Auteur Topic: Aflevering 2. Come fly with me  (gelezen 18827 keer)

Offline mrmikey

  • Forumlid
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #20 Gepost op: 12-09-2013, 22:17:46 »
Ik denk dat als ik edith was dat ik na zo'n stemming er echt geen zin meer in zou hebben om ook nog maar een poot uit te steken in het kamp ::ohno::

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #21 Gepost op: 12-09-2013, 22:19:34 »
De start van dit nieuwe seizoen stemt zowel tot tevredenheid als ontevredenheid.  De proef van de vorige aflevering zat goed in elkaar, er zijn een aantal spelwendingen (duivelseiland, extra stemmen, de twee verborgen kampoudsten) en een kandidatengroep met hele uiteenlopende persoonlijkheden. De aflevering van vandaag legde helaas ook weer een aantal amateuristische elementen bloot: de ‘miscast’ Maurice en de wijze waarop de productie poogt die fout tot een goed einde te brengen. Door het resultaat van de eilandraad te schrappen werd het een grote poppenkast. De productie heeft de kaarten van de spelers open en bloot op tafel gelegd en weer eens ingegrepen op een cruciaal moment. Als almachtig element in het spel hebben ze besloten dat Edith mag blijven! Daarna geven ze haar een zwarte stem en krijgen haar kampgenoten de extra ingezette stemmen terug. Erg onnavolgbaar als je het mij vraagt. En bovendien uitermate vervelend voor de spelers die hun tactische en strategische spel verborgen willen houden. Ik kan me wel voorstellen dat Edith gelaten reageerde, het is namelijk een kunstmatige ingreep die de voortgang van het spel eerder belemmerd dan bevorderd. Een tweede kans hoort niet thuis in Expeditie Robinson en als die al gegeven wordt moet het een uitzondering zijn en hard bevochten worden. De reden voor de ingreep zal ongetwijfeld in het creëren van drama liggen: Edith gaat verhaal halen in het kippenhok, de kippen vallen haar vervolgens aan of accepteren haar als haan. Ondertussen krijgt de cameraploeg de kans om een aantal dramatische en/of ongemakkelijke momenten te filmen. De productie had er mijns inziens beter aan gedaan om de gehele (schijn)eilandraad over te slaan of het resultaat gewoonweg te accepteren en Edith weg te sturen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #22 Gepost op: 12-09-2013, 23:13:55 »
Ik had echt niet verwacht dat er meer mensen dan Veronica op Edith zouden stemmen. Nou ja, misschien nog een, maar zeker Sanne niet. Dat komt door die blik die gewisseld werd door Sanne en Edith tijdens de zoektocht over het eiland met Veronica. Of zou dat een suggestieve edit zijn van de produktie? Toen Veronica zo overduidelijk Valentijn probeerde te naaien door haar als zwak voor te stellen.
Tot nu toe houdt Valentijn zich prima fysiek, ook al ziet ze er zwak uit. Ik ben benieuwd hoe Edith gaat reageren als ze terug zijn op het eiland. De vooruitblik suggereert dat zij het probeert bij te leggen met Veronica, vraag me af waar dat voor nodig zal zijn.

Vind Nega maar zwak, het prinsje Maurits. Heeft hij nooit naar ER gekeken soms. En met die ruzie met Kees, ik snapte Kees heel goed. Nega is blijkbaar zo'n type die vooral zijn zegje wil doen maar dat van anderen niet accepteerd. Vond het goed dat Kees zich niet liet overdonderen.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #23 Gepost op: 12-09-2013, 23:31:00 »
1 proef is echt te weinig.

Helemaal mee eens. Volgens mij is er ook maar 1 dag verstreken deze aflevering, dan gebeurt er gewoon te weinig. :(

De proef was wel leuk, en ik zie ook wel een hoop leuke kandidaten. :) Maar het is jammer dat aflevering 2 (!!!) al zo wordt beheerst door twee kandidaten die over opgeven beginnen. Plus nog twee die er al mentaal aardig doorheen zaten (Valentijn en Everon). Gelukkig heeft Valentijn zich nu herpakt, maar het is teleurstellend dat er al zo vroeg in het spel mensen nadenken over opgeven. De productie zal toch echt vraagtekens moeten plaatsen bij de wenselijkheid van BN'ers in ER.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #24 Gepost op: 12-09-2013, 23:43:26 »
Sorry hoor maar ik heb Valentijn (en Everon volgens mij ook niet) niet over opgeven horen praten. Alleen dat ze zich niet echt goed voelde in de groep, dat ze aan de groep moest wennen. En dat kan ik me best voorstellen. Valentijn heeft met Sanne gepraat en heeft zich herpakt, op de een of andere manier denk ik dat Everon zich ook gaat herpakken nu Nega weg is. Heb het idee dat Everon vooral last had van de dominante aanwezigheid van Nega.

Hoezo gebeurt er te weinig als er in een aflevering maar 1 dag verstreken is? Je zou toch juist zeggen dat als in een aflevering een hele week getoond wordt, er dan juist weinig spannends is gebeurd?

Maar zoals hierboven volgens mij al is gezegd, ik vind het echt raar dat Veronica haar extra stemmen terug kreeg. Want dan zeg je eigenlijk, deze stemronde heeft niet plaatsgevonden want Nega heeft opgegeven. Prima, maar dan is er ook geen zwarte stem, want er is geen stemronde.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #25 Gepost op: 12-09-2013, 23:55:13 »
Sorry hoor maar ik heb Valentijn (en Everon volgens mij ook niet) niet over opgeven horen praten.

Sorry hoor maar dat heb ik ook helemaal niet geschreven.  ::)

Plus nog twee die er al mentaal aardig doorheen zaten (Valentijn en Everon).

De balans op dag 2 van de expeditie:
- 2 kandidaten die over opgeven (/vrijwillig weggestemd worden) beginnen
- + 2 kandidaten die er sociaal al behoorlijk doorheen zitten

Gelukkig heeft 1 van die 4 zich op dag 3 weer herpakt. Maar ik vind het toch nogal tegenvallen dat 4 van de 14 normale kandidaten op dag 2 al zo aan het klagen zijn. Dag twee! ::)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Sicey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #26 Gepost op: 13-09-2013, 00:02:06 »
Wat mij betreft hadden ze, ongeacht het vrijwillige vertrek van Nega, Edith gewoon laten duelleren met Zimra. Dat de productie voor deze oplossing kiest is wel typerend voor de meer softe aanpak van de afgelopen jaren.

Wat een kippenhok in kamp Rood! Please laat ze de kampen snel herverdelen, please...

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #27 Gepost op: 13-09-2013, 00:48:22 »
De keuze van de dames is totaal niet logisch en ik hoop te zien volgende aflevering waar die vandaan komt. Vooral van Geraldine en Sanne die op Edith stemde. Nega is best wel zielig en zwak. Vond zijn opgave ook erg soft behandeld. Ik hoopte dat Evi naar het eiland ging om eens een hartig woordje te spreken met Nega zoals ze in 2010 deed met Dennis en John. Maar het kwam er niet van ???. Het was nu letterlijk:' Nou euhm dit is niets voor mij en ik ga ervan door, de groeten ::zwaai::'.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #28 Gepost op: 13-09-2013, 06:29:26 »
Sorry hoor maar dat heb ik ook helemaal niet geschreven.  ::)

De balans op dag 2 van de expeditie:
- 2 kandidaten die over opgeven (/vrijwillig weggestemd worden) beginnen
- + 2 kandidaten die er sociaal al behoorlijk doorheen zitten

Gelukkig heeft 1 van die 4 zich op dag 3 weer herpakt. Maar ik vind het toch nogal tegenvallen dat 4 van de 14 normale kandidaten op dag 2 al zo aan het klagen zijn. Dag twee! ::)


Ach kom op, Everon moet gewoon even wennen aan een nieuwe situatie.
Niet iedereen kan goed met veranderingen om gaan.
Ik zou precies hetzelfde hebben als je mij ineens op een onbewoond eiland dropt met een berg vreemden.
Hij heeft zich toch gewoon weer herpakt, hij moet alleen even wennen.
Geef hem die tijd dan ook, denk dat hij het goed gaat doen.
Zelfde geld voor Valentijn, ze heeft zich een buitenstaander gevoeld ( 1 dagje ) en zich daarna weer opgepakt.
En klagen hoort nu eenmaal bij Expeditie Robinson, klagen over geen eten, geen slaap enz.

Ben ik de enige die denkt dat Paulien het sterkste team heeft uitgezocht?
Anna Alicia, Sef, Jan, Everon, Veronica en Valentijn.
Ik had als ik haar was alleen denk ik qua kracht eerder Geza gekozen dan Everon, omdat ik denk dat hij een stuk taaier is in proeven.

Vond de aflevering wel oke, beetje saai.
Jammer dat we weinig van kandidaten als Sef en Geraldine gezien hebben omdat Nega zoveel aan het woord was en in het andere kamp viel Geraldine niet echt op.
Zimra houd zich tot nu toe prima staande op duivelseiland.
Snap niks van al die schijnheilige gedoe bij de vrouwen dat ze allemaal zulke vriendinnetjes zijn en niet op elkaar willen stemmen enz.
Geloofde er niet zoveel van en vond het zwaar overdreven.
Snap Sanne dan ook niet, ze leek goed bevriend met Edith en dan toch op haar stemmen? ???
Jammer dat Veronica haar extra stemmen terug kreeg
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #29 Gepost op: 13-09-2013, 09:12:38 »
Erg leuk dat de kandidaten nu elke keer van die uitgebreide opdrachten krijgen! Ik vond dit een leuke opdracht, al was hij wel wat traag gemonteerd.

Maar wat viel Veronica mij tegen, zeg. Wat een enorme hoop gezeur; natuurlijk is het een eind zwemmen maar dat was het voor Geza ook. Het voelde bijna alsof ik naar een aflevering van Wie is de mol aan het kijken was. Veronica zorgt ervoor dat ze gekozen wordt terwijl ze dit helemaal niet kan. (De reacties van Edith Bosch leken ook een beetje alsof ze op zoek was naar de mol ipv deelnam aan Expeditie Robinson). Ik vind Veronica helemaal geen leuke speler; ze is fysiek niet sterk, tactisch wel maar daardoor verliest ze voor mij welke sympathie.

Maurits is voor mij ook zo'n geval. Als je na 1 (!) dag al kunt concluderen dat ER niets voor je is, dan had je beter gewoon niet mee kunnen doen. De kandidaten hebben nog niet echt honger, daar is Maurits nog niet eens aan toegekomen. Jammer! Begrijpelijk dat Kees liever heeft dat hij gaat, dan dat hij de hele tijd loopt te zeuren.

De eilandraad daarentegen vond ik onbegrijpelijk. Ik snap dat Edith niet hoeft te gaan als Maurits al naar huis gaat, maar ik vind het erg oneerlijk dat de kandidaten hun stembriefjes terugkrijgen. Als je een zwarte stem inzet, weet je dat je die kwijt bent. Of de kandidaat dan naar huis gaat of niet, je hebt ervoor gekozen je zwarte stemmen in te zetten. Ik vind het erg oneerlijk dat Veronica haar briefjes terugkrijgt, vooral omdat je dan op de vingers van je ene hand kunt aftellen dat ze ze de volgende keer wéér in gaat zetten op Edith. Ik vind deze productionele keuze niet slim, vooral omdat Edith nu wel een zwarte stem aan deze eilandraad overhoudt. Ik hoop maar dat de teams voor de volgende eilandraad opnieuw worden ingedeeld, dan maakt Edith nog kans om te blijven.

Offline Maan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #30 Gepost op: 13-09-2013, 09:13:25 »
Complimenten aan de Crew van ER.
Zag er weer mooi uit.  ::jaja::

Wat betreft de deelnemers:
Tís natuurlijk van te voren niet te voorspellen hoe de BNérs (die toestemmen mee te doen), het er vanaf gaan brengen als ze dan werkelijk in het spel zitten.
Dat blijft voor de "casting'van ER natuurlijk altijd lastig.
Maar nogmaals Het ziet er prachtig uit. En is weer lekker spannend ge-edit.


En oja
GOOOOOO ZIMRA !!!

« Laatst bewerkt op: 13-09-2013, 09:16:20 door Maan »

Offline Carter

  • Forumlid
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #31 Gepost op: 13-09-2013, 10:59:42 »
Ik vond het een erg leuke proef weer, alleen vrij simpel haha.

Veronica was super zelfverzekerd over het rekenen en dat terwijl ze een van de sloomste was met die super eenvoudige som bij de eerste proef.. Dat moeten de andere vrouwen toch ook hebben gezien in de eerste proef. En waarom doen mensen mee aan de expeditie als ze niet of nauwelijks kunnen zwemmen?

Ik vond Nega een hele leuke kandidaat..tot gisteravond.. Wat een gezeur, en dat inderdaad op dag 2 al. Kees had groot gelijk.
Als je beetje man bent dan zet je gewoon die knop om in je hoofd.

De sterkste kandidaat is denk ik toch Jan !! Hij heeft niet veel spiermassa, en dat is juist in zijn voordeel.
Hij is super fanatiek en hij baalde als een klein jongetje toen hij hoorde dat hij niet mocht abzeilen. Alleen is het afwachten hoe Jan tactisch het spel gaat spelen. De sterkste en fanatiekste kandidaten hebben zelden gewonnen.

Wat er ook gebeurd, ik hoop dat Veronica in ieder geval niet wint, wat een sluwe vos...
Als je zo slecht een proef speelt dan stap je of op, of je zwijgt gewoon tegen de groep.

Geraldine is een leuke pittige dame, maar ik snap niet waarom ze op Edith heeft gestemd.. Anna-Alicia is ook pittig, die komt wel ver.
Ik ben benieuwd hoe de nieuwe teams eruit komen te zien!! ::joehoe::


Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #32 Gepost op: 13-09-2013, 14:14:11 »
Nou hier gaan we weer.. Expeditie Robinson. Wat faalt de productie hier weer met die ontzettend onhandige eilandraad. Het is ook elk jaar weer hetzelfde. Vorige week begon het mijns inziens best goed, maar dit is weer een hele grote domper. Ze moeten hier echt eens aan werken.  ::niet-ok::

Volgende week begint Survivor weer  ;D

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #33 Gepost op: 13-09-2013, 14:47:29 »
De trutjes stemmen de sterkste vrouw er gelijk maar uit.  ::ohno::

Weinig van gemerkt, dat ze de sterkste is. Da's ook maar een mentaal modelletje.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #34 Gepost op: 13-09-2013, 14:48:30 »
Ik had echt niet verwacht dat er meer mensen dan Veronica op Edith zouden stemmen. Nou ja, misschien nog een, maar zeker Sanne niet. Dat komt door die blik die gewisseld werd door Sanne en Edith tijdens de zoektocht over het eiland met Veronica. Of zou dat een suggestieve edit zijn van de produktie? Toen Veronica zo overduidelijk Valentijn probeerde te naaien door haar als zwak voor te stellen.

Sanne en Veronica hadden voor die tocht waarschijnlijk al besloten dat ze op Edith zouden stemmen. Die tocht was er vooral om Edith op het verkeerde spoor te zetten. Sanne zou doen alsof ze niks met Veronica zou hebben en Veronica zou doen alsof ze Valentijn de zwakste acht en dus op haar zou gaan stemmen. Zo kwam de aanval op Edith totaal onverwachts.
Sanne is echt een duivel. Achterbaks en ontzettend manipulerend. Net zoals dat "vertrouwensgesprek" met Valentijn. De gevaarlijkste in Kamp Zuid is zonder twijfel Sanne.
« Laatst bewerkt op: 13-09-2013, 15:01:55 door Mollenmania »

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #35 Gepost op: 13-09-2013, 14:49:11 »
Ja, en nou mag ze toch blijven, snap best dat ze niet super enthousiast is om weer met de dames terug te gaan...

Jammer van Nega, ik mocht hem wel... Toch een beetje slap om zo snel op te geven, maar dat is toch wel een beetje een trend onder de bn-ers... Zal wel het verschil zijn tussen gevraagd (en betaald) worden en heel graag mee willen doen en een selectie doorstaan...

Dat afhaken is ook van alle tijden. Kwam zelfs nog wel meer voor bij niet-BN'ers.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Robob

  • Forumlid
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #36 Gepost op: 13-09-2013, 15:44:53 »
Ik vraag me toch af wat Robert en Paulien de hele dag in die boomhut doen, dan alleen fotos kijken.

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #37 Gepost op: 13-09-2013, 16:06:15 »
Ik vraag me toch af wat Robert en Paulien de hele dag in die boomhut doen, dan alleen fotos kijken.

Ik denk net als de andere kandidaten als de camera's weg zijn, gewoon een beetje luieren op het strand, eten zoeken, koken en praten. (In interviews van eerdere jaren geven kandidaten vaak aan dat ze de saaiheid van op een eiland zitten vaak hebben onderschat. Zodra de camera's weg zijn, gebeurt er niet meer zoveel op zo'n eiland.)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #38 Gepost op: 13-09-2013, 16:09:40 »
Dat afhaken is ook van alle tijden. Kwam zelfs nog wel meer voor bij niet-BN'ers.

Ik herinner me 2009 nog waarin 3 mensen wilde opgeven en dat er maar 1 iemand was die weg mocht.
Toen zette eddy zoey ze eens goed op hun nummer.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline sylvana81

  • Forumlid
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #39 Gepost op: 13-09-2013, 16:19:54 »
Ik vond deze aflevering minder leuk dan vorige week, toen zat er veel meer spanning in.