Auteur Topic: De Glazen Bol  (gelezen 51113 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Glazen Bol
« Reactie #80 Gepost op: 1-11-2013, 18:36:13 »
Misschien gaan er volgende week wel wat verbondjes uit elkaar vallen. Nu hebben Hans en Kees nog samen een verbondje, maar misschien is Kees wel zo boos op Hans dat hij dat verbond wil verbreken.
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #81 Gepost op: 2-11-2013, 10:55:24 »
Kees, Anna, Edith en Zimra gaan de indruk wekken dat ze op Paulien gaan stemmen. (Ze zijn zo boos om haar gedraai)
Ze gaan echter in werkelijkheid Geza eruitstemmen.. :)

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: De Glazen Bol
« Reactie #82 Gepost op: 3-11-2013, 13:50:56 »
Kees, Anna, Edith en Zimra gaan de indruk wekken dat ze op Paulien gaan stemmen. (Ze zijn zo boos om haar gedraai)
Ze gaan echter in werkelijkheid Geza eruitstemmen.. :)

Laat dit ajb waar zijn!  (en dan de volgende keer alsnog Pauline)
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #83 Gepost op: 3-11-2013, 14:25:53 »
Laat dit ajb waar zijn!  (en dan de volgende keer alsnog Pauline)
Vind ik ook.. ;)
« Laatst bewerkt op: 3-11-2013, 14:29:40 door willy »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #84 Gepost op: 3-11-2013, 14:30:18 »
Is dat stukje al geweest dat Kees en Edith na afloop van de eilandraad bij elkaar staan dat Kees geirriteerd zegt: "Dat had ik niet verwacht van een aantal mensen"?
Dat gaat wslk over Hans. Denk dan ook dat Hans er volgende week uit ligt.

Offline grupetto

  • Forumlid
Re: De Glazen Bol
« Reactie #85 Gepost op: 3-11-2013, 14:31:07 »
Kees is zo teleurgesteld in Paulien en ziet het niet meer zitten. Hij laat zich wegstemmen.   >:D

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #86 Gepost op: 3-11-2013, 14:48:57 »
Kees is zo teleurgesteld in Paulien en ziet het niet meer zitten. Hij laat zich wegstemmen.   >:D

Of hij doet alsof hij zich laat weg stemmen en spreekt op winaarseiland af om extra stemmen in te zetten op geza  ;D
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Toupeira

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #87 Gepost op: 3-11-2013, 14:52:19 »
Is dat stukje al geweest dat Kees en Edith na afloop van de eilandraad bij elkaar staan dat Kees geirriteerd zegt: "Dat had ik niet verwacht van een aantal mensen"?
Dat gaat wslk over Hans. Denk dan ook dat Hans er volgende week uit ligt.
Aan de kleding te zien speelt dit zich af na het wegstemen van Jan. Dit stukje komt waarschijnlijk begin volgende aflevering.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #88 Gepost op: 8-11-2013, 17:11:58 »
Er konden weleens onverwachte dingen gebeuren op de volgende eilandraad.   Kees, Hans en Edith zijn duidelijk een sterk, hecht blok.
De algemene verwachting onder de deelnemers is dat Paulien eruitgestemd wordt.    Anna, Zimra en Geraldine (en Paulien?) trekken hun plan en stemmen op één van die drie..
Ze zullen wel moeten, anders gaan ze er één voor één uit  ;)
« Laatst bewerkt op: 8-11-2013, 19:21:41 door willy »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #89 Gepost op: 9-11-2013, 21:23:27 »
Ik denk dat Hans expres zo uitgesproken is geweest over zijn wens om Edith en Kees mee te nemen naar de finale. De dames (AA, Gerrie, Zimra) zullen vanwege zijn uitspraak waarschijnlijk een complot smeden waarmee ze hun extra stemmen kwijtraken. Hans heeft er met Edith en Kees toch meer dus kunnen ze als ze slim zijn Anna, Geraldine en Zimra er uit spelen. Ik denk dat Zimra de eerste op het lijstje wordt omdat die nog het meest te verantwoorden is.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #90 Gepost op: 12-11-2013, 20:44:53 »
Een leuke twist zou zijn als volgende keer bekend wordt dat er een Gouden Munt op het eiland te vinden is.. :)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: De Glazen Bol
« Reactie #91 Gepost op: 12-11-2013, 20:46:35 »
of dat de extra stemmen niet meer geldig zijn :D
er was eens......

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: De Glazen Bol
« Reactie #92 Gepost op: 12-11-2013, 22:11:43 »
Of dat de stemmen op diegenen wiens naam eindigen op een s dubbel tellen.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Glazen Bol
« Reactie #93 Gepost op: 12-11-2013, 22:16:39 »
Of dat de stemmen op diegenen wiens naam eindigen op een s dubbel tellen.
Ana-Alicia Sklias   ::trots:: ::ok::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: De Glazen Bol
« Reactie #94 Gepost op: 14-11-2013, 13:02:01 »
Er konden weleens onverwachte dingen gebeuren op de volgende eilandraad. Kees, Hans en Edith zijn duidelijk een sterk, hecht blok.
De algemene verwachting onder de deelnemers is dat Paulien eruitgestemd wordt. Anna, Zimra en Geraldine (en Paulien?) trekken hun plan en stemmen op één van die drie..
Ze zullen wel moeten, anders gaan ze er één voor één uit  ;)

Ik denk inderdaad dat die uiterst domme opmerking van Hans vorige week bij de eilandraad hem de kop gaat kosten. Voor vanavond voorspel ik: Hans, Kees of Edith wint de proef en neemt de andere twee mee naar Winnaarseiland. Zij gaan op Paulien stemmen, in de veronderstelling dat in ieder geval AA dat ook doet. En zetten daarom geen extra stemmen in.

In de tussentijd heeft Zimra een scherp moment en maakt de andere drie duidelijk dat ze er allemaal uit vliegen als ze niet opletten. Geraldine en Paulien hebben weliswaar geen extra stemmen meer, maar AA (2?4?) en Zimra (4?5?) nog wel. Ik denk dat die dames er op gokken dat de andere drie hun stemmen bewaren voor de rondes er na en stemmen aldus Hans er uit met een paar van hun extra stemmen.
Waarschijnlijk moet Zimra de ronde er na weg. Edith en Kees zetten dan veel van hun stemmen in, Zimra is voor hen gevaarlijk (dan ws nog de enige andere met extra stemmen). De week daarna moet dan Edith of Kees het veld ruimen wegens de numerieke meerderheid.

Ik zie overigens Edith nog wel een truukje uithalen met Kees op het moment dat zij immuniteit wint. Denk dat zij dan juist geen extra stemmen inzet om zo Kees te redden, zodat zij die stemmen kan bewaren om zichzelf te redden als zij geen immuniteit wint. En Kees is toch ook een concurrent voor Edith  ::jaja::


Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: De Glazen Bol
« Reactie #95 Gepost op: 14-11-2013, 13:24:15 »
Ik denk dat de drie ook wel doorhebben dat Hans' opmerking niet al te slim was. De andere vier kunnen één van hen eruit werken, maar veel slimmer zou zijn om ervan uit te gaan dat kamp Kees daarop anticipeert; aannemen dus dat ze veel van hun stemmen inzetten en zonder al te veel extra stemmen de finale met elkaar willen spelen (een "eerlijke" finale zonder poespas, want ze gunnen het elkaar allemaal). Wat Anna-Alicia, Geraldine en Zimra denk ik moeten doen is Paulien opofferen in de hoop zo stemmen te trekken maar hun eigen te behouden, en zo als drietal met zoveel mogelijk stemmen naar de volgende ronde komen. Dan hebben ze het voordeel. Als ze nu veel stemmen inzetten, zijn ze daarna denk ik sowieso de sigaar dus dat lijkt me niet slim. Zet niemand extra stemmen in zijn ze Paulien kwijt, maar die ene stem maakt het verschil ook niet. Wat doet kamp Kees, dat is de vraag.

Het is een gok, maar als ze Paulien nu dumpen maken ze een kans. Beschermen ze haar nu en dat loopt mis, dan is het voor hen allemaal over en uit.

Maar goed, er zal vast wel weer iets vreemds gebeuren. Kees zal Geraldine wel weer laten huilen en uit de expeditie gezet worden, Zimra blijkt zwanger en moet stoppen, en Anna-Alicia wordt door immigratie opgepakt of zoiets. De finale ronde start dan meteen en uiteindelijk wint natuurlijk Geraldine.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Glazen Bol
« Reactie #96 Gepost op: 14-11-2013, 14:08:52 »
Ik denk niet dat ze Paulien nu moeten dumpen. Dan wordt het sowieso Hans-Kees-Edith tegen Zimra-Anna-Geraldine en die hebben minder extra stemmen. Nú is hun kans om Hans eruit te wippen, met zo min mogelijk stemmen. Ik denk dus dat ze moeten doen alsof ze op Paulien gaan stemmen en ondertussen met 4-3 Hans eruit wippen. Dan nog hebben Edith en Kees samen meer extra stemmen dan de rest dus dan zal Zimra wel het volgende slachtoffer worden, maar dan blijven Anna en Gerrie iig bij elkaar. Dan met zn 4en Paulien eruit stemmen en je hebt een finale tussen Edith, Kees, Gerrie en Anna.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Glazen Bol
« Reactie #97 Gepost op: 14-11-2013, 15:15:31 »
Ik denk inderdaad dat die uiterst domme opmerking van Hans vorige week bij de eilandraad hem de kop gaat kosten.

Ik denk dat de drie ook wel doorhebben dat Hans' opmerking niet al te slim was.

Het was dus eigenlijk niet zo slim (of wellicht zelfs manipulerend) om die vraag op dat moment terwijl iedereen al strontzenuwachtig is aan een kandidaat te stellen, je moet op dat moment maar de tegenwoordigheid van geest hebben om zo snel iets anders (minder doorzichtig) te verzinnen als datgene wat je eigenlijk wilt zeggen.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Glazen Bol
« Reactie #98 Gepost op: 14-11-2013, 15:18:59 »
Ik zie overigens Edith nog wel een truukje uithalen met Kees op het moment dat zij immuniteit wint. Denk dat zij dan juist geen extra stemmen inzet om zo Kees te redden, zodat zij die stemmen kan bewaren om zichzelf te redden als zij geen immuniteit wint. En Kees is toch ook een concurrent voor Edith  ::jaja::



Ja, dat denk ik ook. We hebben in Sabotage kunnen zien hoe tactisch Edith een spel kan spelen. Ook al lijkt het er op het eerste gezicht niet op, volgens mij volgt Edith een sterke tactiek. Zolang ze niet in gevaar is, stemt ze zogenaamd ontactisch op Zimra (allemaal sterke kandidaten vliegen eruit zonder dat zij daar haar vingers aan hoeft te branden, erg slim!). De enige keer dat ze hiervan afweek was toen ze op Pauliens eigen verzoek op Paulien stemde.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: De Glazen Bol
« Reactie #99 Gepost op: 14-11-2013, 15:53:43 »
Ik denk dus dat ze moeten doen alsof ze op Paulien gaan stemmen en ondertussen met 4-3 Hans eruit wippen.

Maar denk je dat kamp Kees inderdaad maar drie stemmen in gaat zetten? Ik ben daar niet echt van overtuigd. Zeker niet als je nagaat hoe vaak dat al naïef gedacht bleek deze editie.

Ik ben erg benieuwd. Op Paulien na zeggen ze allemaal niets met complotten van doen te willen hebben, maar kunnen ze zich dat veroorloven? Ik hoop echt dat er geen complotten komen, maar wel dat men op eigen kracht probeert tactisch te stemmen; dat iedereen probeert de stem van anderen te anticiperen en daar zelf zo goed mogelijk op reageert.