Auteur Topic: De Glazen Bol  (gelezen 51093 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
De Glazen Bol
« Gepost op: 6-09-2013, 15:02:50 »
Net als vorig jaar een topic waar je kunt posten wat je denkt dat er gaat gebeuren in de loop van het spel.


Ik denk dat degene die voor de samensmelting worden weggestemd misschien wel bij zimra op het eiland komen en dat er dan weer een proef is om te bepalen wie er terugkomt.
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #1 Gepost op: 7-09-2013, 00:08:38 »
Het eiland lijkt me te klein voor meer dan één persoon.
Ik denk dat het net zoiets als verleden jaar wordt met Fajah, waarbij degene op het eiland iedere keer moet strijden tegen iemand die weggestemd wordt.. :)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Glazen Bol
« Reactie #2 Gepost op: 7-09-2013, 09:09:04 »
dat zou ook leuk zijn!  maar dan is het hopelijk wel iedere keer een ander duel, vorig jaar won fajah uiteindelijk doordat ze de proef al vaak gedaan had en dus al wist hoe het moest.
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: De Glazen Bol
« Reactie #3 Gepost op: 7-09-2013, 12:57:50 »
Nou ik hoop het eerlijk gezegd niet, want dan is het precies hetzelfde als vorig jaar. Ik hoop eigenlijk op hetzelfde als toen bij Tanja: dat iedereen samen een (paar) bo(o)t(en) moest maken, en dan uiteindelijk strijden voor een plekje in de samensmelting. Helaas ging dat toen helemaal mis.  :-X

Maar het eiland lijkt me inderdaad te klein voor meerdere personen..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Glazen Bol
« Reactie #4 Gepost op: 7-09-2013, 13:14:51 »
Lijkt me ook wel weer leuk, al die mensen hutje mutje op elkaar, irritaties enz ;D >:D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Glazen Bol
« Reactie #5 Gepost op: 7-09-2013, 14:36:33 »
Lijkt me ook wel weer leuk, al die mensen hutje mutje op elkaar, irritaties enz ;D >:D

ja, dan krijg je net zoiets als in 2010 met het samensmeltingseiland.
maar misschien moet Zimra inderdaad gewoon de hele tijd in haar eentje op het eiland zitten, ben benieuwd hoelang ze het dan volhoudt.
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #6 Gepost op: 7-09-2013, 23:11:25 »
We hebben 4 soort van "twists":

Geheime missie van Robert en Paulien.
Ik denk dat Robert en Paulien teamleiders worden en tot aan de samensmelting immuniteit krijgen.

Duivelseiland:
Geen beelden van Zimra in de preview, betekent dit dat ze eruit stapt? Ik denk het wel.
Verder denk ik dat dit eiland voor de afvallers is en dat er 1 iemand uiteindelijk de samensmelting haalt

Immuniteit van Jan tot aan de samensmelting:
Gaat denk ik tegen hem werken, tenzij hij het slim speelt

Kampen verdeeld in mannen - vrouwen:
Ik denk dat dit snel voorbij is en dus ook niet zo relevant.


Online Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Glazen Bol
« Reactie #7 Gepost op: 8-09-2013, 11:35:38 »
Volgens mij had Expeditie Robinson al veel eerder een keer een afvallerseiland dan Survivor. Toen ze dat bij Survivor invoerde dacht ik nog: Hé zouden ze dan van ER geleend hebben?  ;D

Hier van wikipedia over ER 2003(!!)

"De groepen werden weer naar geslacht ingedeeld, maar met een leider aangewezen van het andere geslacht. Een nieuw element was het afvallerseiland, waar de afgevallen deelnemers na de Samensmelting in eenzaamheid konden verblijven. Telkens kon een nieuwe afvaller de zittende afvaller uitdagen tot een duel en de winnaar mocht op het eiland blijven. Uiteindelijk keerde de laatste afvaller, Ilona, terug in de expeditie."
« Laatst bewerkt op: 8-09-2013, 11:39:19 door Mloesje »

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #8 Gepost op: 8-09-2013, 16:22:37 »
Dat duivelseiland is idd al veel eerder geweest. Met die enge Belgische hippie die naakt de zee inrende waardoor je z'n wafel zag flapperen (trauma for life! ::rofl::)

Ik denk dat Sanne het heel ver gaat schoppen. Alicia en Zimra zijn langs geweest bij ekstra weekend (van 3fm) En daaruit kreeg ik de indruk dat Alicia er heel lang heeft ingezeten en Zimra er zeer kort na het begin al uit lag.

Ik denk dat Robert een heel sterk team samenstelt waardoor vooral het andere team flink zal worden uitgedund!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Glazen Bol
« Reactie #9 Gepost op: 8-09-2013, 17:17:23 »
Geheime missie van Robert en Paulien.
Ik denk dat Robert en Paulien teamleiders worden en tot aan de samensmelting immuniteit krijgen.


dat zou eigenlijk niet eerlijk zijn, dan zijn er al 3 mensen zeker van de samensmelting...
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #10 Gepost op: 9-09-2013, 01:59:38 »
Zimra krijgt een accuschroefmachine om haar hutje af te bouwen.. ;)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Glazen Bol
« Reactie #11 Gepost op: 9-09-2013, 08:56:35 »
Zimra krijgt een accuschroefmachine om haar hutje af te bouwen.. ;)
::rofl::

Robert en Paulien hebben toch de opdracht gekregen om twee even sterke teams samen te stellen? Nou, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat ze allebei afvallen als het ene team toch sterker blijkt te zijn dan het andere.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #12 Gepost op: 9-09-2013, 16:07:14 »
::rofl::

Robert en Paulien hebben toch de opdracht gekregen om twee even sterke teams samen te stellen? Nou, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat ze allebei afvallen als het ene team toch sterker blijkt te zijn dan het andere.

Maar hoe bepaal je of een team veel sterker is dan het andere?
Wanneer is het een beetje sterker en wanneer veel sterker ?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Glazen Bol
« Reactie #13 Gepost op: 9-09-2013, 17:13:01 »
::rofl::

Robert en Paulien hebben toch de opdracht gekregen om twee even sterke teams samen te stellen? Nou, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat ze allebei afvallen als het ene team toch sterker blijkt te zijn dan het andere.

Volgens mij hebben ze niet de opdracht gekregen om twee even sterke teams te maken. Maar het lijkt me wel dat ze dat gaan proberen. Als je weet dat je in een van de teams terecht komt, ga je toch niet een zwak team maken? Voor hetzelfde geld wordt dat jouw team. Ben wel heel benieuwd hoe Paulien tegen de dominante Robert op gaat boksen.

On topic: Ik voorspel ook dat Robert en Paulien teamcaptains worden en safe zijn tot de samensmelting. Dan hoeven die 'oudjes' ook die proeven niet te doen.  ::tandpastasmiley::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #14 Gepost op: 9-09-2013, 20:22:11 »

Ik denk dat Sanne het heel ver gaat schoppen. Alicia en Zimra zijn langs geweest bij ekstra weekend (van 3fm) En daaruit kreeg ik de indruk dat Alicia er heel lang heeft ingezeten en Zimra er zeer kort na het begin al uit lag.

Ja ben ook benieuwd of hier beelden van zijn!

Offline Moonlam

  • Forumlid
Re: De Glazen Bol
« Reactie #15 Gepost op: 9-09-2013, 22:58:56 »
het is mogelijk dat robert en pauline na veel getouwtrek hun teams kiezen, en bij bekendmaking van team moeten wisselen.

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #16 Gepost op: 10-09-2013, 00:03:39 »
http://www.youtube.com/watch?v=T7FPaSXgs_U  (Alicia)
http://www.youtube.com/watch?v=gT7YQG9Ryk8  (Zimra)

Volgens mij zijn dit de grootste onderdelen. Maar voor beide zou je eigenlijk het laatste uur van ekstra weekend ff moeten luistern (Ik luister de show altijd tijdens m'n bijbaan)
Afleveringen zijn als gratis podcast van itunes te halen  ;D

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Glazen Bol
« Reactie #17 Gepost op: 11-09-2013, 21:35:54 »
Volgens mij hebben ze niet de opdracht gekregen om twee even sterke teams te maken. Maar het lijkt me wel dat ze dat gaan proberen. Als je weet dat je in een van de teams terecht komt, ga je toch niet een zwak team maken? Voor hetzelfde geld wordt dat jouw team. Ben wel heel benieuwd hoe Paulien tegen de dominante Robert op gaat boksen.

Ze kregen de opdracht om 'twee hele sterke, uitgebalanceerde teams' te maken. Dat is inderdaad niet hetzelfde als twee even sterke teams, maar bepaald ook niet 'zorg dat je zelf een zo sterk mogelijk team hebt'. Ook ik voorspel dat ze precies het andere team krijgen dan dat ze zelf gekozen hebben.

Daarnaast voorspel ik dat die apparatuur die ze hebben voor meer is dan alleen het bekijken van een filmpje. Het ziet er uit als spionage-apparatuur en ik zeg dat ze hiermee de kampen kunnen bekijken om een beter oordeel te vellen.

Wat helemaal apart zou zijn, is als hun plek een commandopost blijkt te zijn, waarvandaan ze hun team moeten aansturen. Dat ze dus helemaal niet bij hun team gestationeerd zijn, maar wel de belangrijke beslissingen moeten maken.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: De Glazen Bol
« Reactie #18 Gepost op: 11-09-2013, 23:24:33 »

Wat helemaal apart zou zijn, is als hun plek een commandopost blijkt te zijn, waarvandaan ze hun team moeten aansturen. Dat ze dus helemaal niet bij hun team gestationeerd zijn, maar wel de belangrijke beslissingen moeten maken.

Dat zou ik echt een hele leuke wending vinden  ::ok::

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Glazen Bol
« Reactie #19 Gepost op: 13-09-2013, 19:27:02 »
Ik denk dat de teams over 2 weken officieel gewisseld worden.
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves