Auteur Topic: Aflevering 2. Come fly with me  (gelezen 18828 keer)

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #40 Gepost op: 13-09-2013, 17:14:34 »
Nou hier gaan we weer.. Expeditie Robinson. Wat faalt de productie hier weer met die ontzettend onhandige eilandraad. Het is ook elk jaar weer hetzelfde. Vorige week begon het mijns inziens best goed, maar dit is weer een hele grote domper. Ze moeten hier echt eens aan werken.  ::niet-ok::


Volgend jaar weer een ER zónder immuniteitsmunten, stembriefjes, geheime kandidaten en duivelseiland. Al die ''plotwendingen'' maken het programma er niet beter op.   ::tandpastasmiley::

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #41 Gepost op: 13-09-2013, 18:24:31 »
Volgend jaar weer een ER zónder immuniteitsmunten, stembriefjes, geheime kandidaten en duivelseiland. Al die ''plotwendingen'' maken het programma er niet beter op.   ::tandpastasmiley::

Eigenlijk maakt het het er wel beter op.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #42 Gepost op: 13-09-2013, 20:34:25 »
Eigenlijk maakt het het er wel beter op.

Inderdaad, als ze geen wendingen erin zouden hebben dan zou het oersaai worden.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #43 Gepost op: 14-09-2013, 02:41:15 »
Deze keus was eigenlijk ook wel weer te verwachten....met vrouwen bij elkaar.
Het is een kopie van een eerdere ER, waarin er ook een vrouwen-tegen-mannen versie werd gespeeld.
Gelijk bij de eerste proef verloren de vrouwen en prompt werd de sterkste vrouw Meintje eruit gestemd.
Meintje is een boerendochter, die van aanpoten hield, dus zij deed zo ongeveer alles (takken aanslepen, hut bouwen, hout kappen, vuur maken, vuur aanhouden, kamp inrichten en nog veel meer...), terwijl de anderen constant zaten te emoteren, jammeren, communiceren, analyseren, en in de zon liggen.
Dus, bij de allereerste eilandraad ga je direct je team tot op het bot verzwakken door de allerbeste, meest gewenste & broodnodige kandidaat weg te stemmen. Gelijk daarna werd het een grote puinhoop, vuur ging uit, slapen in het zand midden in de vlooien, met de klamboe als deken, zodat men van alle kanten lek geprikt werd, de etenspan werd niet meer schoongemaakt en alles werd een vieze stinkende bende. En alle proeven werden verloren. En een hoop gejank & gesnotter.
Vervolgens is er op een gegeven moment ingegrepen door de leiding en hebben ze enkele mannen naar het uitgedunde vrouwenkamp verplaatst, die vervolgens het kamp helemaal opknapten, aanlegden, schoonmaakten. enz. Vervolgens gingen de dames, nadat alles opgebouwd was en het kamp structuur had gekregen, deze heren er even zo vrolijk weer uit stemmen, zelfs door met opzet proeven te verliezen. Meintje heeft overigens nooit weer iets met het hele ER te maken willen hebben, niet op de laatste bijeenkomst tijdens de finale, noch bij enig andere reünie
Op de een of andere manier snappen vrouwen, als ze onder elkaar zijn, geen ene mallemoer van zo'n spel.
In een latere aflevering van ER zei één van de slimmere, vrouwelijke deelnemers terecht: "als de vrouwen het voor het zeggen hadden gehad in de historie van de mensheid, dan hadden we nu nog in een grot gewoond, kauwend op koude zaadjes, blaadjes en bosbesjes"

Ook nu voltrekt weer exact zo'n zelfde scenario: Veronica cum suis, die de sterkste eruit stemmen. Hoe denken ze nu ooit nog een proef van de mannen te winnen!?
Edith mag uiteindelijk toch blijven, (omdat die stadsneger niet voor de boodschappen naar de AH kan), zodat de sfeer tussen de dames gelijk totaal verziekt is en niemand elkaar meer vertrouwt, teamgeest dus aan gruzelementen, typisch vrouwen-drama, omdat ze als groep gewoon te dom zijn om te functioneren. Precies wat Edith zegt...stemmen op emotie i.p.v. ratio.

Wat zullen ze blij zijn, als straks Noord en Zuid worden opgedeeld!

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #44 Gepost op: 14-09-2013, 03:28:14 »
Zo, dat is eruit, hè.

Offline Sicey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #45 Gepost op: 14-09-2013, 08:37:42 »

Volgende week begint Survivor weer  ;D
[/quote]

Waar kijk je naar Survivor?

Offline Belgarath

  • Forumlid
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #46 Gepost op: 14-09-2013, 09:20:15 »
Afleveringen zijn altijd wel online te vinden, mag hier niet zeggen waar, maar zo moeilijk is het niet...
Ik kijk er ook weer naar uit...

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #47 Gepost op: 14-09-2013, 10:48:37 »
Volgende week begint Survivor weer  ;D


Waar kijk je naar Survivor?

Ik download met torrents..

Maaaaar back on topic!  ::tandpastasmiley::

Offline klimmer

  • Forumlid
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #48 Gepost op: 14-09-2013, 11:45:59 »
Ik vond de aflevering prachtig in beeld gebracht, en een hele originele proef. Ook de bouwwerken zoals de eilandraad en de boomhut van de geheime kandidaten zien er prachtig uit, complimenten voor de crew ::bravo::

Ik vond het een leuke aflevering met wel wat verassende wendingen, dat er gelijk al drama en ruzie was vond ik leuk, normaal duurt dat een aantal afleveringen, maar erg leuk om te zien dat we daar niet lang op hoefden te wachten dit jaar!

Over Mautitz die opgaf, elk jaar zitten er enkele kandidaten tussen die zullen opgeven, of in ieder geval niet in het Robinson scenario passen, en hoewel ik het erg jammer en stom vind, hoort er uiteindelijk bij en zorgt het toch voor drama en interessante ontwikkelingen in de kampen.  Dus hoe stom het ook is, het zorgt voor interessante tv.

Wat ik wel een pluspunt vond aan het vertrek van Mauritz is dat Edith mocht blijven, want zij is een van mijn favorieten.
Daarnaast vind ik Valentijn ook een hele leuke kandidaat, en ze is bij de proeven veel sterker dan ik had verwacht ::ok:
Ik vond het leuk om te zien was dat de vrouwen zo enthousiast een kamp bouwden, en al gelijk op zoek gingen naar eten.
 


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #49 Gepost op: 14-09-2013, 14:40:19 »
An sich was het een goede aflevering, met een interessante proef, en verdiende winnaars. Wel een minpuntje wat mij betreft in de proef: waarom niet iedereen terug laten zwemmen? Zo waren de dames misschien nog in het stuk voorgekomen.

Dan de opgever... Nega deed zijn naam eer aan. Na 3 dagen al opgeven omdat je er helemaal doorheen zit? waarvan?

En de stemming? Vreemde keuze om een van de (waarschijnlijk) sterksten eruit te stemmen. Maar ja, Veronica heeft blijkbaar de anderen toch zover weten te krijgen dat ze op Edith gingen stemmen. Wat nog vreemder is, is dat Veronica haar extra stemmen gewoon terug kreeg en Edith wel een zwarte stem (zoals al door meerderen is genoemd). Zoiets werd toch in het verleden in zo'n geval niet gedaan? Ik kan me namelijk niet herinneren dat er iemand weleens een munt had teruggekregen die was ingezet...
Ich bin ein Bärliner!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #50 Gepost op: 14-09-2013, 23:08:27 »
An sich was het een goede aflevering, met een interessante proef, en verdiende winnaars. Wel een minpuntje wat mij betreft in de proef: waarom niet iedereen terug laten zwemmen? Zo waren de dames misschien nog in het stuk voorgekomen.

Waarschijnlijk hebben ze dat toch juist gedaan omdat ze dachten dat het fysieke voordeel van de mannen dan mogelijk zou kunnen worden gecompenseerd door een snelle puzzeloplossing van de vrouwen. Als ze allemaal hadden moeten zwemmen, waren alle mannen sneller geweest dan alle vrouwen (zie immers de proef in aflevering 1).
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #51 Gepost op: 15-09-2013, 00:10:07 »
Toen ik de uitleg van de proef hoorde was ik nog enthousiast. Het was natuurlijk duidelijk dat de vrouwen een puur fysieke proef nooit zouden kunnen winnen, dus ik was blij dat er gevraagd werd om iemand die goed was met cijfers. Mijn inschatting was dat een achterstand op die manier nog mooi goedgemaakt zou kunnen worden. Maar ja, dan is het weer zó een eenvoudig wiskundig 'probleem' dat het in no time gedaan is. De vrouwen hebben niet eens de kans gehad te compenseren.
Eigenlijk hetzelfde als bij de eerste proef. Ook daar had de rekenproef volgens mij niet echt invloed op de volgorde van binnenkomst. Laat hem dan weg.

Maar wat viel Veronica mij tegen, zeg. ........ Veronica zorgt ervoor dat ze gekozen wordt terwijl ze dit helemaal niet kan.
Deze uitspraak vind ik niet terecht. Ze gaf zich op voor een opdracht met cijfers. Niet voor extra zwemmen. Toen ze hoorde dat ze een stuk moest zwemmen, had ze zich het liefst teruggetrokken. We zullen nooit weten of ze de cijferopdracht wel of niet snel zou hebben opgelost.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #52 Gepost op: 15-09-2013, 00:24:55 »
Ik denk dat er bedoeld werd dat ze in de eerste aflevering nou niet overkwam als iemand die heel goed was met cijfers, toen was ze namelijk behoorlijk lang bezig met de rekensom.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #53 Gepost op: 15-09-2013, 09:20:28 »
Maar wat viel Veronica mij tegen, zeg. Wat een enorme hoop gezeur; natuurlijk is het een eind zwemmen maar dat was het voor Geza ook. Het voelde bijna alsof ik naar een aflevering van Wie is de mol aan het kijken was. Veronica zorgt ervoor dat ze gekozen wordt terwijl ze dit helemaal niet kan. (De reacties van Edith Bosch leken ook een beetje alsof ze op zoek was naar de mol ipv deelnam aan Expeditie Robinson). Ik vind Veronica helemaal geen leuke speler; ze is fysiek niet sterk, tactisch wel maar daardoor verliest ze voor mij welke sympathie.

@Ycaris; ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen / geciteerd. Natuurlijk kon Veronica niet weten dat ze zo'n eind terug moest zwemmen; het is immers geen WIDM. Ik kreeg alleen een WIDM-gevoel omdat Veronica's vrijwillige opgave totaal verkeerd uitpakt (zou bij WIDM een goede mollenstreek zijn geweest) en ook Edith daarna over Veronica praat alsof ze de mol aan het zoeken is ipv deelneemt aan Expeditie Robinson.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #54 Gepost op: 15-09-2013, 10:34:24 »
Toen ik de uitleg van de proef hoorde was ik nog enthousiast. Het was natuurlijk duidelijk dat de vrouwen een puur fysieke proef nooit zouden kunnen winnen, dus ik was blij dat er gevraagd werd om iemand die goed was met cijfers.

Idd. Ze hadden of die cijferopdracht een stuk langer en ingewikkelder moeten maken óf gewoon vragen naar de kandidaten die het best zijn in zwemmen ipv met cijfers. Uiteindelijk zijn ze immers verslagen op het zwemgedeelte, niet op die cijfercode, wat meer een formaliteit was dan een onderdeel van de proef.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #55 Gepost op: 15-09-2013, 11:28:46 »
sorry, Jolmolletje. Ik had je inderdaad verkeerd begrepen. Ik dacht dat je het Veronica kwalijk nam dat ze opriep als vrijwilliger, terwijl ze helemaal niet goed was in zwemmen. Gelukkig zijn we het er over eens dat ze niet kon weten dat zwemmen onderdeel was van de proef.
Of ze, zoals Mloesje stelt, ook slecht is met cijfers weet ik niet.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #56 Gepost op: 15-09-2013, 13:26:17 »
Ik zeg niet dat ze per se slecht is met cijfers. Het viel alleen meerdere mensen op dat ze bij de eerste proef nu niet als snelste klaar was met een toch niet al te lastige rekensom.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #57 Gepost op: 16-09-2013, 12:11:00 »
een paar keer op en neer zwemmen stelt niks voor. Is binnen 10-min klaar in het echt.
Dan moet je wel goede zwemmers hebben...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #58 Gepost op: 16-09-2013, 17:08:00 »
Ik vond de proef lang genoeg duren voor het aantal onderdelen dat het had. Ik vind juist dan weer dat ze wel iets meer over duivelseiland en het oudereneiland hadden mogen laten zien (wist even niet wat de naam van dat eiland met Robert en Pauline is). Gaat Zimra nog wat met dat half afgebouwde hutje doen of heeft ze besloten om in de grot te gaan wonen? Hoe vindt ze het daar en wat verwacht ze dat er gaat gebeuren? Hoe komen Robert en Pauline aan het eten? Is het daar echt zo luxe als het er uit ziet of moeten ze net als de anderen ook sprokkelen voor eten en hout? Enz.

Allemaal dingen die ik ook wel had willen zien. Niet alleen de drama van de meisjes en de jongens. Maar daar is de aflevering waarschijnlijk te kort voor.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2. Come fly with me
« Reactie #59 Gepost op: 16-09-2013, 17:28:27 »
Het viel me bij de eilandraad op dat Anna Alicia heel scherp in de gaten hield of iemand extra stemmen inzette.
Ik ben wel benieuwd naar het gesprekje tussen Edith en Veronica volgende keer.. ;)
« Laatst bewerkt op: 16-09-2013, 22:42:23 door willy »