, Dennis. Door deze opgevers in dit stadium van het spel zijn wij allang opgelucht dat er iemand is die alleen probeert te overleven. Een kinderhand is snel gevuld. Ik ben ook een paar keer angstig geweest van "Ze zou toch wel doorzetten he".

Verder denk ik dat mensen haar wel waarderen omdat er nu ook wel een beetje een overkill is aan gedoe en heisa. Edith en zij zijn een beetje een rustpunt tussen alle hectiek.

Dat Halo- effect dat klopt ook. Ik was/ben een schaatsfan en was daarom ook voor Jochem, terwijl neutraal bekeken voegde hij niet al teveel toe en verdiende een Niko bijv de zege veel meer

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Evi & Dennis [Presentatieduo]
« Reactie #74 Gepost op: 4-11-2013, 17:16:07 »
Dat Halo- effect dat klopt ook. Ik was/ben een schaatsfan en was daarom ook voor Jochem, terwijl neutraal bekeken voegde hij niet al teveel toe en verdiende een Niko bijv de zege veel meer

Ja klopt, ik was een enorme fan van Anna-Alicia bij So You Think You Can Dance, waardoor ze een soort van automatisch nu ook mijn favoriet is.
I will follow my inner gold

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Evi & Dennis [Presentatieduo]
« Reactie #75 Gepost op: 5-11-2013, 20:38:53 »
Oh. Ik heb altijd het idee dat ik geen idee heb hoe ikzelf zou functioneren daar en wat ik zou doen. Maar het is natuurlijk altijd makkelijk oordelen vanaf de bank met je bakje chips onder handbereik.

Dat ben ik met je eens. (Nagenoeg) iedereen oordeelt hier vanaf de bank met het bakje chips of vanuit een soortgelijke situatie.

En ik heb ook geen idee hoe ikzelf zou functioneren daar en wat ik zou doen. Dat neemt niet weg dat ik nog steeds dezelfde mening ben toegedaan.

"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Evi & Dennis [Presentatieduo]
« Reactie #76 Gepost op: 6-11-2013, 18:49:42 »
Ik hoor net bij RTL Boulevard dat er een nieuwe presentator komt, vanaf de publieke omroep?! Art?!
🜃

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Evi & Dennis [Presentatieduo]
« Reactie #77 Gepost op: 6-11-2013, 18:54:12 »
Mooi!  ::ok:: Ik ben heel benieuwd wie dat dan is.

In plaats van Dennis, Evi of allebei?  ???
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Evi & Dennis [Presentatieduo]
« Reactie #78 Gepost op: 6-11-2013, 18:54:18 »
Ik hoor net bij RTL Boulevard dat er een nieuwe presentator komt, vanaf de publieke omroep?! Art?!

In plaats.van Dennis dan toch he?  ;D
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Evi & Dennis [Presentatieduo]
« Reactie #79 Gepost op: 6-11-2013, 18:55:37 »
Ik denk toch ipv van Evi omdat volgend jaar waarschijnlijk weer geen Belgen meedoen
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela