Auteur Topic: De Glazen Bol  (gelezen 51095 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Glazen Bol
« Reactie #60 Gepost op: 6-10-2013, 23:53:31 »
hij kan ze nu ook inzetten toch ?

ow en wat is er mis met vervelend ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Glazen Bol
« Reactie #61 Gepost op: 6-10-2013, 23:58:10 »
hij kan ze nu ook inzetten toch ?

ow en wat is er mis met vervelend ?
maar er is nog niet gezegd dat ie ze niet na de samensmelting niet meer kan inzetten dus bewaard ie ze nu :P. En ze nu inzetten heeft niet veel zin, als je zelf immuun bent.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Glazen Bol
« Reactie #62 Gepost op: 7-10-2013, 07:36:50 »
Paulien haalt ook zowiezo de samensmelting,


waarom denk je dat?
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline jorge

  • Forumlid
Re: De Glazen Bol
« Reactie #63 Gepost op: 8-10-2013, 13:02:13 »
Het is wel weer een keer tijd voor mijn jaarlijkse analyse. Omdat ik vorig jaar alles goed had (ahum) Min Hee die van Christophe wint  ::trots::. Heb ik toch maar vanmorgen een nieuwe Glazen Bol aangeschaft. Dit is de Glazen Bol S4 dus het moet nu toch echt wel goed komen.  ::hypocriet::

Robert vertrekt naar de proef en ziet daar Zimra. Het blijkt dat hij niet alleen het koppie herkend, maar ook alles wat daar onder hangt. Hij verliest uiteraard de proef, knuffelt Zimra extra lang en zegt dat hij haar een potentiële winnaar vind.

Terug op het eiland veranderd Sanne's gedrag met 180 graden. Dit zorgt voor vraagtekens bij Edith, Hans en Kees. Ze lijkt gevaar te lopen, maar tot ieders verbazing winnen zij de proef waardoor het andere kamp naar de stemming moet. Na een verwarrende eilandraad. Waar blijkt dat Jan voor de dames kiest, Geraldine veel stemmen inzet, de heren toch op Anna stemmen. Is het Paulien die moet vertrekken door veel extra stemmen van Anna en Geraldine.

Zimra denkt dat ze in een kopie van 2007 terecht gekomen is, omdat men constant maar voor haar onbekende mensen stuurt om tegen te duelleren. Ook Paulien is geen partij voor Zimra.

Terug aangekomen heerst er voornamelijk bij Sef en Geza grote verwarring. Hun plan dat Geraldine veel extra stemmen wegspeelde voor niks pakte goed uit, maar het overlopen van Jan zien zij als verraad.
"Je kan niet zomaar liegen om het liegen" Aldus Geza. Om hun eigen stemmen te sparen voor Jan zetten ze zich extra in bij de proef en deze winnen ze ook. Bij het andere kamp wordt niet de magere Valentijn maar Sanne weggestemd. Haar gedrag begon de anderen toch teveel in de weg te staan. Sanne moet al huilen zodra ze haar naam voor het eerst ziet. Al huilend verliest ze ook nog van Zimra de beslissende proef. Zimra wint en haalt de samensmelting.

De samensmelting is bereikt door de tien laatste kandidaten. Hoewel de sfeer ontspannen is merk je direct dat er hier en daar wat speelt. Zimra wordt direct door Geza ingepakt. Hij heeft besloten dat zij degene is met wie hij een heftige romance wilt beleven. Aangezien Anna en Geraldine nu verliefd zijn geworden op Jan en Valentijn wel heel erg lang voor hem is.
Omdat men verwacht dat ze op Jan zullen stemmen doen ze dat juist niet en wordt Anna weggestemd.

Hun plannetje is wederom gelukt. Anna is boos en verklaart dat ze het spel niet zuiver spelen, zijn had gestemd op Valentijn omdat haar naam met een V begint en als laatste komt en daardoor het beste te verantwoorden is. Tegen Evi voorspelt ze Geza hierna aan de beurt is.

Maar hier zit ze totaal naast, Jan behaald immuniteit en dus besluiten de mannen het over een andere boeg te gooien. In het diepste geheim benaderd Sef Kees. Kees in zijn overlevingsdrang gaat mee in zijn plan uit angst zelf aan de beurt te zijn. En zo besluiten ze om op Hans te stemmen die verreweg de meeste extra stemmen had. Hans draagt zijn verlies waardig. Geraldine, Valentijn en Edith zijn wel geschrokken.

Het vertrek van Hans zet nu toch ook de rest op scherp, Geza staat bovenaan om weggestemd te worden. Maar Valentijn moet opgeven, Ze is drie kilo afgevallen en weegt nu zo licht dat ze de zee in zou waaien bij slecht weer. Op doktersadvies verlaat ze de expeditie.

Omdat het spel(productie) graag ziet dat Geraldine wint hebben ze haar een speciale munt gegeven. Hier weet niemand van. Deze munt staat gelijk aan 34 stemmen die je op dezelfde persoon kan inzetten. Omdat ze zwicht voor de charmes van Geza wordt niet hij maar Sef weggestemd. (tactisch ook slimmer aangezien hij nog extra stemmen had, maar zover werd niet nagedacht) Sef verlaat boos het spel. Dennis strooit nog even zout in de wonde dat rappers er niks van kunnen.

Men vind het F*cking briljant gespeeld door Geraldine en ze wordt als heldin onthaald. Zimra is boos op Geza door zijn geslijm bij Geraldine. Ze dumpt hem en Geza gaat meteen achter Geraldine aan.
Bij de volgende eilandraad wordt dan eindelijk Geza weggestemd omdat nu toch wel echt iedereen hem niet meer vertrouwd.

De één na laatste eilandraad vertrekt Jan ( zal zeer schokkend worden, maar ik wil niet teveel weggeven). En de laatste eilandraad vertrekt Edith. Kees wordt bang dat Edith te sterk is en stemt haar weg met al zijn extra stembriefjes. Edith heeft nooit haar extra stemmen gebruikt omdat zij net als Anna van een Fair Game hield.

In de finale wordt het erg spannend, Kees verliest omdat hij de perfecte kandidaat is om te laten verliezen. Zijn emotie die op zijn gezicht af te lezen is zorgt voor goede TV. En uiteindelijk wint Zimra van Geraldine omdat dit toch nog een wat groter cliché is. Verloren in de eerste proef, alleen op een eiland tot de overwinning. Geraldine huilt omdat ze er nog niet aan toe is om naar huis te gaan en blijft achter. De rest vliegt terug naar Nederland.


Ik heb heel sterk het gevoel dat dit allemaal klopt. ::tandpastasmiley::



« Laatst bewerkt op: 8-10-2013, 13:30:42 door jorge »

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #64 Gepost op: 8-10-2013, 13:20:13 »
Wat een humor  ::rofl::
Mooi voorspeld  ::ok::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Glazen Bol
« Reactie #65 Gepost op: 8-10-2013, 13:41:41 »


Robert vertrekt naar de proef en ziet daar Zimra. Het blijkt dat hij niet alleen het koppie herkend, maar ook alles wat daar onder hangt. Hij verliest uiteraard de proef, knuffelt Zimra extra lang en zegt dat hij haar een potentiële winnaar vind.


 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Glazen Bol
« Reactie #66 Gepost op: 8-10-2013, 15:41:51 »
Het is wel weer een keer tijd voor mijn jaarlijkse analyse. Omdat ik vorig jaar alles goed had (ahum) Min Hee die van Christophe wint  ::trots::. Heb ik toch maar vanmorgen een nieuwe Glazen Bol aangeschaft. Dit is de Glazen Bol S4 dus het moet nu toch echt wel goed komen.  ::hypocriet::


 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Mooie voorspelling!!
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: De Glazen Bol
« Reactie #67 Gepost op: 8-10-2013, 18:02:05 »
Ik heb heel sterk het gevoel dat dit allemaal klopt. ::tandpastasmiley::


DAT, is nou goede televisie ::jaja:: Helaas begrijpt RTL er helemaal niets van.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #68 Gepost op: 14-10-2013, 12:06:38 »
Ik denk dat :

- Sanne afvalt in de samensmeltingsproef
- Zimra wint van Valentijn
- Hans wordt weggestemd bij de eilandraad
- Kamp Noord eerst uitgeroeid wordt nu Kamp Zuid eindelijk een kans ziet niet in hun eigen vlees te hoeven snijden.
- Zimra alles fcking vet vindt en lachend de overwinning binnensleept.


Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Glazen Bol
« Reactie #69 Gepost op: 14-10-2013, 17:11:24 »
Zou kunnen, maar ik denk dat er geen eilandraad is deze aflevering.
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #70 Gepost op: 14-10-2013, 19:42:19 »
Zou kunnen, maar ik denk dat er geen eilandraad is deze aflevering.

Nee dat zei ik ook niet. Ik bedoelde de eerstvolgende eilandraad, niet perse in afl 7.

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Glazen Bol
« Reactie #71 Gepost op: 14-10-2013, 20:52:39 »
Nee dat zei ik ook niet. Ik bedoelde de eerstvolgende eilandraad, niet perse in afl 7.

Oja, je hebt gelijk .
« Laatst bewerkt op: 14-10-2013, 21:05:23 door miek1999 »
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #72 Gepost op: 21-10-2013, 09:07:26 »
Ik denk dat er volgende keer 2x immuniteit wordt weggegeven.
1x aan degene die de proef wint
1x aan degene die de samensmelting het meest werd gegund.
(Dat is sowieso Hans, die had 4 stemmen in zijn kamp, terwijl in het andere kamp iedereen maar 1 stem had)
klaar voor de strijd

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Glazen Bol
« Reactie #73 Gepost op: 21-10-2013, 09:14:51 »
Ik denk dat ze deze week 20 minuten extra uitzendtijd nodig hebben voor de eilandraad  ::tandpastasmiley::

Ik denk dat er volgende keer 2x immuniteit wordt weggegeven.
1x aan degene die de proef wint
1x aan degene die de samensmelting het meest werd gegund.
(Dat is sowieso Hans, die had 4 stemmen in zijn kamp, terwijl in het andere kamp iedereen maar 1 stem had)

Maar zouden er dan niet 3 mensen met immuniteit moeten zijn? Want in allebei de kampen moesten ze stemmen. dus dan heb je toch 1 per kamp die de samensmelting het meest gegund werd + de winnaar van de proef?
« Laatst bewerkt op: 21-10-2013, 15:22:03 door miek1999 »
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #74 Gepost op: 21-10-2013, 16:19:26 »
Ik denk dat ze deze week 20 minuten extra uitzendtijd nodig hebben voor de eilandraad  ::tandpastasmiley::

Maar zouden er dan niet 3 mensen met immuniteit moeten zijn? Want in allebei de kampen moesten ze stemmen. dus dan heb je toch 1 per kamp die de samensmelting het meest gegund werd + de winnaar van de proef?

Ik denk dat de kampleden iedereen mochten nomineren die nog in de expeditie zat ongeacht in welk kamp hij of zij zat. Anna had dus bijvoorbeeld ook Edith op kunnen schrijven.

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Glazen Bol
« Reactie #75 Gepost op: 21-10-2013, 17:05:57 »
Ik denk dat de kampleden iedereen mochten nomineren die nog in de expeditie zat ongeacht in welk kamp hij of zij zat. Anna had dus bijvoorbeeld ook Edith op kunnen schrijven.

Oja, dat zou kunnen.
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #76 Gepost op: 21-10-2013, 17:39:28 »
Ik bedoel dat er gekeken wordt naar wie in totaal het meeste stemmen had.
We weten dat Hans stemmen kreeg van Edith, Sanne en Kees
We weten dat Sef en Geza op elkaar stemden net zoals Anna en Geraldine.
Paulien en Jan weten we niet.

Dus vermoed ik dat Hans immuniteit krijgt omdat hij de meeste stemmen had qua gunnen
en de anderen strijden voor de tweede
klaar voor de strijd

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Glazen Bol
« Reactie #77 Gepost op: 21-10-2013, 19:38:37 »
Dat kan ook inderdaad  ::ok::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #78 Gepost op: 22-10-2013, 20:37:19 »
Ik moet nog een powerpoint presentatie maken over De Dramadriehoek. Ik ga er donderdag eens lekker voor zitten!
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #79 Gepost op: 24-10-2013, 21:59:05 »
* Sef krijgt uiteindelijk iets van 12 stemmen en Anna-Alicia ongeveer 11.
Ik had dus toch een helder momentje, alleen hij kwam iets te vroeg... ;D
🜃