Auteur Topic: Aflevering 1. De opening  (gelezen 19271 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Aflevering 1. De opening
« Reactie #40 Gepost op: 6-09-2013, 19:05:48 »
Was idd een leuke aflevering gisteren. Deze trok 1.004.000 kijkers ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1. De opening
« Reactie #41 Gepost op: 7-09-2013, 04:32:24 »
Enig minpuntje vond ik de wel heel simpele rekensom aan het eind.
.

Voor hen is dat 'wiskunde'.


Ze hebben bovendien nu niet het excuus dat ze door slaap- en voedselgebrek zich niet zouden kunnen concentreren.
« Laatst bewerkt op: 7-09-2013, 05:02:54 door Locusta »

Online LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1. De opening
« Reactie #42 Gepost op: 7-09-2013, 08:00:19 »
.

Voor hen is dat 'wiskunde'.


Ze hebben bovendien nu niet het excuus dat ze door slaap- en voedselgebrek zich niet zouden kunnen concentreren.
An sich begrijp ik dat ook wel, maar het was wel dusdanig simpel dat men er eigenlijk geen of nauwelijks tijd mee had kunnen goedmaken of verliezen. (oke, uitzonderingen daargelaten)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1. De opening
« Reactie #43 Gepost op: 7-09-2013, 11:09:07 »
An sich begrijp ik dat ook wel, maar het was wel dusdanig simpel dat men er eigenlijk geen of nauwelijks tijd mee had kunnen goedmaken of verliezen. (oke, uitzonderingen daargelaten)

Het was wel heel simpel, maar tóch werd er veel tijd mee gewonnen óf verloren...
Dus dat maakt het wel weer goed voor mij  :P
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline klimmer

  • Forumlid
Re: Aflevering 2. De opening
« Reactie #44 Gepost op: 7-09-2013, 11:26:39 »
Hehe, m'n favoriete programma éindelijk weer begonnen! Ben zelf niet zo van het tactische element, meer van de challenges (zeker als het doorzettings-vermogen challenges zijn) alleen zo laf dat ze de sterkste als eerste wegstemmen, ik wil hard tegen hard zien. Zwakke die tegen elkaar strijden in challenges is niet spannend, je wil mensen met doorzettings-vermogen zien vechten tegen elkaar, zo zou het spel in elkaar moeten zitten, niet via stemmen elkaar eruit stemmen maar puur bepaald door de challenges.


Dat jij het tactische element niet zo leuk vind kan ik tot op zekere hoogte begrijpen, maar om te zeggen dat het laf is om fysiek sterke mensen weg te stemmen vind ik een beetje raar. Ikzelf vind het juist van moed getuigen dat je als fysiek zwakkere toch een risico neemt door te proberen iemand weg te stemmen die veel makkelijker immuniteit kan winnen door zijn/haar fysieke capaciteiten, want het kan heel makkelijk tegen jezelf keren, zeker als je in een team zit waarbij niet veel ''zwakke'' tussen zitten.

Jij impliceert dat fysiek zwakkere geen doorzettingsvermogen hebben en dat ben ik niet met jou eens, voor mij is het in de 13 jaar dat ER erop is al meerdere keren heel duidelijk geweest dat juist de fysiek zwakke enorm veel doorzettingsvermogen hebben, en keihard vechten in een opdracht. Dat ze dan niet vaak winnen doet niks af aan hun doorzettingsvermogen, ook zijn de beste overlevers niet altijd de beste in spellen ::fluit::

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2. De opening
« Reactie #45 Gepost op: 7-09-2013, 11:43:18 »
Dat jij het tactische element niet zo leuk vind kan ik tot op zekere hoogte begrijpen, maar om te zeggen dat het laf is om fysiek sterke mensen weg te stemmen vind ik een beetje raar. Ikzelf vind het juist van moed getuigen dat je als fysiek zwakkere toch een risico neemt door te proberen iemand weg te stemmen die veel makkelijker immuniteit kan winnen door zijn/haar fysieke capaciteiten, want het kan heel makkelijk tegen jezelf keren, zeker als je in een team zit waarbij niet veel ''zwakke'' tussen zitten.

Jij impliceert dat fysiek zwakkere geen doorzettingsvermogen hebben en dat ben ik niet met jou eens, voor mij is het in de 13 jaar dat ER erop is al meerdere keren heel duidelijk geweest dat juist de fysiek zwakke enorm veel doorzettingsvermogen hebben, en keihard vechten in een opdracht. Dat ze dan niet vaak winnen doet niks af aan hun doorzettingsvermogen, ook zijn de beste overlevers niet altijd de beste in spellen ::fluit::

Het zijn altijd de sterkste karakters die winnen, niet de grootste spierballen.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1. De opening
« Reactie #46 Gepost op: 7-09-2013, 22:25:13 »
Tja, als het alleen ging om wie fysiek het sterkst is, dan zou je als iel meisje sowieso al niet mee hoeven doen en dan moeten ze alleen nog grote brede gasten vragen en ook geen eilandraden meer houden en de proeven laten bepalen wie wint. (even ongenuanceerd gezegd) Dan zou ik dus niet meer kijken. Juist het tactische element is het leuke aan dit spel. Immers, wie niet sterk is moet slim zijn, zo luidt het gezegd niet voor niks. Natuurlijk probeer je als eerste je grootste concurrent eruit te stemmen, anders gooi je je eigen glazen toch in?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1. De opening
« Reactie #47 Gepost op: 7-09-2013, 22:35:43 »
Tja, als het alleen ging om wie fysiek het sterkst is, dan zou je als iel meisje sowieso al niet mee hoeven doen en dan moeten ze alleen nog grote brede gasten vragen en ook geen eilandraden meer houden en de proeven laten bepalen wie wint. (even ongenuanceerd gezegd) Dan zou ik dus niet meer kijken. Juist het tactische element is het leuke aan dit spel. Immers, wie niet sterk is moet slim zijn, zo luidt het gezegd niet voor niks. Natuurlijk probeer je als eerste je grootste concurrent eruit te stemmen, anders gooi je je eigen glazen toch in?

Ergens kan ik wel begrijpen dat men het tactisch element te groot vindt. Jij zegt dat je als iel meisje dan net zo goed niet mee kan doen, maar dat kan je dan nu toch ook zeggen van mensen die fysiek sterk zijn? Kijk maar naar Lodewijk. Fysiek sterke mensen maken in dit programma minder kans om te winnen dan tactisch slimmere mensen, en dat terwijl het expeditie robinson heet...

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 1. De opening
« Reactie #48 Gepost op: 7-09-2013, 22:39:01 »
Ergens kan ik wel begrijpen dat men het tactisch element te groot vindt. Jij zegt dat je als iel meisje dan net zo goed niet mee kan doen, maar dat kan je dan nu toch ook zeggen van mensen die fysiek sterk zijn? Kijk maar naar Lodewijk. Fysiek sterke mensen maken in dit programma minder kans om te winnen dan tactisch slimmere mensen, en dat terwijl het expeditie robinson heet...
Dat is niet waar, de fysieke mensen hebben het voordeel dat ze beter zijn in de proeven. Als je de proef wint, ben je veilig. Dus uiteindelijk heb je even veel kans.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1. De opening
« Reactie #49 Gepost op: 7-09-2013, 22:49:34 »
Dat is niet waar, de fysieke mensen hebben het voordeel dat ze beter zijn in de proeven. Als je de proef wint, ben je veilig. Dus uiteindelijk heb je even veel kans.

Tja maar dan moet je dus wel elke keer die proef winnen. En als er nou meerdere fysiek sterke personen zijn is er al sowieso 1 niet veilig.
Daarnaast bieden eetproeven evenveel kans voor fysiek zwakkere kandidaten om te winnen...

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 1. De opening
« Reactie #50 Gepost op: 7-09-2013, 22:51:18 »
Tja maar dan moet je dus wel elke keer die proef winnen. En als er nou meerdere fysiek sterke personen zijn is er al sowieso 1 niet veilig.
Daarnaast bieden eetproeven evenveel kans voor fysiek zwakkere kandidaten om te winnen...
Toch gaat je argument niet op. Want mensen stemmen niet alleen maar op fysiek sterke kandidaten. Als iemand mentaal sterk wordt bevonden of gewoon weg niet bij het juiste complot zit of juist zo zwak is dat het het team hindert van winnen, dan worden ze ook weggestemd.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1. De opening
« Reactie #51 Gepost op: 7-09-2013, 22:58:59 »
Toch gaat je argument niet op. Want mensen stemmen niet alleen maar op fysiek sterke kandidaten. Als iemand mentaal sterk wordt bevonden of gewoon weg niet bij het juiste complot zit of juist zo zwak is dat het het team hindert van winnen, dan worden ze ook weggestemd.

Toch wel, bij Lodewijk was het om geen van alle redenen die jij noemt.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 1. De opening
« Reactie #52 Gepost op: 7-09-2013, 23:03:48 »
Toch wel, bij Lodewijk was het om geen van alle redenen die jij noemt.
Ja maar het gaat niet altijd op, ja bij Lodewijk wel, maar om nou eens te kijken naar de winnaars van laatste series. Regina, Tanja en Fatima waren nou niet bepaald fysiek zwak.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1. De opening
« Reactie #53 Gepost op: 7-09-2013, 23:24:15 »
Als fysiek sterk persoon kun je toch ook bondgenoten zoeken? Kijk maar naar Fatima, die won vorig jaar na de samensmelting bijna alle proeven en daarbij was ze tactisch gewoon een van de slimsten. Dan kun je haar niet sympathiek vinden misschien, maar ik vind dat ze meer dan terecht heeft gewonnen.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1. De opening
« Reactie #54 Gepost op: 8-09-2013, 10:32:03 »
Hé good-riddance, maak eens even lekker een spoiler van dat twitter-verhaal van je, of beter nog, laat het helemaal weg, hier hebben we een spoiler-topic voor!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1. De opening
« Reactie #55 Gepost op: 8-09-2013, 11:20:04 »
Hé good-riddance, maak eens even lekker een spoiler van dat twitter-verhaal van je, of beter nog, laat het helemaal weg, hier hebben we een spoiler-topic voor!
heb ik even weggehaald
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1. De opening
« Reactie #56 Gepost op: 8-09-2013, 14:59:24 »
Aha. Wist ik niet, zal het voortaan daar plaatsen.
super bedankt ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1. De opening
« Reactie #57 Gepost op: 9-09-2013, 01:58:25 »
Ik hoop dat ze volgende keer vermelden hoeveel stemmen iedereen heeft. Ik ben de tel een beetje kwijt.. ;D

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1. De opening
« Reactie #58 Gepost op: 9-09-2013, 08:03:40 »
In de preview zag ik gister al een stuk of 5/6 kandidaten biechten hoeveel stembriefjes ze hebben, maar of ze allemaal langskomen betwijfel ik.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 1. De opening
« Reactie #59 Gepost op: 9-09-2013, 15:42:02 »
Was vorig jaar soms met de munten ook niet helemaal duidelijk.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human